Nové nabíječky ČEZ v Neratovicích a u Kauflandů

Od 3. května je v provozu nová veřejná dobíjecí stanice ČEZ v Neratovicích. Kaufland nabídne rychlonabíječky.

Elektromobil Volkswagen e-Golf se právě nabíjí u nové veřejné nabíjecí stanice v Neratovicích.
foto:

V Neratovicích řidiči elektromobilů najdou novou nabíječku na veřejném parkovišti na náměstí Republiky, Neratovice 277 11. K dispozici jsou 2 vyhrazená parkovací stání, příjezd na parkoviště je možný z ulice Vojtěšská nebo 28. října.

Další novinkou je, že vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice nabídnou svým zákazníkům možnost rychlého dobití elektromobilu během nákupu.

Zařízení dodá během následujících dvou let Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejného dobíjení. První stanice zahájila provoz v jihomoravské Kuřimi.

Nákupní řetězec Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ vybaví své vybrané lokality rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Stanice umožňují i režim tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), které Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. V první vlně vznikne ve vybraných nových a zmodernizovaných nákupních lokacích vždy minimálně jedna stanice.

V síti Kaufland dosud ČEZ provozoval kvarteto tzv. normálních dobíjecích stanic – tři pražské a jednu ostravskou. Infrastruktura vzniká i díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu Connecting Europe Facility (CEF), v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl.

„Elektromobily jsou stále oblíbenější alternativou vůči klasickým autům. Instalace dobíjecích stanic na parkovištích u našich prodejen je proto přirozenou cestou jak i našim zákazníkům umožnit pohodlnější cestování. Z lokalit, které jsme v naší síti pro tento účel vybrali, zahajuje jako první provoz dobíjecí stanice v Kuřimi,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

„V nákupních řetězcích lidé tráví desítky minut a současně je zde přirozené zázemí pro řidiče. Logicky se proto přímo nabízejí jako místa vhodná k dobíjení elektromobilů. Síť lokalit Kaufland je pro naše záměry zajímavá i díky svému širokému pokrytí. Trendem posledních let se navíc stává rychlé dobíjení umožňující řidičům po krátkém přerušení pokračovat v jízdě. Díky evropským grantům z programu CEF pro oblast Doprava můžeme nyní ve výstavbě rychlodobíjecích stanic výrazně pokročit,“ uvedl

tisková zpráva

74 Comments on “Nové nabíječky ČEZ v Neratovicích a u Kauflandů”

  1. 1) Kaufland je obchodní značka řetězce německých
    1) Kaufland je obchodní značka řetězce německých supermarketů.
    2) Druhý nejúspěšnější žadatel eurodotací ČEZ.

    https://www.euro.cz/byznys/dotacni-kralove-v-polocase-nejvic-z-eu-vycerpa-provozovatel-site-ceps-1395337

    Proč si to dávám dohromady? Kdyby chtěl dotace přímo Kaufland asi by to bylo politicky neprůchodné.

    Vzpomínám si na vyjádření jednoho politika, jak pro BMW vybuduje kraj mimo jiné nabíjecí stanice z eurodotací.
    Super. Eurodotace pro ČR nenápadně přesuneme k zahraničním „chudým“ firmám.

    Dobré na tom je,že ty nabíjecí stojany budou, špatné je na tom to, že je měl ČEZ postavit u městských a státních institucí
    jako jsou hrady, zámky, zoologické, botanické zahrady, plavecké bazény, státní úřady….. atd. Nu což, důležité je roztáčet kolo ekonomiky.
    Zajímal by mě názor majitelů EV, zda nakupují v Kauflandu.

    1. Nabíječka v Ově před Kaufem je natolik blízká celému
      Nabíječka v Ově před Kaufem je natolik blízká celému šoking parku, že je možno vybrat si kde každý jednotlivý soudruh bude nakupovat. Takže za mne jsou jedinými problémy že to 1) provozuje ČEZ (chip) a že tam 2) není 230V zásuvka, ale pouze 2x Menekes (nutno investovat do kabelu).

      1. A to ještě pomineme nedalekou PRE, kde zásuvka 230V 16A
        A to ještě pomineme nedalekou PRE, kde zásuvka 230V 16A zůstala, dále desítky zásuvek od 230V 16A po 400V 32A v krabicích po parkovištích (vedení Avionu toleruje jejich používání, je naprosto mizivé, ale nijak se tím veřejně nechlubí) a desítky zásuvek 230V 16A na každém 4.sloupu podzemního parkoviště.
        Takže veškerá výhoda ČEZ nabíječky je jen ta, že je hned vedle cesty a myčky a vchodu do Kauflandu, barevně dobře odlišená a díky malému oboustrannému bilboardu dobře viditelná. Jinak by tam samozřejmě dávno mohlo stát několik rychlonabíječek vedle sebe, příkony tam na to samozřejmě díky rozsáhlosti jsou.
        Mimochodem, neustále se tam nabíjejí třeba elektrické motokáry http://e-kary.cz/ 🙂

  2. To je moc hezké, že máme další ČEZ nabiječky. A
    To je moc hezké, že máme další ČEZ nabiječky. A plánuje taky ČEZ závést možnost si jejich produkt (elektřinu do elektromobilu) koupit? Občas bych se u nich zastavil, ale 500Kč měsíčně za čip platit nechci, když bych jejich stanici použil cca 1x za dva měsíce.

    V době, kdy jsou platební terminály na bankovní kartu i na automatech na sušenky, mi to připadá docela smutné:-(

    1. Je sice smutné, že mnohdy nabíječka je, ale není k ní
      Je sice smutné, že mnohdy nabíječka je, ale není k ní aktivační karta, ale ještě smutnější je, když nabíječka není vůbec. Asi bych se ještě k měsíčnímu paušálu snížil, třeba bych si uměl optimalizovat život tak, že bych u ČEZu nabil třeba i 5x za měsíc, takže už by mě cena paušálu tolik nepálila, ale když nemůžu nabíjet vůbec, je to o hodně smutnější. A tak budu ČEZu držet palce, aby se nasoukal i k nám na jih, protože E-OFF tu toho zrovna moc neudělal. Za jednu nabíječku si chvály moc nezaslouží. Kdyby byl tak aktivní jako ČEZ, už by byly nabíječky aspoň v J. Hradci, Strakonicích, Kaplici, Krumlově, Dačicích, Prachaticích a samozřejmě i v ČB. Místo toho máme jedinou v Písku. Díky za ni, ale stejně je to nějak málo.

    1. áále kulový, zaprvý je to stará zpráva, zadruhý je
      áále kulový, zaprvý je to stará zpráva, zadruhý je mediačně tendenční kdy se snaží vyzdvihnout „možnou přehřátost“ baterky když už nic jinýho ropáci ne TESLU nemají. A zatřetí jel vocas příliš rychle, jeho chyba!!! vymlátil se, hodil to přes střechu a tak mu fáro blaflo, normálka jeho věc, a co jako? Má snad ferda někoho z nás zajímat?? :)))))))))))))))

      TESLA JEDÉ a VW SI ANI NEŠKRT….. :)))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

      1. Je to stare 11 dni to je pravda, ale preco som to tu este
        Je to stare 11 dni to je pravda, ale preco som to tu este necital? Nieje to nahodou tendencne?
        Treba informovat o vsetkom nie len o tom ake su tie auta super, rychle, min. servis atd…
        To ze siel rychlo nieje az tak podstatne(tych vocasov v modely3 budo v kratkom case hoodne) Problem je ze načal battery pack a spustila sa retazova reakcia. To sa moze stat pri nehode kde iny ucastnik cestnej premavky sposoby destrukciu takehoto charakteru a potom co budes hovorit?
        To co ma tzv ferdov zaujimat je tiez to ,ze hasici IBA kontroluju poziar v pripade horenia elektromobilov!!!
        Inak preba priznat ze ropak by v tomto pripade len tazko vzblkol kedze zadna cast je ok aj ked to roloval ako pises

        1. Ak chcete čítať o každej nehode, kde bola Tesla, tak to
          Ak chcete čítať o každej nehode, kde bola Tesla, tak to treba chodiť na iné stránky. Keď budete pátrať, určite také nájdete.
          Tu sa píše o novinkách v elektromobilnom svete (hlavne) a preto sem chodím aj ja.
          A čo sa týka toho, že ropák by nevzbĺkol – totálna kravina. Osobne som videl už niekolko smradliakov v plameňoch aj bez predchádzajúcej nehody, ale o tom sa samozrejme nepíše, lebo to nie je Tesla.
          Ale keď sa niečo stane s Teslou, tak sú všetci blbečkovia v pozore a už sa tešia. Napr. v Novom čase som si prečítal, že idú preverovať, či boli batérie pred nehodou v poriadku – no koment…

          1. Ad posledni veta – to je snad validni pripominka/vec ke
            Ad posledni veta – to je snad validni pripominka/vec ke kontrole. Pokud nebyly (resp. pokud je na to poderzreni a to se potvrdi), je nejspis na miste vylepsit monitorovani jejich stavu. Pro dobro vsech, vadna baterka se podle vnejsich priznaku nepozna.

            EDIT: predpokladam, ze u spalovaku se taky po pozaru zkouma, jestli nadrz nebyla prorezla. nebo prorazena.

        2. preco sI to tu este necital? protože je to tendenční
          preco sI to tu este necital? protože je to tendenční zpráva, živená ropákama. Bateriový přehřátí je jen jejich bububu a jediný co je na tý zprávě faktický je stará známá klasika a to že se rychle vyflákal, baterku rozmlátil a ta samozřejmě chytla jako dycky 😉 nic mimořádného, žádný kolečka neupadly…. jen hasiči zas pindali že nemaj co napráci a baterie se nedá uhasit jen nechat dohořet :))) furt normálka, boj pokračuje vesele dál, vesele vesele vesele vesele ropa dál zdražuje …. 😉

          kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/

          …. a 2020 v ČR konečně končí Benzín Natural 95 = a místo něho přijde skvělá náhražka E10 : SMĚS ŘEDIDEL a ŽLUTÝHO SAJRAJTU co zaručeně zničí motory starší 2004 EURO 4 :))))))))))))))))))))))

          byznys.lidovky.cz/z-pump-zmizi-natural-95-nahrada-bude-drazsi-a-muze-poskodit-starsi-motory-14a-/firmy-trhy.aspx?c=A170524_202850_firmy-trhy_ELE

          AT ZIJE SKVĚLÁÁÁÁ TESLÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

          kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

                1. To absolutne nic nemeni na podstate. Aj keby hasici chodili za
                  To absolutne nic nemeni na podstate. Aj keby hasici chodili za kazdou teslou. Treba brat problem komplexne, podla tvojich komentov celkovo veciam rozumies, je tam napatie o stovkach voltoch, takze posadka sa usmazi tak ci tak a nehovorim o nasledkoch ako je zasah el prudom hoci aj 20 m dalej…
                  Pozri videa z ameriky. Hasenie je zakazane velitelom zasahu

                2. Jenomže v té Emerice maj ve vozech vysoké napětí. U nás
                  Jenomže v té Emerice maj ve vozech vysoké napětí. U nás po přejezdu hranic je z toho nízké napětí stejně jako máš doma v zásuvce. Takže nevystudovaný požírač anabolik (čti Emerický hasič)při pohledu na tužkový článek ho má malého jako Masný v ulici. U nás se o elektrických obvodech učí již na ZŠ. Teda doufám, že pořád ještě jo.

                3. Viděl jste už hořet nějaké auto? Když auto po nehodě
                  Viděl jste už hořet nějaké auto? Když auto po nehodě začne hořet, u rychlých sportovních aut při velkých rychlostech celkem běžné, tak už za několik minut není co hasit. Je úplně jedno jestli je nebo není možné hasit, obvikle není co.

              1. Nejen na wiki, ale i v realu a prakticky vsichni to fakt
                Nejen na wiki, ale i v realu a prakticky vsichni to fakt dodrzuji, vcetne sportaku a silnych aut (predpokladam si jezdi zablbnout k sousedum do Nemecka). Po prejezdu z Nemecka ta 120 fakt peklo, zvlast kdyz dalnice (alespon ta, po ktere jsme jeli) mozna i lepsi nez ta nemecka.

                1. A taky fakt dodržujou v obcích tu 40 nebo co to tam teď
                  A taky fakt dodržujou v obcích tu 40 nebo co to tam teď maj. Nic pro našince 😀

                2. Já už roky jezdím městy nejraději na tempomat, tak mám
                  Já už roky jezdím městy nejraději na tempomat, tak mám jistotu, že rychlost nepřekročím. Ano, bolševičtí soudruzi regulovači napříč stranami a hnutími mi to znesnadňují. Tu umístí zónu 40 km/h, tu značku 30 km/h, čímž neváhají dostat do potíží i cyklisty a koloběžkáře, a dokonce existuje i dvacítka, kde už budou mít potíže i pravidelní běžci 🙂

          1. Ludia bozi, dufam ze mas aspon pravdu s tou rychlostou oproti
            Ludia bozi, dufam ze mas aspon pravdu s tou rychlostou oproti betonu… Tak si oprasme zasa zs a inak pravdepodobnejsiu situaciu
            To by potom znamenalo, ze staci celna zrazka pri iba 75 km/h dvoch aut
            Vektorove skladanie ti vysvetlovat nebudem-pri naraze pod uhlom…
            Takze zo 150 mas hned polovicu-teraz to ani nebolelo

            1. pokud dva stejne tezke vozy se stejnymi deformacnimi zonami
              pokud dva stejne tezke vozy se stejnymi deformacnimi zonami nabouraji celne do sebe rychlosti 75km/h tak je to ekvivalent srazky jednoho z tech vozu oproti pevne prekazce (betonu) rychlosti 75km/h, ne 150km/h. rychlosti se v tomhle pripade nescitaji. jak by se na prvni pohled mohlo zdat.

        3. Dneska se zabil člověk ve VW Golf. Četl jste to?
          Já jsem

          Dneska se zabil člověk ve VW Golf. Četl jste to?
          Já jsem třeba tuhle zprávu o Tesle četl od 5 různých zdrojů a řekl bych, že minimálně polovinu ze všech těch pár desítek (tuším 30) smrtelných nehod s Teslou. Na rozdíl od 1,2 milionu smrtelných nehod ostatních aut.

    2. Tesla nemá problém. Problém má Slovensko. Dotyčný už
      Tesla nemá problém. Problém má Slovensko. Dotyčný už má 48 let a je pravděpodobné, že jeho geny se již stihly vysemenit. No a co to udělá s genofondem Slovenska je na těch záběrech. Doufejme že v další generaci se již nestihnou jeho potomci množit a rozflákaj se ještě před vysemeněním. To jediné můžeme Slovensku popřát. Je to totiž jediná efektivní cesta jak zabránit šíření debility.

    1. Buďte v klidu na evmapě toho aktuálně schází mnohem
      Buďte v klidu na evmapě toho aktuálně schází mnohem víc.
      Když se to člověk snaží doplnit o nabku či komment, admini evmapy to prostě neschválí, proto doropočuju přejít na plugshare.com – je tam toho mnohem víc + uživatele okamžitě můžou napsat o nefunkčnosti / poruše stanice a nečekají týden až to admini schválí

  3. Teď už zbývá jen otázka, jak to bude s přístupem k
    Teď už zbývá jen otázka, jak to bude s přístupem k těmto novým Kauflad/ČEZ nabíjecím stanicím. Jestli ve stylu Lidl – v prodejní době rychlonabíječka se všemi 3 standardy neomezeně zdarma – nebo ve stylu letitý Kaufland – stojan s 1 zásuvkou Mennekes a 1 obyčejnou domácí zásuvkou, později také předělanou na Mennekes, přístup pouze jako zákazník ČEZ s čipem a smlouvou s měsíční paušální platbou. Jediná věc společná s Kauflandem – stojí to na jeho parkovišti.

    Jinak v Kuřimi to bude paradoxně 2.rychlonabíječka ČEZu, jednu mají u TOSu https://www.evmapa.cz/kurim-cez-tos-kurim. Ještě jedna třeba ke kuřimskému Lidlu a už počty rychlonabíječek Kuřim dožene Ostravu.

  4. Je to spravny obchodni model. Postavit u sveho podniku/obchodu
    Je to spravny obchodni model. Postavit u sveho podniku/obchodu nabijecku a pritahnout zakazniky, kteri bi jinak projeli kolem. Ja jim tam v patek udelal nakup za 1700. Naproti tomu snazit se na nabijeni vydelat jenom tak ze koupim elektrinu za 2 kc a prodam ji za 10 vidime ze moc nefunguje.

    1. To prece neni jenom koupit za 2 a prodat za 10. V tom je cena
      To prece neni jenom koupit za 2 a prodat za 10. V tom je cena stanice, pozemek, pripojka, stavebni prace, udrzba, poplatky…. Docela jsem se tim zabyval, a za 10kc kWh je mozna tak na zaplaceni investice, tedy alespon pro smrtelnika, ktery rozhodne za 2Kc denni kWh nikde nekoupi.

      1. Ale to je jistě pravda co píšete. Já jen vyslovil názor,
        Ale to je jistě pravda co píšete. Já jen vyslovil názor, že aby někdo vydělal na nabíječce tímto způsobem je nesmysl, prostě nefunkční obchodní model. Investice jsou nemalé a když budu chtít prodávat nabíjení po desetikoruně tak mi tam lidi budou jezdit jen když nebudou mít jinou možnost a nabijí jen tolik, aby dojeli k jiné nabíječce. Oproti tomu, když přitáhnu zákazníka, který mi udělá nákup za 1700 a na tom zboží mám marže 25-80% tak je to jiná návratnost. A věřte tomu, že zákazník typu Kaufland rozhodně neplatí za silovku víc jak 2 kč i přes den.

        1. Přesně tak. Budování rychlonabíječek dává smysl i
          Přesně tak. Budování rychlonabíječek dává smysl i stávajícím čerpacím stanicím. Ty už dnes mají větší výdělek ne z marže za prodej paliva, ale za prodej občerstvení a všeho ostatního v prostorách čerpačky(informace provozovatele). A takový elektromobilista, který při dobíjení tam stráví více času, logicky může utratit více peněz. Třeba to někomu kdo provozuje tyto stanice brzo dojde. Pouze takový naivní názor.

          1. No muj nazor je ten, ze benzinkam to uz davno doslo, a plany
            No muj nazor je ten, ze benzinkam to uz davno doslo, a plany na leketricke stojany pomalu chystaji, na druhou stranu nemaji sebemensi duvod do toho jit ted, protoze nez bude dost elektromobilistu na to, aby se to uzivilo, tak ty dnes nainstalovane nabijecky budou uz nejspis zrale na vymenu.
            A bezinkam nic neutece – byt na trhu prvni ma pro ten byznys minimalni prinos….

            1. Tak jen ať chystají 😉 Možná že když přijdou pozdě,
              Tak jen ať chystají 😉 Možná že když přijdou pozdě, bude to lepší než kdyby nepřišly vůbec. Ale možná taky do tý doby postavěj superhypermega i kolem dálnic. No a potom bude otázka proč vlastně benzinka. Hospod po cestě kam lidé chodili na oraz, na WC je dost i bez benzinek.

      2. V Ostravě postavili šoking park jako kráva který se
        V Ostravě postavili šoking park jako kráva který se snaží ukrást pro sebe zavedený název hospody (zatím neúspěšně, chce to ještě jednu generaci). Asi to nestálo mega. Poté zjistili, že lidé z auta musí chodit do obchodu z parkoviště všude kolem i přes nepřízeň počasí. Nějaká chytrá hlava spočítala že se jim vyplatí vybudovat podzemní garáže. ZA PROVOZU centra jej podepřeli, vykopali pod centrem díru a sestrojili podzemní garáže. Logika mi říká, že lidé, kteří z těch podzemních garáží vylezou nakupovat do přízemí celou tuto neschopnost původního plánovače dát to na první dobrou dočista na sto let dopředu, v pohodě ze zisku za pár let (doslova) zaplatí. S tímto nemůže NIKDO kdo se orientuje pouze na nabíjení/prodej elektřiny soutěžit. Ze začátku GSM byla také SMS brána z emajlu samozřejmá a zdarma. Jakmile se to začalo používat, tak se na tom začalo rýžovat. Užívejme dokud nás je málo. Nebojte se, odrbávaj nás jinde, takže ztratní na tom nebudou.

    2. Spis nez obchodni model je to marketing. Podle tohohle clanku
      Spis nez obchodni model je to marketing. Podle tohohle clanku stoji pulminutovy spot v hlavnim vysilacim case stovky tisic, takze postavit nabijeci stanici a protlacit tiskovou zpravu do vecernich zprav na par kanalech ji v pohode zaplati.
      EDIT: Plus jsem moderni, cool, eko, green a ja nevim co jeste, proste k nezaplaceni 🙂

        1. Ja obchodni model chapu jako zpusob, jakym chci vydelavat. A
          Ja obchodni model chapu jako zpusob, jakym chci vydelavat. A podle me, cilem stavby nabijecky neni prilakani 1,2,3… elektromobilistu (jak je napsano v puvodnim prispevku), ale aby o nich bylo slyset. To, ze to nekomu pomuze nekam dojet je jen prijemny vedlejsi efekt. Samozrejme se muzu plest.

          1. PR rozhodne je soucasti obchodního modelu. Zelene se obchod
            PR rozhodne je soucasti obchodního modelu. Zelene se obchod nechce tvarit proto, aby za to mohl utratit prachy, ale proto, aby si potencionalni zakaznik rekl, to je fajn firma, tam nakoupim. Takze tu mame dva obchodni modely. Jedna nabíječka, která stoji osamocena a nabije tam 1 clovek za den 5kwh aby dojel k další, co je zadarmo. Nebo Nabijecka u kauflandu, kde nabije za den 5-10 lidi v prumeru 20kwh a pulka z nich tam udela marzi za 500. A ještě si ji nechaji postavit od cezu idealne za evropske peníze, takze pro ne je naklad pouze elektřina a nejake stavebni upravy.

Napsat komentář