Elon Musk ohlásil velkou reorganizaci Tesly, chce plošší management

Nedávno začla v Tesle velká čistka dodavatelů. Musk se chce zbavit všech zbytečných mezičlánků. Nově i v managementu – připravuje důkladnou reoganizaci.

Tesla má dnes téměř 40 000 zaměstnanců a ve výrobě tři elektromobily: Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3. Kromě toho připravuje také nový Roadster, elektrický tahač Semi a crossover .
foto: Tesla

Začátkem května magazín Electrek.co publikoval email od Elona Muska zaměstnancům, ve kterém vysvětluje svůj záměr brutálně „prosít“ dodavatelské společnosti. Ty se prý v Tesle vymkly kontrole.

Elon Musk proto rozhodl o ukončení kontraktu s každým dodavatelem, za kterého se osobně nepřimluví některý zaměstnanec. Teď je ale v plánu ještě další, hlubší reroganizace podniku jménem Tesla.

Opět byla Muskem oznáměna v emailu zaměstnancům. Mimo jiné v něm podle webu Electrek.co stojí:

„Abychom zajistili, že Tesle je dobře připravena na budoucnost, rozhodli jsme se pro důkladnou reorganizaci naší společnost. Její součástí je zploštění struktury managementu pro zlepšení komunikace, kombinace funkcí tam, kde to dává smysl a ořezání aktivit, které nejsou nezbytné pro úspěch naší mise.“

Pro Teslu bude rok 2018 zlomový. Už skoro před rokem uvedla na trh Tesla Model 3, ale teprve v tomto roce se má skutečně naplno rozjet jeho výroba.

Tesla se bude seč může snažit dostat do zisku. A plánovaná reorganizace by k tomu měla přispět. Zároveň by, jak bylo řečeno, měla zlepšit i komunikaci ve firmě s dnes už téměř 40 000 zaměstnanci.

17 Comments on “Elon Musk ohlásil velkou reorganizaci Tesly, chce plošší management”

  1. Neví kudy kam, má přehřátou firmu a potřebuje
    Neví kudy kam, má přehřátou firmu a potřebuje restart…. to, co fungovalo jako start-up se změnilo v obrovský moloch.. rozhodně bych nechtěl být na pozici zústavších managerů – duplikování funkcí a zodpovědností jsem zažil a je to rychlá cesta směrem ke zdravotním problémům, člověk pak je v situaci, kdy neřeší, jestli tam bude do noci, ale co bude tuhle noc řešit tentokrát a za co druhý den dostane držkovou, že neudělal

    1. To je hlavně o manažerech co pořád jen schůzujou, kecaj,
      To je hlavně o manažerech co pořád jen schůzujou, kecaj, a nic kloudnýho nevymyslej. Při téhle velikosti firmy jich tam už bude víc než lidí ve výrobě a vývoji, takže to chce právě zeštíhlit ten management, aby firmě nevysávali zisk zbytečnejma platama.

  2. Plochá řídící struktura.
    To neměl s feministkami Musk

    Plochá řídící struktura.
    To neměl s feministkami Musk dost problémů, v té své maskulinitou čpící firmě, do teď?
    Takováhle diskriminace manažerek s většími prsy je nepřípusná, všichni liberální novináři by měli začít podporovat, aby každý slušný člověk bojkotoval veškeré vý:-) robky Tesly.

        1. Kdysi jsme si produkovali všechno sami a na požadavek o
          Kdysi jsme si produkovali všechno sami a na požadavek o produkčního jsem uslyšel tradiční blábol, že na něj nejsou prachy. No a po půl roce jsme najednou měli 3 holky na produkci!!! Lol. A ta co přišla jako poslední postupně vyštípala ty ostatní a zůstala tam sama.
          Shrnutí není nad to mít impotentní vedení a zaměstnávat hašteřivý ženský :))))

  3. máte docela velkou chybu v počtu zaměstnanců, kteří se
    máte docela velkou chybu v počtu zaměstnanců, kteří se podílejí na výrobě Škodovek, protože jste nezapočítal zaměstnance externích dodavatelů. Kdyby Škodovka měla stejný poměr interně vyráběných dílů jako Tesla nejspíš by se dostala ne mnohem vyšší počet přímých zaměstnanců.

            1. A teraz koho jeho ci moj? 😉
              No nic ja idem dalej cakat kedy

              A teraz koho jeho ci moj? 😉

              No nic ja idem dalej cakat kedy ta Tesla uz konecne skrachuje. Ved to nie je mozne aby niekto vyrabal pouzitelne EV. Nie, lepsie je ked zostaneme pri dieseloch a vyuzijeme tie super dokonale filtre ktore sa z nicoho nic objavili a su schopne redukovat az 98% (podla najnovsieho super vyskumu) NOx a dokonca pouzivaju na vypalovanie filtrov DPF/GPF vypary z nadrze.

    1. Srovnání se Škodou je úplně mimo.
      Kolik lidí ve Škodě

      Srovnání se Škodou je úplně mimo.

      Kolik lidí ve Škodě se věnuje vývoji a programování autonomního řízení?
      Kolik lidí ve Škodě maká na nejnovějších technoligiích baterií?
      Kolik lidí ve Škodě vyrábí elektroauta?
      Kolik lidí ve Škodě jen dělá ve staré továrně na staré lince, která už se dávno zaplatila?
      Jakou část aut si ve Škodovce dělají in-house?
      A na závěr, kolik Škoda investuje do rozšíření výroby, stavby nových továren, vývoji nových modelových řad jako třeba náklaďáky?

      Tesla se připravuje na měnící se trh s autama, Škoda jen rejžuje dávno zaběhlé technologie a může se stát, že za 10 let už bude hluboko pod dnešními rekordními zisky, pokud rychle neinovuje. Prachy rychle a hned vs investice do budoucna, která se mnohonásobně vrátí.

Napsat komentář