Luxusní limuzína Lexus LS nově se silnějším hybridním pohonem a možná i na vodík a jako plug-in hybrid

Automobilka Lexus pracuje na silnějším hybridním pohonu s motorem V6 se dvěma turbodmychadly do své limuzíny LS. Firma zvažuje i rozšíření nabídky pohonných jednotek o plug-in hybrid, elektrický a vodíkový pohon.

Hybridní verze Lexus LS 500h má novou jednotku Multi Stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorem V6, jenž spolupracuje s elektromotorem. Celkový výkon této soustavy činí 264 kW, což vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
foto: Lexus

Toshio Asahi, hlavní inženýr Lexusu LS, sdělil australskému magazínu GoAuto, že mezi pohonnými jednotkami, o nichž se uvažuje pro nyní již pátou generaci LS, jsou kromě plug-in hybridu i čistě elektrický pohon a vůz na vodíkové palivové články.

Asahi také řekl, že inženýři Lexusu pracují na ještě silnější hybridní jednotce. Podle britského časopisu Car Magazine má používat šestiválcový vidlicový motor se dvěma turbodmychadly.

GoAuto připomíná, že výrobu automobilu na vodíkové palivové články avizovali zástupci Lexusu již během premiéry koncepčního modelu LF-FC na tokijském autosalonu v roce 2015, kdy prohlásili, že k tomu dojde “rychleji, než by se dalo očekávat”.

Lexus LS 500h

Lexus LS 500h
foto: Lexus

Japonský koncern také plánuje “vodíkovou ofenzívu” na Olympijských hrách v Tokiu v roce 2020, kde vystupuje jako oficiální partner her.

V současné době je Lexus LS 500 vybaven 3,5 litrovým benzínovým motorem V6 o výkonu 309 kW (421 koní) s točivým momentem 600 Nm, který pohání zadní kola desetirychlostní automatickou převodovkou.

tisková zpráva

15 Comments on “Luxusní limuzína Lexus LS nově se silnějším hybridním pohonem a možná i na vodík a jako plug-in hybrid”

    1. Jde o eRockit od Pištu Gluláše za 12500 Eur. Dekuji za tip,
      Jde o eRockit od Pištu Gluláše za 12500 Eur. Dekuji za tip, zkoukl sem co má nového.
      google.com/search?q=eRockit+gulas

      Na jeho koncepci se mi moc líbí, že rychlost se NEpřidává rukou otočením potenciometru v rukojeti řídítka, ale sešlapnutím do pedálů. Na to abys jel, musíš šlapať. Trochu jak Flintstoneovi 🙂 Pozor nejde o známou pomoc s příšlapem jak u elektokol. Člověk má tak radost doslova i se skutečného pohybu. Nejen z „pasívního“ vození se.

      Fyzický pohyb vytváří endorfiny potřebné pro vyvážený rozvoj lidské psychyky. Projížďkami v autopilotem řízených vehyklech hrozí, že se s pasažérů stanou tupé ksichty jako s cestujících v metru. Nebo jak s fanatických tapčov do sietiacej a vibrující obrazovky chytrého zařízení. Ne venek chrumkavej, z vnútra hnilíčko 🙂

      1. Pro EU má hybridy moc těžké a drahé, pro Čínu taky plus
        Pro EU má hybridy moc těžké a drahé, pro Čínu taky plus jsou tu povinně určena dost velká procenta čistých elektroaut. V USA naopak hybridy potřeba roky nebudou.
        Jen tohle samo už tvoří drtivou většinu světového trhu.

          1. Přesně. Toyota si teď krásně mastí kapsu, protože má
            Přesně. Toyota si teď krásně mastí kapsu, protože má prakticky všechny typy aut jako hybrid. po 20ti letech perfektně odladěný. Dokáže je vyrábět ve statisícových sériích ročně a ještě na tom slušně vydělává. A všem je jasný, že už minimálně 5 let se připravujou na čistý elektro. Tipnul bych si, že to mají více méně připravený, ale narozdíl od VW nepotřebujou každý měsíc říkat, jak v roce 2021 budou prodávat milion elektrik, který ještě nejsou na trhu.

            1. hlavne Toyota jako jedna z mala se aktivne podili i na vyvoji
              hlavne Toyota jako jedna z mala se aktivne podili i na vyvoji baterii a ma na to i vyvojove centrum spolecne s Panasonikem, pracuji na solid state bateriich jiz prez 8 let, a na trh by se meli dostat zacatkem pristiho desetileti, teoreticky to bude dost revolucni reseni jak pro hybridy, tak pro BEV

              a naptori Mercedesu ktery svoje penize z Tesly investoval hlavne do dieselu, tak Toyota sve penize z Tesly investovala prave do vyvoje solid state baterii, a predpoklada se ze jiz do roku 2030 by obchod s temahle baterkama mohl prines cifry okolo $100 miliard rocne

            2. Voni prostě sem tam nějaký elektro milostivě vypustěj aby
              Voni prostě sem tam nějaký elektro milostivě vypustěj aby se neřeklo a spíš se nechaj doprošovat jak slečinka. Asi jsou štasný že aféru má zase někdo jinej a dízlácký problémy se jich netýkaj. To co měli zrušili a nechali to jen asi u 3 velkej modelů 🙂
              Taková Honda si na hybridu vylámala zuby a teď se taky do ničeho nežene.

Napsat komentář