Potvrzeno: elektrická auta snižují stres!

Dr. Duncan Williams, expert na akustiku u Univerzity v Yorku, provedl studii zaměřenou na měření stresu při jízdě. Výsledky elektromobilisty nepřekvapí.

Čtyři vybraní londýnští taxikáři se proháněli městem s elektroencefalografem na hlavě.
foto: LEVC

Studii si u doktora Williamse objednala společnost LEVC (London EV Company), která vyrábí nové plug-in hybridní taxíky. Je tedy logické, že očekávala pozitivní výsledek a jde převážně o „PR stunt“.

Výzkum probíhal tak, že čtyři profesionální londýnští taxikáři dostali na hlavu elektroencefalograf. Ten po celou dobu jejich jízdy, ať už s plug-in hybridem nebo klasickým dieslem, sledoval jejich mozkovou aktivitu.

nový plug-in hybridní taxík od LEVC

Nový plug-in hybridní taxík od LEVC méně stresuje své řidiče.
foto: LEVC

Podle LEVC jsou výsledky takové, že při jízdě s elektrickým autem jsou řidiči klidnější, soustředenější a šťastnější ve srovnání s jízdou v dieselu. Zvýšené štěstí bylo patrné zejména při čekání na semaforech.

Mozková čapka

„Mozková čapka“, kterou řidiči dostali na hlavu.
foto: LEVC

Podle doktora Williamse jde o fascinující výsledek. Řidiči elektrických aut jsou díky snížení hlučnosti méně stresování a přitom soustředenější.

Stylová pokrývka hlavy.

Stylová pokrývka hlavy.
foto: LEVC

Elektromobilita tak podle něj může mít ještě další důležité benefity než jen snížení emisí, hluku a spotřeby fosilních paliv.

A tady už jsou výsledky.

A tady už jsou výsledky.
foto: LEVC
tisková zpráva

54 Comments on “Potvrzeno: elektrická auta snižují stres!”

  1. Prý se na Moravu potají levně dotáhli z Francie odepsaný
    Prý se na Moravu potají levně dotáhli z Francie odepsaný Peugeoty Partner Elektrika bez baterek ….

    peugeot.cz/modelova-rada/vyber-vozu/partner-electric.html

    …. a baterie moraváci nahradili a jezdí se prý dál. Ví o tom někdo něco víc??

  2. tím že moc dobře ví jak je lepší životu na zemi
    tím že moc dobře ví jak je lepší životu na zemi elektromobil ale jelikož jim tolik nesype tak rači budou tlačit vládně dotovaný zemák 🙂 slyšíš dobře DOTACE :)))) srááči :)) A nejdřív si problematiku nastuduj, není jinak s tebou řeč, nejsem vole akademije 😉 Šáde vyráběla LPG né že ty rádoby výkřiku 🙂

  3. S hybridem je to takhle: Na jednu stranu jsem mnohem
    S hybridem je to takhle: Na jednu stranu jsem mnohem klidnější a uvolněnější. Mám klid. Slyším ticho. Nemám potřebu předjíždět. Vyhovuje mi dodržovat rychlostní limity. Uklidňuje mě vědomí, že 99 procent aut okolo je póvl s čistokrevným čmoudostrojem. Jsem absolutně nad věcí, když mě na 50ce předjede čmoudící soused z Boleslavi, protože jedu jen 52 na tempomat. Ale na druhou stranu ten stres, když dochází baterka, srdíčko bubnuje, ještě ne prosím, ještě ten spalovák nechej být, ještě chvilku…. No a s hybridem tohle zažívám průměrně každé 2km.

    1. Jasně projedeš okolo značky vesnice na trase kde jezdíš
      Jasně projedeš okolo značky vesnice na trase kde jezdíš každej den, značka 2km před prvním barákem (asi na hranici katastru) a ty v těchto případech dodržuješ limity 😀

      Ty dodržuješ 50 na 4proudé silnici, kde v pravo i vlevo jsou zábrany, ktakto je trasa kilometry (jasně v zácpě jo, ale o vikendu nebo večer…), ale ty dodržuješ 50 a rád 😀

      A teď tu o vlkovy 😀

  4. Nevim zda EEG zaznamenava srdecni pulz, ale podle meho je ve
    Nevim zda EEG zaznamenava srdecni pulz, ale podle meho je ve spalovaku pulz i tlak krve vyssi nez v EV. Jizda v EV je mnohem pohodovejsi. Zvuky spalovaciho motoru funguji podobne jako nejaka muzika ktera cloveka rozpumpuje. Tim se vyplavi vic adrenalinu a ridic je tudiz agresivnejsi. Po delsi jizde ve spalovaku jsem prijel tak nejak utahany a byl jsem nevrly. Po stejne jizde EV prijedu domu a mam dobrou naladu a nejsem unaveny.

    1. Přesně tytéž pocity a klid z jízdy dříve pociťovali
      Přesně tytéž pocity a klid z jízdy dříve pociťovali řidiči Š1203, protože také v kolonách jeli vždy jako první, nikoho nemuseli předjíždět a riskovat tak zvyšování adrenalinu.

      Jo, rychlost a přední pozice dělá své.

      1. Toto řidiči 1203ky pociťovali jen do doby, než dojeli
        Toto řidiči 1203ky pociťovali jen do doby, než dojeli starou Avii, což je opravdová královna silnic a v kolonách je vždy první:-)

        Nicméně k tématu bych rád dodal, že EV opravdu člověka uklidní a není to úplně o tom, že bych potřeboval z auta za každou cenu vymáčknout co největší dojezd. Každý den jezdím Leafem do práce a najedu nějakých cca 50km, tedy o dojezd se nemusím strachovat. Přesto s autem jezdím velice v klidu, protože mě jízda s ním velmi baví a je to tak nějak přirozené. Na druhou stranu samozřejmě jezdím tak, abych nijak nezdržoval provoz za sebou. Většinou to dělám tak, že když jsem na silnici sám, tak jedu pomalu a pokud mě někdo dojede, tak přidám abych ho nezdržoval.

        Semtam je ale samozřejmě sranda využít kroutícího momentu bez prodlevy. Třeba když mě na křižovatce dojede nějaký teenage „bourák“ s laděným kouřovodem místo výfuku. Ty se většinou asi na rozjezdech nestíhají divit:-)

        1. Včera jsem takovou vykopávku potkal na světlech ve
          Včera jsem takovou vykopávku potkal na světlech ve vedlejším pruhu, ale taky odbočovacím, a koukal ji co nejdříve ujet. Ten smrad a dým, a to jen stála na volnoběh. Fakt děs.

          Legrace je (když tedy pominu obvykle nesmyslné omezování rychlosti na úkor plynulosti a bezpečnosti dopravy) už jen jet plynule povolenou rychlostí (tzn. třeba v 50 zhruba 55 tachometrových), člověk se až diví, kolik nerváků ho předjede. Pak ale toho vola potká na světlech, kde zas pro změnu chrápe i na zelené, v koloně se není schopen plynule rozjet ihned za autem před ním, křižovatku projíždí krokem a dělá další vylomeniny. Ovšem hned za křižovatkou na to dupne a hodlá předjet hlava nehlava všechny. Do další křižovatky, kde se opět setkáme. Zvláštní druh.

          Ten kroutící moment většinou není ani nutno nějak moc předvádět. Stačí jen plynule zrychlit z nuly na povolenou padesátku a rázem jste s elektrikou za křižovatkou a spalováci teprve vystartovali.

          1. K cemu je dobre v kolone „plynule se rozjet IHNED za autem
            K cemu je dobre v kolone „plynule se rozjet IHNED za autem prede mnou“? Stejne je cilovy stav, ze kolona znovu stoji posunuta o xy metru. Jestli se rozhedu hned, nebo pockam, az auto prede mnou poodskoci, je prece uplne jedno. Krom toho (alespon me osobne) prijde auto konzistentne povesene „metr za naraznikem“ dost neprijemne – nema zadny prostor, kdybych musel udelat nejaky neocekavany manevr.

            1. A kde to v mém příspěvku všechno čtete?
              Pokud vyjedete

              A kde to v mém příspěvku všechno čtete?

              Pokud vyjedete za hranice, zjistíte, že v některých zemích policie kontroluje, zda z místa řidiče vidíte zadní kola neb zástěrky vozu před sebou, to se bere jako odhad bezpečné vzdálenosti stání v koloně/na křižovatce. Ježdění na nárazníku tam pokutují dost tvrdě. A pak taky vidíte, že se posunuje celá kolona naráz jako jeden muž, plynule a rychle, aby světly na zelenou projelo co nejvíce aut. Vámi popisované poskočení je přesně ten problém, že křižovatka s kapacitou tisíc aut za hodinu je neustále přecpaná kolonami ve všech směrech, protože díky takovým řidičům udělá s bídou polovinu. Není to tedy vůbec jedno, právě naopka.

              K plynule se rozjet IHNED za autem přede mnou taky mimo jiné hodně pomáhá automatická převodovka, respektive u elektrik ještě lepší přímý převod.

              Dále už nejen na Slovensku ale i u nás uvidíte ony stříšky na silnici, naznačující jaká má být bezpečná vzdálenost, doplněné svislou značkou kolik stříšek v jaké rychlosti, případně v mlze.

              1. Ctu to tady: Vložil/a Radovan, Čt, 2018-05-17 13:25 …v
                Ctu to tady: Vložil/a Radovan, Čt, 2018-05-17 13:25 …v koloně se není schopen plynule rozjet ihned za autem před ním…

                Nebudeme do tahat tahat jine zeme, z me zkusenosti minimalne v Praze (nevim jak v Ostrave, kam moje pamet saha, tak tam taky) prakticky vsude, kde se udela kolona, ktera zastavuje, bezpecne rozestupy pri zastaveni vetsina lidi nedodrzuje, fakt zastavuji ten plus minus metr dva za predchozim autem, asi proto, aby se pred ne nikdo nenacpal (tam jsem nepsal uvozovky kvuli citaci, ale proto, aby se zas nekdo nehadal, ze je tu urcite 1.57m).

                1. Stačí přece zapnout Chill mód …
                  Stačí přece zapnout Chill mód …

                2. No nevim, me (u standardni D, mozna u performance nebo
                  No nevim, me (u standardni D, mozna u performance nebo ludicrous verzi je to jinak) pocitove o tolik min svizny neprisel. Mozna valet mode?

    1. To je docela potíž, protože kromě 2 největších
      To je docela potíž, protože kromě 2 největších asociací (ASEP https://www.asep.cz/ a APEL http://www.elektromobily-os.cz/) se pořádá ještě spousta dalších, tu pravidelných, tu příležitostných akcí. Někdy se na jejich webech objeví, jindy ne. Něco bývá zde na hybrid.cz, něco na elektroforum.cz, něco na webu slovenského Tesla klubu.
      Co je mrzuté, když se akce kříží. Třeba Green rallye Vysoké Tatry 1.ročník http://www.greenrallye.sk/files/ZU_GREEN_2018.pdf s eJantarovou stezkou 2.ročník https://elektromobily.webnode.cz/. Ale tyto potíže jsou pravidelně, je pouze 52 víkendů, využitelných ještě méně, už roky to zažíváme ve vztahu s Německem a Rakouskem. Jakmile začalo dělat akce i Slovensko, jen to zhoustlo. No a až se přidá Polsko, to bude teprve masakr.

  5. Nevím jak majitele Tesel, ale myslím, že nás řidiče
    Nevím jak majitele Tesel, ale myslím, že nás řidiče ostatních EV, budu ale psát hlavně za sebe, tato auta neskutečně vyklidnila. Ano, musím trochu plánovat a jet ekenomicky – ale to právě alespoň u mne, nastolilo absolutní klid. Vždy jsem někam spěchal, to už je minulostí. A řidiči spalovacích aut by se divili, jaký rozdíl je při spotřebě ekonomickou jízdou. Ani mne to dřív nezajímalo a vlastně mi tak ňák bylo jedno, že to žere devět litrů. A že bych ušetřil litr nebo dva paliva ? Stejně zase natankuju plnou, tak co.
    Možná někteří budou považovat tenhle článek za tendenční, ale je na tom hodně pravdy. Snad ostatní elektrikáři potvrdí totéž.

    1. I tato mince má rub a líc, když jedu s elektromobilem je
      I tato mince má rub a líc, když jedu s elektromobilem je super ticho, ale ze zkušenosti nesnáším prázdné zásobníky energie a chci mít u užitkového vozu na denní použití stále připraveno na dojezd min 150 km – takže jsem v elektromobilu stále nervozní, že to nikam rozumě nedojede

        1. Díky, zatím testuji elektromobily, ke kterým se dostanu.
          Díky, zatím testuji elektromobily, ke kterým se dostanu. Nicméně nejsem fanda, tedy na ně koukám stejně kriticky jako na auta se spalovacími motory a nacházím dost často zklamání a to nejen v dojezdu, ale často v jiných užitných vlastnostech či poměru cena/výkon. Na základě získaných poznatků si myslím, že to nebude dva roky, ale tak pět až deset let do vývoje auta a kolem deseti až patnácti let do rozumné, uživatelsky schůdné infrastuktury (tedy provoz bez omezení a přemýšlení navíc)

          1. Mám v posledních letech pocit, že se vývoj v podstatě
            Mám v posledních letech pocit, že se vývoj v podstatě čehokoliv strašně urychlil. A o elektromobilech to platí také. Takže jsem přesvědčen, že za dva roky tady bude docela slušný výběr EV s 60 KWh baterií a větší. Kdo je nebude vyrábět a prodávat, zůstane zcela mimo mísu. Ano, pořád budou drahá a pro většinu lidí bohužel nedostupná. Ale budou tady.
            Dnes se tady komentující přou o to, které EV je lepší, dojede dál atd (Tesla je výjimkou). Pravda je ale taková, že většina majitelů si nemohla vybírat a koupila to, co prostě zrovna sehnala. Jak moc to připomíná obkladačky za bolševika !!!
            Důležitý přeci je, že to jde kupředu. A doufám, že za těch pár let, až si bude chtít někdo EV koupit, bude si moci vybrat. Potom už i v Nissanu začnou přemýšlet o chlazení baterie. Zatím (bohužel) je jim to jedno. Stejně to někdo koupí a hlavně, potřebujeme přeci prodávat spalováky, soudruzi.
            A za patnáct let, jak píšete ??? Vůbec si neumím představit, jak a s čím se bude jezdit. A kolik to bude stát. Tedy doufám, že podstatně méně, neb bez konkurence kvete pouze diktatura.
            A proto velím : vstříc budoucnosti !!!!
            Všichni a v tom co máme !!!
            A vvvo tom to je. Respektovat jeden druhého i jeho možnosti.
            Zdar fšemmmm …..

    2. Potvrzuji.
      Zlepsila se mi zivotosprava, nebot uz vim presne

      Potvrzuji.
      Zlepsila se mi zivotosprava, nebot uz vim presne kdy, kde a jak dlouho budu na cestach snidat, obedvat, veceret nebo si dopravat odpoledni kavu a to by me nikdy nenapadlo jak moc pozitivne ovlivni psychiku, tyhle jistoty. Uz nevnimam sluzebni cesty jako otravnou povinnost, ale jako prijemne zpestreni. Navic uz neprijizdim casto jako drive pozde, protoze jsem vyrazil na posledni chvili a cestou me prekvapilo magicke oko a tedy nutnost navstivit pumpu.

      Pocatecni stresik z toho jestli dojedu a kde budu nabijet se uz take rozplynul.
      Nedavno jsem se treba napriklad rozhodl vyzvednout v Praze manzelku, ktere zkoncilo skoleni drive nez pocitala, protoze jsem byl zrovna pracovne v Plzni. Ani jsem nad tim nepremyslel jestli to dam nebo budu muset (a kde) nabijet, vedel jsem, ze to nejak dopadne, a to “nejak” = dobre.
      Jelikoz jsem nepocital s takovou cestou tak jsem rano ani nenabil do plna jen necelych 90%.
      Na dalnici mezi Plzni a Prahou me pak prekvapila tezka prutrz, ktera si vyzdala nehodu jenz me zablokovala asi na pul hodiny v kolne. Pak uz jsem musel valit abychom se vratili nez nam zkonci hlidani deti. Pred Prahou mi doslo, ze to domu bez nabijeni fakt nedam, takze jsem po vyzvednuti manzelky na Zlicine kam mi prijela naproti metrem zajel na nedaleky Siemens (dekuji timto Siemensu za to, ze i na zapade Prahy se uz da nabijet na DC nabijecce), kde jsme vyridili kratky nakup v Bille a ja si pri nem doplnil par procent. Domu jsem pak musel skoro predpisove (dalnice 130, mimo 100), ale dorazili jsme vcas s jednim procentem v baterce. Proste v pohode.

        1. Červená se rozsvěcuje při 7% a tou dobou to i omezuje
          Červená se rozsvěcuje při 7% a tou dobou to i omezuje výkon na 200kW.
          S jedním až třemi procenty dojíždím běžně a jednou jsem si cíleně vyzkoušel i dojetí s nulou, přičemž jsem měl v navigaci zadaný domov, kde ví, že mohu nabíjet, takže mě nezastavil, ale dojel jsem. Teoreticky by to mělo jít (s nabíjecím cílem v navigaci, který je v dosahu dojetí na rezervu) až do asi -7%.
          Například 100kWh baterka má totiž skutečnou kapacitu 102kWh, využitelných je 98kWh, ale 0% nastává po vyjetí cca 91kWh. Tedy těch 7kWh je rezerva, která se odemyká automaticky pokud je zadán cíl kde má uloženo, že už nabíjel a nebo SC, samozřejmě za předpokladu, že se tam dá na těch 7kWh ještě dojet. Pokud máte v navigaci cíl kde jste ještě nenabíjel tak se auto na nule zastaví. Pokud víte, že tam na těch 7kWh dojedete a můžete tam nabít tak musíte zavolat na technickou podporu a oni vám to odemknou na dálku.
          Tedy Don’t panic, nesedíte v Leafu. 🙂

          PS: Je třeba počítat s tím, že takto vybitou baterii nabíjí ze začátku chvíli jen 3kW, a až po nabití pár procent začne výkon navyšovat.

          1. Můžete mi prosím vysvětlit odkud máte informaci že v
            Můžete mi prosím vysvětlit odkud máte informaci že v Tesle vám odemknou nějakou skrytou kapacitu? Já že jsem před rokem skončil na nule a na telefonní lince Tesly mi podpora řekla že nic takového neexistuje ale že mi rádi zavolají odtah:) Na konec jsem naštestí dojel na nulu ještě dvacet kilometrů k SC:)

            1. Tu informaci mám od pana Kubiše. Prý původně se dalo
              Tu informaci mám od pana Kubiše. Prý původně se dalo jezdit běžně do mínusu, ale protože to lidé zneužívali tak to pak zastavili natvrdo na nule s tím, že na technické podpoře odemkli tu rezervu. V jedné z posledních verzí to pak už mělo fungovat podle jeho slov takto poloautomaticky.
              Ověřené to tedy osobně nemám.
              Jisté však je, že u 100kWh baterie odpovídá jedno procento 0.91kWh, tedy při nule máte spotřebováno těch cca 91kWh, a to jak u mého Xka tak u kolegovo Ska. Přes OBD se však dá zjistit využitelná kapacita baterie, která je u nového auta 98kWh.
              V článcích o nadšencích co najeli s Teslou 100D 1000km se psalo, že spotřebovali 97 a něco kWh, tedy museli vyjet vše až do mínusu. Zda měli v navigaci cíl za rohem kde se dá nabíjet, nebo volali na technickou podporu a nebo nechává auto jet stále do mínusu to teda netuším. Někdy to otestuji.

              1. To bylo ale něco jiného. Tesla prodávala verzi s 60 kWh,
                To bylo ale něco jiného. Tesla prodávala verzi s 60 kWh, kde ve skutečnosti byla baterka 75 (nebo 70? teď už přesně nevím) kWh, která byla softwarově uzamčena. Tesla těmto majitelům pak dočasně pustila těch „skrytých“ 15 kWh, aby se dostali snáž z ohrožené oblasti.

  6. Investiční společnost amerického miliardáře George
    Investiční společnost amerického miliardáře George Sorose v prvním čtvrtletí nakoupila dluhopisy výrobce elektromobilů Tesla v hodnotě $35.000.000

    ekonomika.idnes.cz/soros-tesla-elektromobil-musk-dex-/eko-zahranicni.aspx?c=A180516_095658_eko-zahranicni_div

    1. Jen mě napadlo, co kdyby velké automobilky domluvily a
      Jen mě napadlo, co kdyby velké automobilky domluvily a skoupily akcie Tesly a pak ji zavřeli. Strašně by se jim ulehčilo, zrušili by výrobu EV aut a mohli jet dál ve starých kolejích. Když VW umí zaplatit 20 miliard USD be mrknutí oka, tak Tesla není o moc dražší. No v dnešním pokřiveném světě není nic nemožné.

      1. Milí akcionáři, napadlo nás dát náš čistý zisk za 5
        Milí akcionáři, napadlo nás dát náš čistý zisk za 5 let, abychom koupili automobilku s dluhy přesahující další náš roční zisk a vyrábějící ročně to co my ani ne za 10 dnů. Myslíme si, že je to dobrý nápad, protože bychom mohli vyrábět dál auta, která vám způsobí rakovinu.
        No sice jim za pár let Tesla opravdu může pěkně zatopit, ale jinak je to naprostá utopie.

        1. Roční zisk jenom Volkswagen je 20 miliard dolarů ročně.
          Roční zisk jenom Volkswagen je 20 miliard dolarů ročně. Akcie Tesly jsou asi čtyřnásobně nadhodnocené a každý den nyní klesá hodnota firmy o miliardu dolarů. Reálná hodnota firmy bude tak 5 až 10 miliard USD. Každý kdo kupuje firmu se ptá kdy vydělám investované peníze zpět, Musk říká nebojte jednou vyděláte, investoři ale chtějí reálná čísla která vychází z reálných ekonomických ukazatelů, ovšem ekonomické ukazatele Tesly jsou poněkud mimo.

  7. Můžu potvrdit. Ikdyž jsem měl Smartíka půjčeného jenom
    Můžu potvrdit. Ikdyž jsem měl Smartíka půjčeného jenom na měsíc, tak jsem registroval i u sebe větší klid při jízdě. Když vám tam někdo vjede z vedlejší, tak prostě sundáte nohu z plynu a nic se neděje. Ve spalováku se už vztekáte. Asi při pomyšlení na to protivné řazení … ikdyž by třeba automat poskytnul stejnou službu. Ale zase horší je to ve chvíli, kdy dojíždíte „na rezervu“ 🙂

    A ještě něčeho jsem si všimnul. Snížené pravděpodobnosti srážky se zvěří. Bydlím v oblasti, kde se často vyskytují srnky a zajíci. Když projíždíte kolem se spalovákem, mají tendenci panikařit a jak naschvál vám vběhnout pod kola. A s elektro se klidně pasou dál, ikdyž je míjíte třeba o 2 metry. Samozřejmě to neřeší situaci, kdy už jsou v běhu …

    1. když mi tam někdo vjede z vedlejší a donutí mě sundat
      když mi tam někdo vjede z vedlejší a donutí mě sundat nohu z plynu a začít brzdit, tak si hned řeknu, kretén vylízanej nemohl počkat 3 sekundy a místo toho tam dement raději vjede z vedlejší, a dělají to jak kreténi se starými popelnicemi, tak řidiči náklaďáků s IQ tykve obzvláště na kruháku, kde vás prakticky donutí zastavit pokud nechcete do něj napálit a že máte přednost jim je totálně u prdele, jinak nechápu co je protivného na řazení, aspoň se člověk trošku hýbe a nesedí staticky

      1. Když jsem jezdil spalovákem, řešil jsem tyto situace –
        Když jsem jezdil spalovákem, řešil jsem tyto situace – včetně protivného řazení dolů i pak při rozjezdu nahoru, byť jeden čas jsme měli na firmě i automat – hupsnutím na brzdy. Dneska naopak přidávám a díky zrychlení elektrik krizové situaci v 99% ujíždím. Je to i bezpečnější. Obvykle, když na to hupsnete, tak trouba vzadu, co právě šmíruje co máte v kufru, do něj nabourá. A řekněme si upřímně, tím ujetím se naráz zbavím jak blba, co nedává přednost, tak i blba, co mi jede furt na kufru.
        Taky jinak jezdím na pohodu, vidím kolem sebe, jak třeba spalováky s řazením obtěžuje už jen pustit už déle dřepícího chodce na přechod. To u mne znamená povolit nohu na pedálu a probliknout dálkovky, chodech chápe a přechází, elektrika neustále zpomaluje a pak se zase plynule rozjíždím, aniž bych třeba vůbec zastavil. To samé dojíždění na světla na červenou a XY dalších situací při předvídavé jízdě.

        1. K tomu bych měl jednu příhodu.
          To si takhle jedu ke

          K tomu bych měl jednu příhodu.

          To si takhle jedu ke křižovatce s odbočovacím levým, dvěma průběžnými a jedním odbočovacím pravým. Jedu si v druhém zprava – tedy v tom „pomalejším“ průběžném.
          Na světlech v průběžných pruzích – vlevo nikdo, vpravo 1 auto.

          Dojíždím ke křižovatce z 50 na 30 (tak 100 m) připraven dobrzdit kdyby nešla dlouho zelená.

          A hádejte co se stalo… ano to nechutně vysoké SUV co se mi v pomalém pruhu stále lepilo na záda i když jsem jel 50… na těchto posledních 100 metrech slyším jak podřazuje a vlevo – vpravo. Chvíli jsem zvažoval že to dám do toho rychlejšího kde stále nebylo žádné auto ale nechtěl jsem dělat nic ukvapeného.
          Takže brzda.

          Tak jsme tam stáli tři v pravém průběžném a v levém nestál nikdo.

          p.s. uznávám, to by se u nás stát nemohlo, takové křižovatky tu ani nemáme 😀

  8. hele další debilní článek na
    hele další debilní článek na objednávku….

    auto.idnes.cz/skoda-octavia-cng-zemni-plyn-dgc-/automoto.aspx?c=A180329_142412_automoto_fdv

    Buzeranti matou veřejnost jak chtějí přejít z Dízlu na Zemák místo elektromobilů, že ta metanová superbomba jezdí za korunu. Jaksi zapoměli dodat že v ČR už 700.000 automobilů jezdí 20 let za korunu na kilometr LPG :))))))

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

    1. A čímmatou veřejnost? Tím, že popíšou, že škodovka
      A čímmatou veřejnost? Tím, že popíšou, že škodovka zruší výrobu naftaků a motor na CNG co montovala dosud zameni za novej?

      Jak prosim s tím souvisí, že existuje LPG? A co vodik, ten taky existuje, sice ne tak dlouho, ale ma to stejne vyznam jak vas fanatickej vykrik, asi vlastnika LPG?

      Takze prome, clanek je o skodovce co nikdy nevyrabela LPG, proc by o nem meli teda psat?

      1. tím že moc dobře ví jak je lepší životu na zemi
        tím že moc dobře ví jak je lepší životu na zemi elektromobil ale jelikož jim tolik nesype tak rači budou tlačit vládně dotovaný zemák 🙂 slyšíš dobře DOTACE :)))) srááči :)) A nejdřív si problematiku nastuduj, není jinak s tebou řeč, nejsem vole akademije 😉 Šáde vyráběla LPG né že ty rádoby výkřiku 🙂

Napsat komentář