Tesla za minulé čtvrtletí v rekordní ztrátě $784,6 mil., příjmy jsou ale nečekaně vysoké

Tesla zveřejnila očekávané finanční výsledky za letošní první čtvrtletí. Zaznamenala rekordní ztrátu, ale i příjmy.

Finanční výsledky automobilky Tesla za poslední čtvrtletí nejsou příliš povzbudivé, ale trhy zatím reagují klidně. Cena akcií nijak výrazně nekolísá.
foto: Tesla

Tesla za letošní první čtvrtrok dodala celkem 29 980 aut, z toho bylo 11 730 elektromobilů Tesla Model S, 10 070 Tesla Model X a 8180 Tesla Model 3. Potvrdila, že vyrábí 2270 vozů Model 3 týdně a cílem do konce druhého čtvrtletí je 5000 kusů týdně.

Tesla předpokládá, že se z elektromobilu Tesla Model 3 stane díky více než 450 000 rezervací nejprodávanější prémiový sedan střední velikosti v USA.

Příjmy za 1Q 2018 dosáhly rekordních $3,4 mld. Na účtech zbývá automobilce $2,67 mld. Ještě na konci minulého roku to bylo $3,37 mld. Automobilka má po světě již 1205 nabíjecích stanic Tesla Supercharger s celkem přes 9300 stojany.

Ve finančních výsledcích Tesle výrazně pomohla divize energetiky, tedy solární energie a bateriových úložišť Powerwall a Powerpack. Tam příjmy dosáhly za Q1 2018 celkem $410 mil., a to zejména díky započítání dokončeného jihoaustralského projektu největší baterie.

Během Q1 2018 vyrostla nově instalovaná kapacita baterií Tesla o 161 % na 373 MWh. To zahrnuje i 129MW projekt v Jižní Austrálii. Za první čtvrtletí Tesla instalovala také 76 MW solárních elektráren. Je to méně než v minulosti, což je dáno opatřeními po akvizici společnosti SolarCity (zejména uzavírání některých prodejních kanálů).

Podle finanční zprávy Tesly také mnoho zákazníků čeká na pořízení solární elektrárny společně s Powerwallem. Firma proto hodla dát svým domácím bateriovým úložištím prioritu.

Příjmy ze solárních byznysu by se měly začít výrazně zlepšovat v druhé půli letošního roku. To samé očekává Tesla celkově od svých financí, a to zejména díky Tesla Model 3.

Plné znění dopisu pro akcionáře:

Tesla

71 Comments on “Tesla za minulé čtvrtletí v rekordní ztrátě $784,6 mil., příjmy jsou ale nečekaně vysoké”

  1. Velmi zajímavé obchodní výsledky Tesly, nic podobného se
    Velmi zajímavé obchodní výsledky Tesly, nic podobného se ve světě nevidí. Čím větší obrat, tím větší ztráta, už několik let Musk všechny ubezpečuje, že za rok se to změní. Investoři musí mít nervy ze železa.

    /www . imgup.cz/image/L6ta

  2. Tesla má rekordní příjem i ztrátu. Chce mít
    Tesla má rekordní příjem i ztrátu. Chce mít nejrychlejší a nejkvalitnější výrobu aut na světě

    connect.zive.cz/clanky/tesla-ma-rekordni-prijem-i-ztratu-chce-mit-nejrychlejsi-a-nejkvalitnejsi-vyrobu-autna-svete/sc-320-a-193026/default.aspx

    „výroba baterie v Gigafactory 1 se už zrychlila z původních 7 hodin na pouhých 70 minut“

    „3 týdny po sobě vyrábí Model 3 rychlostí 2 270 kusů za týden“

    „TM3 se již brzy stane nejprodávanějším prémiovým sedanem v USA, protože už prodeje pokořily BMW 3, Audi A4, Lexus IS a brzy překoná Mercedes C“

    connect.zive.cz/GetThumbNail.aspx?id_file=452563275&width=480&height=293&q=80

    „Tesla Semi je již přibližně 2 tisíce objednávek od různých společností a finální verze by měla ujet až 965 kilometrů s 35tunovým nákladem na jedno nabití. Cena bude 180 tisíc dolarů“

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

  3. pruser…
    dufal som, že to bude pod 500m.
    ale možno im na

    pruser…
    dufal som, že to bude pod 500m.

    ale možno im na druhú stranu ani celkom nejde o to mať funčnú firmu. idú all-in po expanznej krivke s tým, že MOŽNO budú v zisku pri tržbách 20mld ročne, alebo možno pri 30, alebo možno pri 50…

    a ak to nevydá, a skrachujú, tak dovtedy aspoň trochu rozvíria rybník (čo sa už podarilo).

    1. o jako že to klesne z předchích -675 ?? si delas srandu
      o jako že to klesne z předchích -675 ?? si delas srandu hej, dyt TM3 se teprve rozjíždí – nevydelava, valej roboty, novou plněrobotizovanou linku z germánije a ještě k tomu staví GIGA1 a Yka nakrku. Jak by asi ztráta mohla klesnout, ta jeste poroste úměrně s tržbama :)) TESLA JEDÉ A KONZERVA SI ANI NŠKRT TESLA JEDÉÉÉ…

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

        1. no a koho ty mediální „průsery“ vlastně zajímají že 😉
          no a koho ty mediální „průsery“ vlastně zajímají že 😉 hlavně že akcionáři sů fklidu a tesla si svoji cestičku jede a ničí tu fosilní hej 😉 ps: gm nakonec taky zatáh stát a nikdo si na ni už ani nevzpomene :))

      1. Ehm, pokud by Tesla kracha, nejspis by i prestala platit za
        Ehm, pokud by Tesla kracha, nejspis by i prestala platit za mobilni pripojeni a tim padem by auta byla od okolniho sveta celkem dokonale odriznuta. Co si kdo provadi doma na wifine, to je jeho vec 🙂

        A mimochodem, do nedavna (mela to zmenit jedna z poslednich aktualizaci) byl operacni system infotainmentu linux z roku 2012. Takze z hlediska zaplat bida i tak… Ale teoreticky pry auta pouzivaji VPN.

  4. Musk je kouzelnej, Tesla vygenerovala největší ztrátu v
    Musk je kouzelnej, Tesla vygenerovala největší ztrátu v dějinách firmy, sníží se hotovost v době, kdy má splatit 1,2 mld. USD dluh a on se rozplývá nad příjmy, které měly být původně mnohem vyšší. Na konferenci odmítnul odpovídat na ožehavé otázky a usměrňoval i své lidi, včetně finančního ředitele apod. Tohle má prostě zmáknutý, sice akcionáři nikdy neuvidí dividendy (nahlas to ale nikdo neřekne), ale Tesla bude vydělávat miliardy, to že je utratí o tom pomlčí. Když si jednoduše spočítáte (při jejich deklarované marži 25%), že na autech mohl v Q1 vydělat 650 mil. USD, tak kdepak se asi vzaly 3 miliardy příjmů???

    1. 25% je dle vseho minimalni marze na M3. S a X maji vyssi
      25% je dle vseho minimalni marze na M3. S a X maji vyssi marzi. Ceny vsech nahradnich dilu, servisu atd jsou v marzich zase jinde. Navic zalohy na Semi a pak mozna platby za supercharging pro ty, kteri ho nemaji v cene vozu „zdarma“. Nemyslim si, ze to povede k bankrotu, v nejhorsim k emisi dalsich akcii. Pocitam, ze by Musk i tak nenechal Teslu krachnout. V zaloze ma jeste SpaceX, kterou by mohl poslat na burzu a ze zisku z toho financovat Teslu. Nimene soulasil bych, ze dividendy hned tak akcionari neuvidi.

      1. Podle údajů Tesly je 25% marže na modelech S a X, na Tesle
        Podle údajů Tesly je 25% marže na modelech S a X, na Tesle 3 se ji zatím nepodařilo dosáhnout (ale ve výpoču jsem ji započítal). O bankrotu jsem nemluvil, jen takové zamyšlení, z čeho jdou peníze do Tesly, když prodej aut za celý kvartál nepokryje ani vygenerovanou ztrátu.

      2. SpaceX na burzu poslat nemuze, protoze ma statni zakazky ktere
        SpaceX na burzu poslat nemuze, protoze ma statni zakazky ktere mu znemoznuji firmu poslat na burzu smluvne diky tem zakazkam 😉 a jak vime bez tech zakazek by SpaceX prisla tak o 85-90% zakazek

        proto maji nektere firmy ktere maji zakazky od US vlady oddeleni/casti firem ktere se neeviduji na burze a nezverejnuji se jejich finacni bilance

        navic i kdyby dostal SpaceX na burzu, tak zisky by nemohl nalejt do Tesly, ale musel by vyplacet dividenda ze zisku, do Tesly by mohl nalejt jen vlastni zisky, vlastni penize 😉

          1. Jelikož je SpaceX a Tesla defacto personální unie, tak by
            Jelikož je SpaceX a Tesla defacto personální unie, tak by nákup akcií Tesly firmou SpaceX byl vnímán asi stejně negativně jako kdyby si automobilka spekulativně vlastní akcie kupovala sama …. (Čím víc má firma v majetku vlastních akcií tím víc je aktuální hodnota jejího majetku provázána na pohyb ceny akcií na burze a že volatilita Tesláckých akcií je často +/- 20% za měsíc je fakt ….
            (Jo a předpokládám, že případné úvěry od komerčních bank pro SpaceX jsou účelově vázány a není asi možné lidově řečeno dál pujčovat třetím stranám co jsem si před chvílí pujčil jinde …. Ale možná se mýlím .

    2. neviem či rátaš dobre
      do revenues sa ráta predajná cena,

      neviem či rátaš dobre
      do revenues sa ráta predajná cena, nie marža.
      čiže nerátaj 25% z katalógovej ceny auta, ale za koľko predávajú autá dealerovi.

      hrubý odhad:
      22.000 predaných S a X
      Nech ich predávajú po 80.000 dealerovi v priemere.
      8000 predaných TM3.
      Nech tie predávajú po 45.000 dealerovi (keďže zatial sa tuším vyrábajú iba tie drahšie verzie).

      Len z predaja aut to hodí 2.1 miliardy revenues.
      Zvyšných 600 milionov (v správe uvádzajú revenues z Automotive vo výške 2.7 miliardy), budú „ostatné položky“ ako pozáručný servis, zálohy, SC, atd, ako to už vymenoval Robin podomnou

        1. pravda, na to som zabudol
          stále, náklady na sales sú skoro

          pravda, na to som zabudol
          stále, náklady na sales sú skoro 700 mega. slušné číslo

          inak další zaujímavý výpočet:
          Q1 2017 – 25400 vyrobených S a X pri nákladoch na výrobu 1,496 miliardy. To dáva v priemere 59k náklady na výrobu jedného S alebo X

          Q1 2018 – 24700 vyrobených S a X + 9600 vyrobených TM3. celkové náklady na výrobu 2,091 miliardy.

          to by že cena výroby TM3 je zatiaľ cca na úrovni 65.000 USD, čiže viac ako S a X v priemere.

          jasné, hrajú tam rolu aj ďalšie faktory (nevieme v akej konfigurácii boli S a X v 2017 a v akej teraz, nevieme čo všetko rátajú do cost of sales), ale minimálne to o niečom svedčí.

          bude zaujímavé sledovať, či a ako bude toto číslo klesať s tým, ako porastie výroba.

      1. Máš pravdu, já počítal marži, příjmy jsou jak
        Máš pravdu, já počítal marži, příjmy jsou jak píšeš. Zbytek příjmů je z oblasti bateriových systémů – Powerwall, projekty bateriových vyrovnávacích stanic – viz Austrálie apod. Příjmy jsou ovšem k ničemu jako samotný údaj, rozhodující je finální zisk a ten jaksi celkem spočítáno – chybí. Tedy shrnuto, výrobou a prodejem v letošním roce jen prohloubil ztrátu, ale sblíbil, že to opravdu bude lepší (to ostatně říká pokaždé)

        1. a tebe o čo ide, ty retard?
          dealer = sales force =

          a tebe o čo ide, ty retard?

          dealer = sales force = distribučný kanál, alebo akokoľvek to nazveš.
          Ok, možno ho nemajú účtovne oddelené, ako to je v mnohých firmách. Moja chyba.

          Ale normálny človek chybný názor slušne skoriguje, tak ako som ja slušne skorigoval AnonymaX v danom príspevku.

          Tak ako ty reagujú jedine internetový kokotkovia.

                1. a o čom sa tu dá s tebou argumentovať, prosím ťa, ty
                  a o čom sa tu dá s tebou argumentovať, prosím ťa, ty majiteľ absolútnych právd? :)))

    3. víš podstatný v týdle teslácký hře bylo nastartovat
      víš podstatný v týdle teslácký hře bylo nastartovat světovou elektrickou likvidaci fosilních popelnic a to se podařilo :)) Dividendy žádný rozumný akcionář/sponzor neočekával a těch pár kšeftáckých parchantů přeci nebudeme litovat, mohli si vydělávat jinde, jejich věc 😉 podstatné je že:

      TESLA JEDÉÉÉ a KONZERVA SI ANI NEŠKRT, TESLA JEDÉÉÉ :)))))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. cipísku,
        uprav si hodnoty v stlpcoch „prodej roční“ a

        cipísku,
        uprav si hodnoty v stlpcoch „prodej roční“ a „prodej 3M“.
        maximálny kvartálny output bude niekde na úrovni 100 – 125 tisíc, keďže to je limitácia Fremont fabriky.
        kým nepostavia novú, cez 500k sa nedostanú, obávam sa

  5. No vida. Je videt, ze mimo jine posiluji superchargery jak o
    No vida. Je videt, ze mimo jine posiluji superchargery jak o zivot. Nedavno jsem nekomu predvadel auto a popisoval jak funguje nabijeni, kdyz se vykon sdili s nekym kdo prijel drive. Povidam “zazil jsem to jen jednou letos v lednu v Lermoosu kde jsou jen 4 stojany” a pri tom jsem jen tak ledabile najel mapou na to misto, klepnu na tu nabijecku a ziram, ze je tam tech stojanu uz 8…
    Stejne tak me prekvapilo, kdyz jsem na ceste dlouhe 490km z Dachsteinu domu potkal 7 superchargeru, z toho jeden s 18ti stojany.
    Kdyz se pak na to podivam celkove jak se to za ten rok co jezdim rozrostlo. Cesko z 1na 3, Slovensko z 1 na 2, Chorvatsko ze 3 na 6, Ostatni neznam v cislech, ale take se viditelne zahustili.
    Proste se na prichod M3 radne pripravuji a to je dobre. Nejsou to proste jen vyrobci aut, ale o sve zakazniky se staraji komplexne.
    Az tohle pochopi i ostatni automobilky to se nam bude jezdit.

    1. Přidám k tomu svoji offtopic myšlenku hlavního problému
      Přidám k tomu svoji offtopic myšlenku hlavního problému uzavřenosti SuC, na který ostatně poukazuje i ta nová směrnice EU a to že příkon sítě v místě není nekonečný. Takový typový příklad: Tesla si zainvestovala přípojku pro 8-16 SuC a vedle by bylo potřeba postavit stejný výkon v CCS stanicích. Cena stojanů a výstavby je už dnes evidentně ten nejmenší problém, ale velký problém bude s přípojkou. Ano Tesla si ji zaplatila, ale ten další hráč už bude v dané lokalitě platit za stejnou přípojku v lepším případě násobně větší částku, ale pravděpodobněji bude zcela odmítnut.

      Jsem zvědav, jak se s tímto legislativa v EU popere dál, protože dát k 16 stojanům SuC jeden CCS je sice papírově v pořádku, ale logicky to problém nijak neřeší.

        1. Neb prokazatelný problém v budoucnu pro evropský
          Neb prokazatelný problém v budoucnu pro evropský automobilový průmysl na vlastním území? Ze severu Norska dnes Teslou dojedete do Palerma v Itálii, nebo do Španělska k Gibraltaru bez větších problémů. No a teď proti tomu postavme evropské nabíjecí stanice v různých zemích s různými kartami a hlavně proti tomu postavte jakékoliv auto s takovým dojezdem. Dovoz aut z Číny se bojkotovat dařilo díky hloupým emisním normám, které kdekdo uměl obcházet. Není to tak dávno co automobilky dostaly záchranu v podobě šrotovného. Co přijde teď??

                1. Rychlonabijanie je skor otazka kvalitneho tepelneho
                  Rychlonabijanie je skor otazka kvalitneho tepelneho managementu baterie, ak I-Pace skutocne nabija tak biedne, tak chladenie jeho baterie bude zrejme malo vykonne.

                2. Nesmysl. Ani baterka BMW i3 22 kWh se během rychlonabíjení
                  Nesmysl. Ani baterka BMW i3 22 kWh se během rychlonabíjení výrazně nezahřeje. Při nabíjení z 0 na 90 % se zahřeje asi o 5 stupňů. A to je zatěžovaná výrazně víc než ta v Jaguaru. O zahřívání to nebude.

                3. Přesně tak, 90 kWh baterie se při 40 kWh ani skoro
                  Přesně tak, 90 kWh baterie se při 40 kWh ani skoro neohřeje, 30 kWh baterie klidně o 15°C, ale to je třetinová kapacita.

                1. keby to tak bolo, tak na 50kW nabija stale na 50kW, alebo
                  keby to tak bolo, tak na 50kW nabija stale na 50kW, alebo takmer na 50kW a nie priemer 34kW.

                2. Také bych řekl, no uvidíme až to někdo změří v reálu.
                  Také bych řekl, no uvidíme až to někdo změří v reálu.

                3. Tohle nikdo neměřil, to je nástřel od boku. Výrobce v
                  Tohle nikdo neměřil, to je nástřel od boku. Výrobce v datasheetech uvádí nabíjení 100 kW DC.

                  Tohle je napsané v oficiální brožuře: On longer journeys you may need a quick top up of your battery’s charge to complete your trip. DC rapid chargers are the best way to deliver this – a typical 50kW charger can deliver up to 270km of range per hour. As the public charging infrastructure improves, I-PACE is equipped to accept up to a 100kW DC charge rate. This means you can easily add 100 km of range in the time it takes to have a cup of coffee. Depending upon the service provider, public AC chargers can have a range of outputs. You can also find convenient charging points at places you may want to stay for several hours – or even overnight – including local shopping centres, hotels and gyms. Every I-PACE comes with a Public Charging Cable (Mode 3 Charging Cable) as standard. Pull up, plug in, then go enjoy yourself.

                4. No já vám nevím, nikdo ještě nemá produkční verzi auta
                  No já vám nevím, nikdo ještě nemá produkční verzi auta doma… Ale hlavně, na 50 kW nabíječce ani náhodou nelze furt nabíjet 50 kW. Co já vím, tak maximální výstupní proud je omezen, takže při začátku nabíjení, když baterie má napětí jen nějakých 340 V je výkon poměrně malý. A hlavně, tohle je Bjornův typický rádoby odhad na základě rádoby statistik. Obvykle to je naprosto nepřesné.

                5. Pokud vezmeme těch 340V jako 20% kapacity (to klidně u
                  Pokud vezmeme těch 340V jako 20% kapacity (to klidně u I-pace může sedět, protože má o dost vyšší napětí baterie než je standard, konkrétně 108s tedy cca 450V v plně nabitém stavu proti cca 400V klasice) a stanice mají běžně 120-125A tak už na začátku nabíjení budete přes 40kW a ke konci se dostanete až na 55kW.

      1. Jednak ve VNku není s rezervací příkonu zase takový
        Jednak ve VNku není s rezervací příkonu zase takový problém. Druhak nestaví vedle SC jedno CCS, ale dvě až tři, a na západě i více.
        A i když vypadá mapa SC fakt hustě, stejně stále zbývá obrovské množství lokalit kde mohou ostatní vesele stavět. Pokud jak píšete nejsou problém peníze proč se tak tedy neděje? Protože ostatní na rozdíl od Tesly jen čekají co jim kdo nadělí za dotace.

        1. bud trosku fer, Tesla samozrejme na dotace take spoleha,
          bud trosku fer, Tesla samozrejme na dotace take spoleha, dotace z emisnich povolenek v USA, ktere jim kazdy rok stoupaji na cene, a bez nich by byla Tesla rekneme no v ……, za lonsky rok neco prez $300 milionu, stejne tak na dotace od Nevady na stavbu GF, bez techto dotaci by Tesla dnes rozhodne nevyrabela to co vyrabi a nemohla utracet za vystavbu SC

            1. proc myslite ze ten obchod a burza povolenek vznikli? idelani
              proc myslite ze ten obchod a burza povolenek vznikli? idelani zpusob jak nekde vzit a jinde prerozdelit, a to je co? zeby dotace?

              Tesla toho samozrejme vyuziva, nebejt teto Kalifornske specialitky, jsou kazdy rok o cca 300 milionu chudsi

              1. Dýchat čistý vzduch a pít čistou vodu a jíst nejedovaté
                Dýchat čistý vzduch a pít čistou vodu a jíst nejedovaté potraviny by chtěli všichni. Autem by ale chtěli jezdit taky. Jenže za ty jedy, hluk a vibrace, kterými zamořují okolí, nic neplatí. Podobně jako továrny, využívající spalovací procesy. Takže emisní povolenky je takový – ano, socialistický a přerozdělovací – pokus zpoplatnit ony externality. Nedokonalý, ale alespoň nějaký.

          1. Co se týká emisních povolenek tak drobátko pletete jablka
            Co se týká emisních povolenek tak drobátko pletete jablka s hruškama.
            Co se týká dotací, tak Tesla žádné přímé dotace nikdy neobdržela, pouze půjčky, které řádně splatila.
            Pak samozřejmě dostávají různé daňové úlevy nebo dotace v různých státech jejich zákazníci, tak jako zákazníci každé automobilky, která vyrábí elektromobily.

            1. Což třeba čtenáři spalovacího autofora, odkojení naší
              Což třeba čtenáři spalovacího autofora, odkojení naší solární poslaneckou zlodějnou, nedokáží pobrat. Že opravdu, ale opravdu může ty elektriky sekat i GM i Ford a další. A opravdu, ale opravdu dostanou i jejich zákazníci stejné prachy (tedy auta budou levnější), jako je na svoje modely dostává Tesla.
              A že existuje systém emisních povolenek a možnost vykoupit se jejich nákupem, když sekám fosily jako Baťa cvičky, taky není zásluha Tesly. Ta jen, jako plně elektrická, je nepotřebuje a prodává. Kdežto spalováci je musí nakupovat, protože nedělají ani povinné minimum elektrik. Což je opět jen jejich problém.
              Ale jednodušší je zařvat – bez dotací by ty elektromobily nebyly a Tesla dávno v krachu!

          2. Co to meleš, jaký dotace z emisních povolenek?!? To je
            Co to meleš, jaký dotace z emisních povolenek?!? To je prachsprostej kšeft, stejně jako akcie. Nákup a prodej za proměnlivou cenu dle poptávky a nabídky. Prober se z diskotéky než začneš plácat nesmysly. Tesla by byla vyloženě pitomá, kdyby s nima neobchodovala, když už je má a ostatní je nemaj a potřebujou je. Tesla chce dělat jenom elektrický auta, ostatní je nechtěj dělat.
            Dotace na GF od Nevady jsou spíš pobídky, které jsou běžné a dostupné i pro ostatní výrobce v Nevadě, jsou postupné a jsou nejspíš vázány na to kolik vytvoří pracovních míst, kolik zbudují výrobních celků, kdy spustěj výrobu, kdy dosáhnou výrobních objemů apod.
            Není to o tom, že dostanou celej balík prachů naráz. To ani náhodou.

            Morální a ekonomická výhodnost povolenek i pobídek a jejich skutečný prospěsnost pro rozvoj ekonomiky to je zase na jinou debatu.

        2. Nemám nic proti Tesle, ale pokud nepřejde v EU na CCS, tak
          Nemám nic proti Tesle, ale pokud nepřejde v EU na CCS, tak se to musí dříve nebo později potkat. Pokud má být elektromobilita masovou záležitostí, tak se bude třeba (po roce 2025) dostat v průměru na 6x 350kW nebo 18x 150kW stanic na jednom místě, což by mohl být ekvivalent běžné čerpací stanice a takové 2MW rezervovaného příkonu už jsou znát i na VN. To že evropské automobilky a vlády na rozvoj infrastruktury dosud kašlaly je fakt, ale dnes už to konečně vypadá, že +150kW CCS stanice budou přibývat(minimálně směrem na západ) velmi rychle a za několik let pravděpodobně předeženonou rychlost výstavby Tesly.

          1. Doufam, ze ne jen rychlost vystavby, ale i celkovy pocet
            Doufam, ze ne jen rychlost vystavby, ale i celkovy pocet stanic.
            Jezdit na elektrinu je naprosto super. Mene super je byt zavisly na jedne automobilce, ktera disponuje tremi modely.
            Moje zehrani na ty ostatni a davani Tesly za priklad neni nicim jinym nez volanim po rychlejsim nastupu elektromobility.
            A pod timto clankem jsem psal o rychle vystavbe SC jen jako o jednom z duvodu jejich dalsiho ztratoveho ctvrtleti, abych pripomenul, ze ta ztrata nevznika pri vyrobe aut jak tady obcas chytrolini radi prezentuji nesmyslnymi vypocty ztrata deleno pocet vyrobenych aut…

    2. osttani automobilky si zalozili projekt Ionity a stavej
      osttani automobilky si zalozili projekt Ionity a stavej nabijecky jiz taky, to jen tak pro doplneni

      dejme jim par let nez se to rozroste na poradna cisla, zacatky jsou vzdycky o kusech a desitkach kusu, tisice kusu jsou holt az po letech staveni

      1. Možná to tak nevypadá, ale opravdu jim držím palce ze
        Možná to tak nevypadá, ale opravdu jim držím palce ze všech sil.
        Velmi se těším, až bude možné koupit a plnohodnotně provozovat nějaké další baterkáče, i od jiných výrobců (nejlépe těch Evropských) než jen od Tesly.

Napsat komentář