Německý ministr financí vzkazuje automobilkám: investujte, nebo půjdete od válu!

Německý spolkový ministr financí Peter Altmaier v pondělním rozhovoru pro Bild řekl, že tamní automobilky musí investovat desítky miliard eur do elektromobility. Jinak skončí.

Elektrická budoucnost podle koncernu Volkswagen – koncept elektromobilu I.D. Vizzion, plně elektrické limuzíny.
foto: Volkswagen

Německý automobilový průmysl je pod tlakem od propuknutí skandálu dieselgate v září 2015. Od té doby se Volkswagen dohodl na miliardovém vyrovnání s americkou vládou, odškodnil řadu amerických zákazníků a zcela proměnil své budoucí směřování.

Stejně jako ostatní německé automobilky, i Volkswagen ohlásil, že skutečně bude investovat do elektromobility desítky miliard eur. A že v roce 2025 chce prodávat až čtvrtinu svých aut jako elektromobily.

Ministr Peter Altmaier to zdůvodnil jednoduše: pokud se nebude investovat do výroby elektromobilů a baterií, předběhne německé automobilky Asie a Spojené státy. Automobilový průmysl přitom v Německu zaměstnává přes 800 000 lidí.

Altmaier také přímo zmínil americkou automobilku Tesla a řekl, že německé společnosti musí nabídnout elektromobily, které jsou lepší a levnější, že ty od Tesly. Zdůraznil také nutnost zaměřit se na technologii autonomního řízení.

82 Comments on “Německý ministr financí vzkazuje automobilkám: investujte, nebo půjdete od válu!”

  1. Volkswagen naftové motory nezatracuje, vyvinul hybridní TDI
    Volkswagen naftové motory nezatracuje, vyvinul hybridní TDI !!

    novinky.cz/auto/470702-volkswagen-naftove-motory-nezatracuje-vyvinul-hybridni-tdi.html

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) jen jesi ministr zas mioc nekecá 😉 tak v germániji stejnak šéfujou panáčkové autodebilek a nikoli politici, se podívejte na šrédra :)))))))))))

      1. sľubujú, že ANO, iba najprv musia zvládnuť logistiku
        sľubujú, že ANO, iba najprv musia zvládnuť logistiku tých 350000 VW z amerických púštnych „úložísk“ a zvládnuť oblbovák na európanov aby si ich kúpili. trh bude nasýtený a o nejakú BEV tu nebude záujem.
        ps – pred týždňom som bol v sk maxi-dedine a taký smrad na našom vidieku nie je ani keď V3S fekál vyvezie septik na polerole.

      1. dekuji a co se tyka toho klause souhlas. jen kdyby nebyl tak
        dekuji a co se tyka toho klause souhlas. jen kdyby nebyl tak strasne namysleny, mohli jeho nazory mit vetsi vahu. jeho ego je prekrylo. a pritom mnohe z nich se casem ukazuji jako pravdive. druha neprijemna vec na jeho namyslenosti je, ze jeho synek po nem zdedil prave ji. a u nej uz jsem z hloubky duse presvedcen, ze vetsinou povida hlouposti.

  2. s krížikom po funuse?
    toto mal odporúčať pár rokov

    s krížikom po funuse?
    toto mal odporúčať pár rokov dozadu, nie vtedy, keď sa to už aj tak postupne deje.
    nechcel by napríklad aj Tesle odporučiť, aby postupne zvyšovali výrobu TM3? 🙂

    ale aby som bol férový, v tých časoch ešte chalanko nebol ministrom financií, tak asi múdre rady rozdávať nemohol

  3. Pro mě ať si klidně VW shnije ve svých dieslech. Žádná
    Pro mě ať si klidně VW shnije ve svých dieslech. Žádná škoda se konat nebude. Jsou mnohem větší, zavedenější a kvalitnější automobilky. Které už teď jen tak mimochodem nabízejí auta na veškeré pohony, které doposud někdo zmínil. Máme tady elektrické Tesly, Nissany, Hyundai, máme tady skvělé hybridy od Toyoty, máme tady třeba Mirai na vodík, který v ČR nenatankujete. Ty všechny jsou tak daleko před VW, že už to budou asi muset ve VW zavřít a začít nějak znovů a lépe.

    1. Jasně VW je nejvetší výrobce na světě(přetahuje se teda
      Jasně VW je nejvetší výrobce na světě(přetahuje se teda o n1 s Toyotou), ale máme tady fakt hodně větších automobilek 🙂 On VW má na účtěch nejvíce cash ze všech automobilek a do elektromobility investuje asi nejvíc ze všech, už teď e-Golf není v ničem pozadu za většinou konkurence, jak ukazuje nedávný zde uveřejněný test, ale jinak jsou všichni o parník před ním a převálcujou ho, plácáš nesmysly 🙂

      1. Jů, to se krásně čte. A pokud byste k tomu poslal i
        Jů, to se krásně čte. A pokud byste k tomu poslal i nějakou Karkulku která by to četla, tak i poslouchá. Věřím že i vy věřítetomu co píšete. Ale to, že Tesla nyní vyrábí vozy ve fabrice bývalého rakovinosračkometu dává k zamyšlení že historie se zpravidla opakuje. Není důvod proč by to u Faultcvágnu mělo být jinak. Jde do záhuby tou samou cestou. Vzpomeňte naši (ČR) první velkou a vychvalovanou investici (Hranice) do výroby CRT obrazovek. V době kdy celý svět a i samotná „investující“ firma přecházeli na Plasma/LCD. Pád bude o to kratší a strmější.

        1. Tesla je proti VW malou továrnou s ruční výrobou aut. Nic
          Tesla je proti VW malou továrnou s ruční výrobou aut. Nic proti ní, rozhýbala trh, ale uvidíte za 5 let, jaká bude situace. Mimochodem jsem dnes hrozně zvědav na hospodářské výsledky Tesly, zda budou ve ztrátě 500 mil., nebo jen 250 mil. USD.

        2. „Není důvod proč by to u Faultcvágnu mělo být jinak. Jde
          „Není důvod proč by to u Faultcvágnu mělo být jinak. Jde do záhuby tou samou cestou. Pád bude o to kratší a strmější.“

          fuu, to je dosť suverénne tvrdenie.
          akože neexistuje scenár, kedy by im začali klesať predaje v prospech EV výrobcov, a VW manažment by zareagoval na situáciu tým, že by teda tiež začali vyrábať EVčka?

          alebo ťa len serie, že nešli samovražedne all-in do elektromobility?

          schválne – kedy tipuješ, že k tomu krachu príde?
          celkom ma to zaujíma.

          1. o obrovských investíciách iba rečnia – tie autá v púšti
            o obrovských investíciách iba rečnia – tie autá v púšti museli vykúpiť, musia ich repasovať, alebo ZNIČIŤ, musia platiť (ešte stále) pokuty, …
            ak ich mamamerkel nazaloží miliardami bez vrátenia (tak ako grécko), tak iba zavrú hubu, ako sa to vraví v tom vtipe (a má spakované).

              1. pred vyrovnaním škandálu?
                ak prejde vyrovnanie s

                pred vyrovnaním škandálu?
                ak prejde vyrovnanie s podvedenými európskymi zákazníkmi, bez mamamerkel iba zhasnú.
                treba sa pozrieť aj na to, koľko MUSIA investovať v číne, aby smeli vyrábať. a spaľovacie tam skončia „celkem brzy“ (parafráza na siri).

                1. Ano to jsou peníze co má teď na účtech. To se
                  Ano to jsou peníze co má teď na účtech. To se samozřejmě nestane, protože by pár lidí dostalo vyrovnání, ale taky by to mohlo ekonomicky potopit Evropu. Jinak je taky potřeba se dívat co je součástí toho vyrovnání. Třeba na stavbu nabíjecí sítě v USA se lze koukat jako na investici do budoucna, ale oni to uvádí jako náklad na vyrovnání. To samé Čína, v zásadě je to jen posunutí investice v čase, ale pokud je budoucnost EV stejně by ty peníze museli vydat. Čína jim ty prachy minimálně v krátkodobém horizontu vrátí zpět. Jestli si tím nepěstují konkurenci přenosem know-how která je pak přejede je věc jiná.

                2. aby „podnikateľ“ mal hotovosť na účte je nezmysel!
                  a:

                  aby „podnikateľ“ mal hotovosť na účte je nezmysel!
                  a: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-chteji-dat-dieselum-posledni-ranu-po-tomto-kroku-jich-uz-prezije-minimum/

                  uvažovať že je to investícia do budúcnosti? ak by neboli nútení pod hrozbou zastavenia predaja, nepostavili by žiadnu nabíjačku, ani obyčajnú 110V zásuvku!
                  mimochodom – tým, že musia stavať, sú potrestaní DVAKRÁT – raz že musia investovať peniaze a druhý raz tým, že je to PRE KONKURENCIU! to bolí viac.
                  a čína? predsa ich to ukráti o zisk na novovyvinutých a s výhľadom, že im ich aj tak zakážu.

                3. Nevím co myslíte tím, že to je nesmysl? A bez těch
                  Nevím co myslíte tím, že to je nesmysl? A bez těch nabíječek by jim ta investice jen do EV byla k ničemu, protože si nikdo nekoupí auto, které si nikde nenabije a na těch nabíječkách může vydělávat i když je bude používat konkurence. Ono je to i výhodnější. Ono možná jim to změnší zisk na stávajících technologiích, ale zase jim to zaplatí ty nové, těžko říci jaký bude výsledek.

                  Ono celkově je to stálo hodně pěnez, ale v konečném důsledku jim ta facka může i zajistit budoucnost.

                4. nezmysel je mať peniaze, ktoré HLIVIA a nezarábajú.
                  nezmysel je mať peniaze, ktoré HLIVIA a nezarábajú. neotáčajú sa. strácajú každým okamihom na hodnote.

                  o zárobku na nabíjačke bolo viacero diskusií tu na hybride – stále je stratové.

                5. Problém je, že takové množství peněz už je problém
                  Problém je, že takové množství peněz už je problém smysluplně investovat(obecná stížnost v dnešní době, kdy je na trhu hodně hotovosti), samozřejmě můžou být nějak zainvestované a patrně budou, ale tak, aby šly rychle přeměnit na hotovost.

                  Tak nyní asi ne, ale do budoucna budou muset být. Uvidíme jak se to vyvine.

        3. Tady bude rozhodně mnohem lepší přirovnání k továrně
          Tady bude rozhodně mnohem lepší přirovnání k továrně Panasonic v Plzni. Když začínali, tak montovali CRT televize, pak k tomy přidali plaznové televize, později LCD a dnes už vyrábí pouze LCD LED televize. A veškerý postupný přechod byl bez nějaké větší krize. Panasoniku v Plzni totiž bylo celkem jedno co do těch plastových krabic bude dávat a co bude řídit pomocí svých PCB. Není totiž výrobce jednotlivých komponent (respective část si vyrábí, ale ne v Plzni).

          Podobně automobilkám je jedno co budou do svých plechových krabic a na podvozky montovat. Kromě „motoru a nádrže“ tak bude vše stejné jako dosud. Pouze motorárny se budou muset přeorientovat na něco jiného. Obdobně Panasonic zavřel svou továrnu na výrobu samotných PDP panelů v Osace, ale samotný Panasonic jako celek vyrábí vesele dál. Není důvod aby to u VW bylo jiné.

      1. Takých ľudí sa ešte aj dnes nájde vcelku dosť,
        Takých ľudí sa ešte aj dnes nájde vcelku dosť, neboj.
        Povedal by som, že ešte viac, ako 5 rokov dozadu, kedy bola taká „slepota“ ešte povedzme opodstatnená.

        Vtedy tí ľudia ani netušili, že nejaké zástrčky prichádzajú.

        Dnes to už tušia, a zatiaľ razia teóriu slepej cesty, a budú v nej pokračovať až do momentu, kým si EVčko nekúpi pár susedov.

        Apoň na tom našom zadubenom Slovensku to tak je.
        Neviem ako u vás, nechodím pozerať komenty v mainstreamových mediách.

            1. Problém je v tom, že ti, co denně najedou 10-20 km nemají
              Problém je v tom, že ti, co denně najedou 10-20 km nemají třeba rodinné domy s možností nabíjení a v práci taktéž ne. A že jezdí třeba vícekrát do roka na dovolenou a na další auto nejsou finance.

              PS: Prosím, můžete mi říci, kde seženu nový elektromobil za 300 tis?

              1. Dovolená autem typicky na zátah co nejdál co jen to dá je
                Dovolená autem typicky na zátah co nejdál co jen to dá je jistě velká zábava 😀 Je potřeba se zničit za volantem abych den potom relaxoval cestu. Je to v hlavě 🙂 Reduce Reuse Recycle…
                OK nemám li RD a jsem v paneláku, pak nabíjení není „conveniences“ ale chtít na to sáhnout chytře, to ne, za to by mi musel někdo něco dát ;). Na těch 6-12 prvních mil může stačit nabíjení v nákupáku. Jednou, dvakrát tejdně. X cest se dá dát na bajku (pokud je teda chuť, počasí a člověk zrovna nemá fofrklacky nebo jiné zábrany).

                Jo pro každého elektroauta nejsou a ještě dlouho nebudou…

                1. tunajší diskutujúci prd vedia o dovolenke autom – niekam sa
                  tunajší diskutujúci prd vedia o dovolenke autom – niekam sa v kuse ženú, tam kvasia a ženú sa domov. pred 50+ rokmi sa na strechu zabalil stan a denne sa prešlo jednosto kilometrov, od jedného stanového mestečka k druhému. cestou sa zastavilo dvakrát na jedlo (nie bufet), dvakrát hrad, dvakrát múzeum, galéria. historické miesto. domov sme sa vrátili rovnakým tempom, možná vynechali niektorú pamätihodnosť.
                  kaštieľ z nedávneho seriálu v tv som navštívil asi päťkrát, každý raz som počul iný výklad. od lámanej slovenčiny miestnych pamätníkov po študentov histórie. kto viete čo je to „originálbenátskizríkadlo“?

                2. Jenze on se moc neda provozovat ani tenhle zpusob – u tech
                  Jenze on se moc neda provozovat ani tenhle zpusob – u tech hradu a restauraci, kde by clovek nejakou dobu travil, az na vyjimky nabijecky nejsou a z romantickych okamziku na dvore prumyslovych arealu moc lidi blahem neuchcava (dobre, Radovanova rodina mozna ano:)

                3. preto som písal o jednosto kilometroch denne 🙂
                  preto som písal o jednosto kilometroch denne 🙂

                4. Ja vim. Ale i tak vetsina dovolenych s rodici v te dobe mela
                  Ja vim. Ale i tak vetsina dovolenych s rodici v te dobe mela na zacatku a na konci delsi presun (blizke lokality se zvladaly o vikendech).

                5. Oni časem správci hradů, zámků, bazénu, botanických –
                  Oni časem správci hradů, zámků, bazénu, botanických – zoologických zahrad, hotelů, restaurací, pivovarů …. atd pochopí, že je třeba nabídnout i zásuvku. A kdo dřív přijde, ten dřív mele. Osobně znám v okolí spoustu zajímavých míst, kde by se zásuvka v podobě wallboxu vyplatila už i jako reklamní poutač.

                6. Ja bych si az tak nefandil, podle me vetsina tech dobijecich
                  Ja bych si az tak nefandil, podle me vetsina tech dobijecich mist „na pamatkach“ vznika primarne ne pro auta, ale kvuli elektrokolum (kterych fakt jezdi netrivialni mnozstvi).

                7. Máte pravdu, část jich dělal třeba EON, některé dělaly
                  Máte pravdu, část jich dělal třeba EON, některé dělaly místní samosprávy a kraje. Většinou jsou tragicky nedodělané, nepropagované, v divných místech (zažil jsem i v areálu hradu až za pokladnami, tedy nutno mít vstupenku k prohlídce) a ještě, pokud se zapojí pár elektrokol či, nedej bože, elektrický skútr, tak vyhodí jističe (zažil jsem jak u hotelu tak na parkovišti, byť tam paní nepochopila, že ta nabíjená kola + její kafe z rychlovarné konvice na 10A pojistce opravdu neutáhne, tak to vypojila, páč cyklista přijel nabíjen jen občas, kdežto kafe si vařila pravidelně několikrát denně a mezitím čaj :-)).
                  Ovšem zde je to potřeba jen pořádně vzít do rukou a udělat tak, jak se má. Tedy vzít největšího v oboru, Národní památkový ústav, dohodnout osazení všech parkovišť u památek wallboxem nebo pomalejší rychlonabíječkou do 400V 32A a je vymalováno. Naráz je síť jako kráva a ostatní se rádi přidají.

                8. To so išlo na dovolenku týždeň, či ako? 🙂
                  respektíve

                  To so išlo na dovolenku týždeň, či ako? 🙂

                  respektíve asi teda hovoríš o road tripe, nie o tom, že potrebujem niekam ísť 400 km a potom ešte tráviť čas v destinácii (plus sa teda potrebuješ dostať aj späť).

                  400 km uvádzam preto, že to mi pripadá ako horná hranica toho, kedy ešte dáva zmysel ísť na dovo autom (povedzme Bratislava – Košice).

                  ak by som sa trtkal niekde do Splitu 800km autom, tak jedine ako spolujazdec, s pivečkom v ruke. potom je to celkom fajn. 🙂

                1. Pokud kupuji auto do firmy, které má vydělávat, chci
                  Pokud kupuji auto do firmy, které má vydělávat, chci záruku. Tzn pro mě to znamená nový.

                2. Haha, záruku. Prober se Blanický rytíři. Záruka je pouze
                  Haha, záruku. Prober se Blanický rytíři. Záruka je pouze drahá vidina. Vymáhání záruky Tě stojí více než je ten rozdíl v ceně oproti ojetině. Další z troubů, kteří si myslí, že před jejich pytlíkem grošů si někdo bude trhat triko. Omyl. Jen Ti zahrají drahé divadlo.

                3. Nevíš o čem mluvíš. Zdaleka. Ale klidně zde dále
                  Nevíš o čem mluvíš. Zdaleka. Ale klidně zde dále pokračuj v tom svém psaní anonyme, už jenom podle stylu jsme poznali, o koho jde.

                4. záruka už dávno je. niektorí 7 rokov na auto a osem na
                  záruka už dávno je. niektorí 7 rokov na auto a osem na batériu. toľko dlho ti žiadne auto, ktoré natankuješ (za jednostokorún) do pol minúty nevydrží.

              2. Kdo má koule, najde si cestu k nabíjení i před panelákem.
                Kdo má koule, najde si cestu k nabíjení i před panelákem. Je to jen o tom něco opravdového udělat, ne jen žvanit o tom jak jiní nic nedělaj a proč bych tedy dělal já. Jo a zapomněl jsem – nejlépe házet klacky pod nohy těm co něco dělaj nedajbože vyčnívaj. Ve stylu „the wall“.

          1. vo veľkom sa budu kupovať keď budú cenovo +/- na parite,
            vo veľkom sa budu kupovať keď budú cenovo +/- na parite, bez ohľadu na dojazd.
            bez ohľadu v uvodzovkach, zas nebavíme sa o dojazde 5-10 km.
            ale 150-200 km na jedno nabitie je už uplne dostatočné pre väčšinu populácie.

            hentaké haluze, že 600km za 5 minut (prečo nie rovno 1000km za 3 minuty?), to je presne to uvažovanie Steva Ballmera, ktorý sa v 2007mom smial z prvého iPhonu, že kto by kupoval telefón za 500 USD, keď to ani len nemá tlačítka.

                1. Ten tak přece jezdí furt. To je mistr světa Placatá Prdlel
                  Ten tak přece jezdí furt. To je mistr světa Placatá Prdlel co chčije do PETky, aby ušetřil každou vteřinu 😀

          2. jasné, 600 tam a 600 späť. už som na tomto fóre písal o
            jasné, 600 tam a 600 späť. už som na tomto fóre písal o ZBYTOČNOSTI veľkých (a tým aj ťažkých) batérií v čase, keď jednosmerné nabíjačky zvládajú od 50kW.
            na inom fóre majiteľ tesla-y komentoval „pretek okolo európy“, svoju výhru tým, že nabíjal častejšie – kým neklesol prúd. takže by mu stačila aj polovičná batéria.

            1. Mensia bateria by mu urcite nestacila, prejavolo by sa to
              Mensia bateria by mu urcite nestacila, prejavolo by sa to nielen na dojazde, ale aj na maximalnom nabijacom vykone. Ak by mal slabsiu bateriu, prud by mu klesol skor a aj v strede kapacity baterie by nabijal mensim prudom.
              75kWh baterie tesiel (maju v serii 84 clankov)nabijaju max. cca 90kW, 90kWH baterie (96 clankov) nabijaju max. cca 110kW, len 100kWh baterie (96 clankov v serii, no viac paralelene ako 90tky)tesiel zvladnu cca 120kW. Cize mensia bateria znamena mensi maximalny vykon aj mensi rozsah nabijania tym mensim vykonom. Clanky maju svoje vlastnosti, ktore treba akceptovat, ked ich je menej (seriovo ci paralelne) nabija sa menej.

    1. Inu, budiž tedy s tebou diskuze na takové téma.
      Tedy mi

      Inu, budiž tedy s tebou diskuze na takové téma.
      Tedy mi pověz, kterak nahradíš takový autobus na dálkové lince Tachov – Plzeň – Praha, který má vznětový spalovací motor.
      Děkuji předem za nějakou konstruktivní odpověď.

      1. Tak ty to urcite nenahradis, a podle textu jsi zrejme dosti
        Tak ty to urcite nenahradis, a podle textu jsi zrejme dosti kratkozraky a hloupy na to, aby jsi vubec neco jako nahrazeni dalkoveho autobusu na naftu elektrickym pochopil. Ostatni si to ale predstavit dokazou a jednaji v tom kroky ktere jim to umozni, treba testovanim takoveho autobusu na dalkove trase. Prozatim FlixBus testuje dva spoje na trase 172km mezi Parizi a Amiens, a pristi rok chteji testovat dalsi dalkove elektrobusy na trase 570km mezi Parizi a Lyonem 😉 , tazke tech tvejch vypsanejch cca 160km trasy je dosti smesna vzdalenost.

        1. Jo, tak blbou odpověď jsem taky čekal – nic ale
          Jo, tak blbou odpověď jsem taky čekal – nic ale nenapíšeš k tomu, že se nas konečných stanicích budou skladovat tunové baterky a po každé jízdě měnit, protože dobíjení trvá několik hodin.
          A těch tvých fantastických 570 km neřeším, to jsi někde sebral z internetového hoaxu.

          1. Toto nebude problém, pokud budou automobilky přemýšlet a
            Toto nebude problém, pokud budou automobilky přemýšlet a spolupracovat s výrobci infrastruktury. Stačí k tomu kombinované trolejbusy / elektrobusy, kde na určitých místech bude k mání trakce. Stroj se napojí, vezme šťávy kolik potřebuje a zase odpojí. Na cesty do kopce, z kopce pomůže rekuperace.
            Není to nereálné a dnes na to technologie máme. Problém je jako vždy v lidském / legislativním / politickém faktoru.

            A bohužel, slyším nadšence pro elektromobily, že to nebude zátěž pro přenosovou soustavu. Už nyní čtu, že na některých místech republiky už problémy mohou nastat. Přenosová soustava na to není připravena / stavěna / projektována.
            A když to už nyní je problém, co by se stalo, kdyby desetina / třetina vozidel včetně MKD přešla na trakci. A mluvím o tom, že vyrábět vozy, jakmile se jednou vyvinou a postavit páteřní infrastrukturu půjde mnohem rychleji, než obnova stávající přenosové soustavy.

            1. Každý řeší své problémy. To je základní pravidlo.
              Každý řeší své problémy. To je základní pravidlo. Neřeš cizí problémy, děsně se nadřeš. Sám mám zkušenost, že pro mou infrastrukturu elektromobil není žádnou rozpoznatelnou zátěží. A to jedu na jistič 1x25A před elektroměrem. Takže extrapolujeme-li – ti co mají dům s 3x25A přípojkou nebudou mít problém vlastnit 3 elektromobily. A to podotýkám nemám ještě zapojeno řízení výkonu nabíjení dle aktuálního odběru domácnosti. (již to mám připraveno, otestováno, ale furt je něco důležitějšího na práci a vůbec funguje to i bez toho.) Vlastním aku bojler, troubu, rychlovarku, myčku, pračku a manželku která testuje co to vše dohromady snese. Těch prorokovaných blekautů jsme v Ejropje podle Tebe také již zažili nepočítaně, že? Takže nezlob se, za tlučhubu jsi zde nyní zase Ty. Bubáka si zkoušej na své dítě v nemluvněcím věku.

          2. A proc by se tam jako meli skladovat baterky? Nabijeni na
            A proc by se tam jako meli skladovat baterky? Nabijeni na nekterych stanicich se bude delat normalne nabijeckou, tak jako se to dela u soucasnych baterkovych autobusu kdekoliv ve svete. Mozna se vyuziji casem i trolejove nabijecky.

            Neco o tom jak dlouho muze jezdit ridic autobusu v kuse a jake ma v Evrope predepsane prestavky ti asi nic nerika vid? A ver ze nasi ridici nejezdi na linkach do 600km dva, ale jen jeden. Nabijeni mame zrejme vyresene, kdys to ve Francii a Nemecku jiz testujeme. U soucasnych Yutong ICe 12 s 255kWh abterii se nabiji 4 hodiny pri jednobodovem nabijeni na kazde konecne zastavce, nabijeni muze bejt az 4 bodove. Toliko z nasich verejnych materialu FlixBus.

            1. Proč?
              Protože bude nutné je MĚNIT a nebude možno čekat

              Proč?
              Protože bude nutné je MĚNIT a nebude možno čekat dlouhé hodiny, než se dobijí. Vozidlo musí jezdit, aby vydělávalo.
              Pohádku o kouzelné trolejové nabíječce si nech pro děcka, znám dobře, co trolej vyžaduje.

              Předepsané přestávky a celý vývoj kolem také znám, včetně ojebů, které se v praxi konají.
              A nehraji si tu na nějakého „MY“, ty flixbusi, nepotřebuju překládat senzační zprávy o nějakých pokusech.

    2. Tak dobře já to teda napíšu, elektroauta jsou masově v
      Tak dobře já to teda napíšu, elektroauta jsou masově v Německu dnes naprostý ekonomický nesmysl. Protože je tam jedna z nejdražších elektřin pro domácnosti na světě.

      Takže aby se to vyplatilo, tak musí ten německý ministr financí místo takových žvástů si sám odpracovat ve vládě změnu zákonů a nařízení.
      Buď na zlevnění místní elektřiny, nebo zákazu vjezdu skoro úplně všeho s výfukem do důležitých měst, ale nejspíš nakonec udělá jen to nejjednoduší a dále zvednou daně na benzín a naftu.

      1. Když jsi Petře tak dobře informován, tak sem hoď nějaká
        Když jsi Petře tak dobře informován, tak sem hoď nějaká čísla o DE ceně za kilometr v elektromobilu a v rakovinosračkometu. U nás je to řekněme 1:8 ve prospěch elektřiny v nízkém tarifu D25/D27. Což zvláště u ojetiny z DE je celkem fajn výsledek v návratnosti investice. Také si vzpomeň jak si lidé klepali na čelo po nástupu NMT mobilů. No a za 5 let sem vozil přes hranice mobily každý kdo měl v prdeli díru. I ježek. Stačí mít dostatečnou kapacitu ve výrobě. A kdo četl jak to číně jde v segmentu autobusů, toho musí mrazit v zátylku. Zájem je, to vidím na předváděcích akcích. Jde jen o zlom kdy každý bude mít v přátelích někoho s elektromobilem a pak je to otázkou pěti let. Zvlášť u nás, kdy celá republika jezdí starými veterány.

Napsat komentář