Kia už letos nabídne u všech modelů emisní normu Euro 6d-Temp, Niro EV už letos v ČR!

Kia přestavuje svou nabídku modelů o rok dříve, než je zákonem požadováno, na novou emisní normu Euro 6d-Temp.

Kia Niro Plug-in Hybrid už je na českém trhu k dispozici, brzy přibude také čistý elektromobil Kia Niro EV.
foto: Kia

Značka Kia přestavuje celou svou nabídku modelů ve třetím čtvrtletí 2018 na emisní normu Euro 6d-Temp, která je pro všechna nová vozidla závazná až od září 2019. Tím Kia „přeskakuje“ emisní normu Euro 6c, která platí pro nově homologovaná vozidla od září 2018.

Všechny modely se vznětovými motory budou vybaveny systémem dodatečné úpravy výfukových plynů SCR, který mimo jiné snižuje emise oxidů dusíku. Veškeré vozy s benzinovými motory s přímým vstřikováním jsou vybaveny filtrem pevných částic.

U emisní normy Euro 6d-Temp jsou emise a spotřeba paliva měřeny nejen na zkušebním stavu, ale také v praktickém jízdním režimu na silnici. Přitom se používá nová testovací metoda RDE (Real Driving Emissions).

Kia přestavuje všechny své modely na emisní normu Euro 6d-Temp.

Kia přestavuje všechny své modely na emisní normu Euro 6d-Temp.
foto: Kia

Mimo jiné probíhá také test na zkušebním stavu za zpřísněných podmínek. Zde byl dosavadní test NEFZ (NEDC; Nový evropský jízdní cyklus) nahrazen téměř realistickým testovacím cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).

„Jsme přesvědčeni, že nová testovací metoda přispěje k tomu, že se diskuze na téma budoucnosti vznětových motorů znovu stanou věcnějšími. Jedno je jisté: pokud chceme dosáhnout našich environmentálních cílů, nemůžeme se vzdát moderních vznětových motorů s nízkými emisemi jako technologie k přemostění“, říká Kateřina Jouglíčková, mluvčí PR manažer Kia Motors Czech.

Ke strategii na ochranu životního prostředí značky Kia patří kromě modernizace spalovacích motorů plynulé budování nabídky alternativně poháněných modelů.

„Díky naší ofenzivě u elektrických pohonů jsme mohli v roce 2017 v Česku rozšířit nabídku vozidel s hybridním pohonem, vozidel s Plug-in hybridní technologií a vozidel na čistě elektrický pohon s prodlouženým dojezdem baterií,“ dodává Jouglíčková.

Na českém hybridním trhu postoupila Kia v minulém roce s ekologickými verzemi u modelů Niro Plug-in, Optima Plug-in a Optima Sportswagon Plug-in. A s modelem Soul EV nabízí značka již od roku 2014 vysoce vyvinutý, plně vyzrálý městský crossover na elektrický pohon s prodlouženým dojezdem až 250 km.

Další stojí na startovní čáře: Crossover Niro EV by měl v Česku odstartovat ještě v roce 2018. Automobilka Kia předpokládá rozšíření počtu svých vozidel s elektrickým pohonem do roku 2025 na celkových 16 modelů.

K tomu patří také vozidlo s palivovými články pro hromadný trh, které bude uvedeno na trh v roce 2020.

tisková zpráva

9 Comments on “Kia už letos nabídne u všech modelů emisní normu Euro 6d-Temp, Niro EV už letos v ČR!”

  1. Lidí, co mají auta pro radost a na občasné ježdění
    Lidí, co mají auta pro radost a na občasné ježdění stará 20 let a více a mají více než 2 auta jsou tisíce, divil by ses. Cena starých aut postupně roste a zvláště v posledních 5-ti letech. Měli by zavést speciální značky a chodit s nimi ročně na STK a nájezd by byl omezen na 2000 km ročně (zaplombovaný přídavný tachometr) a bylo by. Pokud by toto překročili, zaplatili by pokutu. Odevzdání značek není řešení, když ti lidé jezdí na pravidelné srazy.

  2. 15 let starý auto bude porušovat emise zaručeně. Viděl
    15 let starý auto bude porušovat emise zaručeně. Viděl jsem jak jsem prošel se svým 10 let starým na emisích. Skoro jsem si říkal, jestli nakonec nejsem sám proti sobě. A to mám ještě podvodný SW od VW.

    Jediné co opravdu trvalé pomůže je EV. A většina zdejších čtenářů mi dá za pravdu.

    1. Vždyť to je ale v pořádku, ti, kteří neplní (Euro 0),
      Vždyť to je ale v pořádku, ti, kteří neplní (Euro 0), tak zaplatili 10 tisíc pokutu a mohou jezdit dál. Je to především pro auta, která jezdí vyjímečně a jsou v mezidobí, kdy jsou stará třeba 20-25 let ale nemají věk 30 let na veterána. Je ale blbost navrhovat pro taková auta 16 tisíc ročně pokutu, jak se objevilo v tisku. Pokud chce stát dostat ze silnic auta Euro 1 – Euro 3, tak ať je vykoupí a nechá sešrotovat, tak jako to udělali jinde. Místo toho stát přemýšlí, jak na tom vydělat.

      1. TAk jedním ze způsobů jak to může stát udělat je třeba
        TAk jedním ze způsobů jak to může stát udělat je třeba zdražit Emise pro auta která plní nižší emisní normu a pěkně to odstupňovat… chcete jezdit s autem

        EURO 3 – ok není problém – 5000,- /rok za emise.
        Euro 5 – 1000,- / rok
        Euro 6 – 500,- / rok

        Stát nebude muset platit žádné šrotovné lidi to donutí obnovit vozový park (možná).

        1. Ale vždyť o tom jsem psal, že to je pro řadu lidí úplný
          Ale vždyť o tom jsem psal, že to je pro řadu lidí úplný nesmysl. Jsou fandové kteří mají 5-10 aut na klasických značkách, protože zákon nepřipouští veterána mladšího 30 let. Tedy tito lidé, kteří vyjíždí občas pro radost se starými auty, bude pokuta 25-50 tisíc ročně motivací k čemu?

          1. Tak jestli má někdo 5-10 aut… starých 20-29let (tj. rok
            Tak jestli má někdo 5-10 aut… starých 20-29let (tj. rok výroby 1989-1998) tj. z porevoluční doby a chce tomu říkat veteráni…
            Takových bude počítám tak maximálně desítka v celý republice.

            Pokud se chceme zbavit starých a kouřících popelnic, tak jediným způsobem je zpoplatnit je a jít po nich na emisích a STK! Jinak nám tu budou otravovat život ještě dalších 10 a více let.

            1. Lidí, co mají auta pro radost a na občasné ježdění
              Lidí, co mají auta pro radost a na občasné ježdění stará 20 let a více a mají více než 2 auta jsou tisíce, divil by ses. Cena starých aut postupně roste a zvláště v posledních 5-ti letech. Měli by zavést speciální značky a chodit s nimi ročně na STK a nájezd by byl omezen na 2000 km ročně (zaplombovaný přídavný tachometr) a bylo by. Pokud by toto překročili, zaplatili by pokutu. Odevzdání značek není řešení, když ti lidé jezdí na pravidelné srazy.

        2. resit u emisi rocni poplatek je pouhy populizmus a lhani si do
          resit u emisi rocni poplatek je pouhy populizmus a lhani si do vlastni kapsy, kuprikladu auto s euro3 ktere rocne najede 1000km by zaplatilo 5000 a auto s euro 6 co rocne najede 100 tisic km zaplati 500? jo urcite se ti bude lip dychat a stat bude mit svejch 5500 + dane z paliv

Napsat komentář