Autosalon Peking 2018: elektrické SUV od Volkswagenu jen pro Čínu

V Evropě to (zatím) nejde, v Číně už ano. Volkswagen tam představil plně elektrické SUV JAC SOL E20X.

Volkswagen prezentuje na autosalonu v Číně nové plně elektrické SUV SOL E20X. Jde pravděpodobně o odvozeninu již prodávaného elektromobilu JAC iEV7S.
foto: Volkswagen

JAC Volkswagen, společný podnik Jianghuai Automobile Group a koncernu Volkswagen, představil na autosalonu v Pekingu… no co jiného, než plně elektrické SUV. Je to už minimálně páté v pořadí, které tam je k nově vidění.

SOL E20X nabídne dojezd přes 300 km NEDC. Od roku 2021 chce Volkswagen vyrábět elektromobily v šesti čínských továrnách.

Do roku 2022 tam Volkswagen spolu se svými partnery investuje do elektromobility 15 mld. eur. Během následujících sedmi až osmi let Volkswagen uvede v Číně celkem 40 hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Plně elektrické SUV SOL E20X má podle tiskové zprávy nabídnout také novinky v podobě „A.I. a inteligentní konektivity“. Podle prvních informací to ale vypadá, že jde především o mírný redesign už existujícího modelu JAC iEV7S (dojezd 280 km, výkon 85 kW, baterie 39 kWh).

Odpovídají tomu mimo jiné i stejné rozměry 4135/1750/1560 mm a rozvor 2490 mm. Zajímavá je cena: levný čínský elektromobil stojí bez dotací v přepočtu $31 258 (asi 650 000 Kč), s dotacemi $18 054 (asi 370 000 Kč).

Tisková konference Volkswagen v Pekingu:

tisková zpráva

22 Comments on “Autosalon Peking 2018: elektrické SUV od Volkswagenu jen pro Čínu”

    1. V EU žádná povinnost elektrických vozů není, a zákony
      V EU žádná povinnost elektrických vozů není, a zákony byly dělané hlavně na preferenci nafťáků, přesto už teď tady třeba VW nabízí dva plně elektrické modely, a koupit si je normálně můžete bez nějakého většího čekání než je běžné u normálních populárnějších Škodovek.

        1. Už se to tady mnohokrát probíralo, že průměrné malé EV
          Už se to tady mnohokrát probíralo, že průměrné malé EV musí najet kolem 40 tis. km, aby se vyrovnalo v CO2 spalováku. Ekologii bych sem moc netahal.

          www . hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

            1. Ano, to se nedá popřít, nicméně pokud nepadla v USA
              Ano, to se nedá popřít, nicméně pokud nepadla v USA žaloba za trávení vzduchu automobilovým průmyslem, tak si nemyslím, že by to bylo tak vážné. To co nám pouští do vzduchu chemičky, nebo uhelné elektrárny nebude taky nic dobrého. Bohužel za našeho života se toto významně na Zemi nezmění, protože těch 15% EV auta bohatě nahradí znečištěním 2 nové zámořské lodě. Co je fajn, že se to přenese z města ven a to i hluk. Bohužel Praha, ačkoli vyhazuje miliardy na nesmyly, tak není schopna finačně podpořit rozvoj EV jedinou dotací, přestože právě tam by to bylo potřeba nejvíce.

          1. To je ale zastaralý výzkum který částečně počítá s
            To je ale zastaralý výzkum který částečně počítá s daty z roku 2013. Ale koupí EV se emise rok od roku zlepšují šetrnější výrobou elektřiny, kdežto koupí spalováku se rok od roku zhoršují snižující se kvalitou spalování v opotřebovaném motoru.
            A řekněte, které auto za svoji životnost nenajede 40 tis km.

            1. Na druhou stranu se bavíme o autech s nízkou spotřebou,
              Na druhou stranu se bavíme o autech s nízkou spotřebou, pokud si vezmete Teslu X, tak se svojí spotřebou 30-35 kWh/100km a kapacitou baterie 100 kWh je na tom opravdu děsně. Jakmile bude nabíjet u SC za 5 Kč/kWh, tak je nákladově na tom podobně jako diesel. A to se už vůbec nebavím o nabíječkách GreenWay za 11 Kč/kWh, zlatý ČEZ. Motivovat běžné lidi (rozuměj nižší a střední třída), aby kupovali EV tím, že jim budeme dělat přednášky o ekologii moc asi nezabere, ale umíme je demotivovat právě takovými projekty jako je GreenWay a nebo tím, že ČEZ skoro nic nestaví, přestože by měl ročně postavit alespoň 50 nových nabíjecích stanic.

                1. Dá se určitě jezdit po dálnici i úsporně třeba za 25
                  Dá se určitě jezdit po dálnici i úsporně třeba za 25 kWh, ale ne každého to s 500k autem baví 🙂

                  ČEZ brečí že nemá peníze, nestaví nabíječky, ale na tohle má.“rozdělí ČEZ mezi akcionáře celkem 17,8 mld. Kč. Majoritní vlastník společnosti, kterým je český stát, loni získal dividendu ve výši téměř 13 miliard korun.“

        2. Ja bych byl s tou Cinou opatrny. Kdyz si vezmes ceny ruznych
          Ja bych byl s tou Cinou opatrny. Kdyz si vezmes ceny ruznych veci (at uzitecnych nebo ne) na aliexpressu…, tak tady by za ty penize nikdo ani nezacal premyslet, natoz aby za tu cenu zacal vyrabet.
          Nejsem expert, ale hadam, ze to same muze platit pro auta – proste je umi z nejakeho duvodu udelat levneji. At uz je to tim, ze nemusi resit miliony narizeni triceti statu (ktere se nejsou schopne dohodnout ani na tvaru elektricke zasuvky), ale jen jednoho nebo necim uplne jinym (cena prace uz to podle vseho dneska neni)…

            1. Ja komentoval „kdyz to jde tam, proc ne tady“
              U tech aut je to

              Ja komentoval „kdyz to jde tam, proc ne tady“
              U tech aut je to trochu specificke, vzhledem k tomu, ze je to „regulovana“ vec, kdyz je tu budou chtit prodavat, budou muset vicemene respektovat evropska pravidla (a to zas udela z cinske ceny evropskou).

              1. Evropská cena tam bude vždy, i kdyby to mělo mít čínské
                Evropská cena tam bude vždy, i kdyby to mělo mít čínské výrobní náklady. Nejsou hlupáci aby to prodávali za míň, než je horní hranice, kterou je evropan schopen zaplatit.
                Mimochodem zdražili i můj oblíbený Hyundai Ioniq, nejen Nissan Leaf.

Napsat komentář