BMW iX3: dojezd 400 km, nabíjení až 150 kW

Na autosalonu v Pekingu jsou právě odhalovány ty největší světové pecky. Mezi nimi také nové elektrické SUV BMW iX3.

Hlavní rozdíly proti spalovací verzi X3 jsou v přední masce a krytce nabíjecího konektoru nad levým kolem.
foto: BMW

První plně elektrické SUV z Mnichova nese označení BMW iX3. Automobilka jej odhalila příznačně na autosalonu v Pekingu.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Hlavní rozdíl proti současné generaci SUV X3 se spalovacím motorem je v přední masce. Ta je u elektromobilu plná a připomíná spíš vozy značky Kia.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Po technické stránce nabízí BMW iX3 (zatím jako Concept) výkon 200 kW, baterii 70 kWh a dojezd dle WLTP lehce přes 400 km. Rychlonabíjení zvládne výkonem až 150 kW.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Auto má jít na trh už v roce 2020. To aby Mnichované stihli být na kolbišti s dalšími konkurenty, jako je třeba Audi e-tron, Mercedes-Benz Generation EQ a další.

tisková zpráva

49 Comments on “BMW iX3: dojezd 400 km, nabíjení až 150 kW”

    1. to je pohlad len z hladiska eko/efektivity.
      Niektori ludia

      to je pohlad len z hladiska eko/efektivity.
      Niektori ludia mozu preferovat napriklad bezpecnost.

      Kazdemu sa paci ine auto. (mne sa SUV nepacia, mam Citroen c-zero).

      Nech je to v akomkolvek aute, elektro-pohon je velky krok dopredu v porovnani so spalovacim motorom, z hladiska efektivity aj ekologie.

    2. Pokud solidní znamená pevné, tak lžeš 🙂
      A u elektroaut

      Pokud solidní znamená pevné, tak lžeš 🙂

      A u elektroaut pro efektivitu pohonu záleží na hmotnosti taky daleko méně než u tradičních spalováků.

      Pravdu jsi měl jen u toho aerodinamického odporu, ovšem pokud je SUV provozováno převážně ve městě, tak i tento vliv je pro většinu zanedbatelný.

                1. Ano obojí je možné, ale začínalo to tak jak říká Erik.
                  Ano obojí je možné, ale začínalo to tak jak říká Erik. Takhle mi to v roce 1990 vysvětlovali v emerice.

            1. Kdepak. Tak stačí se podívat na stejné „cenové“
              Kdepak. Tak stačí se podívat na stejné „cenové“ kategorie. Superb – délka 4856 mm, Kodiaq – délka 4697 mm. X5 – délka 4886 mm, BMW 5 – 4936 mm. Volvo XC90 – 4950 mm, Volvo S90 – 4963 mm. Atd.
              Jednoduše, ten kdo si dneska koupí X5, tak ekvivalent pro něj není menší BMW 3 nebo 2, ale BMW 5.

          1. Spravne, clovek neleze jak z tanku ze sedanu, ale jenom lehce
            Spravne, clovek neleze jak z tanku ze sedanu, ale jenom lehce skloni hlavu a je venku. Karoq ma jeste vyssi posez tam clovek sklouzne na zem z vysky a hlavu neohyba vubec. Dalsi vece je rozhled pokud designeri neudelali malinke okenka tak je lepsi rozhled a nevadi tam obrovska prdel kufru tim padem vetsi zadni okno atd.. pro starsi lidi idealni skratka prostor vsemy smery.

                1. 😀 ten uz jinej nebude on ocekava od auta neprakticnost a
                  😀 ten uz jinej nebude on ocekava od auta neprakticnost a nepohodli s tim svym kombikem:)

                2. Očekávám efektivitu, prostor a bezpečnost. Té zvláštní
                  Očekávám efektivitu, prostor a bezpečnost. Té zvláštní co? 😀
                  SUVéčka nemaj ani jedno z toho. Teprve Xko dost vylepšilo tu bezpečnost, ale to je spiš krosover než SUV.

                3. Podle NCAP SUV jsou jednoznacne bezpecnejsi, a maji i vice
                  Podle NCAP SUV jsou jednoznacne bezpecnejsi, a maji i vice mista efektivita je horsi pravda Cx.

                4. Vyšši težiště pro mě není bezpečné nikdy. To je
                  Vyšši težiště pro mě není bezpečné nikdy. To je prostá fyzika. Teprve u elektroaut je to lepší. Lehce torpédovaný SUV jde přes boudu jako prd. A co není připoutaný tak je z 85 % mrtvý… Auta s nižsím těžištěm jdou spíš do hodin.
                  https://bit.ly/2KjTNvd
                  https://www.youtube.com/watch?v=_Kti-9qsLpc
                  Více místa vůči malejm autům možná, ale dlouhou ložnou plochu co se vyrovná kombíkům maj jen ty největší hovada. Prostor na vejšku je mi naprd. Krabice ani květiny na stojáka fakt nevozim. Tesla X je snad první SUV co bych možná přežil, ale s tou cenovkou je to total mimo.

                5. Jo teď si na to kápnul ty koumáku, to je můj vlfkej sen
                  Jo teď si na to kápnul ty koumáku, to je můj vlfkej sen mít SUV :)))

            1. Jenže když jedu plynule, tak už jsem jednou tu energii na
              Jenže když jedu plynule, tak už jsem jednou tu energii na pohyb použil a dostanu ji zpět až při zpomalování a rekuperaci. A je téměř jedno, kolik jí bylo, když bude z velké části vrácena zpět do baterie. Pokud jedu plynule a klidně i rychle, je jedno jak těžké auto mám, to nehraje roli, tady je důležitý odpor vzduchu ze všeho nejvíc.
              Proč má lepší spotřebu Hyundai Ioniq s 1500kg proti o 300kg lehčímu BMW i3? Na dálnici při vyšších rychlostech je to brutální rozdíl.

              1. Teoreticky máte pravdu. Reálně ale ve městě nevyužiji
                Teoreticky máte pravdu. Reálně ale ve městě nevyužiji rekuperaci tak často jak bych si přál. Je tam dost situací, kdy musím rychle reagovat a použít brzdy.

                Dále nesouhlasím s tvrzením, že „bude z velké části vrácena zpět do baterie“. Sice těch jízdních odporů je méně než u spalováku (proto třeba odpor vzduchu u EV hraje výrazně větší podíl na spotřebě než u spalováku), ale i tak je jich stále dost – odpor vzduchu, pneu, ztráty v reduktoru, vnitřní odpor baterie, atd. Tyto odpory působí jak při rozjezdu (vydám více energie než získám kinetické energie), tak i při rekuperaci (nezískám tolik energie z kinetické energie do energie v baterii).

                S poslední větou souhlasím, na dálnici (resp. při pokudmožno ustálené jízdě mimo město) bude více záležet na odporu vzduchu než na váze auta.

                Nicméně ve městě při klasickém provozu (rozjezdy, částečně rekuperace, částečně brzdy) to bude zase obráceně, bude záležet více na váze auta než na odporu vzduchu.

                1. Je vidět, že nejezdite s EV. Samozřejmě některým
                  Je vidět, že nejezdite s EV. Samozřejmě některým jízdním odporům se nevyhnete ať řídíte spalovák či elektriku. Ale to, že musíte často v městském provozu intenzivně používat brzdy, je pouze vaše řidičské neumění. Ja ji některý den sešlápnu pouze při aktivaci vozu a zařazení D nebo R. A třeba KIA Soul a Hyundai Ioniq ještě dlouho po sešlápnutí pedálu brzdy pouze rekuperuje a neaktivuje kotoučové brzdy. Takže pořád spousta energie zpět. Všichni uživatelé vozů BMW i3 v průměru rekuperují 3,5kWh na 100km. Na to se dá ujet dalších 30km. A tomu se říká energie zdarma! A ještě šetřím obložení brzd a kotouče.

                2. Teď jste mne fakt rozesmál. Ta první věta mě dostala.
                  Teď jste mne fakt rozesmál. Ta první věta mě dostala. :-)))

                  Ač tedy i3 disponuje poměrně silnou rekuperací, přesto to mnohokráte nestačí – vlítnou vám chodci do silnice, na poslední chvíli blikne červená, před vámi auto dupne na brzdy, přednost zprava, atd. To jsou ve městě časté situace a nestačí brzdit relativně pomalu rekuperací.

                  Já se samozřejmě nehádám o tom, že rekuperace není přínosná. Ale ohrazuji se proti tvrzení, že „rekuperací získám většinu energie zpět“ jak tvrdíte. Těch jízdních odporů je stále tolik, že nelze říct „většinu“, ale z mého pohledu spíše jen „nějakou část“.

                  P.S. Za rok najedu s EV přes 30 tisíc km, takže být Vámi, příště neznámé lidi moc nehodnoťte, moc dobře je odhadnout nedokážete. 🙂

                3. Jojo, modenaboy a Michelin přesně ví, kdo má EV a kdo
                  Jojo, modenaboy a Michelin přesně ví, kdo má EV a kdo nemá, mají doma křišťálovou kouli :)))

                4. Modenaboy a Michelin EV poměrně dlouho jezdí a více typy.
                  Modenaboy a Michelin EV poměrně dlouho jezdí a více typy. Takže některé teoretické vývody z vlastní zkušenosti obratem pasují do oněch teoretických rovin klasického hospodského rozumbrady, neřidiče EV. To je celé. I bez koule.

                5. To je zajímavý, Michelin jezdí rok v Tesle X, před tím
                  To je zajímavý, Michelin jezdí rok v Tesle X, před tím ani na hybridu nebyl a už je guru, hmmmm

                6. Možná se v osobě pletu, ale podle mne má EV ve firmě
                  Možná se v osobě pletu, ale podle mne má EV ve firmě více a taky nabíjecí stanici. Sdělte detaily, o koho se jedná, dohledáme.

                7. Pokud vím, jeho kolega má Teslu S koupenou ve stejné době
                  Pokud vím, jeho kolega má Teslu S koupenou ve stejné době jako je koupená Tesla X a pro zaměstnance objednal Tesly 3, které snad za rok dorazí, tolik k tomu co tady psal.

                8. a nebyl to náhodou guru Jára?
                  a nebyl to náhodou guru Jára?

                9. Vyzkoušet téměř všechny EV (mimo iON, to jsem
                  Vyzkoušet téměř všechny EV (mimo iON, to jsem přeskočil) na trhu (i ty co se tu neprodávají) a najet s nimi přes 100tkm, postavit vlastní rychlonabíječku, pár wallboxů a provozovat brzo už 7 EV a denně se o ně starat už nějaké zkušenosti dodá.

                10. Jenže jsou lidi, kterým to nestačí a s nikým menším,
                  Jenže jsou lidi, kterým to nestačí a s nikým menším, než ředitelem zeměkoule, se nebaví. I Musk je jen břídil 🙂

                11. Jsou jízdní odpory o kterých je zbytečné se bavit,
                  Jsou jízdní odpory o kterých je zbytečné se bavit, protože je nemožné je odstranit, třeba valivý odpor pneumatik, ten mohu snížit, ale nikdy se ho nezbavím. Ale EV je schopno s dobrým řidičem zrekuperovat 95 procent energie, kterou spalovák přetvoří v brzdách na teplo. A co se týče vašeho EV, přijeďte na sraz, třeba teď v květnu Jantarová stezka, rád si s vámi podám ruku.

                12. Každý mluvíme o nečem jiném. Já se bavím o celkové
                  Každý mluvíme o nečem jiném. Já se bavím o celkové kinetické energii a její část, kterou rekuperuji (tzn. počítá se s odporem vzduchu, pneu, atd.) a tady tvrdím, že nerekuperujeme toho moc a Vy mluvíte o energii, kterou v brzdách přeměním na teplo. Tady nejsme v rozporu, současné EV dokáží rekuperovat kolem 90% této energie, tady s Vámi souhlasím.

                  Jinak děkuji za pozvání, rád Vás také poznám, ale jsem z Plzně a EV mám na ježdění kolem komína a maximálně do Prahy kvůli parkování v modrých zónách. Na Moravu bych z vlastní pohodlnosti jel normálním (větším a pohodlnějším) autem. 🙂

                13. elektromobily.webnode.cz, přihlaste a přijeďte rovnou do
                  elektromobily.webnode.cz, přihlaste a přijeďte rovnou do Loštic nebo na Bouzov, když jedete z druhé strany. Jinak trasa Praha – Poříčany – Pardubice – vysoké Mýto – Mohelnice, tam všude jsou rychlonabíječky. Nejde o to dojet na Moravu, ale projet si elektromobilem delší trasu, což už není žádný problém. Kromě jediné překážky, vlastní pohodlnosti, ale to je hodně odvislé od typu elektormobilu 🙂

    3. Dinosaurům je nějaká ekomyšlenka u zadele, dělaj jen to
      Dinosaurům je nějaká ekomyšlenka u zadele, dělaj jen to co je pro ně ekonomicky pohodlné nebo k čemu jsou donucení. Jen proto že jim Čína jim dala koule do svěráku a je to ohromný rostoucí trh tak se začali milostivě zabývat elektroauty. Je to jen vynucený vývoj. Teď se nejvíc prodávaj SUV, tak se prostě vyroběj elektrický SUV. To že je to větší plýtvání energií při provozu, tomu už dopřeje sluchu jen velmi málo lidí.
      Úplně největším paradoxem je, že neefektivní SUV se rozmohli zrovna v době ekonomický krize, kdy ceny ropy rapidně vyrostly.

Napsat komentář