Světový rekord: elektromobil Hyundai Ioniq Electric ujel 410 km na jedno nabití!

O tom, že Hyundai Ioniq Electric je dnes jedním z nejlepších elektromobilů na trhu, už pochybuje málokdo. A tady je další důkaz: 410 km na jedno nabití!

Na obrázku je sice hodnota 414 km, ale 4 km byly najety před rekordní testovací jízdou 410 km na jedno nabití.
foto: elektrickyautomobil.sk

Vpravdě husarský kousek se podařil Ľuboši Geletovi ze Slovenska. Se svým elektromobilem Hyundai Ioniq Electric ujel 410 km na jedno jediné nabití. Průměrná rychlost byla 42 km/h, pneu letní na 2,9 PSI baru, v baterii po dojetí zbývala 2 % kapacity.

Jízda trvala přes 10 hodin. Průměrná spotřeba činila 6,3 kWh/100 km! I po znovunastartování se s 2 % kapacity dokázalo auto stále pohybovat. Vezmeme-li v úvahu, že Ioniq Electric má pouze 28kWh baterii, jde o skutečně neuvěřitelný výsledek.

„Zábavné to rozhodně nebylo,“ svěřuje se Geleta na videu a popisuje i konkrétní trasu. Gratulujeme!

vlastní

97 Comments on “Světový rekord: elektromobil Hyundai Ioniq Electric ujel 410 km na jedno nabití!”

  1. Hledám majitele Hyundai Ioniq Electric. Výměna
    Hledám majitele Hyundai Ioniq Electric. Výměna zkušeností, případné uspořádání srazu.
    Dle prodejce jsem 14. majitel v ČR (27.4.2018) a vím pouze o jednom dalším od Berouna a pak ze Slovenska – eLaco.
    ladislav.sazama(zavináč)centrum.cz (tel.603909878)
    I-MiEV (9/2014) je na prodej…

  2. Dobrý deň prajem. Je ťažko pozorovať rozdiel pretože som
    Dobrý deň prajem. Je ťažko pozorovať rozdiel pretože som žiadny nespozoroval :-). No ak by sme zrátali priemernú spotrebu ktorú by sme dáky 6,39 kWh a najazdených 410 km z ešte 2% v akumulátory čo predstavuje max 400Wh pretože percentá od 50% nižšie sú menej ako 50 až 100% žiaľ tak mi to vychádza že by mal akumulátor len 26 kWh aj kúsiček využiteľnú kapacitu. No pri bežnom jazdení mi podľa spotreby a dojazdu vychádza že tých 27kWh by to ešte možno dokázalo zo seba vydať. Aktuálne najazdených 41.000 km a to som dosť často hlúpo zbytočne nechával auto nabiť na 100% hlavne v zimnom obdobý je to občas potreba. Aktuálne si už dlho strážim nabipjanie tak že ako kedy nabijem do 75, 80 a občas na 90% alebo 94 ak som na rýchlonabíjačke a potrebujem veľa. Kto nevie nabíjaním na 90% šetríte kapacitu akumulátora a na 80% ešte výrazne výrazne viac pošetríte akumulátor.

    1. Děkuji za odpověď a poskytnuté údaje. Používám
      Děkuji za odpověď a poskytnuté údaje. Používám zmíněnou android aplikaci Torque_Pro (OBD2) s PID pro IONIQ, kde se nechají vyčíst zajímavé údaje jako počet motohodin, celkem nabité a vyjeté kWh (kapacita baterie), až po teplotu a napětí každého z 96 bateripaků.
      100% SOC na dispay odpovídá 95% SOC BMS, takže baterii lze nabít max. na 95%! (netřeba tedy omezení na 80 nebo 90%). Jezdím krátce přes měsíc a kapacita baterie mi zatím pomalu stoupá 🙂
      Bylo by zajímavé změřit baterii vašeho IONIQa.

  3. Ioniq i na mne udělal prozatím nejlepší dojem stran
    Ioniq i na mne udělal prozatím nejlepší dojem stran dojezdu při prakticky stejné baterii, jako má Kia Soul EV. A po zkušenosti se 40 kWh novým Nissan Leaf, což by se mělo na hybrid.cz co nejdříve objevit, je Ioniq stále favorit.

    1. Ioniq je jednoznacne elektromobil s najlepšou spotrebou. Je
      Ioniq je jednoznacne elektromobil s najlepšou spotrebou. Je to fakt vydarené auto.
      Mi to nedalo a skusil som nieco podobne s Teslou S75D na trase dlhej 20km. Z bodu A do bodu B a naspäť rychlosťou 43km/hod. Dostal som sa na spotrebu 10.3kWh/100km.
      Možno ioniqa porazí v spotrebe Model 3
      Tesla S to nebude 🙁

      1. Nastartování EV z mého laického pohledu znamená, že se z
        Nastartování EV z mého laického pohledu znamená, že se z 12V baterie nahodí systém tedy nějaký počítač, který zapne kontaktor (stykač, relé ??) vysokého napětí velký baterky tak, aby byla připravená dodávat proud do motoru. Pokud je velká baterie skoro vybitá pak tento systém již nedovolí sepnuti kontaktoru a tudíž další čerpání energie pod úroveň minimálního napětí což by poškodilo velkou baterku.

    1. Je to něco podobného jako pedál plynu. Ten u elektromobilů
      Je to něco podobného jako pedál plynu. Ten u elektromobilů taky už neexistuje, přesto když někdo řekne přidej plyn tak řidič šlápne pravou nohou na pedál a zrychlí, aniž by řešil to že tam žádný pedál plynu není :-)))

  4. Dnes som pri spotrebe 9,1 kWh/100km presiel 70 km za 1h 10
    Dnes som pri spotrebe 9,1 kWh/100km presiel 70 km za 1h 10 min.

    Cesta zo Spisa, cez V.Folkmar a Jahodnu do Kosic.

    Profil: Start v 554 nm, Ciel v 235 nm, nastupanych 853 m, klesania 1080 m

    Po dojazde zostalo 81% energie v baterii.

    Edit: Vdaka panu Geletovi za motivaciu a panu Horcikovi za clanok 🙂

    1. Doplnujem celkova spotreba 10,6 kWh/100km aj po ceste v
      Doplnujem celkova spotreba 10,6 kWh/100km aj po ceste v opacnom smere:

      prejdenych 139,5 km za 2x 1hod. 10 min.

      po aj poobednajsej ceste spat (ta ista trasa), kde zvysenie spotreby kvoli viac nastupanym km ako naklesanym (plus cesta spat cela v dazdi a pri teplote 10C):

      Profil cesty spat: Start v 235 nm, Ciel v 554 nm, nastupanych 1080 m, klesania 853 m

      Po dojazde zostalo 51% energie v baterii.

      = Realny dojazd Ioniq-u: 280km pri teplote vonkajsej 10-15C a priemernej rychlosti 46,5 km/h
      – trasa cez mesto, mimo mesto, kopce, bez dialnice: kedy rychlost mimo mesto bola 80-90 km/h (zachovana rychlost tachometrovych 59 km/h, ak dve obce boli vzdialene do 1 km)

      1. Já jsem fakt zvědavej zda Hjůndaj u těchto výtečných
        Já jsem fakt zvědavej zda Hjůndaj u těchto výtečných vlastností zůstane, nebo jestli se zase nějakej hlavoun nechytí za havu a řekne takhle teda ne a v dalších modelech nasatvěj kurvítka, která ty báječně výkony pokazí. Protože IONIQ s velkou baterkou, by byl jasnej zabiják spalováků…

          1. Chtěl jsem si ho objednat, ale řekli mně čekací doba 6
            Chtěl jsem si ho objednat, ale řekli mně čekací doba 6 až 8 měsíců. Nestačí to dělat, přednostně to dodávají na „kapitalistické“ trhy. Asi vázne výroba akumulátorů, teprve se staví továrny, stávající mají malou výrobní kapacitu.

            1. Ano IONIQa je problém koupit… Jak jsem zde již ale psal,
              Ano IONIQa je problém koupit… Jak jsem zde již ale psal, předevčírem jsem si nového přivezl domů a to jsem ho poptal nedávno a jsem údajně 14. majitel v ČR. Pokud máte opravdu vážný zájem mám aktuální informace o nových i předváděčkách k prodeji. Původně jsem chtěl KONU, ale ta zde bude až na podzim a koupit ji bude dvojnásob obtížnější.
              S výrobou je to asi tak, že auta jsou vyrobena dopředu a čeká se na baterie.

              1. Takže neprodávají, to že jste čtrnáctý majitel v ČR
                Takže neprodávají, to že jste čtrnáctý majitel v ČR mluví za vše.
                Jinak v Hyundai Kona jsem dnes seděl. Auto je už v prodejní verzi, žádná studie pro autosalon. Vzadu místa stejně jako ve spalovací verzi, takže málo a bohužel odklon od spousty prostoru mezi řidičem a spolujezdcem, ten tunel je dost objemný, ale aspoň netlačí do kolene. Řazení skvělé, opět pouze tlačítka a ne nesmyslný pidipenisjoystick.
                Pokud bude kapacita baterie jakou slibovali a k tomu li-pol jako v Ioniqu, bude to skvělé auto pro cestování po ČR.

                1. KONU jsem vážně zvažoval, ale když jsem si ji osahal, tak
                  KONU jsem vážně zvažoval, ale když jsem si ji osahal, tak přední polovina auta ujde, jen je méně místa uvnitř co do šířky (jde přeci o náhradu IX20). Zadní polovina mne ale velmi zklamala. Místa tak pro dvě děti a ten kufr – to snad MiEV má větší…

                2. Ano, v Ioniqu je viac miesta vzadu aj kufor ma vecsi, no kto
                  Ano, v Ioniqu je viac miesta vzadu aj kufor ma vecsi, no kto chce vyssi posed a vecsiu baterku, tak na trhu nie je nic… jedine Kona. Este plus pre Kona: ma hlboky kufor, na dno pod dekel sa da dat dojazdovka.

                3. Kona má dno kufru rovné s nákladovou hranou a tak tak tam
                  Kona má dno kufru rovné s nákladovou hranou a tak tak tam vejde na výšku basa piv 🙂 Ano, nechá se snížit o několik cmm, případně vyházet všechna plata a jsme hlouběji. To ale má více aut a IONIQ také. Možná bude lepší počkat na NIRO EV, to je už pašák. Vnitřní velikostí KONY jsem byl zklamán. Jde ale o nástupce IX20, který končí. KONA tedy nebude pro rodiny, ale důchodce.

                4. Pokud Niro dostane stejnou baterii jako Kona, bude to pecka.
                  Pokud Niro dostane stejnou baterii jako Kona, bude to pecka.

                5. Dostane obě stejné. Motoricky bude jedna varianta, ta
                  Dostane obě stejné. Motoricky bude jedna varianta, ta silnější.
                  KIA a HYUNDAI jsou sesterské společnosti (používají stejné díly).

                6. Jenže Soul a Ioniq taky nejsou stejné baterie atd. Podobné
                  Jenže Soul a Ioniq taky nejsou stejné baterie atd. Podobné ano.

            2. Prodávali by se o 106, ale ten kolos Hjůndaj je prostě
              Prodávali by se o 106, ale ten kolos Hjůndaj je prostě nevyrábí, takže je z toho nedostatkový zboží. Buď nemaj dost baterek nebo to sami brzděj malou výrobou stejně jako VW s e-Golfem. Schválně jak velkou výrobu nadimenzuje pro Konu? Za to jim budou lidi trhat ruce.

                1. V Česku jsou 4 skladové kusy IONIQu.
                  V Česku jsou 4 skladové kusy IONIQu.

                2. Nevím odkud máte informaci, ale pokud čerpáte ze stránek
                  Nevím odkud máte informaci, ale pokud čerpáte ze stránek HYUNDAI.cz tak z těch 4 není ani jeden.

                3. Tak myslíme ty samé, které k mání nejsou.
                  Když si

                  Tak myslíme ty samé, které k mání nejsou.
                  Když si zkusíte konfiguraci, jsou vám právě tyto a další nabídnuty. Já konfiguroval převážně ULTIMATE. Obtelefonoval jsem všechny inzerující a nic. Činil jsem i dotazy na infolinku HYUNDAI, proč nabízí vozy na jejich stránkách i na Sauto.cz které se nedají koupit. Do mého dotazování tam Domanský měl stále tu předváděčku v cihlové barvě, která mne tenkrát velmi zklamala. Dozvěděl jsem se, že měla vadný článek baterie. Pak ji zkoumali a opravili a prodali koncem minulého roku.
                  Nakonec mi to vyšlo a HYUNDAI mi sám zavolal a nabídl na výběr ze třech barev.

                4. Tak to je v prrr… To už je fakt jen greenwashing. Chcete
                  Tak to je v prrr… To už je fakt jen greenwashing. Chcete velkou baterku? Ok tady jí máte, ale aut bude vo to míň protože nemáme gigatovárnu :((

                5. Přesně tak. Když jsem totiž kupoval nového IONIQa, tak mi
                  Přesně tak. Když jsem totiž kupoval nového IONIQa, tak mi překvapilo, že mají všechny vozy stejných 11 prvních znaků VINu, kde je stejný rok výroby atd. Bylo mi sděleno, že auta byla hromadně vyrobena bez baterií a ty jsou montovány až před expedicí. Údajně se na baterie čeká. Jsem zvědav, jaké to bude dál, když se rozjíždí i další jako sesterská KIA-NIRO a to také ve všech 3 verzích (Hybrid, PHEV, EV).

                6. Když jsem se dočet že jich v první várce vyrobili 7000
                  Když jsem se dočet že jich v první várce vyrobili 7000 pro celej svět tak jsme šel do vývrtky :)))
                  To je fakt kusovka.

          1. Podle mě se jim povedlo mimořádně dobře vyladit řízení
            Podle mě se jim povedlo mimořádně dobře vyladit řízení výkonu motoru (možná konstrukce samotného motoru), protože i při malých rychlostech, kde se tolik neuplatňuje CX, má výbornou spotřebu. Váha a baterie jsou prakticky stejné i u konkurence.

            1. Už jste si někdo zkoušel při zvednutém autě jak volně
              Už jste si někdo zkoušel při zvednutém autě jak volně se otáčí kola? Jak moc brzdy kolo přibržďují? Mechanické samoštely jsou asi pořád stejné – kola přibržďují… Mám za to, že IONIQ toto řeší elektricky a proto tak krásně plachtí.

                1. Bubnové nepřibržďují, ale každé kolo s kotouči lehce
                  Bubnové nepřibržďují, ale každé kolo s kotouči lehce přibržďuje. způsovuje to tzv. samoštel vůle. Je to více poznat, když máte sundané kolo a točíte pouze nábojem. Je slyšet a lehounce i cítit jak se destičky v některých místech šoupu o kotouč. Někdy více…

                2. Nikdy jsem si něčeho podobného nevšiml ale i kdyby tak to
                  Nikdy jsem si něčeho podobného nevšiml ale i kdyby tak to nemůže mít takový vliv na spotřebu, to jeden a půl tunové auto nemůže vůbec poznat.

                3. Vliv to určitě má. U fosilu to nikoho netankuje dokud
                  Vliv to určitě má. U fosilu to nikoho netankuje dokud nezjistí, že má jeden kotouč po jízdě vlažný a druhý vařicí. Kdo si ale na ně občas sahá? Já to občas dělám, abych měl klid. A když měním kola léto-zima-léto, tak zkouším funkčnost. Zde se jelo o rekord, tak si myslím, že má vliv vše, byť nepatrně.

                4. Já na kotouče sahal, chtěl jsem vědět, zda opravdu EV
                  Já na kotouče sahal, chtěl jsem vědět, zda opravdu EV auto nebrzdí a opravdu jsou studené 🙂

                5. E-Golfa jsem měl půjčeného na týden. Je to předělaný
                  E-Golfa jsem měl půjčeného na týden. Je to předělaný fosil…, a předražený, pokud tam chcete nutnou výbavu jste téměř na 1,2M. Jinak na předělávku to není špatné.

              1. Elektromobily spravidla pouzivaju vyssie tlaky v pneumatikach
                Elektromobily spravidla pouzivaju vyssie tlaky v pneumatikach ako spalovaky, tiez maju specialne nizkovalivoodporove loziska.
                Tiez odpor diferencialu a prevodovky byva mensi ako u spalovaka.
                Neviem ako je to urobene, no brzdove dosticky tesly sa zrejme vobec nedotykaju brzdovych kotucov. Skusal som otacat kolesami tesly na zdvihaku a necitil som takmer ziadny odpor, urcite nie odpor brzd, lebo to by bolo citit a pocut, citil som len odpor, ktory bol zrejme odporom diferencialu, lebo druhe koleso z napravy bolo na zemi.

                1. Bude jistě více elektromobilů, které nepoužívají
                  Bude jistě více elektromobilů, které nepoužívají samoštely brzd. Krom IONIQa zřejmě i TESLA. E-Golf, E-UP a další předělávky z fosilů používají stejné brzdy jako u fosilů. A myslím si, že i všechny generace LEAFů mají brzdy se samoštely neb Trojčata také předními koly lehce přibržďují. Ono i u starých škodovek se věnovala častá péče „prasátkům“ a okolí, zda to někde nevázne.

  5. Přijde mi to jako elektromobilní paralympiáda (aniž bych
    Přijde mi to jako elektromobilní paralympiáda (aniž bych se chtěl jakkoliv dotknout postižených spoluobčanů)
    Netuším k čemu je dobré dát tam baterku bez kapacity a pak se snažit dokázat že to i s ní za extrémně příznivých podmínek může dojet tolik, co jiná auta zvládají běžně bez problémů.

    Mimochodem, avizovaný tlak pneu 2,9 PSI znamená 0,2 baru. Dost bych pochyboval že je to míněno vážně.

    1. Nový IONIQ ULTIMATE MARINA BLUE mám již připraven u
      Nový IONIQ ULTIMATE MARINA BLUE mám již připraven u prodejce a v pátek si jej snad odvezu. Rekord 410 zkusím určitě někdy překonat, ale rachleji – raději po dálnici… 🙂 Po německé dálnici mám totiž už jeden rekord s iMiEVem do Stuttgartu na kafe a zpět (přes 900 km za den). Teď spíše zvažuji, zda si ponechat dva EV, nebo MIEVa prodat do dobrých rukou (nějak mi přirostl k srdci a do bazaru ho rozhodně dávat nechci).

        1. Každých cca 50 km je z každé strany rychlonabíječka
          Každých cca 50 km je z každé strany rychlonabíječka (která opravdu dává co je na ní uvedeno a ne jako u nás ČEZ někde ani ne polovinu). Nabito jsem měl za cca 10 minut (než jsme zvládli toaletu a kafe do auta). Někdy (podle dojezdu) jsem i jednu vynechal a tankoval až na další. Já jsem jel do Stuttgartu 3x a jednou do Mnichova (podívat se na Bolta) a vše jsem jel zdarma (do nedávna byly všechny nabíječky Tank&Rast zdarma). Je potřeba si předem naplánovat trasu (vyhledat na mapě rychlonabíjení zdarma). Nu a pak mám v záloze jedinou kartu NewMotion, kterou se kterou se nechá nabít téměř všude. Zatím jsem ji použil jednou zkušebně, jinak jsem ji nepotřeboval. Bydlím cca 10 km od hranic a co mám EV, tak jezdíme do německa i na houby (němci je nesbírají).

      1. Dobrý den,
        mohl byste mi pls na email (cobra13@seznam.cz)

        Dobrý den,
        mohl byste mi pls na email (cobra13@seznam.cz) zaslat nabídku vašeho i-mieva? Mám zřejmě na ostravsku jednoho vážného zájemce o EV a rád bych mu doporučil něco ověřeného a ne přes dealera, který nakecá hory doly, aby prodal.
        Děkuji

        1. no těžko na 33minutovém videu bude celá jízda 400km, to
          no těžko na 33minutovém videu bude celá jízda 400km, to by pak měl jinou průměrnou rychlost, ale z těch pár minut videa co jsem koukal tak jel i 60km/h

          já mám ve spalováku taky průměrnou rychlost cca 40km/h a rozhodně nejezdím 40tkou :-)))

  6. A já myslel, že světový rekord v tomhle drží
    A já myslel, že světový rekord v tomhle drží Tesla…
    Akorát na 2,9 pneumatiky to už je jak ecorun a to i hloupá Felicia se škodováckým šicím strojem mívala rekord lehce pod 3 l/100km, akorát se přitom plynovej pedál nahlehčoval..

Napsat komentář