Škoda Auto vyvíjí nové SUV exkluzivně pro Čínu

Škoda zveřejnila první designové skici nového městského SUV. Nový model byl speciálně navržen vyvinut dle požadavků čínských zákazníků.

Krystalické designové prvky, které jsou společné všem novým SUV značky ŠKODA, odrážejí robustní vzhled modelu a zároveň zdůrazňují elegantní detaily a prvotřídní kvalitu.
foto: Škoda

Po vozech Škoda Kodiaq a Škoda Karoq je nové městské SUV třetím členem rodiny SUV pro čínský trh. Model bude poprvé představen krátce před autosalonem v Pekingu.

Podle nepotvrzených informací by se nové čínské SUV mělo jmenovat Škoda Kamiq. Mladoboleslavská automobilka jej vyvíjí ve společném podniku s šanghajskou automobilkou SAIC.

Důležitou roli v růstu značky Škoda hraje SUV-strategie. Na čínském trhu představuje podíl SUV na celkovém prodeji značky Škoda v prvním čtvrtletí více než 30 %.

Nové SUV Škoda Auto pro Čínu.

Nové SUV Škoda Auto pro Čínu.
foto: Škoda Auto

Čína je největším trhem značky Škoda, který přispívá více než čtvrtinou k celosvětovému počtu vozidel dodaných zákazníkům. V loňském roce zvýšila Škoda počet dodávek vozidel v Číně o 2,5 % na 325 tisíc kusů.

Rok 2017 je také nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda na čínském trhu od jejího opětovného vstupu v roce 2007.

Podle dostupných informací bude nové SUV pro Čínu založeno na starších technologiích, ale v moderním hávu.

Podle dostupných informací bude nové SUV pro Čínu založeno na starších technologiích, ale v moderním hávu.
foto: Škoda Auto

Základní kámen pro budoucí profitabilní růst značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, kdy zástupci Volkswagenu, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda AUTO podepsali memorandum o porozumění.

Dohoda, podepsaná při státní návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, obsahuje investiční pětiletý plán ve výši přes dvě miliardy EUR. Cílem je rozšíření modelových řad, například o několik SUV a vozy s alternativními pohony.

tisková zpráva

13 Comments on “Škoda Auto vyvíjí nové SUV exkluzivně pro Čínu”

    1. Udělala už ve 2011 a rychle přestala dělat, jak se toho,
      Udělala už ve 2011 a rychle přestala dělat, jak se toho, co popisujete, polekala.
      Předtím to dělala v roce 1993 a podobným způsobem https://fdrive.cz/clanky/elektromobily-ktere-neznate-skoda-shortcut-700
      Zabil to VW. Tak jako zabil svůj elektrický Golf City Stromos. A General Motors EV1.
      Všichni spalováci to průběžně zabíjejí. Škoda opět po roce 2010 http://www.hybrid.cz/clanky/skoda-auto-pripravuje-elektromobil-cez-spusti-elektromobilitu
      Třeba BMW http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-mala-tesla-nejen-do-mesta zabíjí elektromobily nepřetržitě co pár let už od roku 1972.

    1. Ježišimaria tak snad nějaká vlastní postaví ne?
      Vy

      Ježišimaria tak snad nějaká vlastní postaví ne?

      Vy děláte, jako kdyby elektroauta nebyla ta nejsnáz vyrobytelná a servisovatelná věc na světě, a automobilky je do teď nedělaly jenom proto, že se jim kvůli ziskům nechtělo.

      1. Ono to tak ale z tech konceptu, planu a reci okolo nevypada.
        Ono to tak ale z tech konceptu, planu a reci okolo nevypada. Jsem zvedavej, skoda, z eneco podobneho nezavede i EU. Vzduch v nasich mestech je sileny, Poznam to kdykoliv jedu do prace, tak cca 20 km od Brna me zacne palit nos a oci a mam to do te doby, nez se zase vratim domu.

    1. Tak to ani náhodou.
      Podvozek se kvůli co největší sérii

      Tak to ani náhodou.
      Podvozek se kvůli co největší sérii použije ten nejnovější univerzální VW, a vnitřní a další plasty se teď dělají levnější než ty příjemně měkké a další luxusnější z před 15ti lety, kdy na tom koncern v podstatě zabral trh, i když už v té době začínal nasazovat nejhorší motory ve své historii.

Napsat komentář