Mercedes-Benz eSprinter: elektrická dodávka s dojezdem 150 km uveze až tunu nákladu

Daimler už také elektrifikuje své dodávky. Po modelu Vito E-Cell přichází Mercedes-Benz eSprinter.

Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter chce být konkurencí pro Volkswagen eCrafter.
foto: Daimler

Mercedes-Benz eSprinter uveze až 1000 kg nákladu a na jedno nabití ujede až 150 km. Pro tento dojezd je vybaven 55kWh baterií, pro menší dojezd 115 km bude nabízen také s 41kWh baterií.

Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz eSprinter
foto: Mercedes

Stejně jako většina ostatních nákladních elektroaut a elektrododávek je primárně určen pro provoz uvnitř měst. Výkon elektromotoru je 84 kW/300 Nm. Max. rychlost je omezena 80 km/h nebo 120 km/h.

Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz eSprinter
foto: Mercedes

Auto dlouhé 5932 mm s rozvorem 3924 mm uveze až 10,5 m3 nákladu. Maximální přípustná hmotnost je 3500 kg. Přesná cena zatím nebyla oznámena. Mercedes pochopitelně slibuje nižší provozní náklady.

tisková zpráva

25 Comments on “Mercedes-Benz eSprinter: elektrická dodávka s dojezdem 150 km uveze až tunu nákladu”

  1. Nevím, jestli tenhle vůz má být konkurencí pro VW nebo
    Nevím, jestli tenhle vůz má být konkurencí pro VW nebo kohokoliv jiného. Co ale vím naprosto přesně je, že má podpořit především prodej spalovacích vozů. Pokud by to mysleli vážně, tak prodávají varianty se 100 a 200 kWh baterií pro reálný dojezd 200 a 400km.

      1. S tou hmotnosti je to urcite pravda, 200kWh baterka bude vazit
        S tou hmotnosti je to urcite pravda, 200kWh baterka bude vazit tunu. Cekal bych spis tedy, ze inzenyri zapracuji, aby zbytek dodavky vazil uz jen 1500 kg, aby zbyla ta tuna na naklad. Myslim ze u auta, kde odpada spalovaci motor, 75-100l nadrz, kardan, vyfukovy system, spojka a spousta dalsich zbytecnosti to neni nerealne.

      1. V tom je ten fór, že potom už by to nebyla městská
        V tom je ten fór, že potom už by to nebyla městská dodávka. To že většina spedičních firem najede do 50 km bych netvrdil. K nám do firmy jezdí kromě ČP u které to platí další tři přepravci s dodávkami a jen do našeho města a zpět na depo to mají 36, 160 a 220 km. Třeba řidič, co k nám jezdí z Olomouce tankuje měsíčně naftu za 23.000 to je podle mě nesmyslná cena.

        1. Naprostá většina dodávek se používá pro rozvážku a
          Naprostá většina dodávek se používá pro rozvážku a doručování a 150km jim stačí bohatě. Ten tvúj řidič nejspíš, stejně jako ostatní vemena pálí víc nafty při stání, než na jízdu. Doručení trvá třeba 5 minut a on nechává motor běžet. Pak mu to i díky častým rozjezdů a bržděním může brát klidně 30 na 100. Co nechápu, že u dodávek zatím standardně nikdo nenabízí HSD. Mělo by to větší smysl, než u osobáků. Dodávka se spotřebou ve městě 6l LPG. To by se vrátilo za pár měsíců.

          1. Zajímal by mě odkaz na statistiku, podle které se naprostá
            Zajímal by mě odkaz na statistiku, podle které se naprostá většina dodávek používá pro rozvážku a doručování. Já jich potkávám na dálnicích mraky. A o používání neskutečně složitých systémů v už tak složitých fosilech nestojí psát vůbec. Taky jsem najezdil skoro sto tisíc kilometrů dodávkou s dojezdem 100 km, proto bych si přál nějakou normální a ne městskou.

            1. Statistiku nemám, jen vlastní odhad. A netvrdím, že ty pro
              Statistiku nemám, jen vlastní odhad. A netvrdím, že ty pro jízdu po dálnici by měly být HSD. Po dálnici jezdí dodávky, protože je to pro dopravce výhodné. Neplatí mýto, nemají tachograf, jezdí přetížené a řídí je nevyspalí unavení pitomci. Naopak do města patří dodávky rozhodně spíš, než osobáky.
              HSD od Toyoty sice je složitý, ale spolehlivost a servisní náklady má lepší než konvenční spalovák. A narozdíl od BEV je mnohem levnější, takže má nižší TCO a tím provozní náklady.

Napsat komentář