Elon Musk: elektromobil Tesla Model 3 s pohonem všech čtyř kol začneme vyrábět od července

Tesla aktuálně potvrdila 2000 vyrobených elektromobilů Model 3 za týden. Elon Musk už na Twitteru extrapoluje na 5000 týdně do července, kdy by měla začít z pásu sjíždět také AWD verze.

Podle dřívějších informací už několik prototypů elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi dual-motor vzniklo a probíhá testování.
foto: Tesla

Elon Musk na Twitteru přímo odpověděl na dotaz jistého Brandona Ledforda: „Může mi někdo říct kdy začne Tesla vyrábět dual-motor Model 3?“ Musk na to odvětil: „Potřebujeme se s Modelem dostat na 5k/týdně než začneme přidávat složitosti, které by omezovaly růst výroby.“

V dalším tweetu pak dodal konkrétnější odpověď: „Takže pravděpodobně v červenci.“ Zlé jazyky by mohly podotknout, že kterého roku už ovšem neřekl.

Poslední zprávy nicméně hovoří o tom, že se výrobu elektromobilu Tesla Model 3 skutečně daří zásadně zvyšovat (a Musk kvůli tomu už zase spí v továrně). Do poloviny roku by se tak Tesla mohla snad alespoň přiblížit ke zmíněným 5000 kusů týdně.

115 Comments on “Elon Musk: elektromobil Tesla Model 3 s pohonem všech čtyř kol začneme vyrábět od července”

          1. no všechny neumiš číst. Do jednoho pytle s tím
            no všechny neumiš číst. Do jednoho pytle s tím šmejdstvem pakáž světa co nechce vyrábět a poctivě pracovat jen velký machry jako přepálený férka pro hokejky dělat nebo germánský konzervárenský vejmrd co je furt v servise 😉

      1. Já myslím, že až ani v červenci nebude jediná TM3 RWD ve
        Já myslím, že až ani v červenci nebude jediná TM3 RWD ve volném prodeji, slíbí Elon na září s pohonem šesti kol. A až se předobjednatelé Semi začnou zajímat o termín dodávky, slíbí jim rovnou nákladní vzducholoď. Samozřejmě se stejnou cenou, dojezdem, spotřebou a zrychlením z 0 na 100.

      2. Jenze co slibite vy, nikoho nezajima. 🙂
        Uplne stejne to bylo

        Jenze co slibite vy, nikoho nezajima. 🙂

        Uplne stejne to bylo s S a X, a hle kolik jich jezdi po svete.
        Za rok touhle dobou budete prvni kousky potkavat i na nasich silnicich a tyhle vase reci na tom nic nezmeni. Uz se s tim smirte.
        Ja vas pak v jedne svezu, at konecne vite co je poradne auto. 🙂

        1. Známý si nedávno koupil TMX, chtěl elektro. Ještě mladej
          Známý si nedávno koupil TMX, chtěl elektro. Ještě mladej kluk kolem 40 let, takže s autama jezdil docela rychle. Jel o víkendu do Drážďan, oči přilepený na stav baterie a max rychlost 130-140 km/h. No vida jak má EV zázračný účinek na dodržování rychlosti. Dojel do berouna s 20%, tak byl šťastnej, že nezůstal viset :). Přítelkyně mu řekla, „miláčku, ale s baterkama nepojedeme na lyže do Alp, že ne? Odpověděl, jasně že ne, vezmem ten tvůj diesel.“

          1. Přesně před 3 roky jsem jedno benzínové auto nahradil 3
            Přesně před 3 roky jsem jedno benzínové auto nahradil 3 roky starým Citroenem C-Zero z německa. Ten ročně dá 20.000 km. Naprostá spokojenost. Před rokem jsem nahradil druhý benzínový vůz Ioniqem na operák(na firmu). Takže už jsem rok nebyl na čerpačce, kvůli benzínu. Do Alp nejezdíme, ale třeba do Maďarska ano. Naprostá spokojenost. A ono to jde bez benzínu i nafty.

              1. Do Sarvaru asi 450 km, dobíjení v Brně a Bratislavě vždy
                Do Sarvaru asi 450 km, dobíjení v Brně a Bratislavě vždy po 30 minutách, díky rychlému nabíjení Ioniqu. Do Maďarska jsme dojeli za stejnou dobu jako s benzínem. Kdo cestuje s rodinou tak ví že 2 30 minutové zastávky jsou i s benzínem. Takže super dálniční auto.

                1. Aha, já mluvil o cestách do Maďarska s c-zero.
                  Aha, já mluvil o cestách do Maďarska s c-zero.

                1. Tedy z Berouna do Prahy pojede do Drážďan nebo Alp po
                  Tedy z Berouna do Prahy pojede do Drážďan nebo Alp po okreskách?

                2. Ne, pojede po dálnici, ale pomalu. Klidně 110 km/h. Časový
                  Ne, pojede po dálnici, ale pomalu. Klidně 110 km/h. Časový rozdíl v dojezdu je nakonec skoro zanedbatelný.

          2. No vidite to. Ja v tom jezdim rok. Najel jsem pres 66tis.
            No vidite to. Ja v tom jezdim rok. Najel jsem pres 66tis. Jezdim dost rychle a tech cest kdy jsem se musel omezovat v rychlosti abych dojel bych napocital par. To bylo hlavne ze zacatku nez otevreli SC ve Vestci.
            Mimochodem Alpy jsou moje srdcovka, jsem tam v zime v lete a dal jsem to v pohode i na otocku. V 5h rano odjezd, po devate na sjezdovce, parkovani u lanovky na nabijecce a ne dupat v preskacich pres cele parkoviste a po osme vecer doma.
            Do spalovaka jsem nemusel sednout z duvodu, ze bych to “tramvaji” nedal ani jednou.
            Mimochodem vsechno je o cviku a zkusenostech. Ze zacatku jsem taky jezdival s rezervami. Dneska nemam problem dojet s nulou. Tedy tech dvacet procent co mu zbylo by mu dovolilo o dost sviznejsi jizdu, jenze to chvili trva nez clovek prepne mysleni. Je to proste jiny zpusob pouzivani auta.

              1. To byli prakticke zkusenosti z prvni ruky, ne od znameho.
                To byli prakticke zkusenosti z prvni ruky, ne od znameho.

                Jeste dovetek:
                Mimochodem mam odzkouseno, ze pokud mate moznost nabijet cestou na SC, tak muzete valit kolik chcete, protoze cas potrebny k nabiti energie, kterou jste spotrebovali navic je vzdy kratsi nez cas usporeny rychlejsi jizdou.

            1. U té lanovky jsou Superchargery nebo dostatečný počet
              U té lanovky jsou Superchargery nebo dostatečný počet nabíječek? Hezky se to čte, ale vypadá to, že jezdíte po silnicích sám. Nikdy nemáte problém s mnohahodinovou kolonou, nebo objíždou v desítkách km, kdy máte skoro vybito, nikdy jste nestál na pražském okruhu v zácpě po ceste z Vestce, kde bývá každý týden kolona jako prase, nikdy se vám nestalo, že jste přijel k nabíječce a nefungovala – jste prostě muž štěstěny.

              1. Je videt, ze nemate vubec zadnou zkusenost s pouzivanim ev.
                Je videt, ze nemate vubec zadnou zkusenost s pouzivanim ev. Tedy trpite tim pocitem, ze kdyz budete popojizdet v kolone tak jako se spalovakem spalite spoustu paliva. Neni tomu tak. Cim jedete pomaleji tim spalite mene elektriny. Pokud stojite tak i kdyz topite je spotreba zanedbatelna.
                Tedy kolon jsem vystal mraky a vzdy mi to spise prodlouzilo dojezd. Protoze kdyz stejny usek projedete pomaleji usporite spoustu elektriny.

                Co se objizdek tyka tak take jsem je mnohokrat absolvoval. Zridka kdy si pri objizdce zajedete nejake vetsi mnostvi kilometru. Naopak casto to byva kratsi nez po dalnici, ale pomalejsi = nizsi spotreba!

                Na nefunkcni nabijecku jsem jeste nenarazil, na obsazenou (hlavne v Praze) mnohokrat. Take uz jsem tu psal “diky ne bohu, ale Elonovi za SC”, protoze pak vetsinou volim cestu tam a rychlost nabijeni na SC oproti Chademu mi vykompenzuje zajizdku.

                U te lanovky je moznost nabijet dve auta, za cely den jsem tam tehdy nepotkal ani jedno.

                1. Mám EV už dva roky, takže víte akorát prd. Já se
                  Mám EV už dva roky, takže víte akorát prd. Já se setkávám právě s problémy o kterých jsem psal, vy máte vše zalité Sluncem. Zastavte se na nabíječce v Mladé Boleslavy, b’vrátný vám bude vyprávět úplně jiné příběhy, kde čekali lidé mnoho hodin na nabití.

                2. bohužel z toho plyne Tesla vs ostatní EV je propastný
                  bohužel z toho plyne Tesla vs ostatní EV je propastný rozdíl,
                  čekat někde několik hodin na nabití – takhle by elektromobilita opravdu neměla dopadnout

                3. Základ je dobře si vybrat auto podle denního nájezdu,
                  Základ je dobře si vybrat auto podle denního nájezdu, pokud si někdo koupí auto s dojezdem 100 Km a jezdí 200 Km , tak se to peklo protože jen tráví čas na nabíječkách.

                  Pokud mi denní nájezd bohatě stačí a dobíjím v noci doma, tak to může být pohodlnější než spalovák, prtože nemusím na benzínku. Musí se u pořízení auta trochu myslet.

                4. Přesně tak. Jenže myšlení bolí 🙂
                  Přesně tak. Jenže myšlení bolí 🙂

                5. Nemyslim, ze to bude az tak o premysleni, spis o kompromisu
                  Nemyslim, ze to bude az tak o premysleni, spis o kompromisu pri omezenem rozpoctu.

                6. Jezdím v EV dva roky a čekal jsem dvakrát asi 15 minut.
                  Jezdím v EV dva roky a čekal jsem dvakrát asi 15 minut. Ano, vím, jsem diltě štěstěny !!!

                7. Asi jo… Ta MB je ale fakt prokleta – z tydne jezdeni (14
                  Asi jo… Ta MB je ale fakt prokleta – z tydne jezdeni (14 rychlodobijeni, z toho 3 v MB) jsem tam pri jednom pokusu stravil cekanim na DC 90 minut (pan si musel nabit iona na 100%).

                8. To je zvláštní, zrovna v MB se mi nikdy nestalo, abych
                  To je zvláštní, zrovna v MB se mi nikdy nestalo, abych přijel jako druhej. Párkrát někdo přijel po mně, ale uvolňuji místo v podstatě hned. Odsud se dá dojet prakticky kamkoliv i s 80ti procenty. Pán byl asi tydýt. Všechno je to o ohleduplnosti, přátelé.

                9. Pán byl velký tydýt. To se prostě nedělá. To je proti
                  Pán byl velký tydýt. To se prostě nedělá. To je proti elektromobilní etiketě.
                  Jakmile Ion překročí 50% kapacity baterie, rychlost nabíjení prudce klesá z +- reálných 34 kW k 9 kW a pak dokonce ke 3, tedy v klidu může zapojit Iona na stejný stojan, ale přes kabel do zásuvky Mennekes (pokud daný kabel má).
                  Jinak je to přesně ten stav, kdy pak stačí Iona přepojit na běžnou domácí zásuvku, jenže ta obvykle v okolí ČEZ nabíjecích míst už není (bývala v pomalých sloupcích, dnes tam je 2 x Mennekes). A to je škoda.

                10. je mi to úplně jasný, ostatní majitelé EV uvidí
                  je mi to úplně jasný, ostatní majitelé EV uvidí přijíždět padre spetaka v sombrero a s doutníkem a raději opouští kvapně nabíječky, nikdo si to nechce rozházet s big bossem z Tijuany 🙂

                11. Jo jo, je to tak. Don Pedro de Jaguáro.
                  Ale pozor – v zimě

                  Jo jo, je to tak. Don Pedro de Jaguáro.
                  Ale pozor – v zimě nosím ušanku :-)))
                  Tedy aby to někdo nepobral špatně – v EV jezdím prostovlasý, bez palčáků a kožichů. Světe div se, ono to topí !!! A v létě chladí !!! A to za ztrátu cca 10 km z dojezdu.

                12. Tak to jste fakt objevil Ameriku :-))))
                  Tesla totiž kombinuje

                  Tak to jste fakt objevil Ameriku :-))))
                  Tesla totiž kombinuje velkou palubní nabíječku, co si vozí sebou (11, 17 nebo 22 kW), s velkou baterkou (60, 75, 80, 90, 100 kWh), tedy i rezervou dojezdu (ve stovkách km), a nakonec k tomu má ještě Superchargery (většinou s předplacenou elektřinou v ceně auta doživotně zdarma), s výkony nabíjení 125 kW+. O tom, že díky redukci vysosá i CHAdeMO 50 kW, ani nemluvě. Ostatním vozům se o tom všem může prozatím jen zdát.

                13. to neeé, Ameriku jsem objevil už r.1492 ještě jako KK :-))
                  to neeé, Ameriku jsem objevil už r.1492 ještě jako KK :-))

                14. a jeste to kombinuje s astronomickou cenou. jste zapomel dodat.
                  a jeste to kombinuje s astronomickou cenou. jste zapomel dodat.

                15. Nezapomněl, protože je to nesmysl. Spalovací suta stejné
                  Nezapomněl, protože je to nesmysl. Spalovací suta stejné kategorie stojí stejně nebo více, plus náklady na palivo a údržbu navrch.

                16. vase tvrzeni je pravdive za hodne specifickych podminek. tesla
                  vase tvrzeni je pravdive za hodne specifickych podminek. tesla se vrati pri rocnim najezdu kolem 70tisic km, nissan leaf kolem 30tisic rocne. spocitali mi to tady erudovani odbornici elektromobiliste. v obou pripadech byla navratnost kolem 7 let, na kterych jsme se shodli jako na horizontu rozumne navratnosti a vubec predvidatelnosti investice do elektromobilu. a to k tomu jeste potrebujete vami casto uvadenou zmenu mysleni. kazdopadne prumerna ceska rodina ma najezd podstatne nizsi.

                17. Pri takovem najezdu se ten rozdil smazne po trech letech kdy
                  Pri takovem najezdu se ten rozdil smazne po trech letech kdy musite spalovaka prodat a koupit noveho, zatimco tu Teslu si muzete opravdu nechat sedm i vice let bez hrozby zavratnych investic do klekleho motoru a podobne.

                  Pravdu, ale mate ze prumerna rodina tohle nikdy nenajede. Jenze kolik prumernych rodin si koupi treba vybavenou Audi Q7 s nejsilnejsim motorem?

                18. Přesně tak.
                  Průměrná rodina u nás kupuje bazarovku z

                  Přesně tak.

                  Průměrná rodina u nás kupuje bazarovku z druhé, ale většinou spíše třetí ruky (po firmě a prvním soukromém majiteli). Takže na Teslu ani Audi nedosáhne žádná. Tedy pokud pomineme frajery, co si koupí děsně olítané BMW či Audi těsně před rozpadnutím a pak to mají jako koníčka – leží pod tím, aby to nějak dali do kupy k další STK. Podle známého investičního hesla – buď to stojí peníze nebo čas (les si můžete buď koupit nebo vypěstovat). Ale to je hobby, ne průměrná rodina.

                19. Nemám sice Teslu jako kolega Michelin, ale i se svým iOnem
                  Nemám sice Teslu jako kolega Michelin, ale i se svým iOnem mám v podstatě velmi podobné zkušenosti. I s malým EV není problém projet „svět“, když člověk přepne ze spalovacího myšlení na elektrické.

                  Z počátku jsem se bál jezdit tzv. nadoraz a nechával jsem si v autě alespoň 20% rezervu, ale pak jsem přišel na to, že je to zcela zbytečné a dojíždím mnohokrát k nabíječce v podstatě na rezervu (méně než 10% baterky). Bohužel nemůžu využívat Teslácké SC, kterých je několik na jednom místě, ale jsem většinou odkázaný na osamocenou jednu jedinou nabíječku určitého poskytovatele (ČEZ, GW, soukromník…) a téměř vždy je nabíječka prázdná a pokud tam někdo nabíjí, tak buď jedu jinde nabít nebo se nějak rozumně domluvíme. Už jsem potkal i Teslu, která přijela asi minutku přede mnou, ale majitel byl velmi rozumný a řekl mi, že ho těch 5-10min navíc nezabije, ochotně mě pustil, já si naplnil šťávu tak, abych měl na další cestu a oba jsme byli spokojení… to samé platí pro ty kolony, vždy a všude se mě lidi ptají, kolikrát jsem zůstal trčet v koloně a musela pro mě přijet odtahovka a já jim pokaždé musel vysvětlovat, že nemám spalovák a nedopadnu jako 120 řidičů, kterým došel v Blance benzín (viz: blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/504844/zajimavosti-z-blanky-jen-150-nehod-za-dva-roky-120-ridicum-tu-dosel-benzin.html)

                  Takže je to jenom o tom přepnout myšlení (a zjistit, co s Vaším vozem můžete dovolit)

                20. V MB jsem nabíjel jednou asi před rokem a nikdo tam nebyl
                  V MB jsem nabíjel jednou asi před rokem a nikdo tam nebyl ani během mého nabíjení nepřijel.

                  Nezlobte se, ale nevěřím, že jezdíte dva roky v ev, protože pak by jste nemohl nikdy napsat to o těch kolonách a objížďkách.

                  Jinak ano, určitě bude častěji nastávat situace, že bude obsazeno, ale myslím, že když se provozovatelům těch nabíječek vyplatilo tam ten stojan postavit v době kdy zel prázdnotou, tak se jim určitě vyplatí přidat časem druhý až bude ten první v permanenci. Už pro to, že kdo to dělal jako já dimenzoval třeba přívod rovnou pro více stojanů tedy to bude podstatně jednodušší přidat druhý nebo vyměnit pomalý za rychlý a podobně.

                  Každopádně pokud ten váš známý s Teslou X opravdu existuje (trochu o tom začínám pochybovat s ohledem na tu vaší dvouletou praxi s ev) pak jeho hláška o tom, že na hory raději pojede spalovákem pramení z hodně velké nezkušenosti a nechci nikoho urazit, ale možná až trochu zabedněnosti.

                21. Vůbec nechápu proč se vám zdá divný kolony a objížďky
                  Vůbec nechápu proč se vám zdá divný kolony a objížďky na dálnici, až strávíte v zimně 8 hodin na dálnici s malýma dětma a budete čekat až to pustí a nebo až budete objíždět 20 km nečekanou uzávěrku budete mít dojezd 25 km, tak pak asi porozumte.

                22. A kolikrat za zivot jste stravil na dalnici 8 hodin v kolone?
                  A kolikrat za zivot jste stravil na dalnici 8 hodin v kolone? Ja jezdim fakt hodne, budu se nejspis blizit milionu kilometru nebo jsem jej uz pokoril a zazil jsem zatim jednu krusnou cestu do Chorvatska, ani tam to, ale v souctu 8 hodin nedalo, navic to bylo v noci a v lete, takze by to nezpusobilo ani ev problem zadny, a jednou jsme na D1 stravili v souctu 5h v kolonach, taktez v lete v noci. A ze jsem si za zivot D1 fakt uzil.
                  To musite mit opravdu smulu jestli se vam to stava pravidelne.

                  A co se objizdek tyka tak pokud budu mit dojezd 20km a predpokladejme, ze pojedu s nulovou rezervou, tak pochybuji, ze bych na te objizdce nabral dalsich 20km, ale i kdyby, pak se presne hodi ty testy blaznu co s Teslou najeli rychlosti 40km/h 1000km, protoze budu vedt, ze kdyz zpomalim na tech 40, tak to sice pojedu i s tou objizdkou hodinu, coz je opruz, ale dojedu…

                  Ale to je vsechno presne takove to teoretizovani, pri kterem se da vymyslet spousty situaci, kdy bude mit ev problem, ale v praxi to vetsina lidi nezazije za cely zivot a tech par kteri to jednou zaziji si poradi, treba tou hodne pomalou jizdou.
                  Mimochodem kolega co jezdi s Skem si dal pred nejakou dobou praci a hledal na netu pribehy lidi co s Teslou nedojeli. Nasel dva. Ten jeden si uz bohuzel nepamatuji, ten druhy byl ze statu kde je v pousti zastihla pisecna boure s protivetrem tak silnym, ze fakt nedojeli.

                  S tou zabednnosti jsem to trochu prestrelil. Vzpomnel jsem si, ze jsem ze zacatku taky jezdil s jednim okem na procentech, ktere budu mit v cili a furt propocitaval v hlave podle procent v baterce jakou mohu mit maximalni spotrebu abych dojel. U kazde trasy jsem pak krecovite planoval nabijeni a zalozni nabijeni.
                  Dneska uz obcas i zapomenu pres noc nabit vice, kdyz vim, ze druhy den pojedu nekam dal. V rychlosti se nijak neomezuju a nemam zadny problem. Tedy vse je jen o najetych kilometrech…

                23. Na dálnici budu stát a v klidu čekat. Dokud to půjde, tak
                  Na dálnici budu stát a v klidu čekat. Dokud to půjde, tak si i přitápět. Pak mne může kdokoliv vzít na lano. Pokud bude v okolí čerpačka nebo motel, tam všude mají zásuvku a půjčí ji v případě potřeby, za hodinu nabiju na 30 km i z té obyčejné domácí. Stejně je najdu v každém domě na objížďce. Mám auto s malým dojezdem, nevyjíždím na delší jízdy bez prodlužovačky a redukcí na různé typy zásuvek. Až budete mít skutečně elektromobil a denně s ním jezdit, pak porozumíte.

                24. Vazne pochybuju, ze se CEZu ty stojany nejak vyplaci (i kdyby
                  Vazne pochybuju, ze se CEZu ty stojany nejak vyplaci (i kdyby jely naplno). Spis bych rekl ze (vzhledem k jejich rozlozeni) si nejaky hlavoun nechal pokryt cestu do Krkonos 🙂

                25. Kdyz jsem to psal, tak me presne napadlo, ze CEZ do tohohle
                  Kdyz jsem to psal, tak me presne napadlo, ze CEZ do tohohle asi nezapada. 🙂

                26. Nevyplácí, spočítal to veřejně jejich zástupce pan
                  Nevyplácí, spočítal to veřejně jejich zástupce pan Chmelík na konferenci k elektromobilitě Amper 2017. Ani díky zvýšenému odběru elektřiny.
                  Moje poznámka – kdyby se ale chtělo, a nasadily se ve spolupráci s výrobci elektromobilů a velkými flotilovými nákupci desítky až stovky elektromobilů na denní ježdění, vracet by se začaly. Sem tam po jednom elektromobilu na některý ze 14 krajských úřadů to fakt nevytrhne. Nehledě na to, že už tím dávno měli jezdit všichni u ČEZu. Prostě se to nedělá komplexně. Ale vytrhly to dotace na desítky rychlonabíječek.
                  Ano, máte pravdu, cesta z Duhové v Praze do apartmánů v Krkonoších je pokrytá hezky, nově i cesta do Krušných hor 🙂

          3. Chce se napsat rovnou „mladej a blbej, ale nakonec zestárne a
            Chce se napsat rovnou „mladej a blbej, ale nakonec zestárne a zmoudří“ (někteří bohužel jen zestárnou).
            Takže Beroun – Praha – Ústí n.L. – Drážďany po E55, 179 km, 1:55 h, stoupání 3.207 m, klesání 3.091 m. Zpátky dalších 179 km a opačně s tím stoupáním, jediný brutální kopec na hranicích ze 150 na 670 m. n m. Čili 358 km s 90 kWh baterkou, po návratu mu zbylo 20%, tedy 18 kWh (to je pro představu o 2 kWh více, než má můj malý městský Peugeot Ion při plném nabití) .
            Při šlapání Tesle na krk a průměrné spotřebě 27 kWh/100 km by spotřeboval 96,6 kWh, takže by měl teoreticky problém. Jenže šlapat může beztrestně jen v Německu a to ještě ne všude. Ale s průměrnou spotřebou dle Spritmonitor.de (jsou zde 3 Tesly X 90D) skoro 23 kWh by měl po tomto nájezdu v baterce ještě stále rezervu skoro 8 kWh a nemusel se nijak omezovat.
            Takto to vypadá, že jel velmi slušně se spotřebou 20,11 kwh/100 km, což ale dle Spritmonitor.de je spotřeba toho „nejspořivějšího“ majitele.
            A teď malá tečka na závěr – proč nejel naplno, když po cestě tam i zpět minul několik rychlonabíječek, mj. 2 stojany v Ústí a minimálně 14 v Praze, Drážďany a okolí hlásí 62 nabíjecích míst (chargenow.com), určitě nejeli na minutovou otočku, mohli to tam nechat pomalu nabíjet na Mennekesu(Superchargery Vestec i Noseen by měli se zajížďkou).
            P.S. Přítelkyně je blondýna vzhledem i myšlením, že?

            1. Pán anonym si to zrejme celé vymyslel aby bol zaujímvý,
              Pán anonym si to zrejme celé vymyslel aby bol zaujímvý, že pozná niekoho s TMX, Lebo je to celé nezmysel. Ako ďalej píše, tak tvrdí, že EV má v kolóne väčšiu spotrebu (a to má vraj elektromobil už 2 roky)
              V Tesle si predsa naplánujem trasu na navigácii a hneď vidím, či si vystačím s energiou v baterke alebo nie. A z mojich skúseností môžem povedať, že to vychádza velmi presne. Bez problémov sa dá prísť aj s 3% v baterke v cieli a vôbec sa nestresujem, či prídem alebo nie.

              1. Kde tvrdím, že je v koloně větší spotřeba? Proč bych
                Kde tvrdím, že je v koloně větší spotřeba? Proč bych si něco vymýšlel nechápu, TMX není nijak vyjímečný auto, jezdil jsem v něm, nezanechalo to na mě žádný dojem (kromě zrychlení) vzhledem k ceně. Za 1,5 mil. by to tak kvalitou interieru a podvozku odpovídalo. Spalováky za 3 mil. jsou o třídu spíše dvě výše.

                1. A ako vysvetlíte obavu z mnohohodinovej kolony, obchádzky
                  A ako vysvetlíte obavu z mnohohodinovej kolony, obchádzky … ?

                2. Já jsem ani nepsal nic o obavě, opravdu jste četl mé
                  Já jsem ani nepsal nic o obavě, opravdu jste četl mé příspěvky? Michelin píše, že nikdy neměl problém s kolonou, objížďkou a na cestách se mu nikdy nic nestalo a jezdí klidně až na doraz, přitom to už řadu lidí vytrestalo třeba jen tím, že nešla nabíječka (já jsem to už zažil, stejně jako více lidí). Například nedávno nešla na Vystrkově polovina 50 kW nabíječek (hlásily offline) jedna byla obsazená, takže jsem použil tu poslední. On třeba přejížděl z Holešovic do Vestce na nabíjení (nechtělo se mu čekat 20 minut na nabití jiného auta), bez jakéhokoliv problému, když tam pojedete, budete se prodírat Prahou jak houštím a budete mít štěstí že nezůstanete viset někde před tunely na pražském okruhu při cestě zpět. Tak jsem psal, že je zřejmě dítětem štěstěny, nemá žádné problémy, které potkávají nás obyčejné smrtelníky. Argumentace že máme sít superchargerů a je to obří výhoda a klidně i majitel Tesly z Budějovic, Plzně, Liberce, Znojma apod., co jezdí do Prahy 1x za rok, se mu vyplatí jezdit do Vestce, nebo Olomouce si nabíjet. Až si lidé koupí TM3, řada z nch bude jezdit kolem komína a supercharger uvidí dvakrát do roka. Ano, pro ty co jezdí Německo a kolem našich superchargerů je to velká výhoda, ale to jezdí u nás pár % lidí.

            2. Vzhledem k tomu, že to koupil nedávno, jak jsem psal, tak
              Vzhledem k tomu, že to koupil nedávno, jak jsem psal, tak nemá ještě podepsanou smlouvu ani s ČEZ ani s nikým jiným a nemá ani zkušenosti lidí, kteří s EV najezdili desetitisíce km. Řekl jsem mu po té jeho první cestě co a jak, tak už bude příště vědět. Ani netušil, že některé EON 50kW nabíječky jsou zdarma. Měl TMX před koupí půjčené, ale moc toho nenajezdil. Ženský k tomu mají většinou odpor, moje přítelkyně by to taky nechtěla, co mám dělat, když i po 2 letech mého ježdění s EV jí to přijde blbost někde stát a nabíjet a hloupá rozhodně není. Mimochodem, když jsem přijel do práce s půjčenou TMX nebo TMS byly všechny ženský unešený, chtěly svézt meno alespoň si auto vyfotit, při vyřknutí ceny se pomodlily a šly pracovat 🙂

              1. Tak to by mu to TMX, nebýt tebe, asi ještě pořád stálo v
                Tak to by mu to TMX, nebýt tebe, asi ještě pořád stálo v garáži. Měl štěstí, že jel okolo tebe, když neuměl nabíjet. A pokud vím, tak většina žen, vzhledem k jednoduchosti řízení EV, do spalováku, zejména s kvrdlačkou už sedat nechce. Tvoje zkušenosti jsou vesměs zvláštní. Nejsi ty náhodou maskovanej brouk Pytlík ???!!!
                To by to vysvětlovalo !!!

                1. Aby ses z toho nepokakal kokto.
                  Aby ses z toho nepokakal kokto.

                2. A je to venku. Jseš Pytlík. A prej pohádková postava !!!!
                  A je to venku. Jseš Pytlík. A prej pohádková postava !!!!

              2. Tak to by mu to TMX, nebýt tebe, asi ještě pořád stálo v
                Tak to by mu to TMX, nebýt tebe, asi ještě pořád stálo v garáži. Měl štěstí, že jel okolo tebe, když neuměl nabíjet. A pokud vím, tak většina žen, vzhledem k jednoduchosti řízení EV, do spalováku, zejména s kvrdlačkou už sedat nechce. Tvoje zkušenosti jsou vesměs zvláštní. Nejsi ty náhodou maskovanej brouk Pytlík ???!!!
                To by to vysvětlovalo !!!

              3. Tak to sú fakt zvláštne skúsenosti 🙂 Ja poznám iba
                Tak to sú fakt zvláštne skúsenosti 🙂 Ja poznám iba jednu ženu, ktorá do EV nesadne (a tá to, bohužial, nemá v hlave úplne v poriadku), nejde jej do palice ako je možné, že sa hýbe niečo čo nevrčí a netrasie sa jej volant…
                Čo sa týka nabíjania, tak robíte niečo špatne. Auto sa má nabíjať, keď sa nepoužíva. Ak mám dojazd, napríklad 100km a chcem ísť 200, tak sa predsa nebudem sťažovať, že musím tvrdnúť na nabíjačke. Buď s tým nemám problém, alebo si kúpim teslu. A ak nemám na teslu, tak jediná volba je nejaký hybrid alebo spalovák.

                1. Tak me napada, jestli ony nemaji urcity vliv i zdejsi
                  Tak me napada, jestli ony nemaji urcity vliv i zdejsi „hrdinske eposy“ (NV do Irska, NV na Portas, Ion do Ziliny…). Clovek, co si to nezkusil osobne, tak muze snadno nabyt dojmu, ze dalkove cestovani malobaterkacem vlastne vubec otravny proces neni. A pak prijde stret s realitou.

                2. reaguju na prispevek „… Ak mám dojazd, napríklad 100km a
                  reaguju na prispevek „… Ak mám dojazd, napríklad 100km a chcem ísť 200 …“

                1. Pristi tyden ve stredu musim po mesici do prace. Budu v Brne,
                  Pristi tyden ve stredu musim po mesici do prace. Budu v Brne, nepojedete na tu konferenci tamtez? Jinak bych tam mohl byt nejdriv po seste odpoledne.

                2. Jedu do Olomouce a ve Vystrkove budu drive, ale ne o moc.
                  Jedu do Olomouce a ve Vystrkove budu drive, ale ne o moc. Pokud by jste zvladl tam byt po seste tak to znamena, ze bychom se mohli potkat nekde u Brna.
                  V kolik koncite v te praci?

                3. V praci koncim v kolik chci. Vetsinou koncim neco pred treti,
                  V praci koncim v kolik chci. Vetsinou koncim neco pred treti, abych nestravil vymotanim se z Brna hodinu. Pokud mi dovolite vzit s sebou kamarady (a oni budou mit zajem), tak bych to nechal na ten Vystrkov s tim, ze bych se pokusil tam prijet driv (teoreticky po pate), jinak to necham na Vas, co Vam bude vyhovovat vice.
                  Dekuji.

                  pavcak@atlas.cz

                4. Diky za email. Zrovna jsem chtel navrhnout, ze to presuneme
                  Diky za email. Zrovna jsem chtel navrhnout, ze to presuneme tam. Napisu, ale az vecer. Mam toho ted jeste moc.

                5. Minule když jste nabíjel v Olomouci u OC Haná jsme se
                  Minule když jste nabíjel v Olomouci u OC Haná jsme se minuli. Že by to tentokrát vyšlo? Určitě pojedete na SC.

                6. Jj, vidíte málem bych na vás zapomněl.
                  Budu tam až do

                  Jj, vidíte málem bych na vás zapomněl.
                  Budu tam až do pátečního rána. Ještě jsem nepřemýšlel jak budu nabíjet. Vypadá to, že ve středu přijedu tak akorád na hotel k večeři, takže možná si odskočím se tam podívat v průběhu čtvrtka a nebo v pátek ráno před odjezdem.
                  Máte nějaký mail kam vám můžu napsat až v tom budu mít jasno?

    1. Jak to že nedodal? Zatím dodal všechno. Chce to jenom
      Jak to že nedodal? Zatím dodal všechno. Chce to jenom trpělivost. Zrovna u nás, kde se prakticky žádné termíny neřeší, by to nemělo tak vadit. Temelín, Blanka, metro… Škoda vůbec žádné termíny na nové modely neuvádí, pokud vím.

Napsat komentář