Tesla rozjíždí vlastní vzdělávací program, potřebuje více techniků

Americká automobilka Tesla spustila vzdělávací program „Tesla START“. S jeho pomocí chce vytrénovat autoelektrikáře, kteří by pak pracovali na jejích autech.

Oprava elektromobilu Tesla Model X v servisním centru automobilky. U téhle práce se nezašpiníte.
foto: Tesla

Elektromobily jsou relativně nové odvětví a představují stále jen zlomek z celkové produkce aut. Není divu, že se do nich zatím moc lidí „od aut“ nehrne.

Tesla bezesporu není jediná, kdo nedostatek kvalifikované pracovní síly pociťuje. Ale je mezi prvními, kteří se s tím snaží něco udělat.

Elektromobil nemá spalovací motor ani většinu dalších součástí, které obsahuje pohonný systém spalovacích aut. Zato obsahuje elektromotor, baterii a spoustu drátů.

Právě na to se chce Tesla ve spolupráci s vybranými univerzitami zaměřit. Prozatím trénovala zaměstnance svých servisních center, který má po světě stovku, pouze interně.

Vzdělávací program trvá dvanáct týdnů. Na jeho konci je zaměstnání na plný úvazek a „dovednosti potřebné k úspěchu v rostoucím elektromobilním průmyslu“. V současné době Tesla shání přes 150 takových techniků.

33 Comments on “Tesla rozjíždí vlastní vzdělávací program, potřebuje více techniků”

  1. Takže v USA je to se školstvím stejně špatné, jako u
    Takže v USA je to se školstvím stejně špatné, jako u nás. To je blbý.
    Třeba Škodovka už v tom – místo tlačení na vládu – dělá za svoje peníze dlouhodobě. Od učiliště http://www.sou-skoda.cz/skola, přes univerzitu http://www.savs.cz/ až po celoživotní http://www.savs.cz/celozivotni-vzdelavani.
    Ale když si člověk vzpomene na Baťovu školu práce, tak v tom státním vzdělávání k ničemu máme vlastně dlouholetou tradici. Pak si musí firmy poradit samy. A nezapomenout platit pořádné daně, aby bylo z čeho státní vzdělávání financovat…..

  2. Podle některých názorů by mohlo Silicon Valley pozvednout
    Podle některých názorů by mohlo Silicon Valley pozvednout automobilový průmysl podobně, jako Apple posunul dál mobilní telefony. Jde o zajímavou myšlenku a Tesla ji již do určité míry naplňuje. Jenže Tesle se doposud nepodařila jedna klíčová věc. Nedokázala přijít s přelomovým systémem výroby a právě takový krok je podle něj známkou skutečných zlomů v inovaci.

    Tesla je namísto výborné kvality známa poruchovostí svých vozů a neschopností dodržovat výrobní cíle. Podle některých názorů je dokonce firmou, kde se hlavně předělávají a opravují dříve vyrobené součástky a vozy. Kdysi dávno byl takový přístup běžný. Za éry Henryho Forda jely výrobní linky automobilek na plné obrátky a panovala snaha maximálně využít úspory z rozsahu. Problém s opravami a nefungujícími vozy byl řešen až následovně. Jenže tento přístup a apatie k nízké kvalitě stály i za úpadkem americké Velké trojky, ke kterému došlo v sedmdesátých a osmdesátých letech.

    Proti této americké filozofii se postavila Toyota. Ta na svých vozech neměla tolik nablýskaného chromu a tolik válců pod kapotou, ale její produkční systém systematicky eliminoval nízkou kvalitu a plýtvání. Nesnažila se o efektivní odstraňování poruch, ale o to, aby vůbec nevznikaly. Tesla tuto lekci historie záměrně ignoruje, nebo o ní vůbec neví. Stále tak slyšíme o vysoké poruchovosti Modelu 3 a firma na to reaguje posilováním divize, která má na starosti opravy.

    Nyní má Tesla v USA 230 vozů s mechaniky, kteří cestují za zákazníky, jejichž auta je třeba opravit. Můžeme to brát jako snahu o zvýšení spokojenosti zákazníka, ale také jako o známku nezájmu o dosažení skutečně vysoké kvality. Pokud se Tesla bude chovat jako v minulosti, tento tým mechaniků zase rozpustí poté, co vlna stížností opadne, a bude po zákaznících požadovat, aby kvůli opravám jeli do servisních center. Jestliže je cílem této automobilky výroba vozů pro malý segment trhu, který požaduje prudkou akceleraci a velké dotykové displeje, pak to asi bude stačit. Ovšem v případě, že se Tesla žene za vysokými výrobními objemy a výrobou pro masy lidí, s takovým přístupem neuspěje. Stejně jako Detroit se nakonec stane obětí nějaké nové „Toyoty“.

    1. docela zajímavý článek o Tesle
      docela zajímavý článek o Tesle zde
      boerse-online.de/nachrichten/meinungen/Wie-steht-es-um-Tesla-Mr-Dax-1018277201

      Dirk Müller: Tesla hat bis heute nicht bewiesen, dass sie Massenproduktion können. Damit steht und fällt der Erfolg von Tesla. Zwischen Handarbeit und industrieller Massenproduktion liegen Welten. Die perfekten Abläufe in einem Werk von Daimler zeigen: Viele Jahrzehnte an Optimierung waren für diese reibungslosen Prozesse nötig. Das kann man nicht über Nacht aufbauen

      Tesla do dnešního dne neprokázala že umí masovou produkci a s tím stojí a padá úspěch Tesly. Mezi ruční prací a průmyslovou masovou produkcí leží světy. Perfektní průběh v jedné továrně Daimleru ukazují: bylo potřeba mnoho desetiletí pro optimalizaci bezproblémového chodu. To nejde udělat přes noc.

      Tesle držím palce a snad jí to nebude trvat několik desetiletí jako Daimleru a pár měsíců nebo i rok zpoždění oproti plánu je nic, uteče to jak voda.

      1. 100 let starý automobilce Škoda trvá až rok dodat nové
        100 let starý automobilce Škoda trvá až rok dodat nové SUV protože to nezvládaj vyrábět. Ať pak někdo něco vykladá o tom jak se to má dělat a o připravenosti :))))
        https://www.autorevue.cz/skoda-karoq-je-zrejme-trhak-ceka-se-na-ni-i-jeden-rok

        Čekací doba na e-Golf v USA je 12 až 18 měsíců!!! :)))
        To je naprostej výsměch od jednoho z největších producentů aut. :)))

        1. Je velmi zajímavé – a pohybuji se na trati Ostrava-Praha
          Je velmi zajímavé – a pohybuji se na trati Ostrava-Praha hodně často – vidět ty desítky a stovky spalovacích aut vyskládaných na různých plochách, naložených na kamionech, na vagonech dlouhých vlaků ve dvou patrech, různě poskládané aby se jich tam vešlo co nejvíce. Tedy zdroje jsou.
          Pak člověk přijde do autosalonu a ty čekačky ho fakt dorazí. Tedy pokud nechce konfekci skladovku za příjemnou cenu s mnoha kompromisy. Ale ani s tím leckdy u spalováků nepochodí, viz Karoq.
          Pokud je zákazník sebevrah, požádá o elektromobil. A je přesvědčován, aby si koupil spalovák nebo rok jezdil MHD. Nevěřícně jde na web a zjišťuje, že mu nekecají. Automodul.cz 4 nové a 6 předváděček v elektrice, skoro vše Nissany a Kia. Na Sauto.cz nové a předváděcí všech typů a značek 32 kousků pro celou ČR, z toho nových 9, předváděcích 11, zbytek už ojetiny po 1.majiteli.
          Kdo tedy nezvládá masovou výrobu elektrOmobilů? VŠICHNI.

          1. Klesá jenom Tesla nebo celej trh? Sešoup se i Amazon.
            Celej

            Klesá jenom Tesla nebo celej trh? Sešoup se i Amazon.
            Celej pokles je taky reakce na Trumpova obchodní a celní omezení. Je tam snaha o šortování před Q1 výroční zprávou. Pokud bude pokles dále pokračovat i po tom bude to blbý.

            1. Teď mírně klesá celý trh (SPX v rámci 1%), ale zdaleka
              Teď mírně klesá celý trh (SPX v rámci 1%), ale zdaleka ne tak výrazně. V prosinci, před kv. výsledky byl šortováním pokles z 338 USD na 311 USD, teď je ten pokles velmi výrazný už druhý den, firma tak přišla na ceně akcií skoro o 9 mild. USD. Ještě v úterý byla cena akcií 304 USD a ve středu skončily na 257 USD. Naposledy byla tahle cena před rokem (přelom února a března). Ten pád je hlavně hodně strmý. Celkově od 12. března přišla Tesla o 14,5 mld. USD na tržní kapitalizaci a akcie poklesy o 25%. No uvidíme jak to bude dnes, po otevření burzy, to bude dost zásadní, Tesla se částečně svezla na vlně poklesu trhu, to je pravda.

                1. Vydrž až budou 150 🙂 Zatím všichni šortují.
                  Vydrž až budou 150 🙂 Zatím všichni šortují.

                1. Teslu přeřadili už do ratingu B3, což je opravdu dost
                  Teslu přeřadili už do ratingu B3, což je opravdu dost špatný signál pro investory. Tím Moody’s říká, že Tesla je velmi riskatní investice a je to už poslední stupeň před naprosto špatným hodnocením Caa1, což je signál „zbav se akcií a to okamžitě“.

                  www . marketwatch.com/Story/moodys-downgrades-tesla-debt-to-b3-fearing-liquidity-pressure-2018-03-27?&siteid=yhoof2&yptr=yahoo

                2. tyhle ekšn byly dycky toxické ;)) důležité je levně
                  tyhle ekšn byly dycky toxické ;)) důležité je levně nakupovat! tak šupšup prodávej at to lítá :))))

                3. :)))) joo jenže šukuberkův FB už minulý týden vodepsal
                  :)))) joo jenže šukuberkův FB už minulý týden vodepsal 15% ;)) to neukecáš 😉

Napsat komentář