Americká automobilka Tesla spustila vzdělávací program „Tesla START“. S jeho pomocí chce vytrénovat autoelektrikáře, kteří by pak pracovali na jejích autech.
foto: Tesla
Elektromobily jsou relativně nové odvětví a představují stále jen zlomek z celkové produkce aut. Není divu, že se do nich zatím moc lidí „od aut“ nehrne.
Tesla bezesporu není jediná, kdo nedostatek kvalifikované pracovní síly pociťuje. Ale je mezi prvními, kteří se s tím snaží něco udělat.
Elektromobil nemá spalovací motor ani většinu dalších součástí, které obsahuje pohonný systém spalovacích aut. Zato obsahuje elektromotor, baterii a spoustu drátů.
Právě na to se chce Tesla ve spolupráci s vybranými univerzitami zaměřit. Prozatím trénovala zaměstnance svých servisních center, který má po světě stovku, pouze interně.
Vzdělávací program trvá dvanáct týdnů. Na jeho konci je zaměstnání na plný úvazek a „dovednosti potřebné k úspěchu v rostoucím elektromobilním průmyslu“. V současné době Tesla shání přes 150 takových techniků.
Takže v USA je to se školstvím stejně špatné, jako u
Takže v USA je to se školstvím stejně špatné, jako u nás. To je blbý.
Třeba Škodovka už v tom – místo tlačení na vládu – dělá za svoje peníze dlouhodobě. Od učiliště http://www.sou-skoda.cz/skola, přes univerzitu http://www.savs.cz/ až po celoživotní http://www.savs.cz/celozivotni-vzdelavani.
Ale když si člověk vzpomene na Baťovu školu práce, tak v tom státním vzdělávání k ničemu máme vlastně dlouholetou tradici. Pak si musí firmy poradit samy. A nezapomenout platit pořádné daně, aby bylo z čeho státní vzdělávání financovat…..
Podle některých názorů by mohlo Silicon Valley pozvednout
Podle některých názorů by mohlo Silicon Valley pozvednout automobilový průmysl podobně, jako Apple posunul dál mobilní telefony. Jde o zajímavou myšlenku a Tesla ji již do určité míry naplňuje. Jenže Tesle se doposud nepodařila jedna klíčová věc. Nedokázala přijít s přelomovým systémem výroby a právě takový krok je podle něj známkou skutečných zlomů v inovaci.
Tesla je namísto výborné kvality známa poruchovostí svých vozů a neschopností dodržovat výrobní cíle. Podle některých názorů je dokonce firmou, kde se hlavně předělávají a opravují dříve vyrobené součástky a vozy. Kdysi dávno byl takový přístup běžný. Za éry Henryho Forda jely výrobní linky automobilek na plné obrátky a panovala snaha maximálně využít úspory z rozsahu. Problém s opravami a nefungujícími vozy byl řešen až následovně. Jenže tento přístup a apatie k nízké kvalitě stály i za úpadkem americké Velké trojky, ke kterému došlo v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Proti této americké filozofii se postavila Toyota. Ta na svých vozech neměla tolik nablýskaného chromu a tolik válců pod kapotou, ale její produkční systém systematicky eliminoval nízkou kvalitu a plýtvání. Nesnažila se o efektivní odstraňování poruch, ale o to, aby vůbec nevznikaly. Tesla tuto lekci historie záměrně ignoruje, nebo o ní vůbec neví. Stále tak slyšíme o vysoké poruchovosti Modelu 3 a firma na to reaguje posilováním divize, která má na starosti opravy.
Nyní má Tesla v USA 230 vozů s mechaniky, kteří cestují za zákazníky, jejichž auta je třeba opravit. Můžeme to brát jako snahu o zvýšení spokojenosti zákazníka, ale také jako o známku nezájmu o dosažení skutečně vysoké kvality. Pokud se Tesla bude chovat jako v minulosti, tento tým mechaniků zase rozpustí poté, co vlna stížností opadne, a bude po zákaznících požadovat, aby kvůli opravám jeli do servisních center. Jestliže je cílem této automobilky výroba vozů pro malý segment trhu, který požaduje prudkou akceleraci a velké dotykové displeje, pak to asi bude stačit. Ovšem v případě, že se Tesla žene za vysokými výrobními objemy a výrobou pro masy lidí, s takovým přístupem neuspěje. Stejně jako Detroit se nakonec stane obětí nějaké nové „Toyoty“.
docela zajímavý článek o Tesle
docela zajímavý článek o Tesle zde
boerse-online.de/nachrichten/meinungen/Wie-steht-es-um-Tesla-Mr-Dax-1018277201
Dirk Müller: Tesla hat bis heute nicht bewiesen, dass sie Massenproduktion können. Damit steht und fällt der Erfolg von Tesla. Zwischen Handarbeit und industrieller Massenproduktion liegen Welten. Die perfekten Abläufe in einem Werk von Daimler zeigen: Viele Jahrzehnte an Optimierung waren für diese reibungslosen Prozesse nötig. Das kann man nicht über Nacht aufbauen
Tesla do dnešního dne neprokázala že umí masovou produkci a s tím stojí a padá úspěch Tesly. Mezi ruční prací a průmyslovou masovou produkcí leží světy. Perfektní průběh v jedné továrně Daimleru ukazují: bylo potřeba mnoho desetiletí pro optimalizaci bezproblémového chodu. To nejde udělat přes noc.
Tesle držím palce a snad jí to nebude trvat několik desetiletí jako Daimleru a pár měsíců nebo i rok zpoždění oproti plánu je nic, uteče to jak voda.
100 let starý automobilce Škoda trvá až rok dodat nové
100 let starý automobilce Škoda trvá až rok dodat nové SUV protože to nezvládaj vyrábět. Ať pak někdo něco vykladá o tom jak se to má dělat a o připravenosti :))))
https://www.autorevue.cz/skoda-karoq-je-zrejme-trhak-ceka-se-na-ni-i-jeden-rok
Čekací doba na e-Golf v USA je 12 až 18 měsíců!!! :)))
To je naprostej výsměch od jednoho z největších producentů aut. :)))
Je velmi zajímavé – a pohybuji se na trati Ostrava-Praha
Je velmi zajímavé – a pohybuji se na trati Ostrava-Praha hodně často – vidět ty desítky a stovky spalovacích aut vyskládaných na různých plochách, naložených na kamionech, na vagonech dlouhých vlaků ve dvou patrech, různě poskládané aby se jich tam vešlo co nejvíce. Tedy zdroje jsou.
Pak člověk přijde do autosalonu a ty čekačky ho fakt dorazí. Tedy pokud nechce konfekci skladovku za příjemnou cenu s mnoha kompromisy. Ale ani s tím leckdy u spalováků nepochodí, viz Karoq.
Pokud je zákazník sebevrah, požádá o elektromobil. A je přesvědčován, aby si koupil spalovák nebo rok jezdil MHD. Nevěřícně jde na web a zjišťuje, že mu nekecají. Automodul.cz 4 nové a 6 předváděček v elektrice, skoro vše Nissany a Kia. Na Sauto.cz nové a předváděcí všech typů a značek 32 kousků pro celou ČR, z toho nových 9, předváděcích 11, zbytek už ojetiny po 1.majiteli.
Kdo tedy nezvládá masovou výrobu elektrOmobilů? VŠICHNI.
Musk to nemá teď jednoduchý.
27.3.2018 (Marketwatch) –
Musk to nemá teď jednoduchý.
27.3.2018 (Marketwatch) – Unless Elon Musk “pulls a rabbit out of his hat,” Tesla will be bankrupt within four months, says John Thompson of Vilas Capital Management.
Tesla už končí?? alespoň podle toho šíleného pádu
Tesla už končí?? alespoň podle toho šíleného pádu akcií.
Jo, zejtra zavíraj 😀
Jo, zejtra zavíraj 😀
-25% za dva dny je fakt ale tragedie nemyslíš?
-25% za dva dny je fakt ale tragedie nemyslíš?
Tesla has a big problem.
http :
Tesla has a big problem.
http : //money.cnn.com/2018/03/28/news/companies/tesla-model-3-cash-crunch/index.html
Klesá jenom Tesla nebo celej trh? Sešoup se i Amazon.
Celej
Klesá jenom Tesla nebo celej trh? Sešoup se i Amazon.
Celej pokles je taky reakce na Trumpova obchodní a celní omezení. Je tam snaha o šortování před Q1 výroční zprávou. Pokud bude pokles dále pokračovat i po tom bude to blbý.
Teď mírně klesá celý trh (SPX v rámci 1%), ale zdaleka
Teď mírně klesá celý trh (SPX v rámci 1%), ale zdaleka ne tak výrazně. V prosinci, před kv. výsledky byl šortováním pokles z 338 USD na 311 USD, teď je ten pokles velmi výrazný už druhý den, firma tak přišla na ceně akcií skoro o 9 mild. USD. Ještě v úterý byla cena akcií 304 USD a ve středu skončily na 257 USD. Naposledy byla tahle cena před rokem (přelom února a března). Ten pád je hlavně hodně strmý. Celkově od 12. března přišla Tesla o 14,5 mld. USD na tržní kapitalizaci a akcie poklesy o 25%. No uvidíme jak to bude dnes, po otevření burzy, to bude dost zásadní, Tesla se částečně svezla na vlně poklesu trhu, to je pravda.
Tak po otevření burzy další pád akcií Tesla, jsem
Tak po otevření burzy další pád akcií Tesla, jsem zvědav, kde se to zastaví. skoro 30% firmy je už ztracena.
Hura, kupujeme.
Hura, kupujeme.
Vydrž až budou 150 🙂 Zatím všichni šortují.
Vydrž až budou 150 🙂 Zatím všichni šortují.
A místo toho to posílilo.
A místo toho to posílilo.
Elon Musk chce vyrábět kamenné legocihly, postaví z nich i
Elon Musk chce vyrábět kamenné legocihly, postaví z nich i domy
ekonomika.idnes.cz/elon-musk-boring-company-cihly-lego-stavebnice-fl1-/eko-zahranicni.aspx?c=A180327_110825_eko-zahranicni_div
Kdyby se radši staral o výrobu aut a nezabýval se
Kdyby se radši staral o výrobu aut a nezabýval se pichovinama.
to je těžký když mu trumpeta hází klacky pod nohy
to je těžký když mu trumpeta hází klacky pod nohy
A já myslel že jsou velcí kamarádi
A já myslel že jsou velcí kamarádi
kdo jako? republikánský díno zamrzlý v ropných sračkách
kdo jako? republikánský díno zamrzlý v ropných sračkách minulýho století?? :))))))))))))) dobrý ftip :DDDDD
Když jdou akcie Tesly do hajzlu, tak se bude věnovat
Když jdou akcie Tesly do hajzlu, tak se bude věnovat stavebnictví, no co, prostě business.
To je fofr, jen za dnešek ztratila Tesla desítky miliard USD
To je fofr, jen za dnešek ztratila Tesla desítky miliard USD na hodnotě firmy.
tak dneska ztrácel kde kdo, sem říkal bouřka před
tak dneska ztrácel kde kdo, sem říkal bouřka před bouří, nasdaq vodepsal 3% 😉
No Tesla přes 8%, to je celkem masakr. I Facebook šel nahoru
No Tesla přes 8%, to je celkem masakr. I Facebook šel nahoru a řada akcií USA 500 atd. Tesla jde díky výsledkům fakt do háje.
Teslu přeřadili už do ratingu B3, což je opravdu dost
Teslu přeřadili už do ratingu B3, což je opravdu dost špatný signál pro investory. Tím Moody’s říká, že Tesla je velmi riskatní investice a je to už poslední stupeň před naprosto špatným hodnocením Caa1, což je signál „zbav se akcií a to okamžitě“.
www . marketwatch.com/Story/moodys-downgrades-tesla-debt-to-b3-fearing-liquidity-pressure-2018-03-27?&siteid=yhoof2&yptr=yahoo
tyhle ekšn byly dycky toxické ;)) důležité je levně
tyhle ekšn byly dycky toxické ;)) důležité je levně nakupovat! tak šupšup prodávej at to lítá :))))
:)))) joo jenže šukuberkův FB už minulý týden vodepsal
:)))) joo jenže šukuberkův FB už minulý týden vodepsal 15% ;)) to neukecáš 😉
Dízlprasata začali konečně pořádně pracovat místo toho
Dízlprasata začali konečně pořádně pracovat místo toho korupčení
auto.idnes.cz/nox-scr-selektivni-katalyticka-redukce-adblue-f4q-/automoto.aspx?c=A180326_112047_automoto_fdv
a zas tak moc složitý to néní
a zas tak moc složitý to néní :)))
youtube.com/watch?v=uLTlqu5zjJg
Řekl Venca ze servisu, dostal pecku 400 V stejnosměrnýho a
Řekl Venca ze servisu, dostal pecku 400 V stejnosměrnýho a na místě chcípnul.
pecka se dostává jen ze střídavýho, stejnosměrný dává
pecka se dostává jen ze střídavýho, stejnosměrný dává rovnou grilovačku vydržáj pijaněér :)))
off
M3 a Ampera-e v Minsku
Koukám, že ten Opel překopali do
off
M3 a Ampera-e v Minsku
Koukám, že ten Opel překopali do ruštiny :)))
https://www.youtube.com/watch?v=KJn0N4ewXOA