Tesla oznámila, že jen za minulý rok se u ní ucházelo o práci 500 000 lidí. Dnes už má 37 000 zaměstnanců, kteří se snaží seč mohou navýšit konečně výrobu elektromobilu Model 3.
foto: InsideEVs
Ještě na konci roku 2015 měla Tesla asi 15 000 zaměstnanců. O dva roky později už je to dvouapůnásobek. Tesla dnes platí za jednoho z nejatraktivnějších zaměstnavatelů v USA. Umístila se na pátém místě, o jedno místo výš než Apple. Za rok 2017 obdržela kolem půl milionu žádostí o zaměstnání – pozic přitom nabízela pouze 2500.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla už vyrábí 1000 elektromobilů Model 3 týdně, za minulý rok dodala přes 100 000 aut
Hlavními důvody růstu počtu zaměstnanců jsou mimo jiné akvizice nových firem (SolarCity, Grohmann Engineering, Perbix) a rozrůstání prodejní a servisní sítě po celém světě.
Významný nárůst počtu zaměstnanců v posledních měsících lze připsat také snaze o podstatné navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3. Auto se začalo vyrábět už minulý rok v červenci.
Původně chtěla Tesla vyrábět už nyní kolem 5000 elektromobilů Tesla Model 3. Později ale své plány revidovala na cíl 2500 kusů týdně do konce prvního čtvrtletí a 5000 týdně do poloviny roku.
Jak to tak ale vypadá, ani těch 2500 Tesla nezvládne včas. V posledních dnech se sice potvrdila zpráva o krátké přestávce a vylepšení automatizace, ale zároveň přicházejí protichůdné zprávy o celkové týdenní výrobě. Zatímco magazín Electrek je toho názoru, že výroba skutečně významně stoupá, Bloomberg hlásí naopak pokles.
Co je jisté, že Tesla konečně začne dodávat auto také do Kanady. Ohlásila i oficiální tamní startovní cenu: CAD$45 600 (pro nejzákladnější verzi, která zatím není dostupná). Což by spíše naznačovalo, že výroba skutečně stoupá, když si Tesla může dovolit otevřít další – byť jen těsně sousední – trh.
Ale stále má Tesla takové hrozné problémy s výrobou,
Ale stále má Tesla takové hrozné problémy s výrobou, buď úděsně blbě vybírá zaměstnance, nebo z toho půl milionu se jich 490 000 hlásilo na manažerské a marketingové pozice 🙂
Tak obecně to 90 procent lidí zkouší, samozřejmě
Tak obecně to 90 procent lidí zkouší, samozřejmě většina chce být chovní a ne tažní a pak ještě Muskaspekt – tedy všechny sliby na termíny násobit min 4 a ostatní dělit 4, takže realita by byla tak 125 000…
Off dira po rakete 🙂
Off dira po rakete 🙂 https://m.vtm.zive.cz/raketa-spacex-vytvorila-obrovskou-diru-v-ionosfere-ovlivnila-treba-gps/a-192377
hele výjimečně má Alijen recht 😉 je to děs ty rakety,
hele výjimečně má Alijen recht 😉 je to děs ty rakety, všecko by to chtělo z nebe sundat včetně chemtrejlů a fofrem stavět hypertrubky 😉
OT: Příplatek za AWD u Tesly 3 je $4000.
OT: Příplatek za AWD u Tesly 3 je $4000.
Zdroj?
Zdroj?
Reddit, screen obrazovky uživatele.
Reddit, screen obrazovky uživatele.
off
Baječná elektrická krabice
off
Baječná elektrická krabice Bollinger
https://youtu.be/dS22thdVDQw
Je větší ioniq nebo Tesla 3
Je větší ioniq nebo Tesla 3
Tesla 3.
Tesla 3.
Rozmery vetsiny aut na
Rozmery vetsiny aut na trhu.
https://de.automobiledimension.com/
2011 měla Tesla asi 1 000 zaměstnanců
2012 měla Tesla asi
2011 měla Tesla asi 1 000 zaměstnanců
2012 měla Tesla asi 2 000 zaměstnanců
2013 měla Tesla asi 3 000 zaměstnanců
2014 měla Tesla asi 5 000 zaměstnanců
2015 měla Tesla asi 15 000 zaměstnanců
2016 měla Tesla asi 25 000 zaměstnanců
2017 měla Tesla asi 35 000 zaměstnanců
TESLA jedééé a germán si ani neškrt TESLA jedééé
insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Akorát bez germána by byla naše ekonomika v loji… budete
Akorát bez germána by byla naše ekonomika v loji… budete taky juchat? Germán padl, Tesla jedééé jsem na dávákách nemám co jíst?
A kde je problem vymenit germana za teslu?
A kde je problem vymenit germana za teslu?
Lidi maj strach ze změny, košile je jim bližší než
Lidi maj strach ze změny, košile je jim bližší než kabát 😀
Zase nás tak nepodceňuj Píku. To že bychom neměli co
Zase nás tak nepodceňuj Píku. To že bychom neměli co jíst nehrozí, mnozí si ještě umí leccos vypěstovat. A kdo nemá co na práci, ten se snaží si nějakou obstarat. A vlastní píle je pro celek prospěšnější, než mechanická práce na výrobní lince. Třeba budou lidé ač nespokojení, tak štastnější.
HOHO – aby jsi nemel co zrat musel by byt konec světa a to
HOHO – aby jsi nemel co zrat musel by byt konec světa a to např.vybuchne Yelowstone a rok maz furt co zrat,a pokud nejsi lenoch dojdes peso na rovnik a pohoda przijes i to….no problema
Pravděpodobnost, že by Germán padl kvůli Tesle, je
Pravděpodobnost, že by Germán padl kvůli Tesle, je absurdně malinká.
Off,
Moje nabíječka v Olomouci už zprovozněna přes EVmapa
Off,
Moje nabíječka v Olomouci už zprovozněna přes EVmapa a je tak k dispozici celý den kdykoliv 24/7/52.
Brána by měla bývat stále otevřená, když ne, tak přijedu otevřít a nebo zanechám na místě od ní klíč, a každý si ji bude moct otevřít a už nezavírat. Uvedu případně v popisu u nabíječky.
Jinak na Bouzově doplněny další 2 Wallboxy, tak se tu můžou nabíjet už 3 auta najednou. Když si budete prohlížet hrad aby nebyli blokováni další současní zájemci o nabití.
Taky připomínám, že v Pardubicích se dá nabíjet u myčky aut.
Vše na EVmapa.cz a u všech je wifi připojení.
+1. Pomalu rostou….Nýřany D5 rychlonabíjecí Eon
+1. Pomalu rostou….Nýřany D5 rychlonabíjecí Eon rovněž údajně funkční. V EVmapě ještě není.
EON má opravdu zvláštní strategii. V distribučním
EON má opravdu zvláštní strategii. V distribučním území ČEZu má víc rychlodobíjecích stanic než ve svém. Tábor, Budějce, Kaplice, Krumlov, to je pořád zóna pomalého dobíjení. Ale aspoň že někde to roste, i když na 24 kWh Leafa jsou Nýřany z Písku dost na hraně.
Gratuluji. Sice do te lokality nejezdim, ale i tak to
Gratuluji. Sice do te lokality nejezdim, ale i tak to potesi.
Bohuzel gangsteri z CEZ porad nic nedelaji. A puvodne avizovana platba podle kWh je uz 3/4 roku nerealizovana.
Minimálně ten hrad stojí za návštěvu.
Jinak v červenci
Minimálně ten hrad stojí za návštěvu.
Jinak v červenci pojedu zase do Varnsdorfu a nabíjet budu i v Liberci, tentokrát zkusím ty ve Stráži.
Ve Strazi jsem nabijel pred 1/2 rokem. Akorat je skoda ze je
Ve Strazi jsem nabijel pred 1/2 rokem. Akorat je skoda ze je nabijecka jen ve smeru na Prahu. Takze kdyz pojedete z Liberce smer Zitava, tak musite prejet pres dalnici na smer Liberec. A po nabijeni pak zase jet do Liberce a tam to otocit zpet na Zitavu.
Lepsi je nabijet v nakupnim centru Niva v podzemni garazi a jit do pasaze nakoupit.
Ano vím, v Nise jsem už nabíjel a v obchoďáku byl, čas
Ano vím, v Nise jsem už nabíjel a v obchoďáku byl, čas tam tak letí, že jsem pak já letěl přejet s autem, abych neblokoval stojan, naštěstí přijelo auto, když jsem odpojoval konektor.
Hrad je super a nabíječky pod ním taktéž.
Rozhodně
Hrad je super a nabíječky pod ním taktéž.
Rozhodně doporučuji!
Off: Jaký je nejrozšířenější konektor na dobíjecích
Off: Jaký je nejrozšířenější konektor na dobíjecích stanicích v ČR/EU? Vybírám pro Zero motocykl dobíječ a volím druh konektoru, dobíječ bude pracovat s příkonem do 7,4kW a asi jen na jedné fázi, díky.
Na AC dobijeni je pro Evropu standard Mennekes typ 2
Na AC dobijeni je pro Evropu standard Mennekes typ 2 (http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=929&cHash=01b41da3b646a7f3e257cbbce0cc5d3f
Ale ono je to vzasade jedno, vetsina nabijecek je stejne bez kabelu, takze lze mit vlastni kabel s typ 2 na stranu nabijecky a cokoliv na stranu motorky (pokud by jine reseni melo nejakou zasadni vyhodu).
Já bych nepodceňoval krajskenabijecky.cz Bohužel v MS kraji
Já bych nepodceňoval krajskenabijecky.cz Bohužel v MS kraji se nám hadice s nekontaktním konektorem množí…… Takže na nabíječce ČEZU nabije, ale v Bruntále a širokém okolí kvůli 10mm přebývajícího plastu nee. To zase dalo práce vymyslet systém, který chrání uživatele za každou (a dost vysokou) cenu.
Nekontaktní konektor?
To jen pro toho kdo má Yazaki nebo-li
Nekontaktní konektor?
To jen pro toho kdo má Yazaki nebo-li mennekes typ.1.
To ale problém taky není pokud sebou má dotyčný redukci.
Spíš jde o to, že si ji nechce ale bude muset koupit aby mohl nabíjet i na těchto nabíječkách s kabelem. Nebo uřezat na stávajícím kabelu co má dotyčný do těch zásuvek o těch uváděných 10mm a možná i trochu víc a pak mu to půjde jak na zásuvku tak i na kabel ale nebude to zamykat!
Předpokládám, že se bavíme o AC nabíjení.
Zatím to
Předpokládám, že se bavíme o AC nabíjení.
Zatím to vypadá, že ji nabíjí z 1f zásuvky nějakým AC/DC nabíječem, ta ale nezvládne 7,4 kW ale jen 3,6 kW, takže by to muselo u většího výkonu být z 3f zásuvky.
Pravděpodobně ta nabíječka nebude zabudovaná v motorce.
Každopádně nejrozšířenější AC nabíjení v ČR/EU je mennekes typ.2 a jinak tomu ani do budoucna nebude. Takže pro Vás bude výhodné si pořídit redukci mennekes na 3f zásuvku.
Poslal jsme jim dotaz, tak až mi odpoví, dám Vám vědět.
U Zera je to tak, ze ma palubni 1fazovou nabijecku tusim 1,6kW
U Zera je to tak, ze ma palubni 1fazovou nabijecku tusim 1,6kW a k ni muzete mit pridavnou externi nabijecku. Ta se kupuje bud jako origo prislusenstvi (jedna varianta je zabudovani do mista nadrze, jmenuje se charge tank, nebo externi take original) nebo casteji jako neoriginal (treba DigiNow) externi a tu si muzete skalovat, jsou jednofazove, takze nejcasteji si fandove koupi tri tyto 3,6kW externi nabijecky a nabiji z 3fazove pripojky. Proto se ptam, ktera zasuvka je nejrozsirenejsi, sic pocitam, ze si koupim jen jednu externi 7,6kW nabijecku na 1 fazi ( a nebo dopadnu tak jako zahranicni kolegove, cili 3 x 3,6kW , uvidime, zda nabijecka 7,6kW od Evexpertu umi nabijet baterii Zera – 116V max). Jo a k pripojeni techto externich dobijecu slouzi jeden specialni konektor, vyvedeny v oblasti elektromotoru Zera. Zajimave taky je, ze pro aktivaci dobijeni z ext. dobijece musite mit pripojeny palubni integrovany dobijec, ktery ale po zahajeni dobijeni externim dobijecem muzete odpojit- takove zkusenosti uzivatelu Zer v zahranici u predchozich modelu – letosni model jeste neodzkouseli.
Jestli tomu dobře rozumím, tak si dokoupíte 2x 1fázový
Jestli tomu dobře rozumím, tak si dokoupíte 2x 1fázový externí nabíječ 3,6 kW.
Jde to zapojit na 1 fázi(potřebujete jištění 32A) ale i já Vám doporučuji to dát alespoň na 2 fáze, ne všude je k dispozici na stávajících Wallboxech 32A na fázi, aby jste mohl nabíjet plným výkonem. Když to bude ve 2 fázích, tak stačí jištění 16A v každé fázi a to většina wallboxů má.
Těch 32A má, odhaduji tak 1/2 možná 2/3 nainstalovaných Wallboxů, zvenku se to tváří stejně jako maximum ale ve skutečnosti tam je jištění 16,20 nebo jen 25A a to by padalo!
Pochybuji že někdo umí z jištění 1f, 16A dostat 7,6kW, ať je to expert jaký chce!
Doporučuji napřed vyzkoušet, změřit a pak koupit.
Tak je to passé, byl jsem na stánku EVmapy, kde vystavují
Tak je to passé, byl jsem na stánku EVmapy, kde vystavují tyto dobíječe, ovšem jsou to AC „komunikační krabičky“, ne DC dobíječe, čili nic. Ale narazil jsem na stánek jedné rakouské společnosti, kterou ta myšlenka oslovila a zkusí jen tak pro zkoušku jeden takový dobíječ na 116V/2500W vyrobit a dá mě jej k dispozici na vyzkoušení – uvidíme, zda svoje předsevzetí splní 🙂
Proč chcete nabíječ 116V/2500W?!
U nás je síť 230V,
Proč chcete nabíječ 116V/2500W?!
U nás je síť 230V, jestli si myslíte, že dáte 2 do série, tak Vám zase nebude stačit výkon na 16A jištění!
Myslím, že nejlepší řešení pro Vás, je vzít 2 (nebo nejlépe 3) stávající externí nabíječe, dát je do jedné krabice a mít kabel s koncovkou mennekes typ2 a nabije na všech současně nainstalovaných wallboxech maximálním výkonem.
Pokud někde bude v zásuvce jen napojení z 1f, tak pojede jen jedna nabíječka v krabici, ale takový wallbox nedává žádný smysl, pro běžné nabíjení, snad jen jako nouzovka.
Nabíječ 116V/2500W proto, že baterie má max. napětí
Nabíječ 116V/2500W proto, že baterie má max. napětí 116Voltů a víc jak 2500W z neznámé zásuvky (když pominu dobíjecí stanice) bych si brát netroufl. Jinak zbytek myšlenky máte stejný – krabice se třemi těmito dobíječi a podle možností počtu fází je připojit nebo ne, přesně tak to ostatní dělají.
Aha, Vy píšete o DC straně a já o AC straně.
Takže
Aha, Vy píšete o DC straně a já o AC straně.
Takže chcete nižší výkon než dávají (těch 3,6kW) raději 2,5kW. je to možné ale moc Vám to nepomůže. Protože i těch 2,5 kW si vezme víc jak 10A ze sítě, no a když tam bude 16A, tak to zvládne i těch 3,6kW.
To raději chtějte 2-2,2 kW, tam by 10A stačilo ale zase se Vám prodlouží doba nabíjení a to na cestě nikdo nechce.
Přesně. Bohužel ze zkušeností elektrikáře mohu říci,
Přesně. Bohužel ze zkušeností elektrikáře mohu říci, že 3600W kdejaká starší síť v domácnosti nedá, tam bych si troufl opravdu jen u veřejných nabíječek a to v případě, že bych tam byl sám. Jakmile by někdo stál vedle a taky neměl „chytrou“ nabíječku, tak bychom pravděpodobně vyhodili jistič, což už se xkrát stalo.
Ale doma si můžete udělat extra přívod pro
Ale doma si můžete udělat extra přívod pro nabíjení.
Venku by to šlo už všude bez problémů.
Chytrá není nabíječka(většinou) ale elektroinstalace ve wallboxu, pokud dá maximální výkon pro dvě připojením a pak spadne, tak to nemá dostatečné jištění a nebo není chytrá na to aby snížila oběma spotřebu. Ten co to dělal, doufal při instalaci, že taková situace se nestane (nebo výjimečně), případně se to dá hned v místě nahodit. Né, každé auto nabíjí ve všech 3 fázích.
Většinou jsou ale jen jedno zásuvky a tam se druhý nepřipojí a tak Vám to padat určitě (99%) padat nebude (to by muselo být jištění 10A, nebo jiný problém = nerozepisuji).
Resil jsem to s panem na Amperu. Dost v tom plaval. Nakonec
Resil jsem to s panem na Amperu. Dost v tom plaval. Nakonec jsem vyrozumel, ze to umi nabijet palubni nabijeckou z jedne nebo dvou schuko zasuvek a nebo se da prikoupit DC rychlo nabijecka, ktera se da udajne vozit s sebou. Jak ta se, ale pripojuje jsem z nej nedostal.
Kazdopadne byl fakt trochu mimo. Tvrdil mi treba sebevedome, ze s tou nejvetsi baterkou ujedu v pohode 300km, pritom je to podle jejich specifikaci 280km ve meste a 145km na dalnici.
Type2 tzv. Mennekes (ve vozidle male-chlap).
Type2 tzv. Mennekes (ve vozidle male-chlap).
REDAKCE: „revidovala na cíl 2500 kusů týdně do konce
REDAKCE: „revidovala na cíl 2500 kusů týdně do konce třetího čtvrtletí a 5000 týdně do poloviny roku.“
Nema to byt do konce prvniho ctvrtleti?
Přesně tak, opravili jsme, díky.
Přesně tak, opravili jsme, díky.