O nový Nissan Leaf je extrémně vysoký zájem, cena šla nahoru

V rámci veletrhu Amper 2018 v Brně proběhla také konference Perspektivy elektromobility X. Účastníci se mohli dozvědět mimo jiné zajímavé informace týkající se nových elektromobilů Nissan.

Nový elektromobil Nissan Leaf byl letos na Amperu k vidění i vyzkoušení.
foto: Hybrid.cz

Veronika Svobodová, Area fleet manager Nissanu pro ČR a SR, představila na konferenci Perspektivy elektromobility X některé zajímavosti týkající se nového Nissanu Leaf a nové verze elektrické dodávky Nissan e-NV200.

Kromě jiného zmínila, že o nový Nissan Leaf je tak velký zájem, že bylo nutné jeho cenu zvýšit. Namísto původních 850 000 Kč tak dnes na webu najdeme cenu 884 000 Kč pro základní verzi Visia.

Zdražení nicméně znamená také možnost alokovat do výroby větší počty, takže se dostane na víc zájemců. Svobodová dále potvrdila, že zhruba do půl roku přijde na trh nový Leaf s 60kWh baterií. Cenu ovšem specifikovat nemohla.

Zmínila také, že je možné, že i e-NV200 dostane časem 60kWh baterii. Dále naznačila, že Nissan chystá i nové elektromobily – předně nový crossover založený na konceptu IMx. Vlastně takový větší Leaf.

vlastní

46 Comments on “O nový Nissan Leaf je extrémně vysoký zájem, cena šla nahoru”

  1. OT: Na stránkách Nissanu už jsou ceny 40kWh e-NV200.
    OT: Na stránkách Nissanu už jsou ceny 40kWh e-NV200. Nevím, jestli je to novinka, ale pro mě jo :).

    VAN (užitková verze)
    Visia: 954 690 Kč
    Acenta: 984 940 Kč
    Tekna: 1 036 970 Kč

    EVALIA (osobní verze Combi)
    Visia: 1 030 000 Kč
    Acenta: 1 060 000 Kč
    Tekna: 1 103 000 Kč
    Třetí řada sedadel: +24 200 Kč

  2. Dneska jsem byl na Ampéru v Brně, přibylo pár veskrze
    Dneska jsem byl na Ampéru v Brně, přibylo pár veskrze omšelých Tesel. Trošku se rozmohly ostatní automobilky jako Ioniq s takřka nulovými prodeji a o jen něco větší baterkou. Taky byl k vidění „nový“ Nissan už není tak odporný, zato je pořád za míč malý a pořád s malou baterkou (přidejte 10-20kW a 40-50cm na delku a můžeme se za míč bavit pokud dáte normální cestovku ne 150km/h). Tesla 3 nikde tak nebylo ani moc co kolem míče okukovat. Každopádně špatenka s takovou progresí dávám spalovákům dalších 10 let než se to rozjede. Tristní je že za mega dělaj malá auta různě ještě ke všemu omezená.

        1. Všichni níže jmenovaní si staví baterkárny aby mohli
          Všichni níže jmenovaní si staví baterkárny aby mohli vyrábět v rozumném horizontu 3-7 tisíc aut týdně, jen o tom tolik nepíšou. Tesla o tom musí psát, aby měla dostatek argumentů pro další financování provozu. Premium segment bude i BMW, Audi, Mercedes a další. Nemyslím si, že Tesla tyhle obry nějak zásadně rozhodí. Někteří analytici tvrdí, že za 10 let se ve světě bude prodávat maximálně 5% BEV aut z celkového počtu a jmenovaní výrobci vydělají prodejem spalováků dohromady stonásobně víc peněz na své projekty než Tesla. Tedy lídři budou řídit prodej tak, aby to nenarušilo ty skvělé obchody se spalováky. Z toho důvodu vyvíjejí další technologie, které by stále pomohly udržet ve hře ropu buď jako palivo, nebo alespoň výrobní surovinu (vodík apod.)

          1. No Tesla prokazatelně už nyní bere těm obrům zákazníky
            No Tesla prokazatelně už nyní bere těm obrům zákazníky v segmentu luxusních aut. A pokud by je to nerozhodilo, tak je mi záhadou, proč bez výjimky každá automobilka hlásá, jak bude lepší než Tesla.
            A ten 5% podíl BEV zatím vypadá na rok 2021, pokud se ten růst nějak drasticky nesníží.

              1. 10 největších výrobců baterií má rozestavěné továrny
                10 největších výrobců baterií má rozestavěné továrny pro výrobu celkem 200 GWh ročně v roce 2020, to je 5 mil. aut po 40 kWh. Ve skutečnosti trochu méně kvůli bateriovým úložištím a elektronice, ale i tak je to pořádnej balík baterek, který se někde budou muset použít.

                1. Už dnes se dá říci, že letošní průměr na auto je tak
                  Už dnes se dá říci, že letošní průměr na auto je tak 60 kWh (hlavně díky Tesle), pár GWh ročně budou tvořit baterie pro záložní obří baterie, velké množství půjde do PHEV, no jsem zvědav, ale těch baterií bude dost chybět.

                2. Automobily nad 40 kWh mají tak 15 % trhu. Průměr za 2017
                  Automobily nad 40 kWh mají tak 15 % trhu. Průměr za 2017 bude někde okolo 30 kWh.

                3. Za 2017 bude jistě menší průměr než letos, nicméně se
                  Za 2017 bude jistě menší průměr než letos, nicméně se prodalo jenom v USA 73 tis. aut s baterií od 60 kWh do 100 kWh a jen 25 tis. aut s baterií od 30 kWh do 40 kWh. Čína to dost kazí, tam se prodávají nejvíce auta s baterií kolem 20 kWh. Bude v roce 2018 velký rozdíl v průměrné kapacitě baterie celý svět versus Čína.

  3. Jo takhle to má fungovat.
    Když nestíháte vyrábět tak

    Jo takhle to má fungovat.
    Když nestíháte vyrábět tak jednoduše zdražíte, a né jak furt vymýšlí u Škody tisíce jiných chujovin včetně „objektivní“ nutnosti zavedení otroctví a zákazu rodinného života poctivě pracujících místních zaměstnanců.

      1. Prodejci Nissanu to je unikum ! Nissan BS Praha nabízí
        Prodejci Nissanu to je unikum ! Nissan BS Praha nabízí ojeté předváděcí eNV starý model s batt 24 kWh, které je rok v provozu a bylo mi řečeno, že o ten rok se zkrátila záruka, cena je 700 tis a sleva prý není možná, protože na těch autech mají malou marži.
        Na argument, že když si připlatím 300 tak budu mít nové s plnou zárukou a novou batt 40 kWh nedokázali nic seriozního říct.

        1. Tak to je síla. Výběhovka a stále za takovou dardu. Koukal
          Tak to je síla. Výběhovka a stále za takovou dardu. Koukal jsem teď na jednu v 7 místné verzi 2016,15tisic km za 550tisic vč DPH. To je reálnější cena za elektrickou dodávku. I když já bych za tu cenu bral raději Leafa 30kWh. Ale vím Laďo, že ty dodávku potřebuješ.

          1. Ahoj Jirko, no já je v tom BS Praha jen tak zkoušel….
            asi

            Ahoj Jirko, no já je v tom BS Praha jen tak zkoušel….
            asi jim bude chvíli trvat než jim dojde že za takovou datlu to normální soudnej člověk nevezme, leda domluvenej tunel se státní firmou, ale tam se zase musí dát na kafíčko, takže to vyjde stejně jako dát slevu.
            Na mobile.de jsou NV za cenu jak píšeš a bude líp, s novým modelem se 24kWh stanou špatně prodejné.
            Svojí dodávku opravím a zase bude věrně sloužit 🙂
            Co výměna baterie na I3 ? Nějaký posun ?
            Jen jsem chtěl, až se budeš té původní baterie chtít zbavit a cena za ni bude nějaká normální, rád si tu baterii od tebe vezmu.
            L.

            1. Ahoj Laďo. Výměnu baterie jsem zatím odsunul a uvidím jak
              Ahoj Laďo. Výměnu baterie jsem zatím odsunul a uvidím jak to bude s tou 43kWh co by měla přijít. Pokud ji vyměním,tak se nějak domluvíme. Budu na tebe myslet. Jsem rád,že auto opravíš a budeme se opět potkávat na cestách,či nabíječkách.

        2. Do BSAuto Pruhonice taky uz nikdy nevlezu. Pred cca rokem jsem
          Do BSAuto Pruhonice taky uz nikdy nevlezu. Pred cca rokem jsem tam cekal na informace od prodejce 20 minut, jlikoz kolega je nekde pryc. Kdyz dorazil, tak jsem mu zadal pozadavek a kontakt. Nikdo se uz neozval. Na zkusebni jizdu s novym Leafem jsem dohodnuty v Pribrami, snad se tam do 14dni dostanu.

        3. Problem vysokych cen ojetych EV je dan dlouhou dodaci lhutou
          Problem vysokych cen ojetych EV je dan dlouhou dodaci lhutou novych. Na 40kWh verzi bude cekani asi rok. Tak neni divu ze lide kupuji i starsi za takove prachy.
          Ale zkuste nejakou starsi Teslu. Za dobre prachy se da koupit Tesla trochu jeta. mobile.de nebo autoscout24.de
          Ja bych si vybral, ale ta velikost me odrazuje. Musim cekat na TM3.

      1. ok, takže zhruba 93% fosílijí ku 7% elektromobilů 2018
        to

        ok, takže zhruba 93% fosílijí ku 7% elektromobilů 2018
        to je bída soudruzi z nissanu …
        …. na to že nicotná TESLA vod píky má
        0% fos ku 100% elektromobilů 2012
        0% fos ku 100% elektromobilů 2013
        0% fos ku 100% elektromobilů 2014
        0% fos ku 100% elektromobilů 2015
        0% fos ku 100% elektromobilů 2016
        0% fos ku 100% elektromobilů 2017
        0% fos ku 100% elektromobilů 2018

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

        přesto dik 😉

  4. Není dealer jako dealer Nissanu. V Brně BS Nissan ani
    Není dealer jako dealer Nissanu. V Brně BS Nissan ani nestojí zákazník za to aby mu poslali mailem nabídku ! Vrazí Vám do ruky ceník a zbohem ! Sleva jen na Ičo a člověk nepodnikající zaplatí plnou palbu. O dostupnosti eNV nevědí nic. Předváděcí auto nepůjčí.
    Ztráta času s tímto neschopným dealerem kde se za poslední 2 roky vystřídalo 8 prodavačů.

      1. Mírně jetá TMX se dá koupit lehce přes 2M a to ve verzi
        Mírně jetá TMX se dá koupit lehce přes 2M a to ve verzi 90D.
        Mít 30kWh navíc a síť SCH to Nissan ničím nevyrovná a za ten melcek to jistě stojí. Když koupím Teslu tak aby měla Free SCH tak je to velká finanční úspora na elektřině, u Nissanu zaplatím každý watt elektřiny a i dealer dnes na nás v Čr pěkně vydělává a nechává nás nabíjet za 10 Kč/kWh.
        Procestoval jsem Nissanem celou Evropu a nikde, NIKDE si dealer Nissanu neřekl za nabíjení ani o halíř, jen u nás je všechno naruby.
        Jinak kdyby se Tesle dařilo plnit původní plán výroby TM3 tak ty počty objednávek nového Nissana byli jistě byli poloviční.

          1. No mírně jsme tu odbočíli od Leafa a porovnávali TMX s
            No mírně jsme tu odbočíli od Leafa a porovnávali TMX s eNV. Můj příspěvek byl spíše takový stesk, že Nissan není ochoten dát do auta slušnou baterku.
            Pro mne je třeba eNV dokonalé auto, splnilo vesměs moje požadavky (vypadá to jako obyčejná dodávka a když tím přijedu k zákazníkovi tak nemá pocit, že bude ošizen. Vito je taky obyčejná dodávka, ale hvězda na masce velikosti znaku z autobusu zákazníky odrazuje ) a největší a defacto jedinná bolest NV je právě ta malá baterie a člověk si připadá jak uchyl když musí i 3x denně k nabíječce. Kdyby za příplatek nabídli baterii např. 80 kWh, v reduktoru tzv. dálniční kvalt a 3F nabíečku 22 kW tak by mnoho zákazníků rádo připlatilo a i prodejnost by byla vyšší.
            Tesla je sice úplně jiná sorta, ale má síť SC, která je k nezaplacení a navíc vyrobila Tesla Chademo adaptér, který majitelé Tesel nedokážou tolik ocenit jako my s malobaterkáči.
            Ta Tesla má prostě tu výhodu, že se uživatel stále nemusí obávat, že nedojede a trávit spoustu času po nabíječkách.
            Netuším za kolik jezdíš s Teslou ty, já kyž pojedu po dálnici s Nissanem 130 tak pojedu za 22-24kW a nedojedu ani z Brna do Jihlavy. Nevím kdy začne Japonec přemýšlet, ale on to asi vymyšlený má, protože jistě chce ještě 20 roků prodávat auta na který má nastavený výrobní linky.

            1. Tesla X si vezme klidně o 50 % víc než NV. Už se to tady
              Tesla X si vezme klidně o 50 % víc než NV. Už se to tady psalo, že jsou řidiči, kteří kolem SC s Teslou nejezdí. Až tady bude skutečná síť na všech dálnicích nebo hlavních tazích po 100 kilometrech jako v Německu, pak to bude ok.

  5. Globální nedostatek baterií. Více než 80 procent jejich
    Globální nedostatek baterií. Více než 80 procent jejich celosvětové produkce mají pod palcem firmy Samsung SDI, LG Chemicals, Panasonic a Murata (někdejší Sony). Pokud byste však aktuálně u kterékoliv z této firem chtěli sepsat objednávku, dostane se na vás řada až v polovině příštího roku.
    Nejsou baterie, nejsou auta a můžou je zdražit.

    1. Přesně takto funguje volný trh. Nikdo v automobilovém
      Přesně takto funguje volný trh. Nikdo v automobilovém průmyslu nevyrábí na charitu a podniká se proto, aby byl dosažený zisk co největší.

      Tedy pokud není na trh vypuštěny fámy o nedostatku jako třeba nedostatek vajíček a jejich bezdůvodné zdražení.

      1. s vajíčkama ať jdou doprdele, kdo jezdí nakupovat do
        s vajíčkama ať jdou doprdele, kdo jezdí nakupovat do Německa ví že jich je tam dostatek a za normální cenu a už vůbec je nedávají do akce ve stylu max 5 balení na osobu,
        předpokládám že v Rakousku, Polsku , Slovensku to bude podobné jako v Německu

          1. Proč se neustále pozastavujete nad 3 stranou, která je
            Proč se neustále pozastavujete nad 3 stranou, která je Dealer vozidel konkurečních automobilek…to prostě neprodává automobilka… bohužel i když máme za křovím Deutche auto, tak je prodává dealer.
            A i tak vypadá servis, viz legendární příběh se zažehnutím a uhašením a neůspěšnou reklamací nVéčka?
            A nakonec nesmyslný boom webů – plátků o automobilech, které šíří hoaxy s negativními názory a se špatnými informacemi, kde si člověk trochu zběhlý jako řidič musí ublinknout:příklad Auto forum.
            To samé Tesla, furt to někdo haní jak se zadlužuje, jak najednou nejsou první ve výrobě baterek, ve Power Wallech a nakonec ani v těch autech, nene, je to stejný jako v tomto článku…
            Budeme tvrdit, že to nejde vyrobit, že si lidi budou muset připlatit!
            A Tesla vlastně je na tom stejně akorát se za to nestydí a nevymejšlí si…
            Vajčka za 2/3 ceny hmm, to si nechte od sousedů …

    2. A to se nezmění dokud elektromobily nebude vyráběž
      A to se nezmění dokud elektromobily nebude vyráběž každý i ten maličký výrobce Dacia 🙂 a dokud baterie budou silně nedostatkovým zbožím, které se teď dá sehnat komplikovaněji než diamanty 🙂 Máte příležitost si uvědomit, jak trh funguje. Abyste měli cenově dostupný automobil své oblíbené značky, potřebujete aby trh zaplavily automobily značek kterými pohrdáte …

Napsat komentář