Nejnovější projekt značky Volkswagen v motoristickém sportu dostal své jméno. Závodní prototyp elektromobilu, s nímž se zúčastní 24. června 2018 závodu Pikes Peak International Hill Climb v Coloradu, nese označení I.D. R Pikes Peak.
foto: Volkswagen
Závodní automobil s elektrickým pohonem všech kol je nejen reprezentantem budoucí rodiny elektromobilů I.D., ale také nejsportovnějších modelů značky Volkswagen, které připravuje společnost R GmbH.
Zároveň je prvním krokem směrem k intenzivnější budoucí spolupráci mezi odděleními Volkswagen R a Volkswagen Motorsport. Značka Volkswagen navíc plánuje, že bude v roce 2025 nabízet více než 20 nových elektromobilů. Se zahájením výroby prvního sériového modelu rodiny I.D. se počítá na konci roku 2019 v saském Cvikově.
„Se značkou Volkswagen a rodinou I.D. chceme být lídrem v oblasti elektrické mobility,“ vysvětluje šéf vývoje Dr. Frank Welsch. „I.D. R Pikes Peak a účast v nejslavnějším závodě do vrchu na světě má v tomto ohledu nejen symbolický význam, ale je také cennou zatěžkávací zkouškou pro vývoj elektromobilu obecně.“
Jürgen Stackmann, člen představenstva, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu dodává: „Pikes Peak je bezpochyby nejlegendárnějším závodem do vrchu na světě. Pro Volkswagen to je velkolepá příležitost dodat projektem I.D. R elektrické mobilitě emocionální a sportovní náboj.“
„Závod do oblak“ v nadmořské výšce 4300 metrů, odveta za rok 1987, kdy značce vítězství jen těsně uniklo
Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peaku – označovaný také jako „závod do oblak“ – je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 2800 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4302 metrů.
Volkswagen se naposledy zúčastnil závodu do vrchu na Pikes Peaku v roce 1987 s ohromujícím vozem Golf, poháněným dvěma motory s impozantním výkonem 652 k, do cíle však těsně nedojel.
„Je nejvyšší čas pro odvetu,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „I.D. R Pikes Peak představuje pro nás extrémně napínavou výzvu, protože chceme ukázat, co je v motoristickém sportu možné s elektrickým pohonem.
„Celý náš tým v čele s naším jezdcem Romainem Dumasem je maximálně motivován, aby stanovil nový rekordní čas pro elektricky poháněná vozidla.“ Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu 8.57,118 min a jeho držitelem je od roku 2016 Novozélanďan Rhys Millen (e0 PP100).
Netreba mat len auto, ale hlavne dobrého šoféra… Ako sa
Netreba mat len auto, ale hlavne dobrého šoféra… Ako sa ukázalo keď si šiel zazávodiť Sebastial Loeb v 2013 a odvtedy drží rekord s veľkým náskokom.
V dubnu 2013 testoval Loeb Peugeot 208 T16 u Mont Ventoux.
V dubnu 2013 testoval Loeb Peugeot 208 T16 u Mont Ventoux. Volně založený na tvaru a konstrukci výroby 208 je T16 lehké 875 kg vozidlo, které používá zadní křídlo z Peugeotu 908 a má 3.2-litrový dvoumotorový V6 motor, který vyvíjí 875 bhp (652 kW, 887 PS) s cílem soutěžit na vrcholu Pikes Peak International Climb. Loeb vyhrál událost s časem 8:13.878, který rozdrtil předchozí záznam o minutu a půl.
Když tam nedojeli ani se dvěma motorama tak co tam vůbec
Když tam nedojeli ani se dvěma motorama tak co tam vůbec lezou? :))))
Protože tenkrát s dvěma motory jen experimentovali, ale
Protože tenkrát s dvěma motory jen experimentovali, ale teď už je chtějí zavádět sériově u mnoha modelů.
A taky to je pěkná reklama ke vstupu s vlastními elektroauty na trh USA v roce 2019.
Automatickym metrem jsem jel v Kodani uz pred 8 lety, sedadla
Automatickym metrem jsem jel v Kodani uz pred 8 lety, sedadla byli i uplne vepredu, kde byva kabina. Ale nevim, jestli to nekdo neridil vzdalene…
Jestli chtějí ukázat, co je v motoristickém sportu možné
Jestli chtějí ukázat, co je v motoristickém sportu možné s elektrickým pohonem, asi by neměli být motivování stanovit nový rekordní čas jen pro elektricky poháněná vozidla, ale měli by zajet absolutní čas bez ohledu na druh pohonu.
Bude to stacit na projekt TAJIMA Monster E -racer, ktery tyhle
Bude to stacit na projekt TAJIMA Monster E -racer, ktery tyhle zavody jezdi nekolik let a vyhrava je ?
No skoda , ze se nedovime co ten W Peak ma pod kapotou.
Jinak jsou Pikes Peak zavody docela velky ve svete…
Poslední auto mu postavil Rimac takže pochybuju
Poslední auto mu postavil Rimac takže pochybuju :))
https://www.youtube.com/watch?v=RFlfcXMFuB8
Tento VW I.D. R Pikes Peak prototyp je prihlásený v
Tento VW I.D. R Pikes Peak prototyp je prihlásený v kategórií Unlimited Division.
Monster Tajimu tam tento rok na zozname prihlásených nevidím.
Zato je tam uvedený Nissan Leaf 2018 s iným Japonským jazdcom v kategórií Time Attack.
ppihc.org/wp-content/uploads/2018-PPIHC-Competitor-List.pdf
Medzi automobilmi neviem rozlíšiť, či je tam ešte niekto ďalší s elektrickým motorom. Ale v motocykloch sú prihlásené 4 elektrické motorky:
2018 Buckeye Current RW-3x
2018 University of Nottingham UoN-PP-02
2018 EV Mirai, IdatenX Hillclimber
a
2018 Zero DSR
to jen nechapu, jakou ze to odvetu ten W dělá? jako sobě,
to jen nechapu, jakou ze to odvetu ten W dělá? jako sobě, tak to potom nema nic spolecneho se zavody. Je to tak nejak splacany clanek, ale tak se aspon navstivitel rozhodne na zaklade natukleho tematu prozkoumat net a dohledat si vse kolem , akorat to W to je jak ty jejich koncepty 🙂
v černobylu vyroste největší FVE v Evropě
v černobylu vyroste největší FVE v Evropě
solarninovinky.cz/?zpravy/2018031901/na-miste-jaderne-katastrofy-vyroste-nejvetsi-solarni-elektrarna-v-evrope
Bude vyrabet i v noci. Dobry napad. Akorat bude degradace
Bude vyrabet i v noci. Dobry napad. Akorat bude degradace clanku trochu vyssi 🙂
Jenom ideologické plány, Ukrajina teď investuje daleko víc
Jenom ideologické plány, Ukrajina teď investuje daleko víc do keců než činnů.
Zároveň má Ukajina přebytek elektřiny, takže je jasné, že se to plně na ten 1GW nerozvine.
Skuteční investoři s dlouhodobými ziskovými zájmy budou stavět v Egyptě a podobných jižních státech, kde se to skutečně ekonomicky vyplatí, a růst spotřeby je tam jistý.
theguardian.com/technology/2018/mar/19/uber-self-driving-car-ki
theguardian.com/technology/2018/mar/19/uber-self-driving-car-kills-woman-arizona-tempe
Trakař Volvo s tzv. „autonomním řízením“ zabil chodkyni. Řidič za volantem totálně kálel na řízení a spoléhal na přihlouplý automat.
Bohužel Tesla svou lživou propagandou přesvědčila
Bohužel Tesla svou lživou propagandou přesvědčila příliš blbců světa, že autopilot je už dnes funkční a robotická auta jsou pieceofcake.
Přitom reálně dnes začíná dobře fungovat teprve automatické metro, ani u nesrovnatelně jednodušších vlaků nikdo nepěchá s vyřazováním strojvůdců.
Ve skutečnosti je na vyřešení hlavních problémů Západu s automobily, daleko efektivnější co nejrychleji potlačit byrokracii, a zbytek kancelářské práce nechat dělat přez internet z domova. Tím ubude až polovina aut.
Po té nedávné nehodě, kdy autopilot v autě Uber zabil
Po té nedávné nehodě, kdy autopilot v autě Uber zabil chodce to bude mít autopilot těžké, legislativci na to hned koukají jinak, možná někdo řekne, že autopilot je ideální prostředek na zabíjení lidí teroristy a bude vymalováno. Musk by měl méně fantazírovat a více vyrábět, i Nissan, který vyrábí pár aut ročně toho prodává více v segmentu Leaf.
no raději za volantem robota, který občas sejme
no raději za volantem robota, který občas sejme nevypočitalně chovajícího se chodce, cyklistu než ten dobytek co za volantem sedí dneska (megakreténi vybržďovači, kreténi co předjíždějí na plné čáře, superkreténi co předjíždějí v mlze atd atd)
90% kreténů-řidičů by v životě neprošlo psychotesty
Naprostý souhlas.
Kretény na silnicích potkávám denně.
Naprostý souhlas.
Kretény na silnicích potkávám denně. Jeden poslední troubil protože jsem si dovolil přibrzdit na křižovatce abych odbočil. Ale protože na mě byl nalepeny na 2 metry měl jaksi problém vidět i blikající blinkry natož čas zareagovat.
A další megakréten z nedávné doby. Menší náklaďák mne předjel na mostě v zatáčce, na sjezdu z okruhu okolo Prahy na dálnici.
Jel jsem asi 40 km/h, protože lilo jako z konve, viditelnost sotva 20 metrů, na silnici proudy 5 cm vody. A on si myslel že může jet jako když svítí slunce a je sucho a každý kdo jede přes ním pomalu tak tam nemá co dělat.
Když už tam mohl počkat asi 20 sekund a pak mě mohl předjet na té dálnici. Prostě megakréten na entou.
Průšvih je, že megakreténi si AI auto stejně nepořídí.
Průšvih je, že megakreténi si AI auto stejně nepořídí.
1. nemaj na to
2. nemohli by projevit svůj kreténismus
3. možnost pokořit AI pro ně bude ještě věrší slastí, než pokořit člověka
Takže netěšme se, přátelé. Debilů se jen tak nezbavíme. Postavit je mino zákon jen tak jaksi nejde.
To není chyba technologie ale obou lidských účastníků
To není chyba technologie ale obou lidských účastníků té nehody… alespoň dle těchto kusých informací.
Jak již kolega níže použil termín – megavyhul-kretén za volantem a totéž na vozovce před ním… také jsem v dětství přecházel vozovku jen podle zvukových informací. Dnes děkuji bohu že jsem toto období svého života přežil 😉
Ja bych rekl, ze tam nejaka chyba technologie bude – podle
Ja bych rekl, ze tam nejaka chyba technologie bude – podle obrazku ze streetview se cyklistka pravdepodobne neobjevila odnikud. Takze bud o ni auto nevedelo (chyba senzoru) nebo spatne odhadlo jeji chovani (chyba ridiciho systemu).
To, ze „dohlizejici ridic“ nejspis dlabal na svou praci, protoze „vsechno prece funguje“ a ze cyklistka delala, co nemela, je druha vec.
Trochu OT: Jedna z prednasek z MIT, Sacha Arnoud (sefinzenyr Waymo) tam celkem pekne rozebira z jakymi problemy se musi ridici system potykat. Dlouhe, ale doporucuju. https://www.youtube.com/watch?v=LSX3qdy0dFg