Volkswagen: 16 továren na elektromobily, €20 mld. investic do baterií

Včera proběhla v Berlíně výroční konference Volkswagen AG. Šéf koncernu Matthias Müller tam představil velké elektrické plány pod značkou „Roadmap E“.

Matthias Müller včera v Berlíně představil plány koncernu Volkswagen pro nejbližší budoucnost. Ve velkém se zaměří na elektromobilitu.
foto: Volkswagen Group

V současné době vyrábí Volkswagen elektromobily ve třech továrnách v Evropě. Do roku 2022 jich ale bude 16 po celém světě, nejvíce samozřejmě v Číně.

Další kíčovou součástí plánu „Roadmap E“ na kompletní proměnu koncernu jsou kontrakty s výrobci baterií v Číně i Evropě. Ty mají hodnotu €20 mld.

Matthias Müller slíbil, že zhruba od roku 2019 bude Volkswagen a jeho značky představovat nové elektrické auto prakticky „každý měsíc“. Do roku 2030 chce mít v nabídce zhruba 300 elektrických verzí svých vozů, v roce 2025 to bude asi 80.

Šéf největšího automobilového výrobce na světě nicméně zmínil ještě pár zajímavostí. Třeba že investice do běžných fosilních modelů se během následujících pěti let vyšplhají na €90 mld.

A že „diesely v nepříliš vzdálené budoucnosti zažijí renesanci“. Tak uvidíme. Okrajově zmínil také stlačený zemní plyn (), který má podle něj jako palivo ještě hodně před sebou.

Celou tiskovou konferenci můžete zhlédnout níže:

tisková konference

56 Comments on “Volkswagen: 16 továren na elektromobily, €20 mld. investic do baterií”

  1. Pán z VW vypadá již unaveně měl by jít do důchodu a
    Pán z VW vypadá již unaveně měl by jít do důchodu a přenechat to mladším nebo někomu kdo nemá šedý zákal a vidí dál…
    Co jsme se dozvěděli:
    Nakoupíme baterie za €20 mld.(tzn. žádná vlastní továrna, a časový horizont???)
    Investice do běžných fosilních modelů za 5let €90 mld.
    CNG má podle něj jako palivo ještě hodně před sebou.(a bude dál mít hodně pře sebou….)

    Měli by si přečíst třeba o historii Nokie, úplně stejně ignorovala realitu.

        1. Pojďme na to společně.
          Vážení přátelé přišel jsem

          Pojďme na to společně.
          Vážení přátelé přišel jsem na to ,že je třeba skoncovat s benzinovými a naftovými motory ,které ničí životní prostředí.
          Koupíme si elektromobil ,tady má Alza akci:
          Sleva 300 000kč
          TESLA Model X 100D červená po slevě cena 3 480 000,-kč
          A k tomu fotovoltaiku, přece nebudeme odebírat elektřinu z uhelných elektráren.
          Stačí jednou týdně dobíjet. K tomu potřebujeme dvě tyto fotovoltaické elektrárny:
          http://solarni-panely.cz/katalog-produktu/hybridni-fotovoltaicke-elektrarny/hybridni-fotovoltaicka-elektrarna-3-75-kwp-1-4-kw-48v
          cena: 2x 316 500 = 633 000,-kč
          Tyto elektrárny mají pouze akumulátory 500Ah a my potřebujeme po celý týden ukládat energii, abychom mohli jednou nabít. Je třeba navýšit kapacitu akumůlátorů na:
          12v/8350Ah. Gelový akumulátor SONNENSCHEIN A512-200A, 12V, 200Ah stojí 16500,-kč koupíme jich rovnou 40 kusů cena 660 000,-kč.
          https://www.battery.cz/gelovy-akumulator-sonnenschein-a512-200a-12v-200ah.html
          Při této konfoguraci najede TESLA 29 000km za rok.
          Cena ekologického kompletu je : 4 773 000 kč.
          Tak a jsme za vodou. Trhněte si nohou všichni ničitelé životního prostředí.

          Kalkulace ceny paliva klasický smradlavý benziňák:
          Benzin 6l/100km
          29 000km= 52 200kč za rok

          Kalkulace ceny paliva ekologická TESLA:
          Cena počáteční investice: 1 293 000,-kč podělíme benzinem za jeden rok 52200 = necelých 25.

          Pokud budeme jezdit ekologickou Teslou tak po 25letech začneme jezdit zadarmo a to se vyplatí.

          Protože jsem to vymyslel ,tak mám nárok jako první začít šetřit životní prostředí. Milí přátele přidejte se ke mně a celosvětovému úsilí šetřit přírodu: Zde múžete-ba přímo musíte přispět na tento velkolepý projekt.

          Zde je moje číslo účtu: 103836281/0300.
          I malá částka se počítá, ale ruku na srdce co taková koruna to je nic ani 10kč nic neřeší ,stovka je dobrá ale s tou také nic nepořídím, tisíc to je už něco ale už takových 10tisíc, to by bodlo. To píši jen pro radu, jak rychle pohnout dobrou věcí kupředu. Moc vám všem děkuji.
          S pozdravem Bohdan

                1. Kukačko pro pravdu se každej zlobí
                  Kukačko pro pravdu se každej zlobí

                2. Vykéruj si jí na čelo. Nesmíš věřit všemu co ti v
                  Vykéruj si jí na čelo. Nesmíš věřit všemu co ti v ústavu nakukaj.

                3. Neměl si žádný argument kterým by si moje tvrzení
                  Neměl si žádný argument kterým by si moje tvrzení naboural. Mohlo by to být tím že jsem řekl pravdu a nic se nedá vytknout. Na rozdíl od tebe jsem to počítal několik hodin proto jsou moje argumenty neprůstřelné.

                4. To je fakt, nedokončit základku, to bych asi taky počítal
                  To je fakt, nedokončit základku, to bych asi taky počítal několik hodin :-D.

                5. Musíš prohlédnout informace a nastudovat to normálně to
                  Musíš prohlédnout informace a nastudovat to normálně to trvá celý rok ale já jsem genius a zvládl jsem to za několik hodin. kdežto ty si mentoš co hulí trávu a nemáš vůli se něco naučit nebo se něco dozvědět.

      1. VW hodla nakoupit za 20 miliard baterie a obratem je namontuje
        VW hodla nakoupit za 20 miliard baterie a obratem je namontuje do svych EV. Takze zadna investice, jen komponenta nutna k montazi EV. Ale tech 90 miliard do spalovaku jsou investice. To je nehoraznost davat tyto cisla proti sobe. To muzou ke spalovakum pripocitat pisty, krouzky, atd.
        U Gigafactory je to doopravdy investice, ktera vyprodukuje mnohonasobne vetsi hodnotu clanku a baterii. VW to jen smontuje z koupenych clanku. VW jsou ubozaci kteri si nevidi ani na spicku nosu. V Nemecku budou vyrabet 100.000 EV, ale jen aby kompenzovali emise ze spalovaku na mene nez 95 mg/km cele flotily. Vic EV ani nahodou.

  2. a to kvůli těm kecům udělali tiskovku nebo to hybridu
    a to kvůli těm kecům udělali tiskovku nebo to hybridu poslali mejlem? ani sem to nečetl páč je to tu už po 16ctý a naprosto zbytečný a vůbec ne statečný :)))

    TESLA jedééé a germán ešče neškrt, tesla jedéééé… :)))))

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

  3. Za sebe mám radost,nebydlet na horách,tak jezdím s iOn nebo
    Za sebe mám radost,nebydlet na horách,tak jezdím s iOn nebo Twizy.
    Věřím že časem budou dostupné i provedení 4×4,třeba pár let jeté.
    VW nemá nic tzajimavého v tomhle segmentu v nabídce,ale třeba Suzuki,Subaru,Fiat dělají malé auta s 4×4.Tak snad se dočkáme Ignis,Panda nebo Justy s pohonem na všechna kola,nejlíp elektromotorem přímo v kolech.
    Na VW se nejde zlobit,dělají to,co si trh žádá,pořád je větší poptávka po fosilech.

    1. A co jako? Nemejte obavy ze az se do toho VW opre bude to
      A co jako? Nemejte obavy ze az se do toho VW opre bude to jizda. Ja mam Teslu rad ale jeji financni situace fakt neni nic moc. A mezi nama kolik aut za bezne ceny Tesla prodala? Ani nejlevnejsi Model 3 kterej se navic zatim ani neprodava neni zadna lidovka.

      1. :)))))) a to jim jako žereš jo? :))))) i s mamamerkl v
        :)))))) a to jim jako žereš jo? :))))) i s mamamerkl v křesle zas? to jako myslíš že ty 20tiletý tisícimilijardy do TDI/TSI prostě hodí jako došrotu na železo a pár set tisíc dodavatelů fosilních krávovinek pošlou k šípku? nebo na pracák?? :)))))))))
        Ti ještě nedošlo že marketingovou kampaní za balík zaplácavají dízlblejt, pokutičky brnkačka prachů mají zase dost a jediný jak z toho elektromobilního poblouznení vybruslit je natahovágn 😉

  4. Diesel má budoucnost. Do velkých SUV nelze dát nic
    Diesel má budoucnost. Do velkých SUV nelze dát nic jiného.
    Kolega si vzal po X5 3,0d Volvo XC90 hybrid a byl zděšen, že svůj obvyklý přesun do Německa absolvoval za 15l benzínu místo 8,5 l nafty.

    Ono to ta anti-diesel kampaň také brzy vyšumí.

        1. To je problém této zdegenerované společnosti.
          Idiot

          To je problém této zdegenerované společnosti.
          Idiot instaluje zařízení, které ničí cizí majetek, zvyšuje vypuštěné emise, hlučnost a prašnost, snižuje bezpečnost a negativně vychovává řidiče.
          Veřejnost místo toho, aby řekla, že je to idiot a že retardéry jsou špatně, pořídí si teréňáky, aby ji retardéry nevadili.
          Idiot zvýší retardéry a zkolmí hranu. Občané si pořídí pásová vozidla…

    1. to je kolega tak moc chudý že řeší spotřebu 15l benzínu
      to je kolega tak moc chudý že řeší spotřebu 15l benzínu místo 8,5l nafty?
      tak ať si koupí Teslu a jezdí „zadarmo“

      anti – diesel kampaň rozhodně brzy nevyšumí naopak ještě přitvrdí

      názory a zbožná přání českých pepíků totiž na světovém kolbišti kde se vrhají kostky, klíčové hráče vůbec nezajímají, obávám se, že oni ani o existenci českých pepíků nemají ponětí :-)))

        1. Váš názor je váš názor, ale jezdit po městě SUV
          Váš názor je váš názor, ale jezdit po městě SUV Hybridem je docela hloupé. Ohledně čisté nafty. Můj otec je motorář. Celý produktivní věk se zabýval vývojem naftových motorů (lokomotivy, lodě). Auto měl vždycky na benzín, protože věděl, že pod určitou hraniční velikost spalovacího prostoru je pro velký rozsah otáček nafta špatná volba. Jestli chcete ušetřit palivo na delších cestách, jezděte hybridem. Protože motor se může točit v optimálních otáčkách, palivo už není zase až tak rozhodující. To je zase moje rada. The top 10 best hybrid SUVs on sale

    2. Ja som fanúšik elektromobilizmu ale musím uznať, že máš
      Ja som fanúšik elektromobilizmu ale musím uznať, že máš pravdu.
      Cca. o rok si chcem kúpiť nové auto, túžim mať v garáži elektromobil ale tá cena …
      VW Golf Variant 1,6 TDI – 20000 EUR
      Nissan Leaf 60 kWH – 35000 EUR

      15000 Eur na naftu nie je zanedbateľná suma za dobrý pocit, že som ekologický.

      1. Nové EV je ještě pro ty majetnější tahouny prostě.
        Ale

        Nové EV je ještě pro ty majetnější tahouny prostě.
        Ale zkuste si vypočítat za jak dlouho projezdíte rozdíl v palivu aby to dalo ten rozdíl v počáteční ceně.
        Samozřejmě odhlížím od „detailů“ typu ušlá příležitost a ostatní rozdíly nákladů na km…

        Jenom nástřel:
        – cena elektřiny na rok 450,-/měsíc*12 (ČEZ čip) => 5.400,-/rok
        – 100km/den => cca 6l*30,- => 3600,-/měsíc*12 => 43.200,-/rok
        Roční rozdíl 37.800,- smázne 15.000 EUR za 10,3 let.

        1. Nissan Leaf 60 kWH -860 000kč normální auto 3
          00 000

          Nissan Leaf 60 kWH -860 000kč normální auto 3
          00 000 rozdíl 560 000kč za rok ušetříš 25000kč v nejlepším případě.

          560 000kč děleno 25 000kč = 22 let budeš jezdit s jedním elektromobilem než se ti to začne vyplácet a to se vyplatí. Elektromobily v současnosti se svoji cenou to je největší sračka která je nepoužitelná a kdo tu diskutuje tak si ho v životě nekoupí jen se tu tlachá nic víc.

          1. Jonatane jonatane, zase srovnáváte hrušky a švestky? Auto
            Jonatane jonatane, zase srovnáváte hrušky a švestky? Auto velikosti Nissan Leaf koupíte za 300 tis. Kč? Ve stejném výkonu motoru, ve shodné plné výbavě s automatem a možností doplatit si tak maximálně metalízu? Opravdu? Ne, že, ale trolení funguje.

            1. A proc by kupoval „Auto velikosti Nissan Leaf ve stejném
              A proc by kupoval „Auto velikosti Nissan Leaf ve stejném výkonu motoru, ve shodné plné výbavě…“ kdyz to nepotrebuje?
              Ale kdyz ono podobne prachy jak Leaf stoji i EV velikosti Clio (Zoe). Ale to radsi nebudeme rikat moc nahlas, to se do kramu nehodi 🙂

              1. E-rycu, nejste Vy jonatan? Nic nekupuje, nic nepotřebuje. Jen
                E-rycu, nejste Vy jonatan? Nic nekupuje, nic nepotřebuje. Jen nám všem tvrdí, že je nromální srovnávat Hyundai i20 se Škoda Superb.
                Že Clio stojí stejné peníze jako Leaf je v pořádku. Renault to tak udělal a lidi ho kupují. Mj. proto, že má větší dojezd než Leaf i se starší baterií a navíc brutální palubní třífázovou nabíječku výkonu 22-43 kW dle typu, naprosto nezávislou na jakékoli síty rychlonabíjení. Kam to připojíte, tam to vycucne maximum.
                To je skutečný nezávislý elektromobil. Baterku 22 kWh si nabije u běžného červeného pětikolíku 22 kW za hodinku a pokračuje dále.

                1. Ne, nejsem Jonatan ani zadna jina multiidentita zdejsiho
                  Ne, nejsem Jonatan ani zadna jina multiidentita zdejsiho rozpruzovace diskuzi…
                  Zkusim napsat, jak vnimam diskuzi (a na co jsem reagoval) v terminech z bydleni, kdyz auta jsou tak citlive tema…

                  J: koupil bych byt
                  R: mel bys radsi koupit barak, jsou uz od 5M
                  J: me staci 2kk za 2M a ty 3M neprochlastam do konce zivota
                  R: Ale to neni fer, byt s peti loznicemi a tremi koupelnami taky stoji 4.5
                  E: Proc by mel J srovnavat byt 5+3 kdyz treba bydli sam a staci mu jedna loznice a jedna koupelna…

                2. Jenže já reagoval na tohle: „Vložil/a jonatan, Čt,
                  Jenže já reagoval na tohle: „Vložil/a jonatan, Čt, 2018-03-22 16:55
                  Nissan Leaf 60 kWH -860 000kč normální auto 300 000 rozdíl 560 000kč za rok ušetříš 25000kč v nejlepším případě.
                  560 000kč děleno 25 000kč = 22 let budeš jezdit s jedním elektromobilem než se ti to začne vyplácet a to se vyplatí. Elektromobily v současnosti se svoji cenou to je největší sračka která je nepoužitelná a kdo tu diskutuje tak si ho v životě nekoupí jen se tu tlachá nic víc.

                  Obnovitelné zdroje uhlí a ropa je třeba dotěžit slunce je za nějaký čas spolehlivě doplní.“
                  A to o nějakých potřebách nebylo. Jen o srovnávání ve stylu, že auto stejné velikosti a kvality a výbavy jako Nissan Leaf pořídí za 300 tisíc. To jsou ty švestky a hrušky.

        1. Tesla 3 ma byt za 40-42k€. Tak nejaky Leaf nemuze byt za
          Tesla 3 ma byt za 40-42k€. Tak nejaky Leaf nemuze byt za stejnou cenu. Baterky uz nejsou tak drahy. Cena EV je dana maloseriovou vyrobou. Proc je Renault Clio i s motorem levnejsi, nez Renault ZOE bez baterky? Jsou to prakticky stejna auta. A elektromotor s elektronikou je urcite levnejsi nez cely ten spalovaci kram s vyfukem a vsim kolem. Jen katalyzator s platinou stoji majlant. Velkoseriova vyroba prinese znacne zlevneni. Teda pokud to dinosauri rozjedou ve velkem.

          1. Reálné dodávky Leaf 40 kWh začnou někdy v polovině roku.
            Reálné dodávky Leaf 40 kWh začnou někdy v polovině roku. Skoro bych vsadil svůj krk, že Leaf 60 kWh tu nebude ještě dva roky minimálně a když jo, tak ne levněji než Leaf 40 kWh + 15-20 %, tedy těch 40-42 tisíc €.

          2. No přišlo to trošku dříve než jsem čekal :). Tak tu
            No přišlo to trošku dříve než jsem čekal :). Tak tu právě máme po zdražení Leaf 40 kWh v nejvyšší výbavě za více než 40 tisíc €. Proto měním svou předpověď pro 60 kWh Leaf ze 40-40 tisíc na nejméně 45 tisíc € v základu.

Napsat komentář