Jaguar I-PACE vs Tesla Model X: kdo vyhrál ve sprintu?

Jaguar dnes představil svůj první elektromobil I-PACE. A nebojí se ho hned postavit ho proti letité stálici americké provenience jménem Tesla Model X.

Nový Jaguar I-PACE proti Tesla Model X: kdo má lepší zrychlení? Mrkejte na video!
foto: Jaguar

Jak jinak přilákat ke svému novému elektromobilu pozornost než s pomocí značky Tesla. A tak Jaguar vyrazil do Mexika, kde na závodní dráhu Formule E postavil vedle sebe Tesla Model X a svůj nový I-PACE. Podívejte se, jak to dopadlo.

Jaguar I-PACE vypadá jako hodně zajímavá koupě. Je menší a lehčí než Model X, ale nabízí podobný, ne-li lepší dojezd a výrazně příjemnější cenu. Pro kategorii elektrických SUV je ale tohle teprve začátek – na záplavu dalších nových modelů se můžeme těšit i v nejbližších letech.

Jaguar

108 Comments on “Jaguar I-PACE vs Tesla Model X: kdo vyhrál ve sprintu?”

  1. Když jsem viděl jak vyrábí Teslu málem celou ručně to
    Když jsem viděl jak vyrábí Teslu málem celou ručně to bych s trochou praxe zvládl doma na koleně a taky to tak vypadá design v háji přilepený tablet na přístrojovce. A pak začali machrovat s nejrychlejším autem a lhali Bugatti a Keongsegg měli větší zrychlení. Kdyby s tím takto jeli tak vyšťaví baterky do 5km. A ejhle Jaguar je porazí jako prd a to má papírově
    menší zrychlení tak zase lež od Tesly oni sou ty jejich auta těžký proto je Jaguar porazil. Jednou mě volali abych prý koupil jejich akcie a já jsem si zjistíl že ten šéf od Tesle je nějaký dobrodruh a mají záporný hospodářský výsledek. Akcie jsem nekoupil. Dobře že tu Teslu vystřelili do vesmíru stejně skončí pitomci v Americe.

          1. Budeme kopat tisíce tun uhlí aby mohli jezdit elektromobily
            Budeme kopat tisíce tun uhlí aby mohli jezdit elektromobily to už klidně můžete jezdit lokomotivou na uhlí a bylo by to daleko ekologičtější.Protože taková odsířená lokomotiva s vagony uveze daleko víc lidí než elektromobil

            1. jonatane kdyby tě slyšeli Mach a Šebestová tak by se za
              jonatane kdyby tě slyšeli Mach a Šebestová tak by se za tebe pěkně styděli jaké nesmysly plácáš, vždycky tě chválili jak jsi chytrý!!!
              tady máš domácí úkol
              a)1 garáž o rozměru 5x3m osazená na střeše FVE ročně vyrobí elektřiny pro 1 EV na ujetí kolika km?

              2) kolik kg uhlí je potřeba spálit v elektrárně aby stejné EV auto ujelo stejný počet km?

              1. Skutečnost je taková že při výrobě článků pro
                Skutečnost je taková že při výrobě článků pro Fotovoltaickou elektrárnu se spotřebuje tolik energie že za celou historii zatím vyrobili FEV měně energie než se spotřebovala na jejich výrobu. Například křemík se taví v indukčních pecích při teplotě 1600 stupňů a elektřina se na to bere z uhelných elektráren. Navíc jejich účinnost s léty ubývá a dostává se jen k 50%. A potom ještě musíte započítat jejich ekolikvidaci ta si vyžádá další energii.

                To by musel byt nějaký magor který by si pořídil FEV za cenu nového auta když by za tyto prachy jezdil 10let s benzinovým autem. Roční výroba elektřiny na střeše domu je asi 30 dobitá elektroauta.To by si ale musel mít nějakou akumulaci jinak nevím kde by si vzal tolik elektriky na dobití což je jako by si koupil novou sadu baterek do auta takže ve finále by si dal za kilometr s elektroautem 3x víc peněz než za benzin vratte se radší k energii minulého stoleti a tím je uhlí.

                1. Říkam vám že nejůčinější a nejekologičtější je
                  Říkam vám že nejůčinější a nejekologičtější je jezdit s parní odsířenou lokomotivou než s těma vašima elektrickýma autama. Vy to uhlí spálíte a tu energii pošlete do parního stroje jménem turbína a ta vám s toho vyrobí elektřinu tu se ztrátama dovedete do domu a do elektroauta tam se zase spálí v motoru a převede na kola.
                  Já ovšem v lokomotivě přímo páru převádím na pohyb vynechám ten převod na elektřinu a ušetřím spoustu energie takže parní lokomotiva je úspornější a účinnější než ty vaše elektrosračky.

                2. Pane jste vedke s tema cislama.
                  Pane jste vedke s tema cislama.

                3. Aliene ty vetřelče ty si ženská štěstí že máš děti
                  Aliene ty vetřelče ty si ženská štěstí že máš děti jinak bych tě nešetřil to umí jen ženská argumentovat ničím ,že to nesedí ,tak řekni co nesedí, nevíš nic. profiastronom a slepice je na stejné úrovni jak pozoruji.

                4. 😀 s lidma jako ty a kukisek nema cenu diskutovat. Mrkni na
                  😀 s lidma jako ty a kukisek nema cenu diskutovat. Mrkni na ceny energii obnovitelna vs uhli atd. Vice nebudu plkat na tu to jsou jini:D.

                5. Milá paní radší se podívejte na vaše vyučtování za
                  Milá paní radší se podívejte na vaše vyučtování za elektřinu tam máte podrobně rozepsáno
                  vaše osobní dotace na obnovitelné zdroje. Protože kdyby se nedotovali tak je to nejdražší výroba elektřiny. Prostě těm šmejdům platíme ze svého fotovoltaiky bioplynky a jné ruzné sračky co nemají budoucnost. Mimochodem bioplynky to je největší devastace životního prostředí tisíce hektaru kukuřice se traktory tahá až z 40km vzdálených polí.A potom ten bordel po překvašení stovky tun se spátky tahá na pole a tím bordelem se zalepí půda a pak už na ní nic neroste. Bioplynka vyrobí z kukuřice 64% tepla co se ve většině případů nehospodárně vypouští do vzduchu nebo se s tím nefektivně vytápí takže tyto bioplynky oteplují dost dobře naší planetu. Jen 46% je přeměněno na dotovanou elektřínu. Je to jenom byznys nic víc.

                6. Sakryš, narážky na Vaší totální neznalost problematiky,
                  Sakryš, narážky na Vaší totální neznalost problematiky, fyziky i matematiky, překrucování fakt, vymýšlení fakt a dalších nesmyslů už jsou koukám vybrané, tak alespoň si rýpnu do Vaší Ůžasné češtiny :).

                7. Jirko přestaň sakrovat když si to nepochopil tak ti to
                  Jirko přestaň sakrovat když si to nepochopil tak ti to zopakuji znova: Na výrobu solárních panelů bylo třeba více elektřiny než co tyto panely samy doposud vyrobili.Pro jejich výrobu muselo být vytěženo o to víc uhlí ze kterého se vyrobila ta elektřina použitá na výrobu těch panelů. Klidně ti to zopakuji potřetí snad umíš číst?

                8. To je snad logické, že je z něčeho museli vyrobit a také
                  To je snad logické, že je z něčeho museli vyrobit a také je snad nechají nějakou chvíli vyrábět elektřinu, aby jí bylo víc, než do nich vrazili. A to platí o jakémkoli zdroji elektřiny, pokud tedy nevymyslíte elektrárnu, která bude nejdřív vyrábět elektřinu a až potom jí postavíte :-D.

                9. problém je ten že fotovoltaika je závislá na uhlí i při
                  problém je ten že fotovoltaika je závislá na uhlí i při svém provozu.Jelikož slunce nesvítí pořád je třeba mít nastartovanou jednu uhelnou elektrárnu navíc aby když přijdou mraky zaskočila za výpadek výkonu tak aby se siť nezhroutila.

                  Jo a fotovoltaika je těsně předposlední co se týče návratnosti za ní jsou jen biopaliva některá s návratností 0,9 takže jsou prodělečná.

                  Naproti tomu ropa má návratnost oproti fotovoltaice 20x větší.

                  Ta vaše nějaká chvíle návratnosti pro fotovoltaiku netrvá roky ale počítá se v desítkách let. Jediný rozumný zdroj energie pro lidstvo je jaderná energie.Pokrýt úrodné pole panely fotovoltaikou a zbytek zasít kukuřící do bioplynek nebo řepkou na biopaliva to by se vám ekologům líbilo.

                10. Jádro je taky závislí na uhlí.
                  Jádro je taky závislí na uhlí.

                11. Bylo by rozumné využívat to co je nejúčinnější.
                  Bylo by rozumné využívat to co je nejúčinnější. Například navrhuji znovu přejít na parní lokomotivu než vyvíjet solární lokomotivu, jelikož parní lokomotiva má o 100% větší účinnost než solární panel
                  který má směšných 8%. Samozřejmě benzinový motor v autu má daleko větší účinnost.

                12. problém je ten že fotovoltaika je závislá na uhlí i při
                  problém je ten že fotovoltaika je závislá na uhlí i při svém provozu.Jelikož slunce nesvítí pořád je třeba mít nastartovanou jednu uhelnou elektrárnu navíc aby když přijdou mraky zaskočila za výpadek výkonu tak aby se siť nezhroutila.

                  Jo a fotovoltaika je těsně předposlední co se týče návratnosti za ní jsou jen biopaliva některá s návratností 0,9 takže jsou prodělečná.

                  Naproti tomu ropa má návratnost oproti fotovoltaice 20x větší.

                  Ta vaše nějaká chvíle návratnosti pro fotovoltaiku netrvá roky ale počítá se v desítkách let. Jediný rozumný zdroj energie pro lidstvo je jaderná energie.Pokrýt úrodné pole panely fotovoltaikou a zbytek zasít kukuřící do bioplynek nebo řepkou na biopaliva to by se vám ekologům líbilo.

                13. Energetická potřeba ČR je okolo 400 TWh ročně, to je tak
                  Energetická potřeba ČR je okolo 400 TWh ročně, to je tak na 30 Temelínů, takže je nemožné mít jediný zdroj, byť jaderný. Nicméně souhlasím, že pro naše území je nejvhodnější dlouhodobá podpora jaderné energie plus bych dodal ještě velká bateriová úložiště, abychom si mohli brát energii z německých větrníků za záporné ceny :).

            2. Hovoril som ti aby si sa dal vyšetriť a ty stále
              Hovoril som ti aby si sa dal vyšetriť a ty stále otravuješ…
              RS ti dal úlohu, ktorú ty určite nezvládneš, tak bude lepšie keď sa do tej garáže zatvoríš a nakopneš si svojho spalováka na pol hodinku. To ta s tých tvojich bludov preberie 🙂

            3. Jaktože jsem tě neviděl jsem mávat s transparentem v
              Jaktože jsem tě neviděl jsem mávat s transparentem v televizi, když prolamovali limity?!? Jaktože ti nevadí že každej rok vyvezeme třetinu produkce naší elektriky, ale uhlí si tu na to narubeme, propálíme a dejcháme jenom my?!? Jaktože ti nevadí že ročně vyvezeme víc jak dvakrát produkci Temelína??? Že ty doma poháníš mražák, telku i vibrátor šlapáním na kole. Už ti řekla stará, že si nevidíš do huby? :)))
              Jestli se ty trubko bojíš blakoutů tak si postav 4 Temelíny na zahradě, ale varuju tě distributoři pokutujou přetoky. :)))

  2. Kdo vyhrál v sprintu?
    To je asi tak důležité

    Kdo vyhrál v sprintu?
    To je asi tak důležité zjištění,jako která z kamarádek mé drahé má více botiček.
    Mnohem důležitější je srovnání cen,kvality a časové dostupnosti.
    Tesla je zatím jediná automobilka,která nabízí skutečné řešení v dopravě budoucnosti.
    Jaguár se vzbudil a máme tu parádní výklad snu,od běžného prodeje asi docela vzdálený,ale možná překvapí a předvede Tesle jak se vyrábí 5000 koček týdně.

    1. Zajímavé, dotě spousta fandů elektromobility
      Zajímavé, dotě spousta fandů elektromobility zdůrazňovala zrychlení Tesly a najednou je to nedůležité. Ve chvíli kdy automobilky budou mít pocit, že se na elektromobilech dá vydělat, ukážou Tesle jak se vyrábí. To neměj strach.

          1. Tesle fandím, rozhýbala trh, ale bude to mít hodně
            Tesle fandím, rozhýbala trh, ale bude to mít hodně těžký, prostě bude proti ní stát celý svět, to se nedá vyhrát, ale když budou mít na trhu 3% podíl bude to pro ně super. To ale ví snad každý že současná premiová auta bude chtít majitel nahradit stejným výrobcem, tak to prostě je. Většina lidí bude chtít klasiku a ne někde šátrat po displeji, když si chce ztlumit topení.

            1. Vše je otázkou zvyku!
              Dnes jen pomalu lidé začínají

              Vše je otázkou zvyku!
              Dnes jen pomalu lidé začínají chápat,že elektro mobilita je nutností,ne výmyslem pro radost.
              Zdá se být nutností i zavedení jisté změny v chápání získávaní energie z obnovitelných zdrojů a samozřejmě nesmí zaostat ani vznik dostatečně husté a kvalitní dobíjecí soustavy.
              Na dotykový displej si lze také snadno zvyknout,asi tak jak jsme si zvykli na mobil,který nám nahradil hodinky,kalendář,fotoaparát,TV i notebook.

              1. Haha nikdo nebude tukat na displej prostě otočí knoflíkem
                Haha nikdo nebude tukat na displej prostě otočí knoflíkem a je to jelikož ti co budou mít tuto ptákovinu jen displej tak zkrachují jelikož to lidi nebudou kupovat.Dokonce to zakážou pro bezpečnost jelikož čumět na displej a nekoukat kam jedu se nesmí

                1. A hele další chytroprd co vidí do budoucnosti 😀
                  A hele další chytroprd co vidí do budoucnosti 😀

    1. Trapny Jaguar. Nech idu do prdele aj s maskou a zvukom. A to
      Trapny Jaguar. Nech idu do prdele aj s maskou a zvukom. A to porovnávanie s TMX, tak to je fakt ubohé aj s tým šaškovaním tých dvoch blbečkov…
      Pritom je to celkom pekné auto a vôbec nebolo potrebné sa takto strápniť. Svojich kupcov by si to našlo aj bez tej šaškariny.

          1. Jo tohle. Ne, nevidel. V tom pripade pardon za
            Jo tohle. Ne, nevidel. V tom pripade pardon za mystifikaci.
            Nicmene v „zavodnim“ videu nic slyset neni, takze je to predpokladam vypinatelne. A pokud po tom nekteri zakaznici touzi, proc jim to nedoprat (zvlast kdyz je to pro vyrobce vpodstate „zadarmo“)

                1. Updejtujou vzduchem, takže tam daj co chtěj.
                  Updejtujou vzduchem, takže tam daj co chtěj.

                2. Nejaky hardware (venkovni reprak) to asi potrebovat bude. Teda
                  Nejaky hardware (venkovni reprak) to asi potrebovat bude. Teda pokud nemaji programovatelny klakson 🙂

                3. Na dalším videu je vidět že tam řidič na displejí
                  Na dalším videu je vidět že tam řidič na displejí přepíná do nějakýho zážitkovýho módu z čehož jsem vydedukoval, že to jsou ty jakoby umělý zvuky motoru / akcelerace.

          1. O nepřístupnosti mluvíš jen ty. Základem takové sítě
            O nepřístupnosti mluvíš jen ty. Základem takové sítě je bezstarostné a bezešvé spojení s autem, jeho navigací plánovačem cesty a sytémem placení. Nic takovýho neexistuje, vše je rozdrobené po státech, regionech a firmách, propojení s auty veškeré žádné, vo interakci ani nemluvě. Jenom se to supluje appkama, smlouvama, id známkama, kartama. Přejedeš hranice a můžeš začít řešit znova. Vo počtu stojanů na lokaci už vůbec nemluvě. Tesla si to postavila protže bez toho by její elktromobilata byla jen polovičatý řešení kolem komína.

              1. Však oni se ještě rádi zapojej. A přijdou škemrat třeba
                Však oni se ještě rádi zapojej. A přijdou škemrat třeba ke Greenway a dalším spolupracujícím firmám. Takhle by to mělo vypadat, prozatím to docela funguje http://greenway.sk/roaming/. Mimochodem na webu mají i ceny nabíjení v roamingu „(pre všetky krajiny):
                50 kW DC nabíjanie – €0.65 / minúta
                22 kW DC nabíjanie – €0.25 / minúta
                43 kW AC nabíjnie – €0.65 / minúta
                11-22 kW AC nabíjanie – € 0.25 / minúta
                <11 kW AC nabíjanie - € 0.08 / minúta
                Vašu kartu GreenWay môžete použiť na ktorejkoľvek stanici našich roamingových partnerov. Postupujte podľa inštrukcií na nabíjacej stanici a použite GreenWay kartu na aktiváciu a autorizáciu nabíjania. Cena nabíjania bude zahrnutá vo vašej bežnej faktúre od našej spoločnosti GreenWay. Služby roamingu nie sú dostupné pre neregistrovaných užívateľov."

                1. Při cenách 16,- Kč/kWh se mi začíná dělat špatně od
                  Při cenách 16,- Kč/kWh se mi začíná dělat špatně od žaludku 🙂

                2. Proto taky říkám, přestaňte nadávat na ČEZácký
                  Proto taky říkám, přestaňte nadávat na ČEZácký paušál 450Kč, protože jinde to máte tak na tři nabití.

                3. Ak si zaregistrujete kartu na greenwaypolska.pl tak mate
                  Ak si zaregistrujete kartu na greenwaypolska.pl tak mate nabijanie v Polsku, Slovensku, Rakusku, Nemecku zatial gratis. Predpoklad je do konca aprila.

                1. Měli jo, cha cha cha. Zatím se jim to fakt daří. Ty si
                  Měli jo, cha cha cha. Zatím se jim to fakt daří. Ty si budou tak dlouho konkurovat dokavad se nepožerou navzájem. Proprietálnost, intriky a nekompatibilita za každou cenu jsou jejich mantra ty naivko. :))

        1. jak kromě pomalýho nabíjení ???
          To auto má AC

          jak kromě pomalýho nabíjení ???
          To auto má AC třífázovou palubní nabíječku 7kW a rychlonabíjení CCS max 1000 kW. Viz videa na You Tube.
          Ta absence supercharger je obrovské mínus, které nedoženou ani značným rozdílem v ceně.

          1. Ale zde si několik jedinců postesklo že Tesla má dvakrát
            Ale zde si několik jedinců postesklo že Tesla má dvakrát výkonější palubní nabíječku 14kW a původně měla snad 22 kW. Prodávám jak jsem nakoupil. Asi na to mají jinej názor než ty. Moje praxe s el. auty je nulová takže v tomhle můžu spoléhat pouze na názory a zkušenosti vás zkušených elektromatadorů.

  3. Ach jo 🙁 Mně se líbí Jaguar a dal bych mu preednost před
    Ach jo 🙁 Mně se líbí Jaguar a dal bych mu preednost před Teslou, tím spíš mě mrzí tohle video, protože je totálně stupidní a trapný. Tohle přece nemá jaguar za potřebí. A opravdu zákazníky zajíma, jestli je auto o desetinu rychlejší, když už má zrychlení pod 5s? Já myslim že ne… Jaguare fuj!

  4. Opravdu parádní kousek,ale já jsem našel něco pro mne
    Opravdu parádní kousek,ale já jsem našel něco pro mne zajímavějšího!

    JAC IEV A50

    Snad se bude dovážet i k nám,bohatě by postačoval,mít to 4×4 tak je to něco jako splněný sen!!
    Dojezd slibují 400 km,cena na naše 250 tisíc.
    Psali o něm na Drive.cz

    1. U nás bude tak dvakrát dražší, otázka je, jak je to s
      U nás bude tak dvakrát dražší, otázka je, jak je to s bezpečností a dojezdem. Pokud porovnáme dojezdy (spotřeby) čínských EV, tak to žádná výhra není. BYD e6 stojí 1 mil., baterie 80 kWh a dojezd 300km s odřenýma ušima, tragedie.

      1. Já si naopak myslím, že na tom v Jaguáru pěkně vydělaj
        Já si naopak myslím, že na tom v Jaguáru pěkně vydělaj a narozdíl od velkejch automobilek to vítaj jako velkou obchodní příležitost a rošíření trhu pro sebe. Proto si taky mákli a dodali plnokrevnej velkobaterkáč 2 roky před veškerou konkurencí. Proto jsou aktivní v e-formuli. Jsou pořádně připravený, launchujou to i nás v elektrickým zapadákově a zvolili ten nejpopulárnější segment co se nejlíp prodává. Plus navíc jich spousty prodaj i doma v Británii, která nemusí přes rok čekat na svojí pravostranou verzi jako tomu je v případě Tesly a spousta hrdejch Britů po týdle indický mašině ráda šáhne. Kompliance auto naprosto nepotřebují protože nemaj tak velký objemy prodejů. To se prý týká i Mazdy i v Americe protože ta je taky pod určitou hodnotou, kdy se nemusí vykupovat nějakejma elektrickejma úlitbama a tak je netlačí bota a radši si hrajou s wanklem i když společně s Toyotou makaj na elektrickejch řešních, aby jim neujel vlak až to vezme švuňk.

    1. To si tak uplne nemyslim. Bolt je moc levny na to jak velkou
      To si tak uplne nemyslim. Bolt je moc levny na to jak velkou ma baterku, toto je 2x tak drahe a baterka neni o toloik vetsi, takze profit na tom nejaky mit budou, sice asi zdaleka ne tolik jako ma Tesla na svych autech, ale i tak si myslim ze na prodejich tratit nebudou.

  5. Jen houšť a větší nabídku.
    Konečně snad začnou po

    Jen houšť a větší nabídku.
    Konečně snad začnou po silnicích jezdit plně použitelná bevka ne jen od Tesly.
    Snad to nezazdí nějakou kvótou, ale myslím, že při té cenovce asi ne.
    Tuším, ze se psalo, ze bude k vidění v Ženevě. Tak to se tam asi po letech opět podívám. Konečně bude zase něco zajímavého k vidění.

  6. Neodolal jsem a na jejich webu (nasmeroval mne sam do cz)
    Neodolal jsem a na jejich webu (nasmeroval mne sam do cz) spustil konfigurator. Dle mne 95% polozek je individualizace, zbytek prakticnosti; je cesky, dobre udelano.
    Naklikal jsem si prakticnosti a cena 2.090tKc. To jde a jdu inventarizovat prasatka.

    1. Souhlas, taky se mi líbí. U mně je problém, že v Plzni je
      Souhlas, taky se mi líbí. U mně je problém, že v Plzni je Jaguar prodáván dealerem, s kterým má špatné zkušenosti kdekdo, včetně mně. A jezdit do Prahy se mi nechce, otrava je to i s i3.
      Čekám na Audi E-Tron, ke konci roku by už měl být u dealera, tak jestli se povede, manželka vymění Q7 za tento nádherný kousek.

    1. Tak je to zadáno Jaguárem, nemůžou přiznat vše
      Tak je to zadáno Jaguárem, nemůžou přiznat vše napřímo. Ale říci, že je něco moc drahé lidem pro něž není nic dost drahé – nevím zda je to nejlepší reklama.

      Spíš by mne zajímalo více informací, které v článku chybí. Konkrétní dojezd, zrychlení atd. Žádná čísla. Je jasné proč.

  7. Zajímavé. Pohledy na obě auta v zákrytu za sebou na
    Zajímavé. Pohledy na obě auta v zákrytu za sebou na předek i zadek, vysunovací kliky… jak se říká „podobnost čistě náhodná“. 🙂
    Zrychlení a brždění – OK, ale to jsou jen dva specifické režimy. Chtělo by to porovnat komplexně chování obou aut na celém okruhu. To by si ovšem pánové řidiči museli navléct kombinézy a přilby.

      1. na forum TMC majitele merili zrychleni na S75D uncorked verzi
        na forum TMC majitele merili zrychleni na S75D uncorked verzi cca vsechny od 7/2017, a nabita a zahrata baterka znamenalo zrychleni i 3.7s na 0-96kmh a to esko je veci nez jaguar

        cely video je dilem jaguar PR, ale jen houst z jaguaru mam radost

Napsat komentář