Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos

Tesla zdaleka není jediná, která dnes řeší těžká elektrická nákladní auta. Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům.

Nákladní elektromobil Mercedes-Benz eActros se má začít sériově vyrábět za tři roky
foto: Mercedes-Benz Trucks

Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu.

Pohání jej 2 elektromotory umístěné blízko u kol zadní nápravy. Jsou kapalinou chlazené, každý o výkonu 125 kW a toč. momentu 485 Nm, který zpřevodování převádí na 11 000 Nm. To je srovnatelné s dieselovým truckem.

Mercedes-Benz eActros

Mercedes-Benz eActros
foto: Mercedes-Benz Trucks

Zákazníci budou testovat dvě varianty, a to s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun. Dojezd se díky 240kWh bateriím pohybuje kolem 200 km.

Auta jsou určena především pro městskou nákladní dopravu. Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní připravenosti“ těchto nákladních elektromobilů v roce 2021.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eActros
foto: Mercedes-Benz Trucks

Vybité baterie je možné dobít během 3 až 11 hodin díky CCS nabíjení o výkonu 20 kW až 80 kW. Testovací flotila 10 náklaďáků bude jezdit dva roky.

tisková zpráva

27 Comments on “Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos”

  1. Cit. „Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní
    Cit. „Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní připravenosti“ těchto nákladních elektromobilů v roce 2021.“
    V překladu: Když Tesla Semi zkrachuje, dáme to k ledu, jinak jsme připravení ukázat, že na to máme.

          1. Nemyslel, 2018 je zřejmě poslední rok, kdy se dá na tom
            Nemyslel, 2018 je zřejmě poslední rok, kdy se dá na tom maximálně vydělat. Jakmile se chytne T3, vyletí to hodně nahoru. Pak už budou zajímavé jen dividendy. Šel bych do toho taky, ale já jsem teoretik. Prakticky to neumím a vlastně mě to ani moc nebaví pořád někde hlídat kurzy…

  2. Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa
    Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa udělali v roce 2016 10 ks náklaďáků k testování. V roce 2018 chtějí vyrobit vozy pro zákazníky, ale OPĚT JEN K DALŠÍMU TESTOVÁNÍ. Sérivá výroba se čeká nejdříve 2021. Ti spalovací dinosauři se fakt elektricky utestují k smrti. Jinými slovy dopadne to asi tak, jako s elektrickým Vito nebo B. Blbě.

    1. Je to jen typickej dinosaurskej GREENWASHING. Vždyť si
      Je to jen typickej dinosaurskej GREENWASHING. Vždyť si teprve loni voklepli dalši milardy € na vývoj dízlmotorů pro náklaďáky. Dělaj zelenej humbuk, že voni taky, ale v absolutních počtech se nezmění vůbec nic a dál budou všude chrlit rakovinomety co to dá.

          1. Vy chcete porovnavat Semi s touhle krabicí ?!
            To jakože budw

            Vy chcete porovnavat Semi s touhle krabicí ?!
            To jakože budw mít stejnou spotřebu ?!
            To snad nemůžete myslet vážně.
            A to, že je to jen o bateriích. Vy jste pěknej srandista. Malý příklad: ionic 28kWh vs. leaf 30kWh. Podle vaši teorie leaf dojede dál :-)))

  3. Ten točivý moment na kolech uvedl sám Mercedes, nebo ho
    Ten točivý moment na kolech uvedl sám Mercedes, nebo ho někdo dopočítal? Ani se mi nechce věřit, že by Mercedes začal po vzoru Muska prezentovat takové, pro lobotomiky, technické diletanty a skalní fandy Tesly „ohromující“ údaje.

      1. Však já vím, ale stejně tam mohu uvádět že Citigo má
        Však já vím, ale stejně tam mohu uvádět že Citigo má 1800Nm, Octavia 1.0 TSi skoro 3000Nm a Veyron měl už před deseti lety necelých 15000Nm na kolech. Kdo není dement, toho to nijak neohromí, to jen to stádo tupých elektro a Tesla fandů tu masivně ejakulovalo po zprávě, že Tesla Roadster bude mít 10000Nm 😉

            1. máte recht velebnosti, Mercedes má dlouhodobý mindrák z
              máte recht velebnosti, Mercedes má dlouhodobý mindrák z Tesly tak si hřeje polívčičku a přibarvuje kde jen může. Jinak je samozřejmě stolet za vopicema to každopádně, na elektrický traky byly technologie už před deseti lety. Že je začne konečně vyrábět je dílko a dík jen a jen Tesly kopnutí evropský ropných automobilek do jejich přeplacených zkorumpovaných bílých prdelí 😉

Napsat komentář