Australská Toyota založila společně s devíti dalšími firmami organizaci Hydrogen Mobility Australia (HMA), která urychlí ústup fosilních paliv z motorismu a zavedení vodíkových technologií.
foto: Toyota
Jejím hlavním úkolem bude spolupráce soukromých firem s orgány veřejné správy na tvorbě právních předpisů využívání vodíku. HMA se bude také zabývat výzkumy, vzděláváním a náborovými programy, a šířit povědomí o technologii palivových článků a ekonomice založené na vodíku.
Zakladatelskými členy Hydrogen Mobility Australia jsou kromě Toyoty i zástupci motoristické a energetické branže a také infrastruktury: BP Australia, Caltex Australia, BOC, Coregas, Hyundai Australia, CNH Industrial, ITM Power, Siemens a Viva Energy Australia.
V současné době se již připravuje řada investic, které rozvíjejí vodíkovou infrastrukturu, a to především v Jižní Austrálii, v Canberře a v okolí melbournské aglomerace.
Prodeje vodíkové Mirai vzrostly, v ČR si s ní nezajezdíme
Toyota hodlá v nejbližší době ve svých australských salónech nabízet sedan Mirai, první vůz na světě vybudovaný od základu jako auto poháněné vodíkovými palivovými články. Loni firma vyrobila a dodala zákazníkům 3 000 těchto vozů.
Do roku 2020 má v plánu zvýšit produkci modelu až na 30 000 kusů ročně. Prodeje loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 procent. V Česku si vodíkovou Mirai zatím řidiči nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic.
„Angažmá Toyoty jako zakladatelského člena HMA je součástí globální snahy společnosti v oblasti popularizace udržitelné dopravy. Toyota má v úmyslu hrát i nadále hlavní roli v široce založené transformaci ekonomiky na nízkouhlíková řešení,“ řekl Mike Rausa, viceprezident Toyota Australia a ředitel HMA.
„Vodík má potenciál sehrát v budoucnu klíčovou roli, neboť může pohodlně sloužit jako nosič k ukládání a přepravě větrné či sluneční energie i energie pocházející z dalších obnovitelných zdrojů, může také sloužit jako pohonná hmota v řadě různých hospodářských odvětví, včetně automobilového průmyslu. Čím rychleji naše společnost upustí od emise zplodin a skleníkových plynů, tím lépe. Toyota, stejně jako ostatní partneři sdružení Hydrogen Mobility Australia, usilují o realizaci tohoto cíle,“ dodal Mike Rausa.
Průkopník vodíkových technologií
Toyota, jako jeden z průkopníků vodíkových technologií, investuje v řadě světových měst značné částky do rozvoje infrastruktury výroby a tankování vodíku a do vývoje dalších modelů na vodíkový pohon značek Toyota a Lexus.
Firma nezapomíná ani na potřeby hromadné dopravy a průmyslu. Od roku 2017 má ve své nabídce městské autobusy na palivové články, postupně zařazované do systémů městské hromadné dopravy v japonských městech.
Mnoho průmyslových závodů a skladů obsluhují vodíkové vysokozdvižné vozíky této značky, v kalifornském námořním přístavu Long Beach byl zase zahájen pilotní program nákladního vozu Toyota na vodíkový pohon.
Elektromobily napájené palivovými články představují jeden z hlavních prvků rozsáhlého plánu Toyoty na výměnu konvenčních vozů za automobily s ekologickým pohonem. Tento plán zahrnuje rovněž hybridy, plug-in hybridní vozy a elektromobily na baterie.
Toyota předpokládá, že do roku 2030 budou elektrifikované vozy tvořit 50 procent celkového prodeje značky a do roku 2050 budou všechny modely k dispozici výhradně s elektrifikovaným pohonem, jako je tomu v současné době u modelů Prius nebo Mirai.
Případně budou mít vedle konvenčních motorů alespoň jednu takovou pohonnou jednotku v nabídce. V roce 2017 činily hybridní vozy a auta na vodíkový pohon bezmála 15 procent globálního prodeje firmy.
Austrálie si může risk s vodíkem dovolit jenom protože
Austrálie si může risk s vodíkem dovolit jenom protože má dost slunce a energetiku tam ovlivňují totálně nekompetentní tro(t)llové, kteří pády soustav svedou na zdroje které se chovaly přesně dle nařízení dříve zmíněných. Teď tam dělají nějaký experimentální generátor vodíku či snad celý pokus co vyjde nejlépe (generátor plynová turbína, palivový článek), psalo se o tom myslím tady, nebo na o energetice.
Ovšem vodík je v osobních autech hloupost, elektromobily mají podstatné výhody v jednoduchosti dobíjení, rozšířených standardech a pod. Vodík se hodí tak do lokomotiv, na lokálky a podobně. Na hlavní tratě patří zásadně elektrické lokomotivy a dokonce patří i tam kde dnes náklad nejezdí pro nízký normativ hmotnosti (elektrické jsou asi 6-10x výkonnější). Pak samozřejmě pro statické aplikace v hutích, chemii a pod.
Kolik na každy auto doplácej? 100 000 $? 😀
Kolik na každy auto doplácej? 100 000 $? 😀
Já tady čtu jasné sdělení Toyoty, ještě v r. 2050
Já tady čtu jasné sdělení Toyoty, ještě v r. 2050 budeme dělat ropáky: „a do roku 2050 budou všechny modely k dispozici výhradně s elektrifikovaným pohonem, jako je tomu v současné době u modelů Prius nebo Mirai.
Případně budou mít vedle konvenčních motorů alespoň jednu takovou pohonnou jednotku v nabídce.“. To se nám ty termíny posouvají… A jak říká Radovan, proč auto pohánět magnety na hřídeli se dvěma ložisky a napájet baterií přes desku s elektronikou, když může být plné úžasných technologií, složitých jak žebřiňák!
Já nevím jak Vy, dámy a pánové, ale já se podívám na
Já nevím jak Vy, dámy a pánové, ale já se podívám na ten průřez tím hnusným autem (ano, je to záležitost vkusu každého soudruha, ale mně se prostě nikdy tyto tvary nelíbily) a vidím všude samou technologii. Kde budou lidi a zavazadla, moc místa tam nezůstalo?
Na staré kolená osprostieť, aspoň človeka myseľ neťazí.
Na staré kolená osprostieť, aspoň človeka myseľ neťazí.
teroristi a rakovina logiku neřeší, ti chtějí vraždit
teroristi a rakovina logiku neřeší, ti chtějí vraždit ropou stůj co stůj 🙂
No vidíte a mě se zase taková auta líbí 🙂 Ale bohužel
No vidíte a mě se zase taková auta líbí 🙂 Ale bohužel to dělají překombinované a budou s tím jenom problémy.
Akorát nechápu jednu věc, proč je pro automobilky takový neřešitelný problém poslat člověka na zkušenou k Siemensovi, nebo do CZ Loko a podívat se jak se dělá elektrodynamický přenos výkonu. Celá ta potvora by byla hned o řád jednodušší a bylo tam víc místa.
Souhlas.
Je to fakt hnus… Jinak od Toyoty jsem jeste nic
Souhlas.
Je to fakt hnus… Jinak od Toyoty jsem jeste nic pohledného nevidel.
A ta složitost, pro ropáky výhoda.
jáásně klokani si zkorumpovali už
jáásně klokani si zkorumpovali už vodu….
stophf.cz/archives/7810
… a celý žhavý skočej po rejžotechno co celý svět nechce. padlý na hlavu asi né :))))
Největší protest v historii Austrálie: proti
Největší protest v historii Austrálie: proti CSG
stophf.cz/archives/6163
Nekonvenční způsoby těžby ropy a plynu – celosvětová
Nekonvenční způsoby těžby ropy a plynu – celosvětová ecocida
stophf.cz/archives/7897
australani už sou tak nasrrr na tydle těžaře co jim
australani už sou tak nasrrr na tydle těžaře co jim plundrujou zemi že jim to leda tak hoděj do luftu !! :))))))))))))))
A RIVER ON FIRE! Gas explodes from Australian river near fracking site.
youtube.com/watch?v=NvJAKVnK4qM
Fractured Country – An Unconventional
Fractured Country – An Unconventional Invasion
youtube.com/watch?v=XrE7LzZCn1E&t=1284s
CHLAPI SRRRR NA SVĚTOVÝ ŘÁD !!!
NANDEJTE JIM TO
CHLAPI SRRRR NA SVĚTOVÝ ŘÁD !!!
NANDEJTE JIM TO KRYPTOMĚNAMA !!
TĚŽÍME NICEHASH !!!
nicehash.com
na každým počítači s výkonnou grafickou kartou NVIDIA i AMD program NICEHASH automaticky změří výkon grafiky a automaticky spustí těžbu té kryptoměny kterou grafika nejlíp bude umět těžit :)))))
coinmarketcap.com
TÓOONDA BLÁNIK, TONDÁÁÁ FOR PREZIDENT :))))))
youtube.com/watch?v=PsYF9RJR9Gc
No tak tak masivní únik plynu by byl podezřelý všem a…
No tak tak masivní únik plynu by byl podezřelý všem a… no methan stoupá vzhůru, takže by se to nedrželo dole, ale možná by tam byla překročena výbušná koncentrace, tedy by se nám asi pán podíval za Elvisem na Měsíc, ale je to zajímavé. Minimálně z pohledu jak to nafakeovat. V zásadě by stačilo nakoupit v železářství, PB bomby jsou dost těžké na to aby se udržely pod vodou, tlak také vyvinou stačí pak nakoupit hořáky a je to. (ovšem to nemění nic na tom že frakovat mělká ložiska je risk a já bych do toho nešel)
Hmm, dej si vyhledat tu fotku v Googlu a najdeš, že je to
Hmm, dej si vyhledat tu fotku v Googlu a najdeš, že je to foto z Woodstoku. Zase nějakej fejk…
prostuduj si celý stophf s kterým sme nakopali americký
prostuduj si celý stophf s kterým sme nakopali americký frakaře do jejich tlustých degenerovaných geneticky modifikovaných bílých prdelí a vypakovali ten planetární odpad z naší země, zjisti co za lidi za tim stojí a uvidis že australie neni fejk 🙂 jen si rikam jesi za tvou neinformovanosti stoji jen ta lenost v dnesni dobe internetu…
Tupče, budíček! Já se bavím o fotce! Tupče, nebuď
Tupče, budíček! Já se bavím o fotce! Tupče, nebuď línej a ověř si to!
https://www.google.cz/search?tbs=simg:CAESwwIJOjRTnd6ORdAatwILEKjU2AQaAggVDAsQsIynCBpiCmAIAxIolxaWFvYV_1xX-FJgWmhb3FfoVmwuTOZkrlyuUOecitTmdK_18_1_1j-9KhowDqPPZPCbm4mIntSAmibP9qnEHF2qS3ivLjwldEWiwRbV5Ot7OiKm5dx3AG-QXaDtIAQMCxCOrv4IGgoKCAgBEgRs2gwyDAsQne3BCRqkAQolChFuYXR1cmFsIGxhbmRzY2FwZdqliPYDDAoKL20vMDNkMjh5MwofCgxoaWxsIHN0YXRpb27apYj2AwsKCS9tLzA0MGgwNAoiCg9iaXJkJ3MtZXllIHZpZXfapYj2AwsKCS9tLzA4ODYzeAodCgpydXJhbCBhcmVh2qWI9gMLCgkvbS8wMWY0dGQKFwoEaGlsbNqliPYDCwoJL20vMDRfNXNnDA&q=north+dakota+pipeline+protest&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvspzp17jZAhWNYlAKHaBJC3AQsw4IPQ&biw=1218&bih=933#imgrc=nbTJFDgEdWIYxM:
ja ti srr na nějakou fotku, ta není podstatná, nesmíš
ja ti srr na nějakou fotku, ta není podstatná, nesmíš lpět na detailech, odprosti se od nich a budeš lepší :))
Ubohe.
Ubohe.
Cože? 😀 😀
Cože? 😀 😀
Toyota nejvíc kope za ropáky.
Toyota nejvíc kope za ropáky.
Toyota dopadne jako Nokia.
Toyota dopadne jako Nokia.
hodne naivni tvrzeni.
hodne naivni tvrzeni.
Protože většina lidi je amorální odpad, co pro peníze
Protože většina lidi je amorální odpad, co pro peníze udělá všechno. Já bych Toyotu vzal max kdyby mi ji dali zdarma, Toyota ode mě neuvidí ani halíř.
🙂
🙂
Říká ten co chce naivně posílat peníze do Afriky :)))
Říká ten co chce naivně posílat peníze do Afriky :)))