Autosalon Ženeva 2018: Volkswagen představí koncept robo-elektromobilu I.D. VIZZION

Volkswagen ukazuje studií I.D. VIZZION budoucnost individuální mobility. Elektrický pohon zaručuje čistý provoz a funkce automatizované jízdy zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu.

Potenciál modelové řady I.D.: od kompaktního elektromobilu třídy Golf až po zcela automatizovaný prémiový sedan
foto: Volkswagen

Inovativní koncept zároveň na mezinárodním autosalonu v Ženevě ukáže, jak elegantní a emocionální může být design vozidla budoucnosti. Interiér studie I.D. VIZZION bez volantu a viditelných ovládacích prvků vytváří zcela novou atmosféru pro cestování automobilem a život na cestách.

Největší modelová ofenziva v historii značky Volkswagen, zaměřená na inovativní produkty, vstupuje do další fáze. Po představení prvních elektromobilů nové modelové řady I.D. vystaví nyní značka Volkswagen poprvé koncept automobilu pro autonomní jízdu. Volkswagen v současnosti urychluje vývoj moderních vozidel ve všech oblastech.

Cílem je používat inovativní techniku pro výrobu automobilů, které budou čistší, bezpečnější a mnohem praktičtější a komfortnější. Automobil s těmito novými kvalitami bude ještě důležitějším prvkem budoucí mobility. Tento druh automobilu budou moci navíc používat i skupiny zákazníků, kteří v současnosti nemohou řídit, např. kvůli svému věku nebo zdravotním indispozicím.

Nový koncepční vůz I.D. VIZZION je čtvrtým členem rodiny modelů Volkswagen I.D. Prémiový sedan ukazuje svou inovativní technikou, konceptem zcela automatického provozu a elegantním vzhledem směr, jímž se Volkswagen ubírá při vývoji techniky a designu svých budoucích elektromobilů.

Inspirovali se tvůrci interiéru nového konceptu Volkswagenu v minimalismu Tesla Model 3?

Inspirovali se tvůrci interiéru nového konceptu Volkswagenu v minimalismu Tesla Model 3?
foto: Volkswagen.cz

Inženýři v interiéru studie I.D. VIZZION systematicky využili potenciál autonomní jízdy. „Digitální řidič“ s mnoha asistenčními systémy přebírá ovládání vozidla, postrádajícího volant i jakékoli viditelné ovládací prvky. Pro „řidiče“ i cestující to znamená novou dimenzi bezpečnosti a komfortu. Koncepční vůz jezdí a řídí v silničním provozu autonomně.

Cestujícím tak umožňuje trávit čas během jízdy podle svých představ. Virtuální hostitel, s nímž cestující komunikují prostřednictvím systému ovládání hlasem i gesty, zná osobní preference pasažérů – díky kompletní integraci do „digitálního ekosystému“ – a individuálně se každému z nich přizpůsobuje.

Systémový výkon studie I.D. VIZZION o délce 5,11 m je 225 kW. Její nejvyšší rychlost je 180 km/h. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 111 kWh umožňují dojezd až 665 kilometrů s využíváním rekuperace kinetické energie při brzdění. Dva elektromotory s inteligentním řízením spolupracují s nejvyšší efektivitou a pohánějí všechna čtyři kola sedanu.

I.D. VIZZION zřetelně ukazuje obrovský potenciál platformy pro elektromobily Volkswagen. Technický základ budoucích elektromobilů Volkswagen umožňuje dlouhý dojezd a maximální využití vnitřního prostoru při optimálních nákladech. Značka plánuje do roku 2025 představení více než 20 elektricky poháněných modelů.

V roce 2020 bude na trh uveden I.D. jako elektromobil kompaktní třídy. V rychlém sledu bude následovat nové elektrické SUV – I.D. CROZZ – a I.D. BUZZ jako velkoprostorový vůz.

tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: Volkswagen představí koncept robo-elektromobilu I.D. VIZZION”

      1. A kterépak, milý Anonyme-jiný? Tesla Model S má necelých
        A kterépak, milý Anonyme-jiný? Tesla Model S má necelých 5 (4976 mm), ale má podle konfigurace 5+2 místa, kufr vepředu i vzadu. Tesla Model X má přes 5 metrů, ale je standardně 7místná, plus kufr vzadu a kufr vepředu. Obojí segment luxusních aut. A tím jsme skočili. Vše ostatní osobní je kratší a má 4-5 míst. Nissan eNV200 je dodávka, pro 5-7 dospělých.

  1. No zrovna jsem chtěl napsat ať už jdou s těma
    No zrovna jsem chtěl napsat ať už jdou s těma konceptníma-vyžnama kamsi, ale asi je nás víc 🙂
    Bylo by fajn, kdyby tady tyto články nebyly, plýtvání času, když ne papíru. A děsná otrava. Navíc mi to přijde off topic, to se přeci elektromobilů, tedy jezdících vůbec netýká.
    Falšvágn.

  2. Samé koncepty a nic, jediný kdo něco dělá viditelně je
    Samé koncepty a nic, jediný kdo něco dělá viditelně je TESLA, Nissan, (nepočítám ani BMW, TOYOTU apod paskvily…)to ostatní jen milion studií a možnost koupě v nedohlednu. VW ten I.D. zase posunulo na 2019, mělo to už byt v prodeji říjen 2018. Ach jo…

Napsat komentář