Ani závratných 99 zatáček, ani 999 schodů nezabránilo novému Range Roveru Sport PHEV ve zdolání jednoho z nejslavnějších míst Číny.
foto: Jaguar Land Rover
Sportovní SUV kombinující zážehový motor a elektromotor se stalo prvním automobilem na světě, které vyšplhalo po schodech až k přírodnímu skalnímu oblouku Nebeské brány.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nejrychlejší elektroauto na světě: elektrická Corvette
Dobrodružství odstartovalo na začátku legendární 11,3 kilometru dlouhé Tianmen Mountain Road (známe jako Dragon Road). Zcela standardní Range Rover Sport P400e se vydal na náročnou trať s jezdcem týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tungem za volantem a se systémem Terrain Response 2 nastaveným v režimu Dynamic.
foto: Jaguar Land Rover
Na vrcholu slavné silnice upravil jezdec šampionátu Formula E nastavení systému Terrain Response pro druhou část této výzvy tak, aby za pomoci výkonného zážehového motoru a elektrické energie zdolal všech 999 schodů se sklonem 45 ° vedoucích k legendární čínské Nebeské bráně.
„Ve své kariéře jsem zažil seriály Formula E i F1, zároveň jsem zvítězil ve 24hodinovém závodu v Le Mans, ale toto byla nepochybně jedna z největších výzev, jaké jsem kdy čelil. Range Rover Sport PHEV si vedl skvěle, když s přehledem zdolal horskou cestu a na závěr lehce vystoupal k Nebeské bráně,“ řekl Ho-Pin Tung.
foto: Jaguar Land Rover
Díky nové plug-in hybridní pohonné jednotce zvládne Range Rover Sport ujet s plně nabitými akumulátory v čistě elektrickém režimu až 50 kilometrů. Ho-Pin Tung ovšem naplno využil výkon 300 koní spalovacího motoru a 116 koní elektrického motoru, aby projel silniční část tohoto dobrodružství v co nejkratším čase. Výkonné SUV následně ukázalo své nekompromisní terénní dovednosti, když po schodišti vystoupalo až k přírodnímu skalnímu oblouku.
Dragon Challenge je pro Range Rover Sport nejnovější dobrodružství, kterému předcházelo odhalení verze PHEV. Vůz v anglickém Devonu závodil s dvojnásobnou mistrní světa v plavání na otevřené vodě Keri-anne Paynovou, respektive s atletem a dobrodruhem Rossem Edgley.
foto: Jaguar Land Rover
Předchozí kousky zahrnují pokoření rekordu na americkém Pikes Peak, rekordní přejezd oblasti Rub al-Chálí na Arabském poloostrově, kde se nachází největší písečná poušť světa označovaná v překladu jako Pustá končina nebo legendární sjezdovka Inferno ve Švýcarsku s převýšením 2 170 m.
Jezdil jsem na polygonu v Bratislavě s Touaregem stejně
Jezdil jsem na polygonu v Bratislavě s Touaregem stejně těžké a možná i těžší překážky a dal to s prstem v nose. Nejde tu o pohon,to je jen PR, zásadní jsou pneu a ty určitě nebyly standartní. A schodům se urcite nic nestalo.
Znovu napršelo a uschlo
Grand Tour -Clarkson Tesla Model
Znovu napršelo a uschlo
Grand Tour -Clarkson Tesla Model X
https://www.youtube.com/watch?v=8Cdyuq5IC3k
Jj. Tváří v tvář dnešním Teslám se už nedá omílat
Jj. Tváří v tvář dnešním Teslám se už nedá omílat neustále ty řeči o špatném slícování atd.
Vytkl v podstatě jen vysokou cenu a to, že dojezd nesouhlasí s tím co udává výrobce. A ruku na srdce spotřeby spalováků udávané výrobci se často také radikálně liší.
Obzvláště u maloobjemových přeplňovaných benzínů není problém dosáhnout i dvojnásobné spotřeby než udává výrobce…
Toyota sa má, čo učiť…
Toyota sa má, čo učiť…
minimalne co se PR tyce.
minimalne co se PR tyce.
Toto zvladne aj stary Duster
Pre Toyotu je PR toto-najvacsia
Toto zvladne aj stary Duster
Pre Toyotu je PR toto-najvacsia automobilka sveta, najspolahlivejsie auta, hybridy kde sa zivotnost aku rata v milionoch cykloch… …
Ked toto niekto prekona vymenim mojho priusa z roku 2004 kludne aj za ten serbel co vie chodit po schodoch
Mě to přijde jako prasárna. Ty schody to určitě pěkně
Mě to přijde jako prasárna. Ty schody to určitě pěkně odnesly.
+1
+1
(Skoro) OT: podivejme se o 70 let zpatky – Skoda a Jawa
(Skoro) OT: podivejme se o 70 let zpatky – Skoda a Jawa testovaly na Nuselskych schodech v Praze. Kam se ten RR (stylem i rychlosti) hrabe.
https://www.youtube.com/watch?v=D7JZboZh8u4
Na těchto offroadech je smutné, že asi tak 99,9% z nich se
Na těchto offroadech je smutné, že asi tak 99,9% z nich se do terénu na který jsou určené nikdy nepodívá a místo toho s nima budou pipiny s bohatejma nabíječema jezdit po Praze šopovat do Europarku.
BTW: Toyota by se mohla učit, jak se dělá hezké PR 🙂
viz
BTW: Toyota by se mohla učit, jak se dělá hezké PR 🙂
viz jeden z předchozích článků jak u hybridu průměrná flotila 5-ti aut ušetří za 3 nebo 5 let pár desítek tisíc na palivu.
Nechtěl bych to pak couvat dolů.
Nechtěl bych to pak couvat dolů.
Taky mě to napadlo, hned jak dojel nahoru :)).
Jinak auto
Taky mě to napadlo, hned jak dojel nahoru :)).
Jinak auto pěkný. Bohužel absolutně mimo dosah běžného (českého) smrtelníka.
Zvláště když prodejci doporučují si koupit rovnou dvě,
Zvláště když prodejci doporučují si koupit rovnou dvě, jedno stojí pořád v servisu 🙂
Zpátky ho pustí na laně, už tam bylo připravené, kdyby
Zpátky ho pustí na laně, už tam bylo připravené, kdyby se zastavil.
Ale odvaha se mu musí nechat.