ČEZ spouští Zelenou elektřinu, ekologický produkt pro elektromobilisty

Nový produkt od ČEZ Prodej „Elektřina pro dobíjení“ zaručuje elektromobilistům výhodné ceny elektřiny doma i na cestách a 100% jistotu, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Doba nabíjení na veřejných dobíjecích stanicích se odvíjí od kapacity baterie a typu stanice. U klasické nabíjecí stanice je možné naplno dobít baterii za 2 až 4 hodiny a u rychlonabíjecí stanice je možné mít 80 % baterie nabité už za 20 minut.
foto:

„Díky Elektřině pro dobíjení bude mít elektromobil našich zákazníků energii, ať jsou kdekoli. Produkt v sobě kombinuje výhodnou elektřinu pro domácí dobíjení a čip, se kterým budou elektromobilisté čerpat energii pohodlně a bez omezení na kterékoli dobíjecí stanici ČEZ,“ říká člen představenstva ČEZ a ředitel divize obchod a strategie Pavel Cyrani.

„Další výhodou je, že uživatelé elektromobilů s tímto produktem chrání českou přírodu a přispívají ke zlepšování životního prostředí.“

Ke každému vyúčtování dostanou zákazníci certifikát zaručující, že veškerá elektřina spotřebovaná v jejich domácnosti pochází z obnovitelných zdrojů ČEZ. Čip lze využít v celé síti dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která je provozovatelem nejrozsáhlejší sítě dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Nyní zahrnuje 41rychlodobíjecích stanic a 50 stanic normálního dobíjení a letos se jejich počet zvýší o dalších několik desítek.

Produkt Elektřina pro dobíjení je zároveň výhodný i finančně. Majitel elektromobilu ho totiž využije i pro pokrytí spotřeby v celé domácnosti. Oproti stávající standardní kombinaci služeb pro elektromobilisty (smlouva na dobu neurčitou, distribuční sazba pro dobíjení „D27d-Elektromobilita“ a čip pro dobíjení na veřejných stanicích) vychází produkt „Elektřina pro dobíjení“ jako výhodnější. Například při spotřebě 10 MWh ušetří zákazník téměř 3 tisíce korun.

„Je to inovativní produkt a my chceme, aby se ho elektromobilisté nebáli vyzkoušet. Je tedy na dobu neurčitou, bez fixací a bez závazků,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Pokud už využívá některé ze speciálních sazeb, například pro tepelné čerpadlo, vždy zákazníkovi poradíme, která sazba je pro něj nejvýhodnější.“

Produkt Elektřina pro dobíjení je možné získat na speciální telefonické lince 371 100 351 nebo ve vybraných Zákaznických centrech. Jejich seznam je na webu, kde lze také nalézt formulář pro zanechání kontaktu. Produkt je dostupný i pro firemní zákazníky.

tisková zpráva

47 Comments on “ČEZ spouští Zelenou elektřinu, ekologický produkt pro elektromobilisty”

  1. netvrdím že všem, ale mně se tento nový tarif tedy
    netvrdím že všem, ale mně se tento nový tarif tedy rozhodně vyplatí, nyní mám domácí tarif D57d, pokud použiji data za minulý rok (spotřeba v domě a spotřeba na nabíjení EV) tak mne měsíční platba vyjde u nového tarifu o 280Kč méně než kdybych platil za čip samostatně a to ještě nepočítám se sníženou spotřebou za domácí nabíjení díky častějšímu nabíjení u ČEZ nabíječek, protože nemám poblíž žádnou pomalou nabíječku, kde bych nabíjel například při nákupu, rychlé nabíjení používám pouze při delších trasách z důvodu ochrany baterie

  2. „Produkt v sobě kombinuje výhodnou elektřinu pro domácí
    „Produkt v sobě kombinuje výhodnou elektřinu pro domácí dobíjení a čip,…“

    To je ale blbost!

    Správnější by mělo být:
    „Produkt v k normální sazbě PŘIPOČÍTÁVÁ elektřinu pro domácí dobíjení a čip,…“

    JE TAM SICE MALÁ – ALE VELMI NEVÝRAZNÁ ODCHYLKA …

    … Je to pro mne velmi zajímavé téma. Proto jsem si nechal poslat ceník a po jeho prostudování jsem – vše odložil na někdy … dlouho … příště.

    1. Ano, tohle je Evropská unie ve vší své bolševické praxi
      Ano, tohle je Evropská unie ve vší své bolševické praxi tak, jak to dnešní vůdci pochytili ve svém poblouznění Castrem a Che Guevarou v mládí (sovětští starci už moc neletěli). Bohužel zestárli a dostali se do vedoucích pozic a nyní škodí daleko více a všem. Už to není jen zeleným Jožkou Fišerem hozený Molotovův koktejl, už jsou tuny a haldy nařízení, regulací a systémových nesmyslů ve stylu papír snese všechno.
      Potěmkinovská vesnice kam se podíváš.
      Zelená energie je přitom hlavně ta, která nemusela být vůbec vyrobena. Pak ta, která byla spotřebována velmi efektivně a nejlépe přímo v místě výroby. A pokud možno pokryla většinu, pokud ne celou, energetickou potřebu.
      Správně jste si všimli, že nehovořím o elektřině, ale energii. Protože zatím nejen doprava, ale i topení a ohřev teplé vody, o průmyslu nemluvě, používají různé typy spalovacích procesů, aby měli energii. Elektřina je tam doposud v minimu (třeba přímotopy, topné rohože, tepelná čerpadla, akumulační kamna, elektromobilita a elektrifikace dopravy atd.).
      Shrnuto celý pořad je o evropských podvodech z hlav evropských bolševických politiků. O ničem jiném. Bolševici totiž historicky nic jiného neumí.

      1. V provozu jsou od prosince. Podle mě je to složité nějak
        V provozu jsou od prosince. Podle mě je to složité nějak vyřešit, jsou na veřejném parkovišti a když tam někdo zaparkuje, může jít rovnou do obchodního centra na nákupy, takže těžko rozlišit zda jde člověk primárně na nákup nebo nabíjet.

        1. Takže podobný jako v Parkovacím domě na Wilsonovce. Tam
          Takže podobný jako v Parkovacím domě na Wilsonovce. Tam však při výjezdu stačí obsluze říct, že jsem nabíjel a ta vydá lístek pro bezplatné otevření závory. Někde to tedy jde – a jednoduše.
          Byl jsem tam naposledy v prosinci a stojany nefungovaly. Má někdo dobrou zprávu ??? Dík

  3. Německá SPD tlačí na rychlejší přechod na
    Německá SPD tlačí na rychlejší přechod na elektromobily

    investicniweb.cz/news-nemecka-spd-tlaci-na-rychlejsi-prechod-na-elektromobily/

    mám rád Šulce ….

    cs.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1ln%C4%9Bdemokratick%C3%A1_strana_N%C4%9Bmecka

    …. a nenávidím kancléřku

  4. ceník je
    ceník je zde,

    https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/web_cenik_elektrina_pro_dobijeni_neurcito_rok_moo_2017_12_cezdi.pdf

    přesně jak to píše Radovan, je to naprostá kravina a mám pocit, že si z nás ČEZ dělá akorád srandu a má nás za naprosté idioty. A to včetně toho certifikátu, že dodávaná elektřina je výhradně z OZE.
    Jak jsem si to přečetl, musel jsem se radši podívat do kalendáře, do 1.dubna je ještě daleko, pane Kadlec. 🙂

  5. Očekával jsem, že se upíšu, dostanu čip, certifikát o
    Očekával jsem, že se upíšu, dostanu čip, certifikát o zelené elektřině a to, co nabiju na nabíjecích stojanech mi pak naúčtují spolu s domácí spotřebou.
    Takže výsledek podle Zákaznické linky, kdy mi volali obratem po vyplnění kontaktního formuláře a podrobně jsme si to prošli:
    Elektřina pro nabíjení https://www.cez.cz/cs/sluzby-pro-zakazniky/elektromobilita.html – je v mém případě, kdy jsem po trojnásobném zdražení čip ze Smlouvy elektromobilita vrátil, klasický podvod na zákazníka. Úplně normálně budete mít svůj domácí tarif s určitou distribuční sazbou – my třeba E tarif s D27d Elektromobilita – a k tomu Vám přiskočí stálá měsíční platba Kč 544,50 za onen čip (nabíjení u nabíjecích za paušál zdarma), viz řádek 3 https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/20180125-elektrina-pro-dobijeni-moo.pdf .
    Jinými slovy totéž jako dnes, když mám E tarif s D27d Elektromobilita a přikoupím si k tomu ještě na další smlouvu čip za stálou měsíční platbu Kč 544,50. Jen to budu mít registrované na jméno a takhle to jde registrovat na odběrné místo – dům – a mít na 1 faktuře vše, místo 2 smluv a 2 faktur. Čili úspora jen pro ČEZ. Vzali 2 letité produkty, spojili je součtem dohromady a vychválili jako produkt super nový. Jediná novinka je, že garantují použití elektřiny vyrobené obnovitelnými zdroji. To ovšem třeba český Nano energies dělá už léta. Žádnou další výhodu mi tam pán nenašel.
    P.S. Třeba byl jen špatně proškolen, ale já bych rád viděl čip v ceně a úsporu pro sebe, když už se upíšu.

    1. ten „certifikát“ je iba pre obmedzený počet zákazníkov –
      ten „certifikát“ je iba pre obmedzený počet zákazníkov – pri vyššom počte sa reálne „minie“ všetka zelená elektrina a … dostane domov, do baterky iba rádioaktívnu, v horšom prípade elektrinu z UHLIA. majú to nejako ošetrené – ospravednia sa, prídu prečistiť vedenie, alebo budú klamať?

    2. Tak nejspíš špatně proškolen nebyl. Na mou textovou
      Tak nejspíš špatně proškolen nebyl. Na mou textovou výzvu zareagovala nějaká paní / slečna a volala mi, ujistila mě, že i kdybych se rozkrájel, stejně nic neušetřim a že mi vlastně nic zajímavého nabídnout nemůže. Čip na dobíjení je zkrátka stále za 440 nebo kolik měsíčně, nic se nezměnilo.

      Úplně se mi zdálo, že už ví dopředu, co jí odpovím. Asi už s někým podobně naladěným mluvila :-). Dalo by se i říci, že se nesnažila mi nic nutit (což oceňuji), naopak z její řeči vyplynulo, že není o co stát. Zajímalo by mě, kolik lidí si tohle objedná. Vždyť to nemá snad vůbec žádný smysl, naopak, když chci zrušit čip, nemusím řešit tarif co mám na barák.

          1. Ročního nebo měsíčního? 😀
            Ti, co mají čip E-mobilita

            Ročního nebo měsíčního? 😀

            Ti, co mají čip E-mobilita a zároveň jako „dodavatele elektřiny ČEZ“ mohou mírně ušetřit za měsíční poplatek za odběrné místo, dle své smlouvy, u eTarifu je to cca 14,-/měs. a u Comfort něco kolem 69,-/měs., je to ta položka „Stálá platba“. Je to sice prd, ale ať jim úplně nekřivdíme. 😀

            1. Já mám eTarif na distribučním území EON a čip
              Já mám eTarif na distribučním území EON a čip Elektromobilita. Porovnal jsem si ceníky eTarif a Elektřina pro dobíjení a vyšlo mi toto:

              1) Stálé platby:
              – teď platím 544,50 za čip + 12,10 za eTarif
              – s tarifem Elektřina pro dobíjení bych platil 544,50
              – úspora by tedy byla 12,10Kč/měsíc čili 145,20Kč/rok

              2) Silová elektřina
              – teď platím 1213Kč/MWh
              – s tarifem Elektřina pro dobíjení bych platil 1076Kč/MWh
              – při mé roční spotřebě cca 2,7MWh by úspora činila 369,90Kč/rok
              (ostatní položky v obou cenících jsou stejné, takže je dál neuvažuji)

              3) Odměny za platby kartou
              Zálohy i faktury za elektřinu platím ČEZu kartou. Cenu za službu Elektromobilita 544,50Kč/měsíc, tj. 6534Kč/rok platím zatím převodem. Pokud bych platbu i této částku převedl pod svou fakturu za elektřinu, tak bych i tuto částku platil kartou. Některé banky poskytují odměny za platby kartou ve výši 0,5-2%, tj. v tomto případě by to bylo až 130Kč/rok.

              Ve finále je to úspora celkem 645Kč/rok za to, že dělám totéž, co dělám tak jako tak už teď, tak proč toho nevyužít. Možná je to pro někoho zanedbatelná nebo směšná částka, ale ruku na srdce – když půjdete po ulici a na zemi bude ležet pětistovka, necháte ji ležet a půjdete dál?

              Samozřejmě, toto vše nemá smysl pro toho, komu se čip ČEZu sám o sobě nevyplatí a vrátil ho. Pokud někdo očekával, že v rámci tarifu pro odběr elektřiny pro domácnost dostane čip pro nabíjení na stanicích ČEZ v ceně, čili de facto zdarma, ten musí být nutně zklamán. Život mě naučil, že nejhorší jsou nereálná a tedy logicky nenaplnitelná očekávání.

              1. Tady ani tak nešlo o to, dostat čip resp. paušál zadarmo,
                Tady ani tak nešlo o to, dostat čip resp. paušál zadarmo, ale spíš byla představa neplatit paušál a mít účtovanou elektřinu u stojanů za jednotky skutečně spotřebovaných kWh.
                Ale chápu, Tesláci si, za současného stavu, chrochtají.

                1. Představy a očekávání jsou jedna věc a realita může
                  Představy a očekávání jsou jedna věc a realita může být dost odlišná. OK, teď se Vám čip nevyplatí, ovšem kde berete jistotu, že cena za spotřebované kWh bude „přijatelná“ a že se Vám „vyplatí“? Podle mě si spousta lidí vůbec neuvědomuje, že tlak na platby za spotřebované kWh chtě nechtě nutí ČEZ k posunu z režimu „charita“, resp. „podpora elektromobility“ do režimu „byznys“ čili pokrytí nákladů + generování přiměřeného zisku.

                  Ano, teď chrochtají Tesláci a další elektromobilisti, kteří najednou hodně km. Ti ostatní nadávají, zejména malobaterkáči. Ve finále to s největší pravděpodobností dopadne tak, že nadávat budou všichni. Čím menší baterka, tím větší řev. Tedy samozřejmě opět s výjimkou Tesláků, kteří mají velké baterky a nejsou tedy tolik závislí na dobíjení na cestách a navíc mají a budou mít své SC. Třebas i za těch 5Kč/kWh pro TM3, které jim my ostatní budeme tiše závidět.

                2. Řekl bych, že Tesláci jsou více závislí na nabíjení na
                  Řekl bych, že Tesláci jsou více závislí na nabíjení na cestách než „malobaterkáči“ (kvůli dojezdu, potažmo velkému nájezdu, si Teslu koupili), např. mě v drtivé většině stačí nabíjet doma 🙂

                3. Já už ČEZ neřeším, čip jsem jim vrátil, co to 3x
                  Já už ČEZ neřeším, čip jsem jim vrátil, co to 3x zdražili a za těchto podmínek na ně prdím.
                  Přijatelná cena < nebo = cenové politice Evmapy, výš jak Evmapa jít stejně nemůžou, to by byli proti sobě. A tak nabíjím, kde se dá, a 2x do roka si u té Evmapy klidně nabiju za skutečně spotřebovanou elektřinu a přiměřený čas. Ale neříkám, že to nesere, zvlášť, když kolem té ČEZ rychlovky skoro denně jezdím a občas by se hodilo nouzově tam nasosat rychleji. No ale co už, věřím, že se to jednou zlepší.

                4. Takže je lepší nabíjet doma než denně za 18 korun na
                  Takže je lepší nabíjet doma než denně za 18 korun na ČEZ? No při malém nájezdu např. 1200 km/měsíc asi ano.

              2. Pěkně ukázkově jste to ostatním spočítal.
                Nevím jaké

                Pěkně ukázkově jste to ostatním spočítal.

                Nevím jaké jsou poplatky za používání té čezácké karty, asi vše zdarma nebude (jak je u čezu obvyklé), ale i tak 645 Kč/ rok je úspora 54 Kč/ měsíc!
                Bez té katry je to 43 Kč/ měsíc!

                Fakt si neumíte tuto částku za měsíc navíc vydělat, aniž by jste ji musel najít na ulici ?

                Jinak oni to nabíjení budou muset nějak zpoplatnit, protože na ty nabíječky dostaly Evropskou dotaci a nabíjet na nich musí všichni elektromobilisti z EU bez toho aby si pořizovali na jedno nabití u nás nějaký čip s minimální dobou na 1/2 roku, takže každý u nás čeká jaká bude ta cena ?

                Divím se, že už tu cenu nedaly, protože některé dotované nabíječky již delší dobu fungují, ale asi se čeká do poslední chvíle na datum, kdy musí být vše hotové.

                1. Když už jste výslovně zmínil ČEZ kartu, tak ta je zdarma
                  Když už jste výslovně zmínil ČEZ kartu, tak ta je zdarma – viz sazebník. Je tam sice měsíční poplatek za vedení účtu 50Kč, ale hned pod tím je sleva na měsíčním poplatku za vedení účtu 100%, takže ve finále zdarma, stejně jako všechno ostatní, pokud používáte kartu bezhotovostně a splácíte každý měsíc celou dlužnou částku, čili neplatíte úroky. Samozřejmě může se to kdykoli změnit, ale tak je to se nakonec vším. Já ji zatím nemám, pořád jsem se nerozhoupal, ale mám u své stávající banky na kreditce odměnu 0,5%. Jsou i banky, kde jsou odměny na kreditkách vyšší než 2%, ale ne každý na to dosáhne.

                  At už je to jak chce, samozřejmě nikdo si jen kvůli odměně za nabíjení elektromobilu kreditku pořizovat nebude. Jde o to, že kreditku stejně mám, platím s ní úplně všude, kde to jenom jde – čili dělám to, co dělám tak jako tak… tak proč k tomu nepřihodit něco dalšího?

                  Fakt si rozhodně umím vydělat navíc 54 resp. 43 Kč za měsíc, to bych si jinak nemohl pořídit EV. 🙂 Ovšem proč toho nevyužít, když jak už jsem psal, nedělám absolutně nic jiného, než to, co dělám stejně. A jak se říká „z halířů se skládá talíř“ 🙂

                  Jasně, ČEZ to nabíjení ve smyslu jednorázového nabíjení bude muset umožnit a zpoplatnit, a to nikoli jen kvůli dotacím z EU (ty nebyly na všechny nabíječky, ale jen na ty nové), ale protože jim to ukládá zákon. Mimochodem to by mě zajímalo, jak to mají ošéfované, protože povinnost umožnit jednorázové nabíjení by měla platit od 10/2017. Že by nějaká výjimka nebo přechodné období? Fakt nevím. Ale možná se pletu, tak mě prosím případně někdo opravte.

                  Pokud vím, tak jestli ČEZ na něco čeká, tak na výběr dodavatele aplikace, která to jednorázové nabíjení umožní. Podle mě je to nesmysl. EVmapa funguje přes web.prohlížeč a je to IMHO naprosto ideální řešení. Web browser funguje v každém telefonu a není potřeba ho neustále ladit a aktualizovat pro nové telefony jako většinu aplikaci. Navíc EVmapa mi funguje v mobilu na cestách stejně jako když plánuji trasu doma v PC. Řešení EVmapy je ideální jak pro jednorázové, tak i opakované nabíjení pomocí kreditu. Nechápu, proč se ČEZ nedomluvil s EVmapou, jako to udělal EON na Vystrkově.

                  EDIT
                  V původní kalkulaci jsem zapomněl na jednu věc. Stálá platba 12,10Kč/měsíc čili 145,20Kč/rok platí jen pro eTarif, který už dnes nelze nově sjednat. Aktuálně nabízené produkty Elektřina na dobu neurčitou, Elektřina na 1, 2 nebo 3 roky, případně i další produkty z minulosti mají stálou platbu 72,60Kč/měsíc čili 871,20Kč/rok, což je ještě zajímavější úspora.

        1. Přitom je to tak prosté. Možná by pekaři mohli vymyslet
          Přitom je to tak prosté. Možná by pekaři mohli vymyslet namísto obyčejného rohlíku, na němž se už skoro nedá nic vylepšovat, třeba dvojici rohlíků. Taková dvojice rohlíků by byla velice výhodná koupě, jelikož by byla pouze dvakrát dražší než rohlík samotný, ale obrovskou výhodou by bylo, že na účtence tento produkt zabere pouze jednu řádku.

      1. Protože nepotřebuju dobíjet nikde u ČEZ, v případě
        Protože nepotřebuju dobíjet nikde u ČEZ, v případě plug-in mi stačí dobíjet doma nebo v práci. Když jedu jednou za rok delší trasu, těch dalších 50km na elektřinu mě už nespasí teoreticky ani kdyby to bylo zdarma (což není).

        1. ČEZ plug in hybridní auta trochu opomenul. Aby si majitel
          ČEZ plug in hybridní auta trochu opomenul. Aby si majitel takového auta pořídil od ČEZu čip, musel by mít nabíjecí stanici před domem a musel by minimálně cca dvě hodiny nabíjet, při pomalém nabíjení(většina plug in hybridů má jen pomalé). Vzhledem k počtu nabíjecích stanic ČEZu dojdeme logickou úvahou, že takových majitelů bude minimumu, pokud vůbec budou. A celkem logicky chápu majitele plug in hybridu, že než hledat stojan ČEZu a dobíjet pár kilometrů pro ně nemá smysl. To co u ČEZu někde nabije, projede už jen tím, že tu nabíječku bude hledat.

Napsat komentář