Porsche Mission E už se prototypově vyrábí, naplno začne příští rok

Porsche Mission E bude první elektromobil značky Porsche. Na trh má jít už příští rok. První prototypy už jsou hotové.

Porsche myslí elektromobilitu smrtelně vážně. Ještě aby ne, když Tesla prodala jen v roce 2017 už 100 000 luxusních elektrických aut.
foto: Porsche

Albrecht Reimold je v Porsche zodpovědný za rozšíření továrny Zuffenhausen, aby se tam mohl ve velkém začít vyrábět elektromobil Porsche Mission E. Nová výrobní linka by měla vychrlit 20 000 aut ročně. Porsche celkem vyrobí ročně mezi 200 000 a 250 000 auty.

Reimold potvrdil, že už teď jsou hotové první prototypy. Zkouší se také pilotní výroba, výrobní zařízení by mělo být na místo instalováno začátkem tohoto roku. Na vyšší objem výroby má továrna najet s rokem 2019.

V této souvislosti aktuálně značka Porsche oznámila, že zdvojnásobuje investice do elektromobility na více než 6 mld. eur. Z toho 500 mil. půjde právě na Mission E, velmi pravděpodobně na vývoj dalších odvozených modelů, a asi 1 mld. na elektrifikaci a hybridizaci stávající nabídky.

Zbytek peněz navíc má být investován do rozšiřování továren a dalších pracovišť, nových technologií, nabíjecí infrastruktury a chytré mobility. Porsche plánuje, že až polovina vyráběných aut bude do šesti let více či méně na elektřinu.

59 Comments on “Porsche Mission E už se prototypově vyrábí, naplno začne příští rok”

        1. Ja bych to videl takhle:
          Tesla vydelava dost na vystavbu

          Ja bych to videl takhle:
          Tesla vydelava dost na vystavbu stovek velmi rychlych nabijecich stanic, diky kterym se da bezproblemove cestovat s jejich super auty na elektrinu.
          Porsche ma spalovaky, jejichz majitelum kazi na dalnicich Tesly naladu a az si ti majitele uvedomi, ze sedi ve spatnem aute, co si asi koupi? Mission E se, kterym budou hledat kde by nabili, asi ne…

          1. Proto jsem tam napsal tolikrat „zatim“ 🙂
            Co se obledne

            Proto jsem tam napsal tolikrat „zatim“ 🙂

            Co se obledne nabijeni tyce, hadam, ze jakmile v tom koncern uvidi prilezitost vydelat, tak proste vsem zastoupenim naridi ten stojan koupit. Ale samozrejme, bude to trvat, je to korporace (a tam trva dlouho vsechno).

            1. Tesla (Elon) očekával tak 100 000 rezervací pro M3 a to
              Tesla (Elon) očekával tak 100 000 rezervací pro M3 a to ještě v optimistickém scénáři. My sice berem těch 400 000 rezervaci jako danou věc, ale plánovači Tesly si to nepředstavovali ani v nejdivočejších snech, takže podle mě spíš počítali, že se budou objemově pohybovat někde na úrovni Porsche.

            2. To je naprd řešení, kolikrát povedou cesty řidičů kolem
              To je naprd řešení, kolikrát povedou cesty řidičů kolem dýlerství jejich značky?
              Nabíječky musej bejt podél hlavních tras a v jejich uzlech a ne po dýlerstvích.
              Zbudovat rozsáhlou síť s 8 000 rachlostojany není švanda a nebude to hned. Zatím maj jednu v Berlíně a druhou asi v automobilce.

              1. Typicky autosalon je stejne nekde na kraji mesta, casto pobliz
                Typicky autosalon je stejne nekde na kraji mesta, casto pobliz dalnice.

                A kdyz se podivam na mapu, tak ty hlavni tahy jsou pokryte celkem slusne.

                Navic se porad nevylucuje neco jako „strategicke partnerstvi“ s nejakou siti benzinek.

                Dame se prekvapit…

                1. Pevně věřím, že alespoň tak to bude. Bylo by to
                  Pevně věřím, že alespoň tak to bude. Bylo by to fajn.

                  Jinak jak píše Kuk, nebudou to mít lehké. Tesla vytěžila všechny nadšence, kteří jim výstavbu včetně výkupu pozemků často kompletně zařídili, ostatní se už budou muset starat sami a to bude zapeklitě pracné.

                2. Holt, kto začne prvý ťahať za správny koniec… Ostatní
                  Holt, kto začne prvý ťahať za správny koniec… Ostatní budú musieť ťahať za kratší koniec a to bude ťažšie, ale nie nemožné.
                  Držím palce každému, kto si včas uvedomí ktorá je ta správna cesta.

                3. Začnou nové problémy jiného rázu.
                  Začnou nové problémy jiného rázu.

                4. Což o to těch pár tisíc nabíječek by německé
                  Což o to těch pár tisíc nabíječek by německé automobilky po Evropě postavili s prstem v nose třeba do 1 max 2 let. Ale dohodněte se tak aby to byl vejvar pro všechny z nich na který jsou zvyklí:)). Pořád tvrdím že nebudou mít dost baterek na masovku kolem 100+tis aut ročně a o půlmíči ani nemluvě. Na to nejsou mentálně redy a tak budou cpát přechodné hybridní blbosti s vejfukem aby si odůvodnili cenu, místo aby kopli zavčas do země ala kapacita 4 nové Gigafactory v Evropě.

                5. S těmi nabíječkami by museli opravdu chtít. Stejně jako s
                  S těmi nabíječkami by museli opravdu chtít. Stejně jako s elektromobily. Ale nechtějí. Viz:
                  a) VW, který rapidně během 3 měsíců zvedne dvojnásobně výrobu eGolfu ze směšných 35 na 70 denně, když spalovacích Golfů chrlí 2.000 denně
                  b) na konferenci elektromobility sliboval zástupce dovozce skupiny VW, Porsche ČR, že nařídí všem dýlerstvím mít nabíječku. Porsche v Ostravě ji přitom už má dlouho. Pomalou Mennekes, dizajnovou, zamčenou a veřejně nepřístupnou. Jediné dýlerství, o němž vím, že má veřejné 24/7 rychlonabíječky, jsou Pardubice, 2 ks vedle sebe. A to od ČEZu, přístupné jen na čip ČEZu a se smlouvou za paušál. Nic svého. Když víte o dalších dýlerstvích, tak mne prosím doplňte.

          2. A čím jim to jako kazí? Tím že je rychlejší na čtvrt
            A čím jim to jako kazí? Tím že je rychlejší na čtvrt míle? To se majitel spalováku maximálně směje šaškovi v Tesle, kterého stejně za chvíli předjede a zatímco ten bude po pár stovkách km čekat na nabití svého vozu on už bude o 70-80km dál a ten rozdíl se bude neustále zvyšovat. Chce to trochu nadhled.

              1. I na Německé dálnici jsem tlačil Carreru GT3 ještě v
                I na Německé dálnici jsem tlačil Carreru GT3 ještě v 220km/h před sebou. Pak už jsme jeli na stejno a až od 240km/h začínal trochu ujíždět. A to jsem byl shodou okolností pokaždé obsazen komplet (7 míst) plus oba kufry plné.

                Jenže v reálném provozu stejně každou chvíli za někým brzdíte a znovu rozjíždíte, obzvlášť při takovém tempu. Tedy Tesla stíhá chladit motory (pokud si dle mého zlepšováku snížíte rekuperaci, protože ta také zahřívá motory a to je při závodění nežádoucí), a při každém rozjezdu pak Helmut v Porsche skřípe zuby. 🙂
                Ověřeno v reálném světě!

                1. Prosím podělte se tedy s námi jaký dojezd má vaše Tesla
                  Prosím podělte se tedy s námi jaký dojezd má vaše Tesla při 220km/h? Jinak nevím proč sem motáte rozjezdy, když byla řeč o dálnici? Chápu že to zrychlení je super pocit, ale mě jde mnohem víc o rychlé dálniční přesuny a tam by prostě Tesla dostala na prd.l.

                2. Nevim jake mate zkusenosti s dalnicemi vy. Ja jezdim opravdu
                  Nevim jake mate zkusenosti s dalnicemi vy. Ja jezdim opravdu hodne a jeste se mi nestalo abych mohl uhanet po dalnici delsi dobu rychlosti 200 a vice. Vzdy behem chvile dojedu nekoho za kym musim vyrazne zpomalit a pak prave svete div se prichazi ke slovu ten rozjezd.

                  Jinak minuly tyden jsem tempem 200km/h+ odfrcel cely dalnicni usek A95 do Mnichova. Na planovanou zastavku na SC nad Mnichovem jsem prijel se 42%. Vyjel jsem po obede na predchozim SC s 99% (pomala obsluha v restauraci, zaplatit jsem sel radeji na bar), takze celkova spotreba 32,2kWh/100km. Tedy dojezd mi to nejak zasadne nesnizilo. Nad Mnichovem uz jet rychle kvuli hustemu provozu neslo vubec. Planuji zastavky vzdy max po 200km a to ujedu i timto tempem. Nemluvime tady totiz o okruhu, ale znovu pripominam o realnem provozu s ostatnimi ucastniky silnicniho provozu a s omezenimi rychlosti… Tedy kolik asi cisteho casu jsem jel rychlosti vyssi nez 200 z celkove vzdalenosti 159km, ktere merila tahle trasa? Ja odhaduji, ze to nebylo vice nez 20%.

                3. Prosím Vás přestaňte tu obhajovat neobhajitelné. Za
                  Prosím Vás přestaňte tu obhajovat neobhajitelné. Za předpokladu, že bude dálnice volná tak jediné o co Tesla ujede spalováku je rozdíl ve zrychlení 0-250km to pak už nebude hrát roli a zatímco Tesla bude po 200km stavět a 30min nabíjet energii na 80% spalovák kolem ní projede a za těch 30min bude o 125km dál. Pokud se budeme bavit o normálním provozu tak se těch cca 150-160km/h dá jet, ale jak říkáte každou chvíli někoho dojedete, takže opět o tolik spalováku neujedete a situace s nabíjením se bude opakovat, akorát že po 300km. Pro porovnání beru třeba model Audi S5. Každopádně mi nejde o hanění Tesly, ale o to, že bych se každému takovému závodníkovi v Tesle v duchu vysmál, protože vím, že ho za chvíli předjedu až bude dobu stát na nabíječce, stejně jako se směju všem těm závodníkům ve služebních TDi.

                4. Nepsal jsem o tom, ze nekomu ujedu, ale ze to Helmuta
                  Nepsal jsem o tom, ze nekomu ujedu, ale ze to Helmuta namackanem v jeho prtavem Porsatku pekne stve, kdyz mu pri kazdem rozjezdu Tesla ukaze zada.
                  Aby jste v provozu na dalnici nekomu ujel potreboval by jste radove vyssi vykon.

                  Co se tyka tech prestavek na nabijeni, tak jsem si jisty, ze ti sedivi Helmuti co tyhle auta vetsinou sedlaji prostoji na odpocivadlech vice casu nez ja.

                  A ja tady nic neobhajuji. Pouze sdeluji sve zkusenosti.

                5. Tohle věčné poměřování pindíků…. Někdo
                  Tohle věčné poměřování pindíků…. Někdo upřednostní že nemusí na trase 600km každých 200km nabíjet a ten čas věnuje doma dětem nebo koníčkům, někdo má rád zase zvuk a vůní benzínových motorů, každý to má jinak. Jezdit rychlostí 200km/h v dnešní době není taky úplně v pořádku.

                6. Ale jo. Minulej tyden jak jsem psal jsem mel po dlouhe dobe
                  Ale jo. Minulej tyden jak jsem psal jsem mel po dlouhe dobe stesti a na te A95 jsem si to dal i ve dne v nicotnem provozu az kousek pred Mnichov kde to teprve zhoustlo. Dbal jsem na to aby rychlost neslezla pod 200 a byla to parada.
                  Pomerovat pindika si nepotrebuji, ale hlavne ze zacatku jsem byl sam zvedavy jestli jim fakt konkurovat muzu ci nikoli.

                7. A proč si to nezkusíte zjistit sám? Podívejte se na
                  A proč si to nezkusíte zjistit sám? Podívejte se na http://www.spritmonitor.de, kde je dnes 60 Tesla Model S všech druhů a baterií, nejnižší průměrná spotřeba 10,65 kWh/100 km, průměr na 60 aut 20,64 kWh/100 km, maximum 32,90 kWh / 100 km. Takže i když vezmeme že při 200 km / hod. je průměrná spotřeba dvojnásobná tj. +- 42 kWh / 100 km, pak i se 75 kWh baterkou ujedete 150 km v kuse. No a na Youtube si lze dohledat pohled na přístrojovou desku, ukazující momentální spotřebu při různých rychlostech.

                8. Da se najit Bjorn video, kde zkousel jet 200 (v noci na
                  Da se najit Bjorn video, kde zkousel jet 200 (v noci na nemecke dalnici), dal cca 100km (50 tam, 50 zpatky) a moc v baterii nezustalo.

                  EDIT: 100km, ne 200, opraveno.
                  Video: https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI

                9. Tak to by mohla být ta max. 75 kWh baterka, protože mu zbylo
                  Tak to by mohla být ta max. 75 kWh baterka, protože mu zbylo 14% a pokud se dobře dívám, tak přes 61 kWh spotřeboval od posledního nabíjení. No, na +5°C, předpokládám s topením a 200 a více po dálnici je těch 100 km slušných. Co mne překvapilo, že nezkusil tempomat, hrozně mu tam ta okamžitá spotřeba lítá nahoru a dolů (oranžový graf) i hodně přes 100 kWh. To baterka nerada.

                10. Pokud se dobre pamatuju z nejakeho videa, tempomat u Tesly s
                  Pokud se dobre pamatuju z nejakeho videa, tempomat u Tesly s AP konci na 190 (nekdo urcite muze potvrdit nebo vyvratit).

                11. U autopilota 2.0 omezili maximalku tempomatu jen na 150km/h.
                  U autopilota 2.0 omezili maximalku tempomatu jen na 150km/h.

                12. V tom Vám pánové nebudu moci posloužit, tak často Teslou
                  V tom Vám pánové nebudu moci posloužit, tak často Teslou nejezdím, abych vyzkoušel všechny situace. Přes 150 jsem s ní nejel a na autopilota tak rychle taky ne. Spíše mne bavilo testovat schopnosti autopilota než hranice rychlosti, jízdní vlastnosti a různé vychytávky.

                13. Jeste se mi nepodarilo dostat ani nejdivocejsi jizdou ciste po
                  Jeste se mi nepodarilo dostat ani nejdivocejsi jizdou ciste po dalnici na trase nad 100km dlouhe pres 45kWh/100km. S takovou spotrebou bych ujel z plne 200km.
                  Ono je neco jineho vyrazit na prazdnou dalnici zamerne v cas kdy je prazdna (2:30) a k tomu si vybrat 50km dlouhy usek kde nejsou zrovna zadne omezeni rychlosti, abych tam otestoval kam se az dostanu se spotrebou pri rychle jizde (navic kdyz vyjizdi se studenou baterkou tedy ma vetsi spotrebu kvuli vetsimu vnitrnimu odporu), a neco uplne jineho je to auto normalne pouzivat v normalnim provozu, a to i kdyz spechate nebo mate zrovna pri nejake ceste nekam chut si s nekym zazavodit.
                  Pri tom normalnim provozu se totiz ty vase idealni podminky nikdy nedostavi a vsechno ostatni hraje pro Teslu resp. elektromobil.

                  Mimochodem kolik myslite, ze potkate v pul treti rano Porsche aby jste si mohl pomerit sily? Mozna tak v sobotu kdy se meni na horach ci u more turnusy, ale to uz je zase provoz zahusteny tak, ze o kontinualne rychle jizde nemuze byt rec.

                  Bjornovo videa, ktera mu maji na youtube zajistit hodne shlednuti uz proste prestavaji byt realita, stejne jako ty teorie odpiracu, kteri v praxi zadne ev dlouhodobe nikdy nepouzivali.

                  PS: Apropo, i kdyz vezmu v uvahu takto umele navozenou situaci z Bjornova videa, tak to za stejnych podminek zase ten spalovak prohraje. Leda by byl jeho majitel uplny magor, ktery si chce rychlou jizdou ku.vit studeny motor luxusniho auta…

                14. Samozrejme, ze ten test je umely (sam jsem nikdy nejel 200 vic
                  Samozrejme, ze ten test je umely (sam jsem nikdy nejel 200 vic nez par sekund, pro sebe uz to nepovazuju za komfortni rychlost). Ale

                  1/ je dostatecne dlouhu, aby jakz takz ukazal spotrebu v te rychlosti
                  2/ pekne ukazuje, ze spotreba obravdu roste s druhou mocninou rychlosti
                  3/ je to druhy pevny bod, ktery si tazatel nahore muze pouzit k namodelovani dojezdu podle sveho rychlostniho profilu

                  Jinak, pokud zacinal rychlonabijenim, tak by baterka uplne studena byt nemela, ne? Ale detaily si nepamatuju, to video jsem videl uz kdysi.
                  Ad Bjorn, ano, v posledni dobe je rada videi opravdu dost na sledovanost („deep snow show“). Ale treba aktualni serie s novym Leafem z Tenerife byla fajn. Co je mi na nem sympaticke je, ze (i kdyz je Tesla jeho zivobytim), nema problem rict, ze se konkurenci neco povedlo (a chtel by to ve sve Tesle taky). Na rozdil od nekterych propagatoru, kteri konci u „Tak pravil Elon. Amen.“

                15. No prave, ze me tyhle videa, ktera jsem hltal v dobe mezi
                  No prave, ze me tyhle videa, ktera jsem hltal v dobe mezi objednanim a dodanim prave za ucelem udelat si obrazek o spotrebe a tedy dojezdu dost zmatla. Jak jsem psal. V realu jsem se nikdy na delsi trase pres 45kWh/100km nedostal, a to ani ted v zime.

                  Ta studena baterka se pozna podle omezene rekuperace. Vpravo dole pod oranzovym grafem zlute carkovana cara vymezujici kam maximalne ho to necha rekuperovat. Je to tam hned po tom co vyjel, takze na zacatku videa.

                  Elon je velmi chytry clovek, ktereho obdivuji pro jeho dricstvi a schopnost nastudovat kazdy problem do fyzikalnich detailu. Zaroven ho, ale nesnasim pro jeho nulovou empatii a z toho plynouci psychopaticky pristup k lidem ze sveho okoli, kteri naplneni jeho vizi casto obetovali i svuj osobni zivot.
                  Takze za me zadne amen Elon. Az se svezu v aute, ktere bude mit neco lepsi nez Tesla urcite nebudu mit problem rict na hlas tohle se jim povedlo.

                16. Aha, ja myslim, ze tam rikal, ze carkovana cara je asi omezeni
                  Aha, ja myslim, ze tam rikal, ze carkovana cara je asi omezeni kvuli prehrati. Takze presne naopak.

                  Musk – na tom se asi shodneme. Po precteni zivotopisne knihy jsem celkem presvedceny, ze to neni clovek, pod kterym bych chtel (dlouhodobe) pracovat.

                  Posledni veta byla minena na jine lidi. Ale oni se v tom urcite poznaji a vyvrhnou k tomu nejaky komentar 🙂

                17. Omezeni vykonu znaci take zlute carkovana cara, ale v horni
                  Omezeni vykonu znaci take zlute carkovana cara, ale v horni polovine kruhu nad grafem.

                  Jinak opravdu po nabijeni na SC nemuze byt nikdy baterie studena, takze Bjorn tam musel nekde nocovat nez vyjel. Patrne cekal na tu pul treti rano az opadne provoz.

        2. No tímhle bych se neoháněl, viz. Porsche několikrát
          No tímhle bych se neoháněl, viz. Porsche několikrát krachlo za svoji existenci, teď funguje díky koncernu WGroup, a kdyby nepřistoupilo na jejich model, tak už by dávno neexistovalo. Porsche je úplně jiný druh vozu, a srovnávat to s Teslou je mimo.
          Ano, teď to chtějí zkusit a uvidí se.
          Tesla vidělává, jinak by už stála… a eště bych dodal, že kolik vyrobila Tesla vozů od počatku, tak to Porsche trhla

          1. A ostatni automobilky neinvestuji (neresme, jestli do toho, co
            A ostatni automobilky neinvestuji (neresme, jestli do toho, co by si tady na foru lide predstavovali)?
            Ve zkratce, i 1 se muze rovnat 3 v urcitich matematickych modelech. Ale z toho by ses budil hruzou jeste za tyden (ja uz dneska asi taky) 🙂

            1. Ano, samozrejme ze ostani automobilky take investuji do
              Ano, samozrejme ze ostani automobilky take investuji do rozvoje zrovna tak jako Tesla. A nasledne vydelavaji na prodeji ICE stejne jako Tesla vydelava na prodeji svych EV. Coz ovsem ty popiras v tvem puvodnim prispevku a proto te jen upozornuji na tvou neznalost, pripadne nizkou inteligenci, toto pochopit.

              1. Predpokladam se bavime o „cistem“ zisku po odecteni
                Predpokladam se bavime o „cistem“ zisku po odecteni investic… (cili jestli neco zbyde i na investory). Protoze, pokud by (dlouhodobe) nemeli ani ten hruby, tak to uz by byla spis cerna dira na penize (nebo tunel) nez fungujici firma…

                1. Těžko se vyznat kam všechny ty peníze z aut jdou, může
                  Těžko se vyznat kam všechny ty peníze z aut jdou, může to být investice, může to být na mzdy může to být cokoliv. Každopádně akcionáři řeší cenu akcií a dividendy ze zisku, které nejsou. U nás by tohle dělat nešlo v USA lze evidentně takto fungovat velmi dlouho, stačí to jen občas nadopovat penězi.

                2. ford mal tiež hromadu peňazí od investorov a dlhé roky im
                  ford mal tiež hromadu peňazí od investorov a dlhé roky im nevyplácal dividendy, dokonca ani nevedel, že na niečo také majú nárok. všetky peniaze (rozumej hotovosť, nič cez banky) obratom vkladal do výroby.

                3. Bavime se tu stale o jednom a tom samem a sice tvem tvrzeni ze
                  Bavime se tu stale o jednom a tom samem a sice tvem tvrzeni ze : „Tesla zatim neumi rozumne vydelat na statisicich EV“. Coz je pochopitelne totalni pitomost. Pokud by to neumela, tak by asi tezko ziskala jakekoliv investice a mohla fungovat a expandovat uz pres 15 let. Ale ja uz si o tobe obrazek udelal, zkratka kdyz buh rozdaval rozum, tak tebe misto toho kopl mezi nohy 🙂

        3. Ja bych to videl takhle:
          Tesla vyrába najlepšie

          Ja bych to videl takhle:
          Tesla vyrába najlepšie elektromobily a zatial nemá konkurenta a to či na tom zarába alebo prerába vieš ty alebo ja velké ho..
          Porsche nevyrába zatial žiadne EV a už vôbec nie také s ktorým by konkurovalo Tesle. A to, či na spalovákoch zarába vieš tak isto velký kulový, iba mudruješ a závidíš. Vondrák to nižšie vystihol úplne presne.

      1. Vypovídá tom kam až se Tesla dostala s objemem výroby a
        Vypovídá tom kam až se Tesla dostala s objemem výroby a kde si stojí Porše v kontextu ostaních automobilek. Vypovídá to o tom, jak je která automobilka veliká, zda je to trafika nebo už se posunula výš. Další měřítko je pak velikost obratu, zisk, profitabilita atd. atd.

Napsat komentář