Tesla už začíná vyrábět i verzi Modelu 3 se dvěma motory. Ta bude rychlejší a nejspíš i efektivnější, takže nabídne o něco málo vyšší dojez. Ale bude pochopitelně i ještě dražší.
foto: Tesla
Pár nadšencům se nedávno podařilo dekódovat VIN elektromobilu Tesla Model 3. Díky tomu dnes víme, že Tesla už začala vyrábět také Model 3 se dvěma motory.
NEPŘEHLÉDNĚTE Do Evropy míří první kusy elektromobilu Tesla Model 3 – k rozebrání do posledního šroubku
Nedlouho poté, co Tesle unikly nákresy dual-motor konfigurace elektromobilu Modelu 3, se také objevila informace, že u NHTSA si automobilka zaregistrovala několik nových VIN se sériovými čísly odpovídajícími vozům se dvěma motory.
Minulý týden si Tesla podle informací magazínu Electrek.co zaregistrovala novou dávku VIN pro Tesla Model 3. Celkem jich je registrováno už 11 000, což je během dvou týdnů zvýšení o 3000.
Celkem 24 z nich je, alespoň dle sériového čísla, se dvěma motory. Prozatím jde asi o malou testovací výrobu. Otestovat pohon všech čtyř kol bude totiž přeci jen o něco náročnější, než otestovat nižší kapacitu baterie, a tak přišla AWD verze na řadu nyní.
To odpovídá původním slibům automobilky, že Model 3 se dvěma elektromotory začne dodávat zákazníkům během letošního jara. Může to, pravda, být kdykoliv od března do června, ale i to je už pokrok.
Dosud ale není jasné, jak vysoký bude vlastně za pohon všech čtyř kol příplatek. U Tesla Model S to bylo $5000 a podle ankety na Electrek.co očekává většina zákazníků, že podobné to bude i u Modelu 3.
Tesla prozatím vyrábí pouze verzi Modelu 3 s vyšší kapacitou baterie (Long Range, cca 80 kWh), která je o $9000 dražší než základní verze ($35 000). Menší baterie se má začít vyrábět teprve v průběhu letošního roku, avšak není zatím jasné kdy přesně.
Tesla Model 3 za 50 000$ dokáže překvapivě soutěžit na
Tesla Model 3 za 50 000$ dokáže překvapivě soutěžit na finanční bázi i s BMW řady 1 za 660 000 CZK jak ukazuje
elektrator.cz kalkulátor:
http://elektrator.cz/oblibene.html
To porovnání s BMW řady 1 je nesmysl. Model 3 bych
To porovnání s BMW řady 1 je nesmysl. Model 3 bych porovnával spíše s BMW řady 3. A to s motorem 330i v xdrivu. Tam bych věřil, že se lze dostat na návratnost do 5 let.
„takže nabídne o něco málo vyšší dojez.“
Problémy s
„takže nabídne o něco málo vyšší dojez.“
Problémy s anorexií? 😀
Kdy Tesla přestala dodávat jednomotorový Ska? Všechno už
Kdy Tesla přestala dodávat jednomotorový Ska? Všechno už maj jen D.
Dáávno
Dáávno
V září
V září 2017
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s-jako-zadokolka-dnes-konci-duvod-neni-tezke-uhadnout/
Ocenil bych spíš možnost mechanického otevření zadních
Ocenil bych spíš možnost mechanického otevření zadních dveří a obou kapot – neummím si představit hasiče, který nabouraný elektromobil znova připojí k elektrice, aby přestřihl v předním kufru emergency loop k baterce případně otevíral dveře dětem vzadu…
Já otevíral dveře při nehodě dvakrát v životě, ani v
Já otevíral dveře při nehodě dvakrát v životě, ani v jednom případě to nešlo.
Mimochodem, přední kufr u tesly právě z důvodu kabelu otevřít mechanicky jde: youtube.com/watch?v=vw9Itlo2Aao
presne!
máš pravdu, už som do konštrukčnej kancelárie
presne!
máš pravdu, už som do konštrukčnej kancelárie tesla-y poslal nákres, kam a ako pripevniť „pajser“ na otváranie dverí, kufrov, rozbíjanie okien.
pre tvoju predstavu – je to obšľahnuté z G/U-AZA, akurát namiesto kalašnikova páčidlo! a je to zvonka.
Uprimne, fakt (alespon trochu) veris tomu, ze hasici budou
Uprimne, fakt (alespon trochu) veris tomu, ze hasici budou hledat nejake mechanicke uvolnovace, zvlast pokud jsou nekde pod krytkami v narazniku a nepopsane, a nepouzijou pajcr, sekyru nebo hydrauliku? Zvlast u auta, ktere (pravdepodobne) neznaji a o jeho specifikach nevi?
EDIT: Uplne OT, ale na podobne tema. Pribuzna dela pro jednu pojistovnu, meli nejake skoleni a tam jim tlacili, ze sjednani pojistky na speciality typu Tesla ma nejaka zvlastni pravidla (detaily nezajimave). Tak rikala, ze se zeptala skolitele, jestli to auto alespon videl a on musel priznat, ze ne (nacez ona se pochlubila, ze se v nem vezla:))
K OT – aneb kdo to neumí, ten to učí 🙂
K OT – aneb kdo to neumí, ten to učí 🙂
V lokalnim platku byla nejaka tabulka a podle ni jsou v
V lokalnim platku byla nejaka tabulka a podle ni jsou v zapadnich Cechach registrovane dve. Takze sanci ji nahodou potkat je celkem miziva.
I kdyz, kdyz jsem s pujcenou nabijel ve Vestci, tak jsem jednu s P videl, tim je veskera pravdepodobnost vycerpana :).
Nevím, jak je to u Tesly, ale IMHO to bude stejné jako u
Nevím, jak je to u Tesly, ale IMHO to bude stejné jako u kteréhokoliv normálního auta. V případě aktivace airbagů se zámky odemknou a u aut se zapuštěnou klikou se vytáhne. A pokud se mechanicky zaseknou, tak nejjednosušší řešení je vymlátit okna a vytáhnout posádku skrz okno. Nebo se použijou hydraulické nůžky.
Tyto věci věci jsou napájeny z normální 12V baterky, která nemá, na rozdíl od hlavní baterky, automatické přestřižení napájení při aktivaci airbagů.
5000 za 4×4 ano, jen jestli to půjde ke slabší baterce.
5000 za 4×4 ano, jen jestli to půjde ke slabší baterce.
Deal by byl 4000 ake slabší baterce…ale zase záruka bude
Deal by byl 4000 ake slabší baterce…ale zase záruka bude dole:(.
Co to plácáš? Proč by měla být záruka dole??? Přeci
Co to plácáš? Proč by měla být záruka dole??? Přeci výhoda 4×4 je v takové cenové kategorii úplně jinde, hlavně aby se moc „nesmekalo“, odběr proudu přeci může být stejný jako s jedním motorem. To je výhoda EV, můžeš nastavit výkon dle libosti! Ovšem to podřadní podporovatelé rakovinových teroristů nepochopí, protože jsou za to placeni, aby nechápali 🙂
Ty plácáš,jen to nevíš páč sis uz ani nečetl že
Ty plácáš,jen to nevíš páč sis uz ani nečetl že delší je jen s větší baterkou troubo:).
Tak to je tak nějak logické, že verze s delším dojezdem
Tak to je tak nějak logické, že verze s delším dojezdem bude mít větší baterku. Nebo jak myslíte Váš příspěvek a co si představujete pod delší verzí?
Jak u idiotu:) přečtěte si ceník, větší baterka má
Jak u idiotu:) přečtěte si ceník, větší baterka má delší záruku.
Aha, „delší“ jste myslel záruku, ne dojezd už rozumím.
Aha, „delší“ jste myslel záruku, ne dojezd už rozumím.
troubo 🙂 můžeš mi ukázat, kde má Tesla rozdílné
troubo 🙂 můžeš mi ukázat, kde má Tesla rozdílné záruky dle velikosti baterie, troubo? 🙂
Ona se u Tesly liší délka záruky na baterie?
Ona se u Tesly liší délka záruky na baterie?
Tiež pozerám odkial sa tá informácia zjavila. Jasne, že
Tiež pozerám odkial sa tá informácia zjavila. Jasne, že nie.
Treba electrek:
100,000 miles (160,000 km) for the ‘Standard
Treba electrek:
100,000 miles (160,000 km) for the ‘Standard Range Battery’ version
120,000 miles (192,000 km) for the ‘Long Range Battery’ version
EDIT: A pro neverici jenjanky primo u Tesly (google archiv, vlastni stranka chce login): https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:uOna9wslUtEJ:https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty-m3+&cd=2&hl=cs&ct=clnk&gl=cz
Ta analogie s modelem s vyšší a nižší kapacitou baterie
Ta analogie s modelem s vyšší a nižší kapacitou baterie je s ohledem na jiné výrobce BEV reciproční. Jiní dají na trh model s nižší kapacitou a časem (snad) bude i model s vyšší kapacitou.
Objeví se někdo se svým modelem, jež nabídne více a pak i méně?….
A proč ne? Výrobce tím dává najevo, co je standard a co
A proč ne? Výrobce tím dává najevo, co je standard a co je odlehčená verze. Jestli někdo potřebuje Teslu 3 na jezdění po městě do 100 km, tak proč s sebou vláčet zbytečně těžkou baterii?
Tesla zacala s vyssou kapacitou a cenou 50+tis, lebo
Tesla zacala s vyssou kapacitou a cenou 50+tis, lebo jaks-taks na tom nieco zarobi a uz je na hrane 200tis dodanych aut v US, co je koniec 7,5tis kreditu/dotacie na daniach.
35tis verzia pride az budu mat konecne nejake prijmy, ekonomicky musia davat dost bacha kedze im prachy lahko mozu dojst ak by sa vyroba M3 este oneskorila.
Představa, že by Leafa 2 dnes prodávali ve vezi 60kWh a za
Představa, že by Leafa 2 dnes prodávali ve vezi 60kWh a za rok přišli s verzí 40kWh je lákavá. Proč asi to neudělají?
To presně nevím, ale je jasné, že Nissan má jinou
To presně nevím, ale je jasné, že Nissan má jinou marketingovou politiku. Mohli klidně už teď nabízet 3 verze, např. 80 – 60 – 40KWh. Ale jdou cestou postupného zvyšování kapacity. Stejně tak nenabízí takovou konfigurovatelnost. Tesla cílí primárně na majetnější segment trhu, ale nabízí mnohem víc možností včetně i nějaké levnějsí verze.
Tesla míří na auta s pořádným dojezdem, bohužel ty
Tesla míří na auta s pořádným dojezdem, bohužel ty zatím vycházej dráž, ale své kupce si to nachází a odměnou jim je plnhodnotné auto se solidní užitnou hodnotou.