ADAC: Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je nejvíc šetrné auto

Německý autoklub ADAC označil Hyundai Ioniq Electric za nejekologičtější vozidlo ze 105 automobilů testovaných v průběhu roku 2017.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric se může pyšnit výjimečně nízkou spotřebou energie.
foto: Hyundai

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je vítězem hodnocení ADAC EcoTest 2017. Největší německý autoklub v průběhu roku podrobil průběžným testům 105 vozidel se všemi druhy pohonu a zkoumal jejich skutečnou ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

Hyundai Ioniq Electric byl jedním z pouhých pěti vozů s nejvyšším pětihvězdičkovým hodnocením. Hodnocení zahrnovalo měření emisí CO2 i ostatních škodlivin. Auto obdrželo nejvyšší hodnocení se 105 body: maximální počet 50 bodů za jízdu s nízkými emisemi a 55 z 60 bodů za celkovou bilanci emisí CO2.

Hyundai Electric: nejvyšší hospodárnost ve své třídě

Odborníci, pracující pro ADAC, použili za základ svého hodnocení německý energetický mix s hodnotou emisí CO2 579 g/kWh. Tento přístup umožňuje v rámci hodnocení pro ADAC EcoTest porovnávat alternativní pohony s konvenčními spalovacími motory.

Hyundai Ioniq Electric dosáhl průměrné spotřeby elektrické energie 14,7 kWh na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 85 g na kilometr – a to je vynikající výsledek v segmentu elektromobilů. Výsledky byly potvrzeny měřeními emisí v reálném provozu.

„Skvělý výsledek modelu Ioniq Electric v hodnocení ADAC EcoTest dokládá kompetence společnosti Hyundai Motor v oblasti vývoje nejvyspělejší techniky a inovativního ducha naší značky,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt.

„Modelová řada Ioniq je skvělým základem naší ambiciózní strategie v oblasti ekologických automobilů. V letošním roce učiníme dalším kroky v rámci její realizace představením zcela nového modelu Nexoelektromobilu Kona Electric.“

Hyundai Ioniq Electric je součástí úspěšné modelové řady Ioniq se třemi různými variantami pohonu. Hyundai Motor je prvním výrobcem automobilů, který nabízí v jedné karosářské variantě jak pohon čistě elektrický, tak i hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení nebo bez ní.

Od uvedení na trh koncem roku 2016 prodala společnost Hyundai Motor v Evropě více než 28 000 vozů Ioniq. Ioniq je jedním z nejvíce oceňovaných ekologických automobilů na trhu, mezi nimiž vyniká také výhodným poměrem cena/výkon.

V nezávislých bezpečnostních testech Euro NCAP obdržel Ioniq rovněž nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení a několik dalších významných evropských ocenění získal také za své celkové provozní a užitné vlastnosti.

tisková zpráva

21 Comments on “ADAC: Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je nejvíc šetrné auto”

    1. odkud mate to poradi? ja jsem nasel tohle. hyundai udelal
      odkud mate to poradi? ja jsem nasel tohle. hyundai udelal nepochybne velky kus prace, pro mne ale z toho vyplyvaji jine skutecnosti. 1, i tenhle rebricek potvrdil, ze nejekologictejsi automobilkou je toyota a 2, hybrid je technologie, ktera ma porad co nabidnout (nemam namysli jenom toyotu ale dokazuje to u suzuki, a take zminovany hyundai) a 3, i vuz na stlaceny zemni plyn (Audi A4 Avant g-tron sport S tronic) je ekologictejsi nez do nebe vynasena Tesla

      1. Môžete mi vysvetliť ako môže byť ekologickejší hybrid,
        Môžete mi vysvetliť ako môže byť ekologickejší hybrid, vodíkáč a CNG ako akýkoľvek elektromobil ???
        Všetky tieto výmysly ropného priemyslu jazdia na fosílne palivá.
        To, že to nejaká zaplatená agentúra napíše, neznamená, že to je pravda.
        Najlepší z týchto troch je hybrid a je z nich aj najekologickejší, ale záleží ako je prevádzkovaný. V tomto mala Toyota zostať a je v tom aj najlepšia, nie si začínať s vodíkom.
        Vodík – zúfalá snaha ropného priemyslu udržať sa v hre. Absolútna utópia a extrémne nehospodárna a nebezpečná technológia. Stačí aby jeden jeden buchol (a to nebude dlho trvať) a vodík skončí. Už teraz mi je ľúto tých, čo na to doplatia životom.
        CNG – dočasné riešenie, (nedokonalé spalovanie plynu). Na pohon veľkých lodí dobré ale nie do auta. Trochu ekologickejšie ako čistý fosil, ale menej ako hybrid.
        Čo sa týka Tesly, by som fakt chcel vedieť v čom je neekologická.

        1. tesla je nejekologictejsi a Německý autoklub ADAC je
          tesla je nejekologictejsi a Německý autoklub ADAC je „nejaká zaplatená agentúra“. koukam, ze se objevil dalsi z rad stoupencu velkeho elona 😉 … ja nevim, no. zkuste patrat. treba objevite, ze mate pravdu. ale treba zrejme jenom pocitali s tim, jaka je ekologicka stopa v soucasnosti vyrobene elektricke energie. i kdyby byla cela ze slunicka, vrtulek a vodnich elektraren, tak jednak porad nejakou ekologickou stopu tyto zdroje maji a jednak ty elektromobily se muzou porovnavat na hospodarnejsi (ekologictejsi) a mene hospodarne (mene ekologicke). kazdopadne vzhledem k tomu, ze elektricka energie predse jenom nepochazi ze supercistych a superekologickych zdroju, tak se lehce muze stat, ze vuz na obycejny zemni plyn muze byt mensi zatez pro tuto planetu nez vuz ciste na baterky. hlavne kdyz ten baterkovy tou energii plytva. co je na tom k nepochopeni?

          1. Prvú poznámku radšej nekomentujem…
            Čo sa týka

            Prvú poznámku radšej nekomentujem…
            Čo sa týka hospodárnosti CNG (vypúšťa o 25% menej CO2 ako spalovák), tak chlapci z „prestížneho“ autoklubu ADAC (ktorý nikdy nebol obvinený z podvodu 😀 finweb.hnonline.sk/ekonomika/558326-anketa-auto-roka-je-podvod-adac-manipuloval-vysledky-cele-roky ) nejak pozabudli pripočítať, že na natlakovanie 5kg CNG je potreba tiež tú špinavú a neekologicky vyrobenú elektrickú energiu, a to približne 1,7kWh. Po započítaní to vychádza pre Teslu S 108g/km (186Wh/km) a pre Audi g tron 127g/km (10g/km tvorí CO2 zo spotrebovanej elektriny). A to samozrejme z CNG lezie aj viac ako len CO2.
            Kde ti soudruzi z NDR udelali chybu 🙂 ?

            1. krasny clanek jste nasel. snizuje duveryhodnost adac-u ale
              krasny clanek jste nasel. snizuje duveryhodnost adac-u ale nevyplyva z nej, ze poradi neni spravne. hledejte dal. cislama, ktera uvadite jenom dokazujete, ze cng je naprosto konkurenceschopne z pohledu ekologie v porovnani s elektromobilem.

  1. Pokud jde o emise CO2 pak je to dost zavádějící údaj
    to,

    Pokud jde o emise CO2 pak je to dost zavádějící údaj
    to, že Němci zavírají jaderné elektrárny kvůli zelené ideologii,znamená, že jim emise při výrobě el. energii klesat nebudou, ale spíše naopak – jenže téměř všude na světě kromě Německa budou emise CO2 na vyrobenou kWh během provozu el. mobilu klesat, proto vlastní spotřeba el. energie při rozdílu řádově 10% v reálném provozu není až tak důležitá. Dále pak je třeba uvážit, že růst poptávky po el. energii podpoří právě nové ekologičtější a účinnější zdroje el. energie, které mají mnohem nižší emise CO2 než je dnešní průměr a proto i el. mobil má reálně nižší emise než je dnešní průměr výroby el. energie. Například u nás rozvoj el. mobility a tepelných čerpadel – pokud přijde podpoří stavbu jaderných el. Pokud bude ekonomika malátná spotřeba bude spíše stagnovat a žádná el. mobilita ani tepelná čerpadla nebudou, pak se spíše stavba nových bloků neuskuteční nebo hodně zpozdí a dojde na plné prolomení limitů těžby uhlí. Samotná spotřeba el. energie zejména mimo špičku nemusí být nutně spojena s reálnými emisemi CO2. A z ekologického hlediska je tedy lepší levnější a žravější el. mobil než sice úsporný, ale drahý na který lidé nebudou mít a zůstanou u benzínu a nafty.

    1. Němcům to vychází tak, že z nových OZE mají větší
      Němcům to vychází tak, že z nových OZE mají větší produkci elektřiny než ztratili kvůli uzavírání JE. Problém je v tom, že ten rozdíl se neprojevil ani tak uzavíráním uhelných elektráren, ale zvýšeným exportem elektřiny. I tak podíl uhelné elektřiny klesl z 50.1% v roce 2003 na loňských 37%. Vznikající vládní koalice už si odsouhlasila do programu zvýšení objemu aukcí na nový výkon OZE, chtějí zvýšit cílový podíl OZE na výrobě elektřiny v roce 2030 z 50% na 65%, protože už překonali cíl pro rok 2020 a z posledních aukcí získali naprosto úžasné ceny.
      Samozřejmě by bylo fajn, kdyby odstavili asi polovinu celkového výkonu v hnědém uhlí, které už dnes na nic nepotřebují, jak navrhovali Zelení, ale to neprojde přes SPD, ta stojí na hlasech z uhelných regionů.
      Uvidíme co udělá EU a probíhající snaha o reformu trhu s emisními povolenkami, třeba cena okolo 20 EUR/tCO2 by hnědé uhlí učinila v Německu fakticky nekonkurenceschopným.

      1. mimo misu
        na slovensku sú:
        – poločiernouhoľná elektráreň

        mimo misu
        na slovensku sú:
        – poločiernouhoľná elektráreň Vojany, kde pridávajú štiepku, je regulovateľná 40-110MW, dokáže „štart z tmy“ (krásny preklad), s útlmom sa neuvažuje;
        – hnedouhoľná Kostolany, ktorú idú „utlmiť“ aj s baňami v novákoch a handlovej.

  2. 1. Hyundai IONIQ Elektro
    2. VW eGolf
    3. Toyota Prius 1.8

    1. Hyundai IONIQ Elektro
    2. VW eGolf
    3. Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid
    4. Opel Ampera-E
    5. Renault Zoe
    Nejlepší na CNG:
    6. Audi A4 Avant g-tron S tronic
    Nejlepší na benzín:
    8. Suziki Ignis
    Nejlepší na naftu:
    13. Mercedes E 220 d T-Modell 9G-Tronic

    zdroj

    1. Zajímavé. A kde je BMW i3? Protože to se kromě toho, že
      Zajímavé. A kde je BMW i3? Protože to se kromě toho, že je to elektromobil (pravda, není moc aerodynamický), taky vyrábí i se skoro nulovými emisemi. Všechna energie na jeho výrobu je z OZE, zpracování karbonu je poměrně ekologické, jsou použity recyklované materiály a 95 % toho auta lze recyklovat. Zajímalo by mě, co ADAC vlastně hodnotil.

Napsat komentář