Autosalon Ženeva 2018: Škoda Vision X je koncept hybridního crossoveru do města

S novou hybridní studií vozu Škoda Vision X nabízí česká automobilka výhled do dalšího rozvoje její modelové palety. Koncept městského crossoveru přenáší charakteristické prvky úspěšných SUV modelů do dalšího segmentu.

Nová studie vozu značky ŠKODA s hybridním pohonem je dalším vývojem designového jazyka SUV modelů. Městský crossover bude jako třetí sériový SUV model dobývat nový segment. Rozšíření modelové nabídky v rychle rostoucím segmentu SUV je důležitým pilířem Strategie Škoda 2025.
foto: Škoda

Škoda Vision X bude mít světovou premiéru na ženevském autosalonu 2018. S kompaktními proporcemi se Škoda Vision X představuje jako ideální společník pro aktivní městský životní styl.

Exteriér se vyznačuje precizními liniemi a jasnými konturami povrchu, které podtrhují dynamický charakter studie vozu s hybridním pohonem, lakované v odstínu barvy FlexGreen.

Škoda Vision X

Škoda Vision X
foto: Škoda

Sportovní akcent vozu dodává střecha v kontrastním antracitovém odstínu. Mohutný vzhled vozu dodávají výrazné nárazníky, robustní prahy, velká panoramatická prosklená střecha a dvacetipalcová hliníková kola.

Inspirací pro ostřejší design bylo tradiční řemeslné umění českých sklářů. Zcela nový designový jazyk je patrný v interiéru vozu Škoda Vision X Opticky dominuje široká, ergonomicky konturovaná přístrojová deska s volně stojícím barevným displejem, jehož prostřednictvím lze rychle a intuitivně ovládat služby infotainmentu a konektivity.

Přístrojová deska konceptu Škoda Vision X

Přístrojová deska konceptu Škoda Vision X
foto: Škoda Auto

Osvětlené prvky z broušeného křišťálu v souhře s barevným displejem vytváří zajímavé světelné efekty. S vozem Škoda Vision X představuje česká automobilka svou vizi moderního městského crossoveru.

Díky rozšíření úspěšné rodiny kategorie SUV o třetí model chce značka Škoda oslovit a zaujmout novou cílovou skupinu. Rozšíření nabídky se zaměřením na silně rostoucí segment SUV je významným pilířem Strategie Škoda 2025.

Do roku 2025 bude Škoda Auto vedle vozů s čistě elektrickým pohonem mít v nabídce i plug-in-hybridy. Každý čtvrtý automobil značky Škoda, dodaný na celém světě, bude plug-in-hybrid nebo elektromobil.

tisková zpráva

24 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: Škoda Vision X je koncept hybridního crossoveru do města”

  1. Mám rád a jsem příznivec pěkně posazeného auta, pro
    Mám rád a jsem příznivec pěkně posazeného auta, pro rodinu kombík. Dnes se mnoho lidí podělalo z SUV a podobných koz. Horší jízdní vlastnosti a aerodynamika, samozřejmě vyšší spotřeba. Takže kecy o ekologii a snižování emisí jsou fakt jen kecy. A to nemluvím o tom, jak jsme na silnici vůči sobě arogantní a neumíme ani zip. Kupujte si velký,těžký krávy, ale až se bude platit daň z hmotnosti aut, tak já se budu smát.Myslel jsem, že budou na silnici krásný aerodynamický káry a bohužel vidím vysoký a těžký krabice. Lidi jsou fakt bezohledný vůči přírodě. Pokud na mě chce někdo slovně útočit, tak ať jde někam.

    1. Já si s dovolením zaútočím. Každý ať si jezdí v čem
      Já si s dovolením zaútočím. Každý ať si jezdí v čem chce, nechápu, co vám na tom vadí. SUV je v mnoha ohledech praktičtější, lépe se nastupuje a vystupuje, je lepší výhled a větší světlá výška se také může hodit. Já SUV nemám a neplánuji, ale zrovna tu světlou výšku bych občas bral, na dovolené jezdíme i do míst s horšími cestami a občas vezmu podvozkem o zem. A kdyby se platila daň z hmotnosti, tak to odnesou v první řadě elektrombily.

      Mimochodem, já jsem zase totální odpůrce kombíku. Ošklivé auto, ve kterém 99% času úplně zbytečně vozíte několik kubíků vzduchu. Ale vymlouvat vám ho přece nebudu, jezděte si klidně bagrem, když vám bude vyhovovat…

          1. Možná jsem slepý, ale o potřebě zakazovat tu mluvíš
            Možná jsem slepý, ale o potřebě zakazovat tu mluvíš jenom ty, ale předpokládám že narážíš na typ a škodlivost pohonu a ne na typ auta. Jinak souhlas.

            SUV má jen 2 výhody, lépe se nastupuje chromým, tlustým a líným a má o fous lepší prostupnost terénem. Zbytek jsou samý nevýhody.
            Zoufalé argumenty jako krása nebo vožení vzduchu rovnou hážu přes palubu.

            1. Lépe se nastupuje taky starým a pak ještě středním co si
              Lépe se nastupuje taky starým a pak ještě středním co si v kancelářích poškodili páteř, čili polovina EU populace.
              A v USA a Číně to díky tradičnímu používání sedanů, SUV také vyhráli nesrovnatelně lepším přístupem a využitím kufru.

              1. Zvenku vobluda huvnitř žádnej kurf, tam není co
                Zvenku vobluda huvnitř žádnej kurf, tam není co využívat, to pak musíš mít protáhlou Eskaládu aby jsi měl kufr jako kombík a mohs tam mrsknout kolo bez rozložení nebo si tam zchrupnout, jinak mení šance. Ale ty protáhlý krávy už se tuplem nikam nevejdou a taky nebudou za pár šupů.

    2. Na max 50 km/h po městě žádné aerodinamické auto
      Na max 50 km/h po městě žádné aerodinamické auto nepotřebuješ.
      Problém je jinde s takovou se Škoda začne brzy utápět v mozek zatemňujícím luxusu jako většina automobilek, už upřednostňuje i ty nesmyslný 20 palcový kola, co zvyšujou zbytečně spotřebu a jsou násobně dražší na údržbu.
      Já vím, že střednědobě na tom Škoda nejspíš vydělá, pokud nebudou Fiat a Peugeot upadat tak rychle, že si díky tomu vyslouží obří EU dotace na restrukturalizaci.
      Ovšem v Evropě by byl potřeba minimálně ještě jeden schopný pragmatický konkurent Dacie, a celých 20 let se myslelo, že tímhle směrem je nastavená Škoda, ale asi má příliš velký umělecký přetlak levných dizajnérů a marketérů.
      Pravda je, že po internetu prodávat maximálně oholená koncernová auta z celého světa za nižší ceny by mohl, po přechodu na pro něho ideální virtuální značku, Seat.

      1. Pokud opravdu, ta raději kolečka, rýč, lopatu, naložit a
        Pokud opravdu, ta raději kolečka, rýč, lopatu, naložit a odvézt směr les nebo druhý konec velké zahrady, pokud se zabydleli u domu. Ovšem záleží na době pobytu, platí poměr, že to co vidíte nahoře, je 1/3 mraveniště, 2/3 mají Ferdové pod zemí. Pak tedy musí rýč alespoň 20 cm do země a odvézt jim i toto. Je dobré také zjistit, proč se nastěhovali u Vás zrovna tam. Protože konkurenční (větší, menší, lesní, černí, rezaví) se tam rádi nastěhují znovu.

Napsat komentář