Volkswagen plánuje v továrně Cvikov vyrábět 1500 elektromobilů denně

Nová generace elektromobilů Volkswagen s označením I.D. se bude vyrábět ve Cvikově (Zwickau), nedaleko Saské Kamenice. Denní produkce má dosáhnout 1500 kusů denně!

Prvním elektromobilem, který by se v továrně Volkswagen Zwickau mohl vyrábět, je pravděpodobně malý hatchback Volkswagen I.D., a to už od příštího roku.
foto: Volkswagen

Továrna Volkswagen ve Cvikově se má podle plánů koncernu Volkswagen stát klíčovou lokací její plánované elektromobilní expanze. V současné době době se tam vyrábí asi 1350 fosilních aut denně (Volkswagen Golf, Golf Variant, Passat Variant).

Od roku 2019 do roku 2020 má být tento počet navýšen na 1500 denně a vyrábět se budou pravděpodobně už jen elektromobily nové řady I.D. Píše to deník Sächsische Zeitung u příležitosti návštěvy nového saského ministerského předsedy Michaela Kretschmera.

Za rok by tak mohla výroba dosáhnout asi půl milionu elektromobilů, což je podobný objem, který nakonec plánuje vyrábět také Tesla ve své továrně ve Fremontu. K modelu I.D. se postupně přidají také I.D. Crozz a I.D. Buzz.

34 Comments on “Volkswagen plánuje v továrně Cvikov vyrábět 1500 elektromobilů denně”

  1. A není to zase VW píár? Vždyť jim trvá 3 měsíce
    A není to zase VW píár? Vždyť jim trvá 3 měsíce zvednout výrobu eGolfu z 35 na 70 aut denně ve 3/2018 a tady jich chtějí vyrábět o rok později 2019/2020 skoro 22násobek?

    Jen na okraj – pořád bude počet 1.500 I.D. elektrik o celých 500 méně, než se vyrobí jen spalovacích Golfů. A kde jsou další typy VW, kterých je jako much, že.

    1. Jak ještě víc?
      Nezapomínejte, že v Německu je tak drahá

      Jak ještě víc?
      Nezapomínejte, že v Německu je tak drahá elektřina pro domácnosti, že obyčejným lidem se elektromobily nevyplatí ani náhodou.
      Takže velká poptávka tam může být pro masové nasazení vyvolána jen rychlými zákazy vjezdu normálních aut do většího počtu měst.

      1. Myslim, že až také tragické to nebude aby sa elektromobil
        Myslim, že až také tragické to nebude aby sa elektromobil nevyplatil a okrem toho je v Nemecku násobne viac strešných FV, ktoré každému rozumnému človeku znižujú mesačné platby. A samozrejme nemecké platy sú niekde inde.
        oenergetice.cz/nemecko/nemecti-odberatele-letos-za-elektrinu-plati-rekordne-vysoke-ceny/

  2. Hmm, že by se navázalo na historii? Za mého mládí jsme
    Hmm, že by se navázalo na historii? Za mého mládí jsme také měli vůz zvoucí se P70 původem ze stejného města. Snad ty jejich elektro vozy ale budou trochu promyšlenější. Chladič za motorem byl u P70 trochu kontraproduktivní.
    Nu což, konečně se dočkáme i popření folcvágnu sama sebe. Doteď se jen ušklíbal a na elektromobily plival, jsem zvědav co bude dělat s oním množstvím ležáků které nepůjde protáhnout dýlerama, protože ti mají autosalony vysvěceny ropnou živou vodou a pekelná elektřina jim tam nesmí. Příklad – třeba Nisan Doležal v Ostravě ani nenabíjí lífa v šourůmu a každé odpoledne s ním jezdí kilometr na rychlonabíječku aby si neposkvrnil pověst a na hodinu zablokoval stojan. Nebo žeby šlo o ušetření těch 7kWh denně? Nenabíjí Menekesem,ale tlačí tam KAŽDÝ DEN těch posledních 20% Chademem – tedy mizivým výkonem. Auto končí nabíjení na 95-98%. De Bil.

    1. Nutno pouze doplnit, ze na te nabijecce je pouze 1! Nabijeci
      Nutno pouze doplnit, ze na te nabijecce je pouze 1! Nabijeci misto a Dolezal ho takto pravidelne blokuje!
      Navic Dolezal za celou dobu neprodal ani jedno EV. Asi se mu leaf tak zalibil, ze si ho nechava pro sebe, aby mohl kazdy den blokovat nabijecku s jedninnym nabijecim flekem a nasraval tak pravidelne ostatni elektromoilisty, kteri potrebuji skutecne nabijet a ne jen blokovat nabijecku

      1. To máte z toho dotovanéno nabíjení, nakonec si tam budete
        To máte z toho dotovanéno nabíjení, nakonec si tam budete probodávat pneumatiky.
        Každý si má nabíjet za své vlastní peníze, pak problémy nebudou a šíření elektromobility bude probíhat skutečně udržitelně, a přednostně nejdřív tam, kde to je nejvíc potřeba.

        1. Nebyls, nevíš, plácáš nesmysly. Žádné dotované
          Nebyls, nevíš, plácáš nesmysly. Žádné dotované nabíjení, je to normální komerční ČEZ nabíječka. I Doležal platí – to zde nerozporujeme a nenapadáme, ale to že by mu výkonnově na posledních 20% kapacity stačil Menekes a palubní nabíječka. On však nevím proč blokuje Chademo je to od něj bezohlednost (nebo JÁismus – můžu, tak blokuji). (Pro ty co budou planě mektat o paušálu ČEZu si propočtěte kolik by člověk musel ujet ročně km aby se mu onen paušál finančně „vyplatil“ oproti běžnému elektromobilnímu tarifu.)

            1. Bohužel to neplacené blokování u ČEZu se taky musí
              Bohužel to neplacené blokování u ČEZu se taky musí změnit, často ve městech u těch nabíječek stojí auta již nabitá. Mělo by být i pravidlem, že pokud je auto nabité, měl by mít řidič právo kabel z auta vyndat a dát do svého. Soul to má řešené tak, že po nabití uvolní CHAdeMO kabel a lze vysunout.

              1. Zase trochu mimo téma. Pokud je nabito, tak nemám problém,
                Zase trochu mimo téma. Pokud je nabito, tak nemám problém, konektor si vezmu a nabíjím. Problém je, že těch posledních 20% (a víc Doležal nenabíjí)auto i to CHAdeMO omezí na méně než 3kW a dále klesá, čímž celou dobu nesmyslně blokuje rychlé nabíjení. Na Menekesu by taky ještě měl rezervu.

                1. Soul to vypne na 83%, bohužel novější Leaf to neumí.
                  Soul to vypne na 83%, bohužel novější Leaf to neumí.

                2. Nemohu posoudit, zatím jsem tam na stojícího Leafa od
                  Nemohu posoudit, zatím jsem tam na stojícího Leafa od Nissan Doležal nenarazil. Jezdím kolem docela často. Nabíjím jen občas, když mám v rámci testů elektroaut k dispozici i čip, svůj jsem vrátil. Ovšem existuje na takové trouby hrubá záplata na hrubý pytel. Tedy pokud je kde zaparkovat, což na Hornopolní v Ostravě je s 1 místem pro nabíjení potíž. Tvrdý reset nabíječky červeným tlačítkem, který odemkne kabel v autě a odhlásí nabíjejícího. Pak se můžete přihlásit a dobíjet Vy. Je to krajní varianta pro krajní situace. Nedávno jsem ji musel použít, maje v autě želvu a majiteli nabíjeného auta, které už jelo jen 5 kW, což zvládne přes Mennekes a nemusí blokovat 50 kW CHAdeMO, jsem se nedovolal. Tak jsem mu poslal SMS co a jak a 10 minut nabíjel svoje. Nutno ovšem říci, že stál slušně, tedy nalepený na obrubník tak, aby se vedle něj na široký nabíjecí pruh, sice natěsno, ale přece, vešlo ještě další elektroauto.

          1. Aby se „vyplatil“ paušál, tak si podepíše smlouvu
            Aby se „vyplatil“ paušál, tak si podepíše smlouvu málokdo, spíše je to jen proto, aby mohl nabíjet na cestách. Já bych musel dobíjet minimálně 180 kWh tedy cca na 60% mých cest. Stejné, jak jsem si kdysi říkal, že si koupím výkonější přenosnou nabíječku domů za 5 tis., abych stihnul nabíjet auto v nižší sazbě a pak jsem zapřemýšlel a zjistil, že těch 5 tis. by se mi vracelo asi 5 let 🙂

  3. povezte mi nekdo, kde do toho budou brat baterie? Ma nekdo
    povezte mi nekdo, kde do toho budou brat baterie? Ma nekdo nejake relevatni informace? Panasonic dela baterie s teslou a kdyz tesle neslo montovani, tak v ramci partnerstvi prispechala na pomoc a stahovala baterie z celeho sveta a vozila je tesle. LG ma take sve odberatele. Samsung take. Musk jedna v Chile, ze bude odebirat velkou cast jejich produkce litia, aby si zajistil zdroje pro sva auta. Kde proboha chteji vsechny ostatni automobilky vzit material ci samotne baterie v takovem objemu? Nebo mam prehnane obavy a proste to objednaji, zasmluvni a od „zitra“ vyrabeji 1500 aut denne.

    1. Když se do teď vyplácelo dovážet z Číny i normální
      Když se do teď vyplácelo dovážet z Číny i normální levné tužkovky do domácí elektroniky, tak nevidím sebemenší problém v dovozu autobaterií.
      Ale LG má továrnu v blízkém Polsku, tak je nich jak rychle ji budou zvětšovat. Letos bude tak na možnostech 100.000 ročně, ale odebírat od nich budou nejspíš chtít i BMW, Mercedes, Jaguar, Volvo a Škoda.

Napsat komentář