Do Evropy míří první kusy elektromobilu Tesla Model 3 – k rozebrání do posledního šroubku

Německé automobilky mají plné ruce práce s rozebíráním („reverzním inženýrstvím“) amerických elektromobilů. Nejnověji se to týká Tesla Model 3.

Elektromobil Tesla Model 3 přikurtovaný v lodním přepravním prostoru na cestě do Německa
foto: Electrek.co

Podle magazínu Electrek.co byly na lodi mířící do Evropy zachyceny dva kusy elektromobilu Tesla Model 3. Mohly by údajně směřovat do Lipska (BMW) a Stuttgartu (Mercedes-Benz).

Mercedes a Audi už dříve využili reverse-engineering pro Tesla Model X. Asi aby se inspirovali pro svá vlastní elektrická SUV Audi e-tron Quattro a Mercedes-Benz Generation EQ.

To celé jen dokazuje, jak moc leží Tesla německým automobilkám v žaludku. A jak potenciálně revoluční může Tesla Model 3 být. Zatím ale není jasné, kdy se Tesla Model 3 začne do Evropy reálně dodávat.

Tesla prozatím plní primárně objednávky amerických zákazníků, a to převážně těch z Kalifornie. Teprve s očekávaným nárůstem výroby (5000 kusů týdně do poloviny letošního roku) se okruh splněných dodávek bude rozšiřovat. A je otázka, kdy se vůbec na Evropu dostane.

151 Comments on “Do Evropy míří první kusy elektromobilu Tesla Model 3 – k rozebrání do posledního šroubku”

  1. Koukám ani Wozniak to už nějak nevydýchává to
    Koukám ani Wozniak to už nějak nevydýchává to zpoždění.

    Zdroj : Insideevs

    Some words from Steve Wozniak made to Business Insider Today January 30, 2018.
    Silicon Valley icon and Apple Inc. co-founder Steve Wozniak no longer believes the hype.

    “Now, I don’t believe anything Elon Musk or Tesla says.”
    Steve Wozniak

    “But I still love the car,” Wozniak added at a recent talk at Stockholm’s Nordic Business Forum, according to a report by Business Insider.

    Wozniak said he was a big fan of Tesla Inc. TSLA, -0.99% early on — and owns two Model S sedans — but is now a critic, accusing the electric-car company of overhyping its products and deflecting the blame for its mistakes.

    Read: Tesla is planning to tap the auto asset-backed securities market for the first time

    After years of upgrades and new sensors, Wozniak said Elon Musk and his company have promised too much and delivered too little. “I love that car, but the trouble is Elon Musk is portrayed in a lot of movies with a lack of faith and trust. . . . What he says, can you really believe in him? Is he just a good salesman, like [Steve] Jobs, and may not be there [in the end]?”

  2. Pro Němce jsou jejich auta i jejich autoprůmysl národní
    Pro Němce jsou jejich auta i jejich autoprůmysl národní hrdost, takže jakejkoliv náznak ztráty prestiže tězko snášej. Teď se můžou chlubit akorát podvodama, kartelema a už opět zase pokusem otrávit opice v plynový komoře pomocí dízlovejch exhalací.

  3. Nejsem z oboru ale detailní rozebírání výrobků
    Nejsem z oboru ale detailní rozebírání výrobků konkurence a studování jejich funkce, postupů a výroby je naprostej základ všech automobilek a nejenom nich. Taky jsou firmy, které se tím zabývají a nabízejí k prodeji kompletní balíčky odborných rozborů jednotlivejch technologickejch celků. Viz třeba ta americká firma co rozkuchala BMW i3 a její videa na YT.
    Celá zpráva z rozborky může být vaše za 0,5 milionu $
    https://youtu.be/YZ9UpLkVJlo
    Svoují M3 získali už 10. ledna a teď se v ní štouraj na pitevním stole.
    http://leandesign.com/

    To samé existuje u výrobců elektroniky a opět je toho taky plnej internet a YT a ty lidi si na tom udělali slušnou živnost. Výrobcům se to moc nelíbí, ale sami to dělají :)))
    Někteří zkušenější YT rozkuchávají třeba fén nebo větrák od Dysona a vysvětlují jak to funguje co to má za součástky a zda to stojí za ty prachy. Takhle rozebíraj i vrtačky apod.
    Tedle patolog vám řekne i jaký jsou tam umělý hmoty!
    https://youtu.be/j-vJxez9UF8
    To jaká pozor pozornost je třeba věnována tomu co dává Apple do svých iPhonů už je standart a končí to tím že se ukazují rentgenový videa jak funguje jejich speciální vibrační element na falešný pocit stisku neexistujícího tlačitka. Celkem poučné.
    ifixit.com a jejich znamý teardown rozborky
    https://www.ifixit.com/Teardown

    Autoveletrhy jsou doslova obsypané špiony s foťáky, plastelínou, metrama a magnetema co maj předtišený formuláře s nákresama co všechno maj zjistit a bezostyšně prolejzaj auta konkurence a vše přeměřují a ofocují. Auta jsou často i poničená a vnitřek bývá i očesanej jak tam něco urvou. Jedna věc je nakoumat si pantenty od konkurence, ale druhá věc je vidět to pak naživo a zjistit jak to funguje.

    https://auto.idnes.cz/spioni-na-autosalonu-v-parizi-dkk-/automoto.aspx?c=A141006_153333_automoto_fdv

    Díky facebooku či diskuzím pod YT videi se dá často nahlédnout do kuchyně lidem, kteří by vám ani neodpověděli na pozdrav a zjist co nového se chystá v jejich oboru a nejednou vám i odpoví na přímej dotaz jak co vyřešili a z čeho to vyrobili. Lidi se rádi chluběj a mě to ušetří spousty času a peněz. Často i mlčení k vhodně zvolené otázce prozradí víc než by chtěli. 😀

  4. Myslím že je nezajímá jen jako elektromobil ale i postupy
    Myslím že je nezajímá jen jako elektromobil ale i postupy a opatření přijatá pro umožnění automatizace výroby co jak udělat aby to mohly dávat dokupy roboty a tak.Některé geniální věci jsou tak prosté ze teprve potom si řeknete jak to že už to dávno někoho nenapadlo.Ono totiž není vůbec jednoduché něco vyrobit tak aby to mohl zkompletovat robot.

  5. U každého hloupého SW je licenčnícj podmínkách
    U každého hloupého SW je licenčnícj podmínkách napsané, že Reverse Engineering je zakázaný. A tady se s tím skoro chlubí. No, je jasné, že mají někteří skluz a že se to dělá, ale takhle se tím skoro chlubit? Jsme až za opicema, tak to koupíme a rozebereme… Uff, jako Číňani.

    1. Jako Číňané (všechno), Rusové (JSEP), Čechoslováci
      Jako Číňané (všechno), Rusové (JSEP), Čechoslováci (SMEP, CPU MHB 8080A a celá rodina podpůrných obvodů), soudruzi z NDR (CPU Zilog Z80 a celá rodina podpůrných obvodů), Bulhaři (diskové paměti) – je vidět, že západoevropský kapitalista se měl po plyšáku od nás hodně co učit a vůbec nelenil.

  6. Spotreba TM3 v porovnaní s TMS TMX a Ioniq-om.
    Spotreba TM3 v porovnaní s TMS TMX a Ioniq-om.

    pushevs.com/2017/08/01/tesla-model-3-efficiency-impressive/

    Hyundai ioniq je v súčasnosti asi najhospodárnejší elektromobil, ale to sa s príchodom TM3 zmení. Bude pravdepodobne druhý. Spotrebu má TM3 fakt výbornú. Som zvedavý kedy niekoho napadne urobiť hypermillingový rekord, stavím sa, že to bude cez 1000km.

    1. Jsem zvědav, četl jsem pár zkušeností, tady je i graf.
      Jsem zvědav, četl jsem pár zkušeností, tady je i graf. Podle zkušeností je fakt spotřeba dobrá. Je vidět, že Ioniq je technologicky na tom hodně dobře.

      https://i.imgur.com/SZ2Yvp7.png

      Did 120 mile round trip yesterday on Highway 1 from Aptos to north of Half Moon Bay (a pretty flat stretch of earth). Speed mostly 60-70 except the last bit of highway 1 where it was probably 75. Outside temp 60-65F. Averaged between 220-230 Wh/mi.

      1. Tady máte žebříček nejeefktivnějších elektro aut dle
        Tady máte žebříček nejeefktivnějších elektro aut dle Spritmonitoru

        1 Peugeot iOn (13) 11,4 kWh/100km
        2 Hyundai IONIQ (41) 13,7
        3 Mitsubishi i-MiEV (13) 14,2
        4 Citroen C-Zero (12) 14,7
        5 BMW i3 (32) 14,8
        6 Smart Fortwo (28) 15,9
        7 Volkswagen Golf (26) 16,0
        8 Kia Soul (14) 16,5
        9 Renault ZOE (111) 16,5
        10 Nissan Leaf (43) 16,6
        11 Tesla Motors Model S (61) 20,5

        V závorce počet aut ve statistice

        1. Hurá, s Iony jsme nejlepší. Akorát se v rámci
          Hurá, s Iony jsme nejlepší. Akorát se v rámci Spritmonitoru nepodílíme svými čísly na výsledku celé statistiky, protože spotřebu svých elektroaut nesledujeme.
          Proč? Já nabíjím většinou zcela zdarma a manželka jen doma nočním proudem. Což díky tarifu D27d Elektormobilita na 1/3 dne pro celý dům znamená, že s 2 elektromobily platíme za elektřinu měsíčně stejně nebo dokonce méně, než když jsme je neměli. Takže manželka jezdí taky zadarmo.
          Prostě motivace sledovat spotřebu u nás není a i když mám CANiOn a OBD nesmysl ve svém autě, jsem líný před jízdou zapínat Bluetooth, párovat to výběrově (další párování má přímo auto samotné) a pak zase vypínat, když jezdím samé krátké jízdy.
          V tom jsou novější elektroauta s palubními počítači na velkých displejích, kde sledují dokonce odděleně online i načítaně spotřebu motoru, topení/klimatizace a ostatních spotřebičů, o hodně lépe. Prostě jen jezdíte a jednou za čas, když to chcete vědět, se na to mrknete.

  7. Mercedes se poucil z debaklu s vypujcenou Teslou X. Tu si
    Mercedes se poucil z debaklu s vypujcenou Teslou X. Tu si pujcili nejak na divoko pres nejakou jinou firmu aby se to nikdo nedovedel. Pak to auto trapili na svem polygonu a pak ho rozebrali. Nakonec ho smontovali docela neprofesionalne a vratili zpet. Vse se provalilo a Mercedes ma z ostudy kabat. Tak ted si TM3 rovnou oficialne koupili…

    1. Po rozchode s Teslou zistili, že vlastne o poriadnych
      Po rozchode s Teslou zistili, že vlastne o poriadnych elktromobiloch (ich výtvory skončili fiaskom) nevedia nič a tak sa chceli potajomky niečo priučiť, ale zasa to zmrvili a urobili si ešte väčšiu ostudu. Tak teraz už nechcú riskovať.
      Myslím,že ta TM3 to má, chudera zrátané 🙁

        1. Si piš, že tato konkrétna TM3 to má zrátané. Ked
          Si piš, že tato konkrétna TM3 to má zrátané. Ked neprídu na to ako funguje, tak ju od nervov rozbijú 🙂
          Keď nedokážu urobiť niečo podobné (ak by sa im to podarilo, tak im ich verní zákazníci utrhajú ruky a nestačili by vyrábať), tak budú rozhlasovať, že to nič nevydrží.
          Pri TMX-ke si to ešte nemohli dovoliť, nebola ich.

      1. Výsledkem jejich spolupráce s Teslou je třeba elektrické
        Výsledkem jejich spolupráce s Teslou je třeba elektrické Béčko, bohužel chybějící rychlonabíjení ho zabilo. Vlastí zkušenost z testu zde na hybrid.cz – prostě dojedete komfortně po dálnici z Ostravy do Olomouce, tam to dáte na 400V 16A zásuvku (více neumí) a po necelých 3 hodinách pokračujete do Brna nebo se můžete vrátit do Ostravy. Výhoda – kousek pěšky od nabíječky je kromě obchodního centra a všech rychlých občerstvení i aquapark 🙂

    1. predny+zadny dokopy 410L a samozrejme sedan. Fotky sa mi sem
      predny+zadny dokopy 410L a samozrejme sedan. Fotky sa mi sem cez telefon davat nechce ale ako rodinne auto to s tym kufrom obstoji len len.

      Auto ma urcite silne stranky niekde inde a ma ich naozaj kopec, preto som.si ho aj rezervoval 🙂

    1. ale když ona je opravdu „nejlepší“ 😉 sice germánský
      ale když ona je opravdu „nejlepší“ 😉 sice germánský automobilky jsou bohatší a mají luxusnější příslušenství ale taky jsou o 100 let starší a co je důležité hlavně nás chtěli drbat bez elektromobilů dízlem 😉 na to nezapomínat a to je nejdůležitější. A jedině Tesla nám dala elektromobil a fosily donutila hnout zadkem a proto je nejlepší páč žádnej germán ti za ty prachy podobný elektrofáro nenabídne :)))))) frchten sí už dojč olé olé :))))))))

        1. Nemusíš ukazovat svou slabou inteligenci…. my víme o
          Nemusíš ukazovat svou slabou inteligenci…. my víme o statistikách, kde vládne Tesla.. prostě ve své tříde velkých luxusních sedanů má už skoro půl trhu v USA i EU (ještě nedávno měla 1/3), BMW i Mercedes padají (skoro všichni padají až na výjimky).

          Hochu, o tvé inteligenci zde téměř každý již dlouho pochybuje, tak se seber a přestaň žvatlat něco o traktoru a formuli a srovnávej stejnou kategorii 😉

  8. To je pořád jen možná, údajně, asi… no prostě
    To je pořád jen možná, údajně, asi… no prostě obyčejné spekulace. Současné EV auto prostě není žádná zázračná věc, nevím, kdo by na tom měl co objevit. Chápal bych to kdyby se snažili přijít na to, proč auta s 250 kW motorem jezdí za 5 kWh spotřeby.

      1. No asi preto, ze zatial nikto neponuka a nevyraba nic
        No asi preto, ze zatial nikto neponuka a nevyraba nic konkurencneho. Jedine tak Chevy Bolt ale to vypada, ze bude len velmi obmedzena ponuka dlhodobo. Od ostatnych som videl iba pekne powerpointove prezentacie prip. photoshopove ukazky so slubmi tak o 2-7 rokov.

        Verim tomu ze keby to Tesla teraz vzdala tak to vzdaju aj ostatny a zasa sa budu vyhovarat, ze sa to neda spravit.

              1. Je tam krásný exponenciální nárůst s jedním skokem
                Je tam krásný exponenciální nárůst s jedním skokem (2015). Ano, takhle přesně začíná boom. Celkově se loni prodalo asi 20 mil vozů, Celkově se tedy podílí BEV asi (500 000+) něco kolem 2-3%. Kde se to stabilizuje a přejde do lineární křivky? Někde kolem 25%? To není vůbec špatné! Je to dobré. Ještě aby pustili Tibet ze spárů a začnu je chválit.

                1. Zase tam mizej lidi jak za stalinismu a stále maj nejvíc
                  Zase tam mizej lidi jak za stalinismu a stále maj nejvíc poprav na světě. Přituhla cenzura v TV, internet je vobšancovanej a jejich vůdce si zrovna vydláždil cestu k nekonečnýmu vládnutí … ty maj do pochvaly sakra daleko.

                2. No jo, ale zase, kde byste si chrochtali nad levným
                  No jo, ale zase, kde byste si chrochtali nad levným spotřebním zbožím z alix, ebay, DX apod. že?

              1. Já na testování ano. Bude to zřejmě na úrovni Mercedesu
                Já na testování ano. Bude to zřejmě na úrovni Mercedesu Béčka, co se parametrů nebo velikosti týče, jen ta technologie uvnitř je jiná, když to umí být elektrárnou pro dům i pojízdným agregátem kdekoliv. Divná je ta brutální spotřeba vzhledem k 60 kWh baterce. Ale ono ani to Béčko není nijak střídmé.

                1. Jsou tam těžké LiFePo baterky.
                  Jsou tam těžké LiFePo baterky.

                2. Viděl jsem to na vlastní oči Nelíbí se mi ani
                  Viděl jsem to na vlastní oči Nelíbí se mi ani zpracování ani váha ani ta šílená spotřeba podle mě ta technologie o 2 generace starší než u ostatních výrobců.

                3. v BYD e6 jsem se vezl pred dvemi lety na Wave 2016 ve
                  v BYD e6 jsem se vezl pred dvemi lety na Wave 2016 ve Svycarsku. Souhlasim s Josefem, technologicky to je opravdu starsi auto, do ktereho proste jen dali hodne baterek a 43kW AC nabijecku…
                  Jenze to nema ani DC nabijeni, a ta AC nabijecka pokud neni zatizena naplno tak se chova strasne divne, ten nabijeci proud lita nahoru dolu a treba 6A to myslim neumelo nabijet vubec.

                  Je to v podstate prestavba z nejakeho klasickeho auta, podobne jako MB-B ED. Ma to strasne zvednuty podvozek a zespodu auta je obrovska vana s baterkama, takze ikdyz to vypada ze to ma velkou svetlou vysku, v realu bych se s tim bal najet na obrubnik 😀
                  OK… trochu prehanim 😀

                  Zas na druhou stranu, melo to nahradni kolo, coz se vyplatilo typkovi co v tom jel… Kdyz pichnul kdesi v horach na statku, kde jsme plnili nejake ukoly, tak proste jen vymenil kolo a jel dal, zatimco ostatni v podobnych situacich zavod vzdavali.

      1. Záleží přece jak a včem ho plně nahradí.
        Do města a

        Záleží přece jak a včem ho plně nahradí.

        Do města a kolem komína třeba mě plně nahradí spalovák i-Miev úplně dokonale, hlavně tady zimě v Jizerkách na popojížedění se „studeným “ motorem k nezaplacení. dělám 80-100 Km denně

        Na delší cesty už to není,úplně ono

        Tam jedině hybrid natankuji plnou (39 litrů) jedu z Liberce na Znojmo
        tam doberu 13 litránků a jedu celou noc 10 hodin na Rab a mám tam ješte na týden ježdění po ostrově, tak doberu za 5 minut 35 litrů a jedu zpět na Znojmo. S klimou i boxem na střeše.

          1. Není nutné hned nahrazovat,stačí doplnit.
            Bylo by načase

            Není nutné hned nahrazovat,stačí doplnit.
            Bylo by načase začít v podání některého zajetého koncernu, výrobu cenově dostupného elektrokoně pro dojezdy za prací a obsluhu rodinných potřeb.
            Tesla nemůže za pár let nahradit naše automobilové jedničky!
            Je to od nich docela nefér!

            1. Ze je to v ulicich videt? Nahradilo mozna u nadsencu, kteri
              Ze je to v ulicich videt? Nahradilo mozna u nadsencu, kteri nemaji hluboko do kapsy.

              Trochu OT: Jsme se na sluzebce u snidane bavili s kolegou, co vicemene denne jezdi Jihlava-Praha a zpet a chysta se koupit nove auto (ted jezdi Meganem). Tak jsem tak popichnul „a co elektro“?
              Pocitali jsme a dospeli jsme k uspore cca 100.000 za rok, pokud bude nabijet doma za 2.50Kc/kWh. Aby dojel tam a zpet (v praci se dobijet neda), potreboval by bud jete S nebo (zatim nedostupnou) 3 – v obou pripadech cca 1.5MKc. Jeho puvodni plan byl cca 500kKc, takze rozdil kupni ceny auta by na palivu setril 10 let 🙁 Plky o „srovnatelne auto ve srovnatelne vybave“ neberu, on na to jezdeni eSkovy mercedes za 1.5M nepotrebuje. Ale levnejsi vyhovujici EV proste zatim neexistuje…

                1. Pochybuju, ze 40kWh verze da celorocne (v zime) cca 200km
                  Pochybuju, ze 40kWh verze da celorocne (v zime) cca 200km dalnice a 80 mimo. Mozna az bude za 60kW verze (u te cena, pokud vim, znama neni a nepredpokladam ochotu prodejcu davat slevu pokud bude o auto zajem – jako ze bude).

                2. OK, počítal jsem méně střed města-střed města, 280 km
                  OK, počítal jsem méně střed města-střed města, 280 km už jsou nejvzdálenější místa a to je fakt, že bez nabíjení je to v zimě jedině „za kamionem“, zvlášť když bych počítal po 3 letech 10% úbytek dojezdu.

                3. No a co známému brání v tom si to auto na víkend půjčit
                  No a co známému brání v tom si to auto na víkend půjčit a zkusit ty trasy projet? Zvláště pak v Praze, kde ty možnosti má? Může začít Golfem nebo Leafem s 30 kWh a pokračovat tou 40 kWh verzí. Nebo Hyundai Ioniq. Slibuje 280 km, tak ať se ukáže.
                  Jeho trasa je doslova posetá rychlonabíječkami v koncových/počátečních bodech pro případ potřeby. Plus jsou na dálnici vždy ještě před cílem obou cest pro případ potřeby. Čestlice (16 km od centra Prahy) nebo opačně Vystrkov (32 km do Jihlavy). Mezi Čestlicemi a Vystrkovem je to 86 km po dálnici. To dá i starý Peugeot Ion.
                  Tvrzení v práci se dobíjet nedá je obvykle blbost, obyčejné zásuvky 16A 230V jsou všude a za 8,5 hodiny z nich dostane do auta s přehledem 30 kWh, u slabšího jističe 10A 20 kWh. Jen je třeba se poohlédnout v okolí a případně se domluvit v místech, kde obvykle parkuje. To je vše.

                4. Ale tak jde kde co… Nadsenectvi je hezka vec. O neco min
                  Ale tak jde kde co… Nadsenectvi je hezka vec. O neco min hezka je snaha narvat EV jakoukoliv silou na jakoukoliv situaci.

                  Ale on nadsenec neni. Ani se nechce tvarit eko. Chce „jen“ jezdit do prace. Nechce Si cestu domu za synem zbytecne prodlouzit o pul hodiny diky potrebe nekde dobijet. Nechce mrznout v aute bez topeni aby dojel. Nechce dobijet 10 min od kancelare (PRE taky za 2.50) a v pulce dne chodit preparkovavat. Ze si sprava budovy nepreje ani dobijeni kol natoz aut je proste fakt. Renegatske pripojovani navzdory zakazu neni reseni. A vubec, proc by se mel namahat, skemrat, riskovat a vubec, kdyz na jeho problem dneska existuje jednoduche (spalovaci) reseni… Ze to za par let muze byt jinak je jina otazka, on potrebuje reseni „dneska“.

                5. Pre tvojho znameho proste EV nie je ale pre 80% ludi
                  Pre tvojho znameho proste EV nie je ale pre 80% ludi postacuje. Treba len zmenit zmyslanie a pochopit ze ak mam 10-15% tras nad 150km tak nepotrebujem spalovak so zasibou na 1100km. Ak 10-15% casu lietam tak si predsa nebudem kupovat lietadlo.

                6. Vsak jo. Ale proc jsem to se psal – tak nejak odhadem jsem
                  Vsak jo. Ale proc jsem to se psal – tak nejak odhadem jsem cekal, ze pri takovemhle najezdu uz bude navratnost lepsi, proto jsem mu to navrhl. A po spocitani me prekvapilo, ze jeste porad ne. Je pravda, ze kdyby ta trasa byla o kus kratsi (a bezpecne ji pokrylo auto „za mega“), tak by to vychazelo lip.

                7. Jak napsal Radovan, jestli ma na to dojizdet kazdy den takovou
                  Jak napsal Radovan, jestli ma na to dojizdet kazdy den takovou dalku, tak tam urcite nedela za par kacek a to auto za milion by si urcite dovolit mohl.

                  A jestli tak moc specha za synem, ze je mu jedno co jeho syn dycha tak by se mel zamyslet jestli je jeho sporivost aplikovana na spravnem miste. Diky tomu, ze takhle uvazuje vetsina jsou onkologie nacpane k prasknuti a clovek z mensiho mesta kde neumi na onkologii aplikovat treba TALEK se pak musi doslova doprosovat aby jeho blizkeho nekam vmackli.
                  At zije nejjednodussi a nejvyhodnejsi reseni “spalovak”.

                8. Ponechme stranou fakt, ze to co dneska koupim za milion (40
                  Ponechme stranou fakt, ze to co dneska koupim za milion (40 Leaf pokud vim jeste bezne ke koupi neni) je porad jeste dost kompromisni pro dlouhe jizdy (a nekdo ty kompromisy akceptuje, jiny ne).

                  Nicmene, nic proti argumentum o traveni deti, rakovine… (nechci nikomu brat dobry pocit, ze to nedela), ale zkusme to rozebrat rozumem a ne hranim na city.

                  O co se snizi expozice toho konkretniho ditete (nebo i obecne jakehokoliv ditete) pokud zrovna netrpi uchylkou tatovi rano mavat metr za vyfukem tim, ze si ta konkretni rodina poridi EV? Realne to bude tak max minuta denne, kdy by bylo (alespon teoreticky) vystavene emisim rodinneho auta (a to jeste jen pokud nekdo nastartuje auto a pak naklada rodinu nebo tak neco), zbytek dne a noci (99,93% casu) dycha totez, at ma rodina jake chce auto. A staci, aby kolem nej projel jeden jediny nakladak nebo traktor, co pamatuje Gottwalda, a cely blahodarny efekt je v p… alespon na rok.

                  A kdyz rodina jede na vylet, zase na 99.96% (pokud pocitam 2000 EV u nas rovnomerne rozlozenych, coz je taky podvod) pojedou za necim vyfukem. Me se jizda za EV za poslednich deset let u nas povedla presne jednou (a pred nim byl prekvapive dalsi vyfuk).

                  Myslim, ze realne nejaky efekt bude mit, az tech EV bude tak o dva rady vic a zaroven se zakaze provoz padesatiletych nakladaku a podobnych kourovych generatoru…

                9. No jezdit každý den Praha-Jihlava-Praha, tak jezdím vlakem,
                  No jezdit každý den Praha-Jihlava-Praha, tak jezdím vlakem, to myslím zcela vážně, tuhle trasu mi stačí jet 1x za měsíc a mám dost.

                10. Uprimne, ja bych do takoveho denniho dojizdeni taky nesel…
                  Uprimne, ja bych do takoveho denniho dojizdeni taky nesel…

                11. Psal jsem proto, ze !vetsina! uvazuje takto…
                  Uz jsem parkrat

                  Psal jsem proto, ze !vetsina! uvazuje takto…

                  Uz jsem parkrat premyslel proc mate pred tim nickem to “E”. Evidentne jen ke klamani nepritele.

                  PS: Pro nekoho je to hrani na city, pro jineho realita. I pres to co tu propagujete vam preji, aby jste zustal v te prvni skupine.
                  Mimochodem s tim hranim na city se spechanim za synem jste zacal vy.

                12. Uz jsem to tu parkrat vysvetloval, nick E-Ryc nema s
                  Uz jsem to tu parkrat vysvetloval, nick E-Ryc nema s elelektromobilitou nic spolecneho a pochazi cca z roku 98, kdy tu z elektromobilu byla tak mozna Skoda Eltra (a prakticky nikdo o ni ani nevedel).

                  Argument „chci byt alespon nejaky cas se synem“ neni muj, ale jeho. Stejne tak bychom se mohli babrat v tom, proc nepracuje bliz baraku nebo nekoupil barak bliz praci. Proste takove byly vstupni podminky diskuze.

                  Ad rakovina, je mi jasne, ze je to oblibeny argument. Zvlast lidi jako kuk nebo cipis, kteri sami tim spalovakem jezdi, ale ostatni s radi lyncuji za „zabijeni deti“. Ale vazne bych rad vedel, jestli existuje nejaka studie, ktera alespon naznacuje KAUZALITU (typ rodineho auta primo vlivnuje zdravi ditete). Verim v KORELACI (rodina, co koupi EV svym detem pravdepodobne nekupuje ruzne smakulady, vic je nuti do zdraveho zivotniho stylu… a tedy jsou zdravejsi – jen to neni dusledek vlastnictvi EV).

                13. Sice vědci dokázali, že výfukové plyny obsahují
                  Sice vědci dokázali, že výfukové plyny obsahují karcinogeny, ale to obsahuje i ovoce, uzeniny apod. Pokud se podívám na moje příbuzné či blízké známé co zemřeli na rakovinu, tak většina z nich jezdila autem minimálně, ale taky nemohu prohlásit, že jsou auta neškodlivá. Prostě tyhle věci bych sem netahal, to už je hodně extrémní argumentace. To že by EV auta přinesla městům velkou úlevu, to víme všichni, ale to musí podporovat města a stát. To že do Prahy nemíří žádná dotace pro podporu elektroaut je prostě špatně.

                14. ze nemiri?
                  aktualne v praze bezi nekolik projektu na vystavbu

                  ze nemiri?
                  aktualne v praze bezi nekolik projektu na vystavbu nabijecich stanic z verejneho rozpoctu…
                  A modre zony zdarma pro EV sice neni prima dotace, ale rozhodne to je slusna podpora EV.

                15. Parkování v modrých zonách je dočasné řešení, které
                  Parkování v modrých zonách je dočasné řešení, které nic nestojí a do dvou let to zruší. Výstavba pár nabíjecích stanic Prahu nevytrhne. Muselo by se postavit několik tisíc nabíječek 22 kW, pak by to bylo zajímavé. To co se v Praze připravuje, jsou nicotné projekty za pár desítek milionů.

                  https://fdrive.cz/clanky/praha-chce-postavit-skoro-60-nabijecich-stanic-pro-elektromobily-1910

                  Ještě dodám, že o dalších dvou nabíječkách ani mapy neví a jsou tam od prosince.

                  https://fdrive.cz/clanky/prazska-brumlovka-je-mekkou-elektromobility-pribyly-zde-dalsi-rychlonabijecky-1818

                16. Ad rakovina – jízda v autě… právěže chození po ulici
                  Ad rakovina – jízda v autě… právěže chození po ulici je to co je 100x horší ne ? Postávání na autobusových zastávkách hezky po ránu, kdy kolem projede každý diesel co jede do práce, x autobusů a rozvážkových náklaďáků. A pak ještě pár hlubokých nádechů na křižovatkách při stání na červenou než se překoná vzdálenost poslední MHD – práce…

                  Vození si zadku v autě je zdravé, ne že ne.

                17. No tak to jste frajer, kdyz to chcete videt takhle. Tak az
                  No tak to jste frajer, kdyz to chcete videt takhle. Tak az zase pujdete mestem kolem hlavni silnice zhluboka dychejte. Vzdyt ten smradek prece vubec neskodi.

                  Pak se rozhlednete kolik vidite okolo bytu kde ziji lide, kteri to tu dychaji stale a polozte si otazku jestli vazne potrebujete delat nejake vyzkumy aby jste uveril, ze velka cast z nich na te onkologii skonci.
                  Ale vlastne co je vam do nich, ze? Vase dite vam prece za vyfukem nemava.

                18. Vidim, ze jsme presli do osobnich utoku, takze dal nema cenu
                  Vidim, ze jsme presli do osobnich utoku, takze dal nema cenu diskutovat…

                  Ja prece nikde nerikam, ze emise neskodi (natoz, ze neskodi vubec). Jen jsem celkem presvedceny o tom, ze pravdepodobnost rakoviny jednoho konkretniho ditete nijak neplyne z toho, cim jezdi jeho rodice.

                  Pardon, ale utrpel jsem vzdelani, kde „dokazana plati“ (matfyz). Takze ocekavam, ze pokud nekdo tvrdi „kdyz si nekoupi EV, jeho dite skonci na onkologii“, tak to umi i necim podlozit. A ano, vim, ze je to implikace, takze (i pokud vyse zminene plati) z toho, ze si to EV koupi vubec neplyne, ze na te onkologii neskonci taky.

                19. Vzdelani evidentne neni vse, kdyz jste do ted nepochopil, ze
                  Vzdelani evidentne neni vse, kdyz jste do ted nepochopil, ze tu pisu od zacatku o tom, ze diky tomu, ze vetsina lidi smysli jako vy, vznika tenhle problem, ktery se bude jednou tykat i jejich blizkych, takze to neni zrovna o mem diteti, ale o ohleduplnosti k celemu okoli.

                20. Ano, je to moje vina. Vinik byl nalezen, problem vyresen, ti
                  Ano, je to moje vina. Vinik byl nalezen, problem vyresen, ti jedini spravni hosi vyhrali. Diky za diskuzi.

                21. Pardon, ze se jeste vracim k uzavrenemu tematu, ale proste mi
                  Pardon, ze se jeste vracim k uzavrenemu tematu, ale proste mi to vrta hlavou.

                  Predpokladam, ze jezdis X a ne „autem kategorie Leaf“ proto, ze „Leaf“ nesplnoval tvoje pozadavky. Tak proc je pro tebe (nebo napr. Radovana) sa*ra tak tezke uznat, ze muzou existovat lide, jejichz pozadavky taky nesplnuje, ale auto za 4M je proste mimo jejich realitu? A ze jim proste v tuhle chvili elektromobilni trh nema co nabidnout?

                  Ja (nebo vetsina odpurcu fanatickeho tlaceni ev, tro(t)ly nepocitam) tu prece taky nechodim vyrvavat, ze tech prumernych 300km na pracovni den (kdesi zminenych 70 tisic rocne) by se Leafem v pohode zvladlo (vzdyt je to jen jedno dobijeni venku) a tudiz tve pozadavky jsou nesmyslne…

                22. Nepopiram, ze je nemozne aby si kazdy nasel ekvivalent ev, ke
                  Nepopiram, ze je nemozne aby si kazdy nasel ekvivalent ev, ke spalovaku, ktery by splnoval jeho pozadavky a byl v jeho financnich moznostech.

                  Ovsem z te diskuze mi prislo, ze se spis snazite hledat argumenty proc to nejde nez jak by to jit mohlo.
                  Tak jsem se snazil poukazat na fakt, ze to ma i jine roviny nez jen tu financni. A jakmile jednou zacnete resit s nekym hodne blizkym to o cem jsem psal uz to proste berete vazne, protoze uz to neni neco co se vas prece netyka.

                23. To nejsou moje argumenty, ale musim rict, ze celkem chapu,
                  To nejsou moje argumenty, ale musim rict, ze celkem chapu, proc je pouzival (s necim souhlasim vic, s necim min). O tom, jakou cenu ma videt dite vecer 2.5h misto 2h (oproti imaginarnimu zdravotnimu prinosu 1 auta z 5.5 milionu) filozofovat nemuzu.

                  Ovsem nebudu mu tvrdit: tady si precti „pivo na Portas,“ takhle to vubec nefunguje. Protoze funguje, tyden jsem s Leafem jezdil a (prestoze jsem ty penize uz mel pripravene) zazitky me dost vyskolily. Ale jsem asi trochu specificky pripad, pro me auto neni nastroj na cestu do prace, takze muj pohled bude zkresleny.

                  Ad zdravotni problemy v rodine. Jasne ze to zmeni pohled. Proto jsem psal „zkusme se na to podivat „rozumove“ (kdyz je nejake nestesti v rodine, jde rozum stranou, taky jsme neco meli, byt ne rakovinu). Ale ja proste nevim, jak do provozu dostat netrivialni mnozstvi EV (ktere uz by opravdu prinesly zlepseni ovzdusi/zdravi lidi) jinak, nez ze vyrobci hnou zadkem a zacnou prodavat dostupne modely.

                  A to se jeste porad bavime o relativne bohate vrstve obyvatel schopnych/ochotnych koupit nove auto. Na vsi, odkud pochazim, je vedle bazar a co pozoruju, nejvic se toci auta tak 50-100k. A v tehle cenove oblasti EV ojetiny nejspis jeste dlouho nebudou (vzhledem k tomu, kde se porad drzi Iony nebo prvni Leafy). O moc vys lide s podprumernym prijmem nepujdou vyhody nevyhody. A popravde, to co leze v zime z lokalnich topenist dela jakekoliv emise z aut nezajimavymi, tohle je vec, ktera potrebuje vyresit driv.

                24. Kominy jsou na strese i proto, ze se to odtud lepe rozptyluje.
                  Kominy jsou na strese i proto, ze se to odtud lepe rozptyluje. Utcite jsou specificka mista kde to pri inverzi sedne, ale cim dal casteji se topi o neco cistsim plynem nebo tepelnym cerpadlem.
                  A rikat stejne dychame v zime humus z kamen tak proc resit auta je fakt ulet.

                  Nejezdim sice Leafem, ale pravdou je, ze drtiva vetsina meho okoli zmenila diky memu prikladu pohled na ev a nekteri uz ho vybiraji, jini jsou pripraveni na prichod novych generaci.
                  Proste kazde ev na ulici udela svou sluzbu. Je to efekt snehove koule. Tedy resit stale dokola co vyresi jedno nahrazene auto je nesmysl. Vyresi vic nez si myslite.

                25. Nerikam „proc resit auta“. Rikam, ze NA VESNICI (stare
                  Nerikam „proc resit auta“. Rikam, ze NA VESNICI (stare vesnice, ne neve satelity) nejsou problem emise z aut, ale sajrajt z lokalnich topenist (i kdyz i to se nastesti pomalu zlepsuje, az na nektere chronicke duchodce, kteri pali kdovi co).

                  Co se povedomi o EV tyce mozna (ano, par lidi prekvapilo, ze to vubec existuje; v tom pripade jsem mel na vsi nekonecnekrat vetsi vliv nez vsichni ostatni:)). Ale taky podle me ten produkt musi nejak rezonovat s cilovou skupinou (fuj, to zni jako managersky newspeak). A to na te vsi „za cenu nove oktavky s bidou dojedu do krajskeho mesta a zpatky“ ani „na to nenasetrim za cely zivot“ jaksi neni. V Praze mezi znamymi/kolegy ani o to svezeni zajem nebyl.

                26. Asi zijeme kazdy v jinem svete.
                  Ziju na stare vesnici kde se

                  Asi zijeme kazdy v jinem svete.
                  Ziju na stare vesnici kde se stavi i nove domy a s kourem z kominu fakt problem nemame. Ve meste kde pracuji pak uz vubec.

                  Mame temer nulovou nezamestnanost, takze nova auta si tu kupuje kde kdo a i ojeta se tu spise kupuji podle pravidla “nejsem tak bohaty abych si mohl kupovat levne veci”.

                  Svezt chce uplne kazdy, i pratele mych pratel, ktere ani neznam.

                27. Asi jo. Podhuri Sumavy. Vetsina vetsich zamestnavatelu v okoli
                  Asi jo. Podhuri Sumavy. Vetsina vetsich zamestnavatelu v okoli bud krachla nebo skomira, zemedelstvi taky neni zadny zazrak. A kdyz to reknu osklive, spousta lidi si tak nejak spokojene hnije a odvadi praci „primerenou vyplate“… Par jezdi daleko za praci, par se odstehovalo/zustalo nekde po skole. Prazdne baraky promenene na „ubytovny“. Nezajem vedeni obce o novou vystavbu. Ale mozna znim vic pesimisticky, nez to skutecne je.

                  Pokud nova auta, tak vesmes Fabie nebo nejlevnejsi Dacie.
                  Ad svezeni – musim rict, ze me to taky prekvapilo.

                28. Hodně lidí si udělalo názor na elektromobily v
                  Hodně lidí si udělalo názor na elektromobily v počátcích před 5-10 lety a u toho zůstali. Já je šokuji svým poskakovadlem, které mi ovšem vyhovuje. Oni přemýšlejí přesně v tom schématu jednou ročně Chorvatsko a tam s tím nedojedu, jednou ročně vezu skříň a ta se tam nevleze (i když by se divili, co se vše do Iona vleze), každý den musím jezdit na nabíječku (i když mají barák se zásuvkou a před firmou parkují u zdi, kde za ní jsou desítky zásuvek) atd. atd..
                  Dnes si kolegyně po 3 dnech bez auta v servisu vyslechla nabídku na náhradní vozidlo. Díl není v ČR dostupný. Auto tam bylo před 30 dny, kdy jí udělali svolávačku na spojku, a ta se jí teď rozpadla jinde. Jezdí denně přes 100 km, protože do práce to má 50 jedním směrem. Plus pojížďky, plus děti kroužky.
                  Když jsem jí nabídl svezení v aktuálně testovaném Hyundai Ioniq Electric, že reálně řeší vše, co potřebuje, normálně se naštvala. Ona má auto k ježdění, ne aby stála každou chvíli u nabíječky. Když jsem namítnul reálných 280 km dojezdu a ať si jde zařídit, poslala mne někam.
                  Přitom má barák, kde to může nabíjet a ještě mít noční proud za poloviční cenu pro celý barák, kdy bude za elektřinu platit jako já stejně nebo méně, než když elektroauto neměla. U firmy nabíječku zdarma. Vzhledem k nájezdu nutnost nabíjet max. co 2 dny. Po cestě taky min. 1 rychlonabíječka, kde Ioniq dělá prakticky skoro 1 kWh/1 min..
                  Kupuje spalovací auta kolem 0,5 milionu, spotřebu má 5-6 litrů díky dlouhé trase a silnicím s limitem 80-130 km. Loni tím nejpoužívanějším (Citröen C4 Picasso 1,6 HDi nafta, nový z 5/2014, pořizovačka 546 tis., 1/2018 102 tis. km) sama najela 23.500 km (mají doma 3 auta, manžel jezdí zvlášť dalších zhruba 60 km denně). Palivo v C4 ji stálo 44, údržba 50 tisíc Kč (2 garančky, nové zimní i letní pneu)= 94 tisíc Kč = 4,- Kč/1 km jen provoz (její vlastní data).
                  Vybavený Ioniq, pořád více než má nyní v C4, začíná ihned k odběru předváděčka ceníkově od 700 do 936 tisíc, nový od 800 do milionu. Spotřeba 11,5 kWh/100 km (já a kolegové jsme jezdili za 15 s topením v -2°C a v komfortu s vyhřívanými sedadly a volantem a interiérem na +22°C a po rychlostkách) znamená v nejdražší variantě 5,- Kč/1 kWh necelých 60 oproti minimálně 150,- Kč jen za palivo. Údržba je pak zcela jinde.
                  Samozřejmě by jí stačil bohatě Nissan LEAF ACENTA 30kWh baterka s 6.6 kW palubní nabíječkou, co je v předváděčkách za 550. Většinu cest jezdí sama a nevozí nic. Ale ona prostě do elektriky jít nechce. A hotovo.

                29. Hnidopich: urcite je tech 280km realnych (normalnim jizdnim
                  Hnidopich: urcite je tech 280km realnych (normalnim jizdnim stylem, ne hypermilingem)? Nepotvrzuje to ani zdejsi recenze.

                  Rejpal: Pokud nasledovalo obvykle zdejsi „a pokud si ho nekoupis, vrazdis male deti“, tak se moc nedivim, ze se sprajcla.

                30. A hele koutek sociálních jistot se znovu rozvířil :)))))
                  A hele koutek sociálních jistot se znovu rozvířil :)))))

                31. Nevím, zda je 5% nezaměstnanost ve vašem kraji brána jako
                  Nevím, zda je 5% nezaměstnanost ve vašem kraji brána jako nula, ale přijde mi, že žijete v jiném světě. Nic ve zlém, ale 50% obyvatel žije na hranici bídy a jediné co mě napadá, že do své firmy dojíždíte z Německa.

                32. Nevim jak je na tom kraj, ale v mem meste delaji naborari z
                  Nevim jak je na tom kraj, ale v mem meste delaji naborari z Nemecka najezdy na prumyslovou zonu kde pretahuji lidi. I tam stale pribyvaji nove budovy a zamestnance tam preplaci aby nejake sehnali. U obchodaku mame cedule, ze prijmou prodavacku s nastupnim platem 17tis.
                  Tady jsou nezamestnani jen ti co delat opravdu nechteji.

                33. Ono je to podobné v pohraničí všude a nejen tam. Typický
                  Ono je to podobné v pohraničí všude a nejen tam. Typický příklad, kdy chlap vydělává 24 tis. hrubého, manželka je s jedním dítětem na mateřské za 4,5 tis. měsíčně a ve třech lidech mají čistý příjem kolem 23 tis. a za 50 m2 byt zaplatí s poplatky a energiemi 12 tis., kolik jim zbyde na jednoho? Myslím že byste za to ani „nevstával z postele“. A to jsou na tom lidi i daleko hůře.

                34. Vstaval jsem z postele i za mene.
                  Vstaval jsem z postele i za mene.

                35. Chce do toho vrazit 500 tis. Kč s daní. Tedy už má na
                  Chce do toho vrazit 500 tis. Kč s daní. Tedy už má na výběr poměrně dost aut se silnější baterií, i nové předváděcí nebo čerstvě zánovní do 10 tis. km. Nabíjet bude v budově, jen to musí vyběhat. Domluvit se s PRE taky jde, aby nemusel přeparkovávat, když budou mít jistotu denního odběru a on tím přešvihne stání zdarma. Prostě pro úsporu 100 tis. Kč ročně jenom na palivu bude muset něco udělat. To je celé.

                  P.S. To se mu fakt vyplatí trávit kvůli práci denně 3 a více hodin v autě a řídit? Při ceně jen za palivo od 2,- Kč výše? Tedy obousměrně od 560,- Kč výše jen za palivo? To musí tedy vydělávat těžké prachy, když měsíčně vrazí do benzínu od 12 tisíc Kč výše. 50, 70, 100 čistého měsíčně? Začíná se mi těch jeho 280 km denně silně nepozdávat.
                  Ale připusťme, že je to reálně existující člověk. Nepřemýšlel Váš známý o MHD? Těch 140 km ukazují mapy.cz po dálnici za 1,5 hodiny, což je pro ranní dojíždění chiméra. Odpoledne podobně. AMSBUS to dělá z centra do centra (Jihlava metro Florenc) za +- hodinu čtyřicet a stojí 120-140 Kč, tedy obousměrně polovinu ceny paliva v autě. A to je obyčejná jízdenka jedním směrem, žádná předplacená nebo síťovka.

                36. EV se 40 kWh baterií stačí lehce dobít na výpadovce z
                  EV se 40 kWh baterií stačí lehce dobít na výpadovce z Prahy (několik míst) a není problém ani v zimě. Samozřejmě, když si někdo chce koupit auto za 500 tis. a porovná to s autem za 900 tis., tak to prostě cenově na první pohled moc nevychází, projeví se to až za pár let. Palivo na takový nájezd v prac. dnech je 200 tis. ročně, elektřina je tak 35 tis., takže za 4 roky je už elektřina hodně v plusu a to standardní spalovák už má motoricky dost. Všem říkám, že EV musí stát maximálně dvojnásobek ceny spalováku, když je nájezd 30 tis. km ročně, pak se to cenově určitě vyplatí. Čím větší nájezd tím více se vyplatí.

                37. 200.000 za palivo odpovida (pokud dobre pocitam) cca 9.5L/100,
                  200.000 za palivo odpovida (pokud dobre pocitam) cca 9.5L/100, to je tankem, ne?

                38. Pravda, to jsem počítal na svoje předchozí auto, auto s
                  Pravda, to jsem počítal na svoje předchozí auto, auto s benzínovým motorkem to bude dělat za 6l, tedy 120 tis. Kč ročně za palivo.

                39. Jj, pocitali jsme 2Kc/km, cili nejakych 6.5 na sto. Resp
                  Jj, pocitali jsme 2Kc/km, cili nejakych 6.5 na sto. Resp nevim, jestli tak skutecne vychazi ten soucasny Megane, ale odkyval mi to (to cislo mam ze sveho auta).

                40. Tak by se v současnosti mohl dívat na Leaf 40 kWh, Bolt je
                  Tak by se v současnosti mohl dívat na Leaf 40 kWh, Bolt je asi nesehnatelný, eGolf, nová i3 od BMW apod.. Ideální by to bylo dobít v práci a nezdržovat se 20ti minutovým nabíjením po cestě.

      2. Protože to nikdo nechce vyrábět dokud nemusí a když to
        Protože to nikdo nechce vyrábět dokud nemusí a když to vyrábí, tak v tak malých sériích, že to je spíš jako reklamní předmět. Už z toho, že sám Musk prohlašuje, že Tesla je skoro celou historii v červených číslech a ještě minimálně rok bude, je vidět, jak to s tím businessem je. Automobilky jsou zvyklé vyrábět se ziskem, takový záporný business je moc nebere.

          1. V USA je řada firem, které začaly kolem roku 2009 a mají
            V USA je řada firem, které začaly kolem roku 2009 a mají hodnotu stovek mil. USD a nejsou v červených číslech, ale argument se vždy najde jak pro tak proti. Pravda, většinou to jsou sice technologické firmy, ale ne výrobní. Počkejme do roku 2025 a uvidíme, jak to bude vypadat na trhu. Teď to klasické automobilky schválně bojkotují a budou vyrábět jen tolik, kolik musí, aby byly alespoň vidět. Nissan vyrobil směšných 300 tis. modelů Leaf za 8 let, ostatních modelů v tomto počtu vyrobí za pouhých 21 dní .

            1. Jmenujte mi nekterou nove vzniklou automobilku, ktera vyrabi
              Jmenujte mi nekterou nove vzniklou automobilku, ktera vyrabi seriove auta v mnozstvi 100tis. ks rocne a vyvazi je temer do celeho sveta a ostatni automobilky na ni reaguji zmenou sve vyroby? Zalozit automobilku co vyrobi par kousku nekde v garazi neni zase tak financne narocne.

              Jestli nekdo neco bojkotuje nebo to proste neumi a snazi se tedy zpetnym inzenyringem poucit od Tesly nic nemeni na mem tvrzeni, ze je to momentalne jedine plne elektricke auto, se kterym se da plne nahradit spalovak.

              1. K prvnímu odstatvci jsem se vyjádřil již v předchozím
                K prvnímu odstatvci jsem se vyjádřil již v předchozím příspěvku. Tesla nenahrazuje plně spalovák, nahrazuje spalovák s dojezdem cca 400km. To umí i Bolt. To že výrobce nedá např. do Nissan Leaf 60 kWh nebo 80 kWh baterii, není tím, že to neumí a musí to nějak okopírovat, nebo si myslíte, že nikdo neumí dát do auta větší baterii?

                1. Jestli umi nebo neumi dat nekdo jiny vetsi baterku je
                  Jestli umi nebo neumi dat nekdo jiny vetsi baterku je irelevantni. Tesla je aktualne jedine dostupne ev, ktere diky SC plne nahradi jakykoli spalovak.
                  To, ze jste si ji nemohl dovolit nebo by takovy vydaj za auto vase zena uz vubec nevydychala na tom nic nezmeni.

                2. Není zbytečné se hádat o něčem jako ženě kterou nemám
                  Není zbytečné se hádat o něčem jako ženě kterou nemám a Tesle kterou nechci?

                3. Kdysi jste psal, ze zena uz cenu Soula vydychavala
                  Kdysi jste psal, ze zena uz cenu Soula vydychavala ztuha.
                  Nechci nikoho urazet, takze mate pravdu, ze bude lepsi toho nechat.

                4. Já jsem opravdu nic takové nepsal, to není výdaj, kterým
                  Já jsem opravdu nic takové nepsal, to není výdaj, kterým by se člověk měl nějak podstatně zabývat.

                5. Tak to byl mozna nekdo jinej.
                  Tak to byl mozna nekdo jinej.

                6. Žena nežena, tak kdy má bejt začínající automobilka ve
                  Žena nežena, tak kdy má bejt začínající automobilka ve zisku??? Všichni jsou odborníci na ekonomiku, ale odpověd neví ani jeden. Lol 😀

                  Stejně mám pocit, že většina automobilek na začátku či později krachla, byla převzata, nebo ji museli někomu střelit nebo jí zachraňoval stát a brzo po svém vzniku už neříkala svému zakladateli či původci svého jména pane. Dopad tak Citroen i Smart. VW založil Hitler ze státních peněz a určil i kde bude stát. Ani Teslu už nevedou a nevlastní její zakladatelé.
                  Díky zakladatelům a jejich snům aspoň něco vzniklo. I znovuzrození Bugatti jen sen manažerů z VW a pěkně drahej a brutálně dotovanej sen.

                  Navíc Tesla není jen automobilka, ale je brána jako „tech“ čili technologická firma.

                7. Tesla si uz opravdu spatne casy prodelala a Musk tehdy nevahal
                  Tesla si uz opravdu spatne casy prodelala a Musk tehdy nevahal vsadit vsechen svuj majetek i penize ze SpaceX aby ji zachranil.
                  To jak si stoji Tesla i SpaceX dnes je proti krutym zacatkum a krizi v roce 2008 uplna pohodicka.

            2. ktera automobilka v USA zacla kolem roku 2004 jako Tesla (nebo
              ktera automobilka v USA zacla kolem roku 2004 jako Tesla (nebo 2009 pokud chcete) a neni v cervenych cislech?
              Z hlavy nevim kdy vznikla Elio Motors ani FF ani Lucid ani Bollinger ani Nicola, ale pokud vim tak ani jedna neni v zisku…

    1. Tak určitě, každej den na autowebech nějakej koumák
      Tak určitě, každej den na autowebech nějakej koumák haleká vo tom, že to umí každej nabouchat hromadu tužkovek do auta a plácnot tam elektromotor a že kdyby dinosauři chtěli, tak to zfleku vyroběj a budou jich chrlit miliony atd atd :))))
      Upřímně teda nechápu proč si Toyota s Mercedesm nechali dodávat pohonný ústrojí i baterkama do svejch elektrokryplů už před xtero lety vod začátečníků z garážšopu ve Fremontu? :)))

      1. Ať přemýšlím o tom jako celá řada dalších lidí,
        Ať přemýšlím o tom jako celá řada dalších lidí, nenapadá mě jiný důvod, než že prostě spalovák nahradit nechtěli a nechtějí, dokud k tomu nebude důvod a chtějí vyrábět spalováky co nejdéle. Možná je důvod, kteří všichni úzkostlivě tají a to třeba ten, že prostě baterie na výrobu 100 mil. aut ročně nejsou a nebudou, nebo něco podobného.

        Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků.
        Zdroj: https://auto.idnes.cz/baterie-akumulatory-tesla-volkswa-dt4-/automoto.aspx?c=A170712_002209_automoto_fdv

        1. Je nutno podotknout, že nynější masivní výroba
          Je nutno podotknout, že nynější masivní výroba spalováků tady taky nebyla ze dne na den a už vůbec ne během 10 let, kdy se třeba objevily první pokusy s Leafem a 8 let ho sériově vyrábí. Ty kapacity pro spalováky vznikaly postupně s poptávkou a dnešní výrobci aut jsou spíše takoví lego hračkáři, většinu věci nakupují od jiných a pak skládají dohromady. Ale vývojově a organizačně se ten organizmus posunul neskutečným způsobem. V podstatě totéž bude muset udělat elektormobilita, která to v podání Tesly bere jako ekosystém – výroba vlastní elektřiny (panely, střešní tašky, FVE jako celek), uchování vlastní elektřiny (baterie pro různá použití, dodávky celků), mobilita na vlastní elektřinu (automobily pouze na elektřinu). Ostatní automobilky jsou v tom hodně pozadu, ale snaží se to se svými modely elektroaut alespoň napodobit. Nejdále je v tom BMW, které se snaží s autem prodat i nabíječku, elektřinu z čistých zdrojů a pokud máte jakoukoliv stavbu, tak i FVE na ni, jen vše řeší dodavatelsky.

        2. No když i maličká Tesla může mít 5 gigatováren v roce
          No když i maličká Tesla může mít 5 gigatováren v roce 2025, tak stačí, aby se všechny ostatní automobilky rozhodly stejně a je jich tu hned 40. A pokud se podaří průlom v bateriích (třeba s pevným elektrolytem), tak jich 40 stačí pomalu na celosvětovou produkci.

  9. reverse engineering je úplne bežná vec ktorá funguje vo
    reverse engineering je úplne bežná vec ktorá funguje vo všetkých automobilkách. Každy sa totiž porovnáva a kopíruje čo je v rámci patentovej ochrany možné. Okrem Číny, tam nejaké patenty nerieša a kopírujú rovno. Navyše Tesla dala svoje k dispozícii takže Elon si to dokonca praje.

            1. Pokud by to tak bylo, byla by Tesla sama proti sobě. Firma
              Pokud by to tak bylo, byla by Tesla sama proti sobě. Firma která by si následně takové patenty přihlásila, by mohla Tesle úplně zničit výrobu těch komponent které by pod patenty byli konstrukčně začleněny. Patenty má Tesla samozřejmě i na pohon a s Panasonic společně i na baterie. Stejně tak Tesla cross licenčně využívá patenty Daimleru ohledně podvozku a zavěšení.

  10. No nevim, podle me nijak zasadne nezaostavaji…. kdo je tak
    No nevim, podle me nijak zasadne nezaostavaji…. kdo je tak zasadne predbehl? Tesla je produktem jasny etalon, ale to v zasade porad startup s lehce nejasnym osudem (verme ze dobrym, ale stoji zatim dost na hlinenych nohach). Pak tu mama Renault-Nissan (coz je tak trochu i evropske ze jo), GM (amerika), VW (nemecko), BMW (nemecko) a tim mimocinska elektromobilita v zasade konci….
    Tzn z tech automobilek, co realne zacaly do elektromobility delat a uz dnes i prodavaji je cca 50% evropskych….

    1. germánský fosilmobilky jsou náhodou patřičně z Tesly
      germánský fosilmobilky jsou náhodou patřičně z Tesly vodvařený, konzerva navíc provařená :))) Tesla jim udělal čáru přes harmonogram „vývoje“ dokonale čistýho dízlu kterým nás chtěly ještě 20 let když ne otravovat tak rovnou trávit na to nezapomeň Bobánku 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

      AŤ ŽIJE TESLA !!

      PS: germán cáluňg to má už vychytaný … 😉

      youtube.com/watch?v=kF9zBLEZbE8

      1. První koncept modelu S co jsi viděl je postaven na šasi
        První koncept modelu S co jsi viděl je postaven na šasi Mercedesu E. To nepostavili na koleně z ničeho, ani na to tehdá neměli čas.
        Na autech je i bez elektromotorů a baterek stále bambilion věcí k okopírování a vylepšování. Ďábel je skryt v detailech a nelícující těsnění ve dveřích dokáže hodně zkazit celkový dojem. Viz třeba to profláklé video kde si CEO VW sedá na veletrhu do Hyundaje a ptá se svejch inženýrů proč dosud nedokázali vyřešit skřípaní nastavení volantu, když už to zmákli i Korejci a inženýři se vymlouvaj že by pak Golf stálo o pár tisíc euro víc 😀

Napsat komentář