Volkswagen investuje do baterkové továrny Northvolt

Když se dva veteráni z Tesly rozhodli postavit obrovskou továrnu na baterky Northvolt ve Skandinávii, vypadalo to jako trochu jako bláhový nápad. Dnes už to tak nevypadá.

Podle Northvoltu je Švédsko ideálním místem pro výrobu baterií zejména proto, že země má dostatek elektřiny z obnovitelných zdrojů. V současné době získává Švédsko asi 60 % z obnovitelných zdrojů a do roku 2040 na ně plánuje přejít kompletně.
foto: Scania

Podporu projektu totiž aktuálně vyjádřil koncern Volkswagen, a to podporu velmi konkrétní. Skrze svou divizi nákladních aut Scania investuje do projektu Northvolt 10 milionů eur.

Společný výzkumný tým Northvolt Labs pracující ve švédském městě Västerås se bude zabývat vývojem a komercializací bateriových článků určených pro nákladní auta. Továrna by pak měla vyrůst v severošvédském městě Skellefteå.

Jedním z hlavních partnerů společnosti Northvolt je švýcarské ABB. Společně chtějí do příštího roku vybudovat demonstrační výrobní linku. Samotná továrna má začít výrobu v roce 2020.

Zástupci společností Scania a Northvolt

Zástupci společností Scania a Northvolt
foto: Northvolt, licence Creative Commons 3.0

Počáteční výrobní kapacita továrny Northvolt má být 8 GWh ročně. Jakmile však bude továrna hotova, což by mělo být v roce 2023, mohla by výroba dosáhnout až 32 GWh.

Tato čísla si samozřejmě žádají porovnání s dnes nejznámější „baterkárnou“ Tesla Gigafactory 1. Ta počítá s výrobní kapacitou zhruba podobnou, ale pouze v první fázi – nakonec má dosáhnout až 150 GWh!

Volkswagen bude baterie potřebovat, a to v nemalém množství. Vždyť už v roce 2025 plánuje prodávat čtvrtinu svých aut čistě na elektřinu – to znamená zhruba 2,5 milionu elektromobilů.

tisková zpráva

19 Comments on “Volkswagen investuje do baterkové továrny Northvolt”

    1. Co se pamatuji z doby před X lety co jsem tam byl, tak ceny
      Co se pamatuji z doby před X lety co jsem tam byl, tak ceny byly stejné jako zde, ale koruny proti sobě měly kurs zhruba 2, takže 250mli Kč bych viděl na ekvivalent asi 125 milionů. to není sice moc, ale pořád je to asi pěkná suma, pokud to ještě nemá být něco jako gigatovárna.

Napsat komentář