Toyota: hybridy oproti dieselu ušetří desítky tisíc a tuny emisí

Podle srovnávacího testu automobilky Toyota může firma ušetřit více než 100 000 Kč, když si do svého vozového parku nakoupí na tři roky 10 hybridních aut namísto dieselů.

Srovnání hybridů a dieselů na základě průměrných aktuálních cen paliva při běžném stylu jízdy provedla automobilka Toyota.
foto: Toyota

Firemní flotila deseti hybridních modelů Toyota Auris 1,8 s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů.

Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 g/km, průměrný diesel 113 gramů.

Hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzínovým motorem. Hybridy se samy dobíjejí při brzdění, při kterém se vytváří energie, a není je tím pádem nutné už nijak extra dobíjet.

Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a nízké provozní náklady, příznivá pořizovací cena a zároveň vysoká zůstatková hodnota. Hybrid je rovněž šetrnější k životnímu prostředí.

„Tichý zabiják diesel“

Dieselový motor je oproti tomu méně ekologický i ekonomický. Mnoho studií z poslední doby přineslo důkazy o tom, že emisní stopa dieselových motorů přímo ohrožuje lidské zdraví. Oxidy dusíků a pevné částice výfukových plynů naftových motorů jsou označovány za tiché zabijáky.

Podle průzkumu Ústředního automotoklubu nemá navíc 70 % dieselů v pořádku filtr pevných částic. Nesprávně fungující nebo chybějící filtr vypouští do ovzduší o 90 procent více sazí a dalších rakovinotvorných látek.


„I přes tato měření mnohé české firmy žijí při nákupu aut stále v zajetí mýtů a zastaralých informací. Myslí si, že jsou hybridy složité a drahé. Hybridy se už ale cenově vyrovnají vozům s běžným pohonem, jsou extrémně spolehlivé, mají mnohem nižší spotřebu paliva a nepoměrně nižší náklady na provoz – odpadají složité díly a např. brzdové komponenty se mění méně často,“ říká fleetový manažer Toyoty Jiří Maláček.

Průměrný dieselový motor znečistí životní prostředí ročně zhruba 2,3 tunami emisí, hybrid jich vypustí asi o tunu méně, ukázalo také měření Toyoty. Bez zajímavosti jistě není ani to, že dosavadní celosvětové prodeje více než 10 milionů vozů s hybridním pohonem pomohly ušetřit již 29 mld. litrů benzínů a do ovzduší se díky nim dostalo o 77 mil. tun emisí CO2 méně.

Nejen spotřeba pohonných hmot, ale i množství vypouštěných emisí přitom začíná být pro řadu firem rozhodujícím faktorem a součástí parametrů řady výběrových řízení.


Hybridní baterie přežije celé auto

Častou obavou při pořízení hybridního vozu je životnost baterie. Záruka na baterie u hybridních aut však může být i 10 let, takže přežije klidně i provoz celého auta. Dlouhou životnost zaručuje vlastní chladicí systém.

Akumulátory se za posledních 20 let v servisech vyměňovaly pouze po závažných nehodách. Nejlepší důkaz odolnosti přišel nedávno z Vídně. Rakouský taxikář totiž s Priusem druhé generace překročil milion kilometrů bez sebemenší poruchy.

S palivem za 1000 Kč ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid až tisíc kilometrů. Při rozjezdu nebo pomalém průjezdu v obytné zóně využívá hybrid jen elektrický pohon, takže je úplně tichý a nikoho neruší. Elektromotor lze charakterizovat jako sprintera, jehož typickým znakem je rychlý start a běh na krátké vzdálenosti.

Benzínový motor je spíše vytrvalostní typ, který dokáže rozložit síly na celou trasu. Při jízdě lze používat oba pohony současně nebo pouze elektrický pohon. Hybridy mohou jezdit za jakéhokoli počasí a mohou také kdekoli parkovat.

Náklady na prohlídku vozidla s hybridním pohonem jsou stejné a někdy i nižší než u vozidel s tradičním pohonem. Nemají totiž standardní díly, které by podléhaly opotřebení.

Toyota je v oblasti alternativních pohonů tahounem trhu, hybridních aut prodá nejvíce na světě. Vyrábět je začala jako první automobilka už před více než 20 lety.

tisková zpráva

79 Comments on “Toyota: hybridy oproti dieselu ušetří desítky tisíc a tuny emisí”

  1. Uzitecna diskuse,pridam trochu do mlyna.Mam Audi A6 allroad
    Uzitecna diskuse,pridam trochu do mlyna.Mam Audi A6 allroad 3.0 tdi 2016 a lexus rx 450h 2014,tak porovnavam rocni spotrebu techto automabilu.Audi je na tom na dalnici pri dodrzeni predppisu lepe,ale ne o mnoho,ale ve meste a na okreskach vede jasne lexus a navic co do spolehlivosti a nakladu na udrzbu neni o cem mluvit,Lexus jen bezny servis ted 134000 km,porucha zadna,audi ted 118000 km neni spatne,ale urcite problemy jsou,jen rozvody je bomba,o dalsim nemluvim,DSG take neni to uplne orechove.Nejsem letec a jednoznacne se priklanim k Lexusu a navic bych poznamenal,pokud vse spocitam Lexus mi vychazi jednoznacne lepe,Mnoho bezproblemovych km

  2. Dobrý den. Článek je zajímavý ale takový, spíš bych
    Dobrý den. Článek je zajímavý ale takový, spíš bych řekl reklamní. Bohužel nepatřím do kategorie lidí, co by si mohli kupovat Toyotu Prius nebo Octavii. I přesto, že jsem byl dlouhá léta příznivcem domácí Škody a následně VW s dieselovými motory, nedávno jsem dospěl k rozhodnutí koupit Toyotu Yaris Hybrid. A jak jsem se k tomuhle autu a značce dostal, když jsem měl vždy Škodu a VW? Protože jezdím primárně po Praze a blízkém okolí, chtěl jsem pro tyto účely původně Fabii nebo Polo, eventuálně Golfa s automatem. Golfa jsem již měl a po Praze jsem jezdil za 6-6,5l nafty. Před Golfy jsem měl Fiestu (benzín, automat,1998) a ta jezdila za 9 litrů. Nová auta s automatem byla v té době a možnostem drahá a jak mě naučil život, ta ojetá zase velmi náchylná na opravy opotřebované automatické převodovky. Protože jsem jednu z nich nechál neúspěšně opravit, donutilo mě to k podrobnému seznámení se s konstrukcí koncernových automatů. Než znovu dávat peníze do auta s 200tis km, rozhodl jsem se pro nové. Roli hrála spotřeba, cena a typ a případná poruchovost převodovky. Abych to zkrátil. Ve výběru zůstala krátká Fabie a Toyota Yaris. Jako setrvačnému příznivci koncernu se mi Toyota zprvu nelíbila ale dal jsem tu práci s tím abych si udělal nejdřív zkušební jízdu, která rozhodla. Když už dát tolik peněz za auto, tak za nové technologie. Yaris tedy slouží mým pracovním účelům a jsem za toto rozhodnutí rád. Naložený 4 osobami a plným kufrem jsem mimo město a v horách dosáhl 4,8l/100km, ve městě se v tomto chladném období pohybuji za 4,2l (jednotlivá jízda i 3,7, když je mezi 5-10st tepla). Převodovka e-CVT je do města to nejlepší, co jsem nezdil. Ze své podstaty planetového převodu dokáže plynulý rozjezd jakoli malou rychlostí v zácpách. Ostatně je to pozitivní důsledek absence všemožných hýbátek obsluhující spojky v koncernových automatech. Asi netřeba zdůrazňovat, že čím více hejblátek, tím větší opotřebení při městskéma příměstském provozu. Tedy jeden z mnoha plusů Toyotě. Emise nedokážu posoudit ale jsem o 2 litry dole proti původnímu autu. Jako laik jsem si všiml, že jsou litá kola bez prachu od brzdových destiček – potvrzuji tedy, že opotřebení brzd je mnohem menší díky rekuperaci. Topí to rychle. Na 30litrů benzinu 730km. Co se týká jízdy čistě v EV módu, nelze na to odpovědět jednoznačně a tabulková hodnota “až 2 km” vypadá nic moc. Příklad – z Jesenice přes Vestec až k autobazaru před Kunraticemu můžete jet téměř trvale v EV módu a to je o mnoho víc než 2 km. Obráceně, ve stoupáních s pomocí benzinu. Využití je tam tedy větší, než se na první pohled zdá. Samozřejmě, ideál by byl elektromobil, ale protože jsem bytovkář nebo panelákové dítě, nemám kde nabíjet a hybrid je cestou v tomto čase. Shrnuli výsledky, Fabia s manuálem po Praze za 6,3l, Fiesta s automatem CVT za 9l, Golf III 1.9TDi za 6, Golf IV Titronic za 6,5, Yaris za 4,2 (a az bude vic najeto a teplo + letni gumy, je možné, že to padne dolů)

    1. Toyota Prius hybrid HSD rok 2009 nenabíjecí (ne-plugin),
      Toyota Prius hybrid HSD rok 2009 nenabíjecí (ne-plugin), ujede v případě plného dobití baterie po brždění či jízdě z kopce následně po rovině menší rychlostí do cca 40 km/h asi 2 až 3 km. NiMH baterka mu na to půjčí asi 0,6 – 0,8 kWh.
      Proti tomu Prius Plug-in r. 2012 má navic Li baterii 4 kWh na kterou po dobití z běžné zásuvky (2,5h x 2kW) ujede asi 20 km.
      Vlastním obě verze, takže jde o reálné hodnoty.
      Nové plug-iny jako Toyota Prius Prime nebi Ioniq ujedou na elektřinu asi 40-50 km.

    2. Toto je častá otázka…
      Mohu se zeptat k čemu je Vám tato

      Toto je častá otázka…
      Mohu se zeptat k čemu je Vám tato informace? Nemá totiž vůbec žádnou vypovídací hodnotu. Jak jsem reagoval níže, cyklus nabíjení a vybíjení se donekonečna při jízdě opakuje.
      Jednorázové lze ujet tolik co píše kolega ale to není primární funkce hybridu.
      Jen bonus,pokud chci,mohu si tento režim na autě vynutit tlačítkem.
      Ale lepší varianta je dávkování plynu tak aby auto jelo jen na elektřinu. Pak lze klidně jet i při 70-80 km/hod na elektřinu a udržovat rychlost..

      1. Děkuji moc za odpověd, myslel jsem si to, že je to zhruba
        Děkuji moc za odpověd, myslel jsem si to, že je to zhruba max 2 km čistě na elektřinu. Můj dotaz nebyl úplně náhodou a mám k tomu konkrétní důvody. Pokud někdo chce ušetřit na palivu, tak je rozhodně levnější provoz pro nějakou firemní flotilu použití vozidel na CNG. Pokud chcete opravdu ušetřit, tak nemá smysl uvažovat o hybridu, ani plug-in hybridu, ale nejlepší volbou rovnou čistý elektromobil. Toyota Prius plug in hybrid stojí milion a klasický elektromobil i méně,
        ale provozně je čistý elektromobil daleko levnější a hlavně jednodušší systém bez zbytečné kombinace spalovacího motoru s elektropohonem.

        1. Není vůbec zač.
          Jsem moc rád, když se někdo zajímá a

          Není vůbec zač.
          Jsem moc rád, když se někdo zajímá a ptá, místo toho aby bez zkušenosti pomlouval…
          Toho si opravdu vážím…
          Co se týče nákupu nového auta a úspory tak tam si myslím že ani s elektromobilem nepochodíte. Ceny jsou tak vysoko že návratnost je asi v delším horizontu. Sám elektromobil také mám ale rozhodnuti o koupi nebylo z důvodu úspor.
          I když následný provoz bez ohledu na pořizovací cenu je velmi příjemný..:-)
          Možná že i to CNG nebude žádná výhra při cenách aut a palivu na stojanu.Průměrná spotřeba cca 6kg plynu po 25 korunách…na tyto náklady se hybridem dostanete také a s bonusem bezemisni jízdy. A to Vám ještě zamotam hlavu protože nový Prius doznal zásadní vylepšení a podle testů se dá dostat na 4litry běžnou jízdou….:-)

          1. Jen jsem chtěl také trochu přispět do diskuze. Ať je
            Jen jsem chtěl také trochu přispět do diskuze. Ať je nový prius jakýkoliv, tak je jeho základní cena dle platného ceníku Toyoty 990.000,- Kč a je to stále jen plug-in hybrid. Například Kia Soul EV stojí nová 870.000,- Kč. nebo Nissan Leaf 850.000,- Kč. I nový VW e-Golf je levnější v základních cenách 970.000,- Kč. Sám jsem byl několik měsíců majitelem plug-in hybridního VW Golf, který jsem pořídil ve slevě za 790 tis Kč. Auto v létě najede bez problému mezi 40-50 km čistě na elektřinu podobně jako Toyota Prius. Není to vůbec špatné auto, ale pokud máte opravdu zkušenosti s čistě elektrickými vozy, tak je volba jasná. Myslím si, že plug-in hybridy jsou pro lidi, kteří nevěří vozům na proud. Nyní jezdím se Soulem a moje další auto bude opět a pouze jen elektromobil. Co se hybridních aut týče, tak jsou to stále jen vozy se spalovacím motorem a vůbec jim nefandím. Možná k tomu přispělo nemalé množství arogantních majitelů, které jsem potkal na nabíjecích stanicích – blokovali parkovací místa u stojanů a když jsem se jich slušně zeptal, jestli umí číst a ví, že se zde nabíjejí elektromobily, tak mi řekli, že oni jsou eko a že mají elektrický motor. Na otázku, kde mají tedy nabíjecí konektor odešli pryč a byli velmi arogantní. Stalo se mi to již asi 5x na Praze 9 – CČM.

            1. Bohužel CČM je tím vyhlášené a v zásadě je potřeba u
              Bohužel CČM je tím vyhlášené a v zásadě je potřeba u umístění nabíjecích stanic přemýšlet – tedy umístit je někdo u výjezdu a co nejdále od vstupních míst do obchodních center a je pokoj – např. OC Smíchov apod.

              Jeden obrázek za všechny z OC Arkády v Praze na Pankráci, tohle už je nonplusultra debil….

              https://www.imgup.cz/image/LW6V

              1. S Peugeotem Ion bych se sice vedle něj ještě vešel –
                S Peugeotem Ion bych se sice vedle něj ještě vešel – akorát by chlapec nebo dívka museli dovnitř lézt přes spolujezdce – ale maje dlouhý kabel bych zaparkoval napříč za ním a tím ho zablokoval. Za stěračem nechal kontakt, kdyby měl náhodou „nabito“ dříve než já a chtěl odjet :-). Funguje to, většinou to nezopakuje.

              2. Takovejm nekompromisně vyšroubovávám ventilky a zásadně
                Takovejm nekompromisně vyšroubovávám ventilky a zásadně 3 a někdy všechny 4, rezervu má každý jednu a někdo žádnou 🙂
                Je to fuška, ale po této léčbě to už opravdu nikdy neudělá.
                Už jsem jich hodně nepotěšil, radost mi to nedělá, ale k hovadu jsem taky hovado.

            2. Co se týče nových aut,tak máte pravdu. Cena je opravdu
              Co se týče nových aut,tak máte pravdu. Cena je opravdu příliš vysoká. Já jsem nikdy na nové auto neměl a kupoval ojeté nebo s rozumným nájezdem a tam už se ceny trošku obrousí 🙂
              Blokování nabíjecího místa nechápu a samozřejmě ho také odsuzuji a mrzí mne, že to pomohlo k odporu k hybridům.
              Nevím jak tento nešvar řešit, chtělo by to jasná pravidla a možnost postihu. Bohužel je to ale trošku odraz stavu naší společnosti….:-(

  3. Na tých co jazdia s 1,5 litrom za 4,5 nebudem ani reagovat,
    Na tých co jazdia s 1,5 litrom za 4,5 nebudem ani reagovat, to uz urobili v diskusii ostatný a skrátka spotreba 4,5 sa da s klasikou dosiahnut ked jazdím sutaz spotreby. Ako im bolo ukázané realny priemer stoviek vodicov (SPRITMONITOR) je pri takomto aute 6,5 litra.
    Možem sa vyjadrit k Toyote Yaris hybrid a to jazdím už druhú. Mal som prvu generaciu , dokonca jednu z prvých vyrobenych a dodaných na Slovensko. Bola na 15-kach a tu je spotreba za celych cca 90000km…za tu dobu odisla len jedna ziarovka.
    Pri spotrebách sú aj poznámky tak sa da kuknut co malo vplyv na vyssiu spotrebu..napríklad „truhla na streche pri jazde do Chorvátska.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/524785.html

    Druhú mam od maja 2017 a som dakde na 16000km…je na 16-kach takže spotreba by bola lepsia keby 15-ky..aj tak možem povedat že urobili za tych 5 rokov posun…auto lepsie hospodári z energiou a jazda na bateriu je castejsia.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html

    Moje jazdy sú dost rovnake..z domu deti do skoly..cca 6km..do prace..cca 6km..nakup cca 6km..tieto krátke trasy zdvíhaju spotrebu nakolko motor musí bezat aby sa kúrilo teraz v zime..je jasne viditelny narast spotreby v zime…to iste dialnica. Najnizsie spotreby sa daju dosiahnut na okreskach…tam je auto ako ryba vo vode. Tato generacia je citelne lepsia..podvozok.hluk..jazdne vlasnosti..mal som obe auta par dni kym som prve predal a jazdli sme zo zenou za sebou rovnake trasy a presadali z auta do auta, skutočne rozdiel..vychadzalo to na cca 2-3 deci dole..a to su sirsie pneu.
    Tu je zoznam 50 naj aut zo spritmonitoru co sa spotreby týka…uzasny je aj Ioniq Hybrid..ten dokonca prekonava Toyotu..
    https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

    1. Přítelkyně s 1.6l 80kW benzínem jede dálnici-okresky
      Přítelkyně s 1.6l 80kW benzínem jede dálnici-okresky 100km/100km kolem 5 litrů, rekord má 4.9l/100lm, to hybrid ani nezajede. Ve městě se to vyrovná, ale dlouhodobý průměr je prakticky totožný s benzínovým motorem, záleží kolem % člověk najede ve městě a mimo město. Podle mě hybrid jednoznačně vede při ježdění pouze ve městě, ale jak říkám, je to pouhý mezistupeň mezi spalovacím a EV autem.

      1. Dovolím si malinko nesouhlasit.Pořád tu padají 2
        Dovolím si malinko nesouhlasit.Pořád tu padají 2 rozdílné pohledy na jízdu: úsporná a normální.
        Pokud přítelkyně jezdí úsporné a já pojedu s Priusem také úsporné jsem schopen dosáhnout 3,0-4l…
        Není to opravdu o tom že to hybrid „nezvládne“ mimo město. To je velmi rozšířený omyl… I mimo město auto často zpomaluje a jede z kopce a tím ukládá energii, která mu pomáhá při zrychlení ale zrovna tak dokáže díky ní projet i celou vesnicí na elektro..
        Bylo už by dobře pochopit, ze baterie hybridu se během jízdy nabíjí a vybíjí třeba 100x,200x.. a stejným počtem pomáhá spalovacímu motoru. Není to tak že se baterie za 2km vybije a hybrid už nefunguje…

          1. Dobře ale to je spotřeba jen při jízdě po dálnici.
            Ta

            Dobře ale to je spotřeba jen při jízdě po dálnici.
            Ta bude u klasického spalovaku také obrovská. Pokud při nájezdu na dálnici vynuluji počítač a odečtu spotřebu zase při sjezdu.
            Také mám zkušenost s Priusem,máme ho v rodině 4 roky a ujeto s nim pres 100tis km:-)
            Určitě je na dálnici spotřeba vyšší.
            Pokud ale zprůměruji vaši spotřebu jak je výsledná 5,5 l a to mi pořád přijde slušné na 1,8 benzin,automat a dálnice po cestě…:-)

            1. Ale ano, ovšem motor je 1,8l a 57 kW to není dnes kdoví co
              Ale ano, ovšem motor je 1,8l a 57 kW to není dnes kdoví co a díky elektromotoru se dostane na rozumnou hodnotu 82 kW. Ale hlavně není to spotřeba v řádu 3-4 litrů, o kterých se výrobci neustále baví, nehledě na cenu, která je oproti běžnému benzínovému auto o hodně vyšší. Pokud bych jezdil Priusem těch mých 70km denně po městě a okolí, je spotřeba super, řekněme 4l/100km a tedy náklad 1,20 Kč/km. S EV se stejným výkonem mám náklad 0,35 Kč/km, to je rozdíl výrazný a nepotřebuju k tomu hlavně benzínový motor.

              Pokud porovnám auto přítelkyně, jezdí průměr za 6,2 l/100km, tedy pokud by měla Prius místo Mercedes A180, tak by měla o 300 tis. dražší auto s podobnou spotřebou (neřeším velikost – Prius je o 25 cm delší, jezdí sama jen s nákupy).

              1. V žádném případě se nechci hádat. Elektromobil je
                V žádném případě se nechci hádat. Elektromobil je jasné nejlepší. Máme obě auta a jiné než elektrické bych nechtěl.
                Ale myslím že hybrid má svoje místo a pro někoho kdo se „boji“ elektromobilů je to dobrý mezistupeň.Nebo může byt jako první auto v rodině pro delší cesty.Beru to tak, že pokud by místo spalováků byly „alespoň“ hybridy ,byl by to pokrok.

                1. A čo by z toho politickí korupčníci mali ?!
                  Oni potrebujú

                  A čo by z toho politickí korupčníci mali ?!
                  Oni potrebujú vymyslieť nejaký projekt na, akože, podporu elektromobility a vytiahnuť peniaze z únie aby nakoniec tučný obnos skončil tam kde treba. A aj vlk sa nažerie a aj ovca zostane celá 😀

                2. Čistší vzduch pro své děti? Méně rakoviny? Tišší
                  Čistší vzduch pro své děti? Méně rakoviny? Tišší města?

                3. To je to posledné o čo im ide. Prvé sú prachy, preto sa
                  To je to posledné o čo im ide. Prvé sú prachy, preto sa deje, čo sa deje.

                4. Tuto korupční republiku už v tomto ohledu asi nic
                  Tuto korupční republiku už v tomto ohledu asi nic nezachrání, protože noví mladí „politici“ se velmi dobře učí od starých, jak nahrabat a nakrást. A jak šplhat ve funkcích (Langr, Gross, Benda, Sobotka, Pospíšil, nejnověji Feri, kazí se už i Piráti…..). Ostatně ti staří mezi sebe něco jiného, než takovou lidskou zrůdu, jakou jsou sami, jen tak nepustí. Systém je tak nastaven.
                  Občas se podaří někomu s hodně moc penězi mezi ně dostat. Viz Bureš Nebureš (podle toho, jaký soud to zrovna řeší). Ovšem pak začíná hon a lov a když by se nic nenašlo (což se v podnikání v ČR hledá hrozně snadno, když stávajícími korupčníky v politice a byrokracii dobře připravené gumové paragrafy lze tak hezky ohýbat podle momentálních potřeb), tak se nějaké to kompro vyrobí. Zdroje jsou.
                  Takže pak nás v elektromobilitě válcuje kromě Číny i Rusko a Ukrajina, kde podobné nařízení je také a funguje. Jak ověřili naši teslisté.
                  Zdraví je u nás veřejný statek placený daněmi z výdělku, zvanými už 28 let lživě pojistné. Tak co pak chcete? Dostat můžete tak maximálně plynobusy s nápisy Jezdím čistě ekologicky. Takže šup ke komínu plynového kotle a dýchat, vždyť je to podle nich skoro jako na horách 🙁

                5. To je smutný fakt, ale ako z tohoto začarovaného kruhu von
                  To je smutný fakt, ale ako z tohoto začarovaného kruhu von !?
                  Myslím, že pokiaľ nebude naozajstná priama demokracia, tak stále bude existovať priestor pre korupciu. A tá tak skoro, bohužiaľ, nebude 🙁

                6. Vzdělaní občané kverulanti. Ale jak z nich udělat
                  Vzdělaní občané kverulanti. Ale jak z nich udělat rozhodující 35% menšinu (protože ta u nás hýbe při +-60% volební účasti politikou), to je otázka na nobelovku.

                7. ani ta jedna zmena zakona by nepomohla. ono neni az tak tezke
                  ani ta jedna zmena zakona by nepomohla. ono neni az tak tezke budovat infrastrukturu dobijecek. dokonce to neni ani tak drahe, takze to i vcelku unesou dotace, takze se da ocekavat, ze infrastruktura brzo nebude problem. problem je v tom, ze mate vuz u ktereho porad resite jestli dojedete, kam dojedete a jak dlouho se zdrzite. za tohle mate dat dvojnasobnou cenu oproti vozu, ktery je casem vyladen tak, ze u nej resite pravidelne servisni prohlidky a jednou za cas dotankujete. proste jeden z parametru:cena/delka dobijeni/dojezd na jedno nabiti je potreba zmenit radikalne. s cenou se nic neudela nejblizsich 10 let pri soucasnych technologiich. tolik penez ve spolecnem rozpoctu neni, abychom to dotovali, razantni snizeni ceny z duvodu masovosti vyroby vzhledem k soucasne poptavce neprichazi v uvahu, delka dobijeni tam to taky nevypada, dojezd je hlavne o cene a jsme tam. cista elektromobilita dlouho zustane podminena dotacema a minoritni zalezitosti. dokud prirozeny vyvoj neprinese radikalni zmenu v ukladani energie.

                8. Ono opravdu stačí dát k dispozici jen tu zásuvku a to
                  Ono opravdu stačí dát k dispozici jen tu zásuvku a to může každá pumpa, ostatně většina ji už venku má, buď rovnou na zdi nebo za plechovými dvířky. A kasírovat to časově za zapůjčení klíče podle kapacity zásuvky, pokud už tedy neobětují pětistovku za podružný elektroměr, jak to má už roky řešeno každý kemp.
                  Tedy investice a úpravy nula nula nic, přitom další tržba z kafe, wc a něčeho k zakousnutí bude určitě taky.
                  A to ještě při ochotě majitele/provozovate dát červený pětikolík, tam může viset pomalá rychlonabíječka, jakou v Rousínově. A zaplatí ji někdo další. https://www.evmapa.cz/rousinov-autocentrum-d1-exit-216

                9. vzdyd jo. to nic nestoji. ale ja rikam, ze ani to
                  vzdyd jo. to nic nestoji. ale ja rikam, ze ani to elektromobilite moc nepomuze.

                10. To si nemyslím. Bavíme se aktuálně o možnosti vzniku
                  To si nemyslím. Bavíme se aktuálně o možnosti vzniku dalších 3.869 nabíjecích míst. Prakticky obratem přes noc. https://www.mpo.cz/assets/cz/energetika/statistika/statistika-cerpacich-stanic-pohonnych-hmot/2018/1/Seznam_verCs_2018_0118.pdf

                  Pro majitele vozidel se silnou palubní nabíječkou naprostá paráda (22 kW všude), pro ostatní možnost, aby někdo na takových místech provozoval po domluvě pomalou rychlonabíječku a tím toto nabíjecí místo získalo rázem na významu pro všechny elektromobilisty bez výjimky. Viz http://www.hybrid.cz/jihoceske-slavonice-se-nove-chlubi-tesla-nabijeckami#comment-128079

                11. klidne naridme to. zakaz koureni v restauracich jsme taky
                  klidne naridme to. zakaz koureni v restauracich jsme taky naridlili. co na tom, ze nekomu zasahujeme do podnikani. to ber cert. otazka je co potom, kdyz ani tohle ty elektromobilite moc nepomuze.

                1. Yaris je proti tomu mini auto, přítelkyni se nové áčko
                  Yaris je proti tomu mini auto, přítelkyni se nové áčko nevešlo o 5 cm do garáže a musel nechat vybourat část zdi.

            2. Pánové téma toho nesmyslného článku od Toyoty je
              Pánové téma toho nesmyslného článku od Toyoty je porovnání diesel proti hybridu a nezlobte se na mě, ale 5 let jezdím v Octavii 2.0 tdi a dlouhodobý průměr je 4,8l/100km. Pořizovací cena byla 500tis kč. Ať mi nikdo netvrdí že se hybrid vyplatí. Jezdím 200km denně z plzně do centra Prahy. Jak Tady už jeden kolega psal, je to celé nesmysl a hybrid je jen slepá ulička v evoluci automobilů…dokud nezačne Toyota chrlit čisté elektromobily za 600tisíc s dojedem aspoň 500km tak nemá smysl takové lživé studie ani ve snu vymýšlet…
              A ano jsem prase a dobytek a zamořuju ovzduší NOxama, ale prostě jen reaguju na ty nesmysly co tu nekteří tvrdíte o výhodnosti hybridu-v tomto režimu mi žádný prius spotřebu nesníží.

              1. A co je definice toho že se hybrid vyplatí?? Že bude mít
                A co je definice toho že se hybrid vyplatí?? Že bude mít nižší spotřebu? Nebo nižší emise? Nebo nižší pořizovací cenu?
                Všichni argumentují krásnou spotřebou dieselu a nedostatečné nízkou spotřebou hybridu../ z jejich pohledu/
                Ale i kdyby byla spotřeba stejná tak je pořád lepší spotřeba /4,8 ve Vašem případě / hybridu, než dieselu…
                A když už se „nevyplatí“ Vám,tak lidem ve městě kde pojedete určité….
                Sám jste si odpověděl na konci Vašeho příspěvku…
                Ano hybrid smysl a přínos má, právě proto aby dopad prasat s Nox byl nižší..
                Kdyby jste měl Priuse, budete jezdit za stejnou nebo nižší spotřebu a vyprodukujete méně Nox atd…V čem se tedy nevyplatí a je to slepá ulička???
                A ano elektromobil je samozřejmě razantně lepší ale v tuto chvíli Vám opravdu nikdo elektromobil s dojezdem 500km,za 600tis nevyrobí…

                1. eMichal: ano souhlasím, pro lidi ve městě je diesel
                  eMichal: ano souhlasím, pro lidi ve městě je diesel největší svinstvo a sám si další auto s naftovým motorem nekoupím – kdyby evropské automobilky a německá vláda nezamlčovali jasné fakty o škodlivosti, tak bych si ho nejspíš ani tehdy nekoupil, ale byla to jen reakce na ten nesmysl, co vytvořila Toyota – prostě ta úspora je nesmyslná, a pokud má hybrid v něčem navrch, tak to rozhodně nejsou výhodnější náklady na provoz ani na pořízení! O nějaké statisícové úspoře kterou Toyota uvádí se nedá vůbec mluvit. A to ještě Toyota zamlčuje, že při provozu na dálnici a s téměř nulovou rekuperací je spotřeba o několik litrů vyšší než u toho zmiňovaného dieselu – což z logiky věci má na svědomí právě ta váha navíc kterou hybridní pohon představuje. Takže jako nákupní vozítko do města ano-pro mě na dlouhé trasy ne…

                2. Obávám se, že i s tou dálnicí to nebude úplně pravda.
                  Obávám se, že i s tou dálnicí to nebude úplně pravda. Beru tedy podle sebe, diesel jsem měl (Octavia I, 1,9TDI 66kW, 2002), teď mám Prius II (2005) a rozdíl ve spotřebě tam je docela znát. Město a příměstský provoz jednoznačně výrazně lepší Prius, mimo zimní období 4 – 4,3 l, Octavia v tom samém režimu 5,5 – 6 l. Dálnice Prius 5,2 při skoro dodržování limitů, Octavia při tom samém 5,5 l.Max. co jsem se s Priusem dostal bylo asi 6,2 l, ale to bylo ježdění po dálnici rychlostmi mezi 160 – 170 km/hod. (Německo). Jenom upozorňuji, že rozhodně nepatřím mezi jezdce „na spotřebu“, ale zase taky nejezdím jako rapl, tj. nějak střed. Srovnávám tedy starší vozy zhruba stejných kategorií, dnes bude ten diesel asi úspornější, ale hybrid taky.

                3. Stará octavia a nová se ve spotřebě nedají moc
                  Stará octavia a nová se ve spotřebě nedají moc srovnávat. Mám 5let staré auto a spotřebou na dálnici se při předpisové rychlosti 140kmh na 6ku pohybuju se spotřebou běžně pod 5 litrů. Jediné co jsem chtěl říct je, že ten rozdíl je v součtu a průměru zima/léto strašně malej na to, aby se ten hybrid vyplatil z ekonomického hlediska-což byl předmět článku. Ekologii neřeším, tam má rozhodně hybrid navrch v městském provozu, nicméně na dálnici si může s normálním motorem podat v emisích ruku.

              2. No nic proti, ale za cenu octavie 2,0TDI mate v pohode auris
                No nic proti, ale za cenu octavie 2,0TDI mate v pohode auris kombi hybrid, (vlasnte ten hybrid bude skoro o 100 000 levnejsi) a jako bonus je to „automat“…. spotreba bude srovnatelna, a toyoti hybrid je prakticky „vecny“ pohon….

  4. Já jsem jezdil s Aurisem TS hybrid cca 4 roky. Super auto do
    Já jsem jezdil s Aurisem TS hybrid cca 4 roky. Super auto do města a do nejbližšího okolí – opravdu maximální spokojenost. Reálná spotřeba 4 – 4,5 l na 100 km, ale co už nikdo neřekne, v zimě běžně 6 i více za stejných podmínek. Teplo musí pro topení generovat spalovací motor a elektromotor se tolik neuplatní – spotřeba jde logicky nahoru. S těmi 136 koňmi, tedy spíše 100 kW bych byl dost opatrný. Platí to jen tehdy, když je dostatečně nabitá trakční baterie, jinak je tam jen 73 kW spalovacího motoru a to není v kombinaci s eCVT zejména na dálnici nic moc. Při předjíždění je třeba na to myslet. Zkrátka na dlouhé a rychlé přesuny to nebylo úplně ono.
    Teď mám hybridní RAV4, to je úplně jiná třída. Excelentní dynamika a spotřeba jen o cca 0,5 -1 l vyšší, než míval Auris. Předjíždění je bezproblémové, dlouhé a rychlé jízdy kolem 7 l na 100 km. Vše dobré a příjemné co míval Auris je zde v ještě větší míře.

    1. tiez om sa na tom zasekol.
      mam novu toyotu a spotreba je tam

      tiez om sa na tom zasekol.
      mam novu toyotu a spotreba je tam rovnaka ako vo vsetkych autach ktore som doteraz mal aj 20 r. dozadu, je mi 43.

      fyzika je svina, nepusti.

      casto rozhoduje iba hmotnost, pokial bol k tomu sity motor.
      to bol pripad skody s htp 1.2 bez turba trojvalec. dokonca aj po dialnici prekvapenie.

      pri tomto tu, nuz japonci maju 100 km/h limit a tomu siju svoje motory, a ak si drzi stabilne 97 tachometrovych, je tam tych 5L pri vacsich autach. inak kratko 10 -12 L, dialnice 7 – 8L, bocaky 5 L

      tu ide ciste iba o prejav a jazdne vlastnosti, a skor renault nissan su lepsie volby.

      otrasne podvozky toyot radsej nekomentujem.

  5. Čerstvá zkušenost z STK. Auto (Auris TS HSD, 95 kkm –
    Čerstvá zkušenost z STK. Auto (Auris TS HSD, 95 kkm – nebylo kromě pravidelných prohlídek v servisu – poslední při 75kkm) jsem před tím umyl a vyměnil lékárničku. Emise super, problémy 0. Mám z něj pocit, jako by mělo najeto tak 30kkm. V tuto dobu bych „normální“ auto byl nucen vyměnit. Doteď ušetřilo ca. 50kKč. Právě od teď mi ale začíná vydělávat slušný prachy, protože se prodlužuje doba prodeje starého a nákupu nového.

    1. To nebude tím, že je to hybrid, ale tím že je to Toyota.
      To nebude tím, že je to hybrid, ale tím že je to Toyota. Mám Verso 1.8 benzín od r. 2005 (koupeno jako nové) najeto aktuálně 212tisKm. Na to auto nedám dopustit a za celou dobu vlastnictví jsem neřešil kromě výměny brzd a žárovek žádnou závadu! V lednu jsem šel na STK (žádná příprava předem) a prošel jsem naprosto v pohodě.
      Jen škoda, že Toyota nedělá kromě Priuse žádný plug-in hybrid. To jediné by mě donutilo k výměně.
      PS: s jakou dlouhodobou spotřebou jezdíte?

      1. To je asi trochu zavádějící, protože záleží na
        To je asi trochu zavádějící, protože záleží na délkách trasy, převýšení, semaforech, zácpách. Mám dlouhodobou spotřebu (skutečnou, počítač o 0,2 l podhodnocuje) v létě 4,4, v zimě 4.9. Jezdím nejčastěji asi 30 km trasy po okrskách a ve městě s kolonami s výškovým převýšením asi 250 m. Toyoty mi připadají, ze v normálním benzínu o něco víc žerou než ostatní auta.

        1. Tak spotřebu 4,5l mám u benzíňáka bez zbytečné baterie
          Tak spotřebu 4,5l mám u benzíňáka bez zbytečné baterie a elektromotoru taky. Je to rozhodně ekologičtější pohon než hybrid, protože odpadá CO2 při výrobě dalšího (elektro)motoru a baterie. Hybrida jedině se zásuvkou, jinak jděte s ekologií do háje drahá tojoto…

            1. O tom, kdo je pako můžeme dalekosáhle polemizovat. Pokud je
              O tom, kdo je pako můžeme dalekosáhle polemizovat. Pokud je tvé IQ stejně vysoké jako tvé slovenské ego, určitě ses už někde dočetl, že hybrid má dvě baterie. Jednu 12V pro startování spalovacího motoru a jednu vysokonapěťovou pro pohon hybridního motoru. Oproti spalovacímu motoru tedy cca 50kg navíc na vysokonapěťové baterii, kterou musí někdo vyrobit a při tom vznikne cosi, čemu se říká skleníkový plyn. Doporučuji inhalovat více kyslíku, prospěje to tvému alkoholem poškozenému mozku…

              1. Anonym sa urazil…
                Nie, neviem ako funguje HSD, ty si prvý,

                Anonym sa urazil…
                Nie, neviem ako funguje HSD, ty si prvý, od koho to počujem.
                A Toyota je úplne blbá aj so svojimi hybridmi, tak ako aj milióny ľudí, čo ich kupujú. Prečo si radšej nekúpia to tvoje auto s 4,5 l/100km, ušetrili by.

                1. Anonym se neurazil…jen netráví celý den u PC laciným
                  Anonym se neurazil…jen netráví celý den u PC laciným tlacháním a urážením diskutujících. O spotřebě svého vozu nepochybuji…jezdím s ním poměrně často. Jinak počty prodaných čistě benzínových motorů jsou kolem 6 milionů kusů ročně – v porovnání s pár set tisíci hybridů pořád trochu vyšší číslo, nemyslíš? Mám rád elektromobily, dokázal bych si představit plugin hybrida s dojezdem 50km, ale hybrid se spotřebou 4,5l ve městě a 7l na dálnici je podle mě holý nesmysl – o ceně a návratnosti netřeba diskutovat…

              2. Jen drobná oprava, 12V baterie neslouží ke startování ale
                Jen drobná oprava, 12V baterie neslouží ke startování ale pouze k napájení systému a spotřebičů v autě pokud není aktivované.Proto také vydrží déle než klasická startovací… Prius startuje generátorem z vysokonapěťové baterie….
                A ano VN baterie se musela vyrobit,ale spoustu věcí co má třeba diesel zase ne…:-)

              1. Neda mi to nezapojit se do diskuse:-)
                Pokud se člověk bude

                Neda mi to nezapojit se do diskuse:-)
                Pokud se člověk bude snažit,zajede s každým autem zajímavou spotřebu. Ale u 1,5 benzinu dlouhodobá 4,5l????
                Nechci hybrid za každou cenu přeceňovat, ale zapomíná se a nehovoří se o největších přednostech hybridů:

                1. Fantasticky hospodaří s energií – žádná nepřijde nazmar a ukládá se na pozdější potřebu- brzdění
                2. Když už motor běží opět se max. hospodaří s energií a motor klidně může pohánět kola a přebytkem současné nabíjet baterii.
                3. Asi nejpřínosnějši přednost pro lidi ve městě- bezemisni jízda i několik km z našetřené energie a pohyb v kolonách a samaforech bezemisnē a bezhlučnē….
                Jak po přečtení těchto přednosti může nekdo srovnávat s benzinem,nebo nedej bože s dieslem?????

                1. „1. Fantasticky hospodaří s energií …“
                  To „fantasticky“

                  „1. Fantasticky hospodaří s energií …“
                  To „fantasticky“ by som prenechal až elektromobilom. Toyota, akokoľvek má vymakaný motor v HSD, stále má iba 40% účinnosť. Zvyšných 60% sa mení na teplo.

                2. Ano,samozřejmě ve srovnání s auty s pouze spalovacím
                  Ano,samozřejmě ve srovnání s auty s pouze spalovacím motorem, elektroauta jsou úplně jinde…

              2. V tom případě Vám gratuluji, podle statistik je
                V tom případě Vám gratuluji, podle statistik je průměrná reálná spotřeba Vaší Mazdy cca 6,54l / 100km . Takže jste výborný řidič a pro předpokládám, že z hybridem by jste dosáhl možná i lepší spotřeby než tabulkových 3,5l / 100km.

                1. To je dost možný, že by s hybridem nahnal pomocí
                  To je dost možný, že by s hybridem nahnal pomocí „plachtění“ extranízkou spotřebu.

                2. Pánové, vaše tabulky mě opravdu moc netrápí – mám verzi
                  Pánové, vaše tabulky mě opravdu moc netrápí – mám verzi skyactiv a jezím denně 40km okresky a 10km po městě – dlouhodobá průměrná je kolem 5l/100km, v létě 4,5l/100km.
                  Více netřeba dodávat…

              3. Já taky a ta je 6,26 l, takže odhaduju že to nejspíš
                Já taky a ta je 6,26 l, takže odhaduju že to nejspíš půlku cesty tlačíš. 🙂
                https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-3.html?fueltype=2&exactmodel=1.5&powerunit=2
                I kdybys takové spotřeby dosahoval tak jsi vyjímka, které 99,9 % řidičů nikdy nedosáhne a nelze tudíž řict že tato Mazda má obecně tak nízkou spotřebu a proto je pro těch 99,9 % řidičů nesmysl si kupovat hybrid. To je blbost. Pochybuju že já jakožto průměrný řidič bych toho dosáhl. Já se místo slibů výrobce podívám na reálný spotřeby do Spritmonitoru a hned vim co mě v reálu čeká.

          1. No, dobře. Tak jednou v létě jsem to z domu zajel do práce
            No, dobře. Tak jednou v létě jsem to z domu zajel do práce (26 km) za 2.6 l/100… Psal jsem, že takto se to srovnávat nedá. Spotřeba je mimo město s dieselem srovnatelná, největší rozdíl je ve městě – a to HLAVNĚ v komfortu. Auto nemá problém cukat rychle v koloně, nevznikají díry, do kterých se chce někdo vecpat, potřebuješ k ovládání jediný pedál a jen jednu ruku atd.

  6. Souhlasím, že tento typ marketingu je fakt
    Souhlasím, že tento typ marketingu je fakt nešťastný.
    Toyota je super se svými hybridy, především proto, že např. u RAV4 ceny prakticky srovnala se svými benzínovými/naftovými verzemi. Takže například u RAVky už to není o tom jestli Diesel, benzín nebo hybrid. Tam je volba prakticky jasná, proto prodávají tolik Hybridů (viz předchozí články).
    Ale takovéhle PR je fakt výstřel do tmy.

  7. „Firemní flotila deseti hybridních modelů Toyota Auris 1,8
    „Firemní flotila deseti hybridních modelů Toyota Auris 1,8 s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů.“

    Tohle je nejlepší vtip, co jsem dnes četl. Kdo z lidí kteří mají firemní auto, opravdu jezdí za tabulkové spotřeby? Navíc 114 tisíc je pakatel proti kupříkladu 500-900 tisícům, které ta firma ušetří za nákup dieselu v nižší střední od jiného výrobce, než když si pořídí hybridní Auris v tech 10 kusech.

    Marketing Toyoty je v tomto ohledu dosti strašný.

    1. Nevím úplně přesně v čem je ten vtip???
      On hybrid bude

      Nevím úplně přesně v čem je ten vtip???
      On hybrid bude opravdu jezdit úsporněji- tabulková spotřeba asi.nebude ani u dieselu… a navíc s neporovnatelnou pachovou stopou za autem třeba v koloně…
      A že by Auris byl o tolik dražší než diesel ve stejné třídě s automatem??? Hm hm hm….:-)

      1. Automat většinu firem opravdu nezajímá 😉 V téhle
        Automat většinu firem opravdu nezajímá 😉 V téhle kategorii prostě nejvíce flotil využívá Fabie, Rapidy, Golfy, velice často se teď objevují i30 a cenou tam dost nahlodává populární Octavie. Flotilových Aurisů je poskromnu a v hybridu ještě méně. Auris hybrid TSK je vhodný jako firemní auto převážně pro taxikáře. Pro kupříkladu obchoďáky kteří ročně nalítají 60+ tisíc kilometrů bych o Aurisu neuvažoval ani omylem, většina cest dálnice a s řidiči co byli zvyklí na diesel a tedy nehledíc na jízdní režim a spotřebu.

        Obchoďáci by mě Auris hybrid rovnou hodili na hlavu, za ty prachy jim tak bohužel firma radši pořídí naftové Octávky kde máme slevy v řádu 25-30% kterou nedá Toyota ani na 50 kusů. Smutná realita 😉

        1. Ok, takový názor beru…
          Bohužel do obchodních věcí

          Ok, takový názor beru…
          Bohužel do obchodních věcí nevidím a pokud je to se slevami jak píšete tak je to škoda…
          Možná že by ale některé přednosti obchodáci i ocenili..
          Naštěstí jsou i firmy, které zohledňují i jiné aspekty než jen cenu a to si zaslouží obdiv..

          1. Slevy z pořizovacích cen zamíchají ekonomikou provozu auta
            Slevy z pořizovacích cen zamíchají ekonomikou provozu auta hodně moc. Viz můj Ion za 439 tis. Kč s DPH před skoro 5 lety, když za něj chtěli běžně 700, sem tam 550. Když bych k tomu přidal 60+ tis. km ročně s palivem za 7 tisíc paušálu od ČEZu a garančkami po 20 tisících kvůli záruce po 2 tis. Kč průměr, tak to dělá hodně málo na 1 km (když ročně palivo a garančky udělají jen 22 haléřů/1 km).
            V tom je kouzlo flotil, že nakupujete vše za úplně jiné ceny. 25-30% z pořizovačky, další procenta slev na palivo, oleje a další náplně, totéž na pneu, mytí, garančky……
            Pak dojdete za flotilovým manažerem s nabídkou velký nájezd a běžná cena naftového s provozem versus elektrický vůz a on se jen směje.
            Hluk, vibrace a jedy ho nezajímají, to jsou externality a tyhle náklady neplatí on, ale celá společnost. Že část z toho logicky denně odnášejí rovnou z těch vozidel i jeho řidiči, závozníci, skladníci, obchoďáci, servisáci atd. opravdu zatím řeší jen některé firmy a komu čest, tomu čest.

    1. 3000 ks vodíkových bomb v Kalifornii?! To snad není ani
      3000 ks vodíkových bomb v Kalifornii?! To snad není ani možný… to už spíš věřím jaks postoval tu diskotéku minule …

      youtube.com/watch?v=LLCF7vPanrY

      … že po tolika šlupkách Kalifornie konečně odpadně přesně jak Lex Luthor odhadoval 😉

Napsat komentář