Hyundai doma v Jižní Koreji rozjel předobjednávky na elektromobil Hyundai Kona. K dispozici bude s bateriemi o kapacitě 39,2 kWh a 64 kWh (240 km/390 km).
foto: Hyundai
Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric. Dalším podobným zablýsknutím bude nejspíš i nový Hyundai Kona.
NEPŘEHLÉDNĚTE Hyundai Kona jako elektrické SUV s dojezdem 350 km
Podobně jako u Boltu, i v případě Hyundai Kona dodává pohonný systém a baterii společnost LG Chem. Elektromotor má výkon 150 kW. Dojezd baterií 39,2 kWh/64 kWh je 240 km/390 km dle jihokorejského měřícího cyklu, který se podobá velmi přesné americké normě EPA.
Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric je v přepočtu 33 000 eur, resp. 36 850 eur za verzi s větší baterií. Plně elektrická verze auta je kupodivu o něco větší, než ta vybavená benzinovým motorem (výška +5 mm na 1555 mm a délka +15 mm na 4180 mm).
Hlavním konkurentem pro Konu bude tedy nejspíš Chevrolet Bolt. Narozdíl od něj ale přichází Kona s několika technickými vychytávkami. Předně, využívá modernější články NCM 811, což by mělo ve výsledku znamenat až o 150 kg lehčí baterii.
To by se mělo odrazit i v nižší spotřebě. Podobně jako využití tepelného čerpadla pro vytápění kabiny. Auto nabídne také adaptivní tempomat.
První dodávky elektromobilu Hyundai Kona v Jižní Koreji mají začít už v první polovině tohoto roku. Do Evropy se auto dostane ještě letos. Tohle vypadá na další pecku. Těšíte se?
SUV – je označení pro vzhled,nebo to znamená pohon 4×4?
Za
SUV – je označení pro vzhled,nebo to znamená pohon 4×4?
Za tu cenu by to byla slušná díra do světa!
Karoq je za 600000,- Kč s 1.5 TSI,neumím si představit řidiče s měsíčním nájezdem do 3000 km co by neupřednostnil elektro pohon.
Pane Horcik, je cena v prepoctu 33 000 eur, resp. 36 850 bez
Pane Horcik, je cena v prepoctu 33 000 eur, resp. 36 850 bez DPH, alebo s DPH?
Mne sa zda, ze to skor vyzera na cenu bez DPH … Logicky by to odpovedalo cene s DPH mierne vyssej ako ma teraz Ioniq.
Konečně další velkobaterkáč za celkem rozumnou cenu a k
Konečně další velkobaterkáč za celkem rozumnou cenu a k tomu jako rozumnej doplněk verze s menší baterkou. V SUV balení, to už bude neodolatelné. Velkobaterkovýho Bolta GM v Evropě zařízlo takže s dvouletým zpožděním je tu další pokus vo normání elektroato. Kolik jich vyroběj? 10 nebo 20 tisíc?
To je fajn! Že by IONIQ mohl cenově spadnout? 🙂 Vůbec bych
To je fajn! Že by IONIQ mohl cenově spadnout? 🙂 Vůbec bych se nezlobil!
Pozitivní zpráva, ale aby pak dostupnost nespadla ze 12ti
Pozitivní zpráva, ale aby pak dostupnost nespadla ze 12ti měsíců na 24.
Dostupnost je řízena výrobou. Pokud se v Evropě zvedne
Dostupnost je řízena výrobou. Pokud se v Evropě zvedne zájem o tyto vozy, výroba zvedne produkci. Teoreticky čekačka nemusí být tak dlouhá. V Nošovicích to mohou montovat a nemusí dovážet. Ale abych pravdu řekl nevím kde vyrábí současné modely IONIQ
Dostupnost EV je nejvíc závislá na kapacitách továren na
Dostupnost EV je nejvíc závislá na kapacitách továren na baterie a ty nejsou kdovíjaké, když s nima dokáže zamávat i jedna zakázka megabaterie pro Austrálii. Reálnou čekačku na IONIQa tu lidé zmiňovali kolem 1 roku.
Tak vyrobni kapacita baterii se take zvysuje ne? Myslim ze LG
Tak vyrobni kapacita baterii se take zvysuje ne? Myslim ze LG a Pnasonic hlasili, ze zvedaji produkce. Ale ruku do ohne za to nedam 🙂
A vi se kde se vyrabi? Dovoz Korea?
To zvýšení je takového rázu, že je pro to potřeba
To zvýšení je takového rázu, že je pro to potřeba stavět Gigatovárny. Na to nějaké zyvšování produkce ve stávajících továrnách nestači. Zatím nemám pocit že by nějaký gigtovárny přibejvali, to jsou spíš jen malý továrničky, který sotva pokryjou produkci pár tisíc kousků.
Třeba nás překvapí 🙂
Třeba nás překvapí 🙂
Ty malé nové továrničky třeba v Polsku a Maďarsku, byla
Ty malé nové továrničky třeba v Polsku a Maďarsku, byla každá minimálně od začátku na baterie pro 50 000 velkých elektroaut ročně.
Ja jen, ze ho mam v planu koupit a cekacka rok je docela…
Ja jen, ze ho mam v planu koupit a cekacka rok je docela… opruz… 😀
Ioniq je vyrabany v Juznej Korei. 6 mesiacov cakacka (4 na
Ioniq je vyrabany v Juznej Korei. 6 mesiacov cakacka (4 na vyrobu a 2 mesiace transport).
Objednaval som na konci Marca 2017, povedali, ze bude koncom roka 2017, dodali mi ho prvy Oktobrovy tyzden.
A dostupnos je riadena kapacitou tovarni na vyrobu bateriek (ta ista LG Chem v Korei ich vyraba aj pre Chevrolet Bolt …)
Super děkuji za info! Alespoň vím co mám čekat pokud se
Super děkuji za info! Alespoň vím co mám čekat pokud se rozhodnu pro nové a nevezmu předváděčku 🙂
TAK co koupime si tu KUxDU
TAK co koupime si tu KUxDU ??
http://www.autoforum.cz/bleskovky/hyundai-kona-se-jeste-ani-nezacalo-prodavat-a-uz-se-muselo-prejmenovat/
V Portugalsku by sa asi dost špatne predával:D
V Portugalsku by sa asi dost špatne predával:D
Stejně jako tydle brejle u nás
Stejně jako tydle brejle u nás 😀
https://www.hovenvision.com/
raději bez hoven 😀
raději bez hoven 😀
… ma napadol taký sloganík: Bez HOVEN ho.no uvidis…
… ma napadol taký sloganík: Bez HOVEN ho.no uvidis…
Pecka to bude, ale jestli jich na celou Evropu dodaj jen 5000
Pecka to bude, ale jestli jich na celou Evropu dodaj jen 5000 jako IONIQu tak to bude jen další nedostupnej výsměch s čekací lhůtou víc jak jeden rok. Takže k odběru 2019, 2020? ;D
„Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom.
„Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric.“
Naprosto žádnej boom se nekoná. Když chcete ukojit 50 milionů Korejců 2000 Boltama, který loni vyprodali během hodiny a elektrickým IONIQem, kterého vyrobili neuvěřitelných 7000 pro celý svět v první várce, tak je to celý akorát k pláči na to jaké jsou to kolosální automobilky. Myslím že letos se GM doslova plácne přes kapsu a mimořádně Korejcům dodá fenomenálních 5000 Boltů. To není boom, ale naprostej výsměch a házení droptů od gigantů, kteří by údajně mohli vyrábět bambiliony elektroaut a smést konkurenci z povrchu, kdyby chtěli. Evidentně nechtěj, zřejmě maj pocit že 2000 objednávek za den není dostatečnej zájem proto aby vstali z postele.
Chevrolet Bolt Sold Out For All Of 2017 In South Korea
https://insideevs.com/chevrolet-bolt-sold-2017-south-korea/
GM says it will deliver 5,000 Chevy Bolt EVs to South Korea this year (2018)
https://electrek.co/2018/01/16/gm-chevy-bolt-ev-south-korea/
No nevím, mě se zdá že v Jižní Koreji žádná velká
No nevím, mě se zdá že v Jižní Koreji žádná velká obchodní limitace není, a za tu nedotovanou miliónovou cenu se tam toho prostě víc neprodá.
Každej kdo elektrické auto od Hyundaie opravdu chce si ho v ČR a nejspíš i Koreji může normálně za tržní cenu koupit.
Zároveň i podle rozdílu cen ve velikosti baterií to vypadá, že v baterkách už problém není, a vysoká cena bude spíš způsobená malosériovou výrobou.
Z čehož zároveň plyne, že nastoupení velkého množství automobilek do elektra s mnoha různými modely rychlé snižování cen bude naopak brzdit.
Takže sázka VW 2020 na jednu univerzální elektrickou platformu pro všechny své masové osobáky byla správná, s elektrikou zaspali a blbě pod vlivem krátcemyslících markeťáků investovali jen ve sporťácích.
Tak znova, všech 2000 Boltů po 42 000 $ vyprodali za den,
Tak znova, všech 2000 Boltů po 42 000 $ vyprodali za den, tím bylo pro rok 2017 vyprodáno a ty máš pocit se tam víc elektrik neprodá.
“General Motors Korea began taking Bolt orders on March 17 for an initial allotment of 400 vehicles. Those cars sold out in less than two hours, and by the end of the day, GM had received nearly 2,000 orders.”
„Pricing for the Bolt in South Korea starts at 47.79 million won (US $42,254)“
Já píši Hyundai, ale i u toho GM se nejspíš většina
Já píši Hyundai, ale i u toho GM se nejspíš většina korejských zájemců, kteří se už rozhodli elektro koupit, přihlásila hned ten první den, takže nějaké obří množství neuspokojených kupujících, co by museli čekat víc jak půl roku, což je běžné i u objednávání některých fosilů, nakonec nebylo.
Ale je pravda, že jsou automobilky nadměrně prolezlé předraženým merketinkem, a neschopně používají regulaci prodeje aut s málo pružnou výrobní kapacitou jednodušeji flexibilním určováním cen.
Dedukce jak noha 🙂
Dedukce jak noha 🙂
No to je fakt…. Juknul jsem na prodeje EV za rok 2017.
No to je fakt…. Juknul jsem na prodeje EV za rok 2017. Najít pěkou stránku, kde by byli solidní tabulky a ne je nom kecy byla celkem řehole. Ale tohle je solidní:
https://evobsession.com/electric-car-sales/
Je nutno kliknout na záložku YTD 2017
Celkově je stránka velice přehledná – hlavně je tam rozbor prodeje na třech hlavních trzích. USA, Čína a Evropa.
Celkem šokující je údaj o prodeji EV za 2017 v Číně v počtu 490750 kusů …
Z výsledků plyne v celku známý fakt že první housle hraje aliance Renault Nissan a Tesla …. (teda vyjma Číny kde je výrobců mraky (v přehledu uvedeno jenom 20 výrobců, přičemž zbytek co se nevešli do tabulky vyrobil za rok 2017 celkem 132592 (!) EV.
Podrobné prostudování stránky zabere tak 1-2 hoďky. Večer sa na to vrhnu. Uvítám , když na to bude mít víc diskutujících čas….:-)
Ještě před pár lety se tam prodávaly stovky kusů
Ještě před pár lety se tam prodávaly stovky kusů ročně, od ledna do října 2017 to bylo 10 000 kusů za měsíc. To by mohl být boom, ne?
Těch 10 tisíc nebylo za říjen ale do ledna do října, to
Těch 10 tisíc nebylo za říjen ale do ledna do října, to je trochu rozdíl 🙂
Pravda, v rychlosti jsem to přehlédl, pardon za zmatení.
Pravda, v rychlosti jsem to přehlédl, pardon za zmatení. Komentář jsem upravil.
Obávám se stejného přístupu jako v případě Bolta a
Obávám se stejného přístupu jako v případě Bolta a Ioniq. Tedy výroba řádově tisíce kusů ročně a reálná dostupnost žádná.
150 kg úspora hmotnosti baterie? Pecka…. Tohle krásně
150 kg úspora hmotnosti baterie? Pecka…. Tohle krásně zvýší dojezd. Korejští výrobci EV maj výhodu, že na baterie si zajedou přes ulici do LG chem resp. Samsung SDI. Bohužel evropský vývoj v tomhle velice mírně řečeno pokulhává…. O revolučních HE3DA zatím ticho po pěšině ….. safra.
No tak to vypadá hodně zajímavě. První elektrické SUV s
No tak to vypadá hodně zajímavě. První elektrické SUV s cenou pod milion. Výkon 150 Kw je velmi pěkný. Netušíte někdo zda to bude nabídnuto s pohonem 4×4?
Přesně, chtělo by to 4×4, ale o tom si asi budeme muset
Přesně, chtělo by to 4×4, ale o tom si asi budeme muset nechat jen zdát… 🙁
Kona a SUV? Leda tak v dětském balení. Je to pidi auto,
Kona a SUV? Leda tak v dětském balení. Je to pidi auto, Soul je vedle něj velký bratr a to mam v podstatě pidi kufr. Rodinný auto ani náhodou.
Neelektrická Kona se nabízí ve verzi 4×4. Moje otázka
Neelektrická Kona se nabízí ve verzi 4×4. Moje otázka zněla zda bude toto dostupné i elektrice. Rozměry Soulu by mi stačily, a Kona je podle specifikaci dokonce o chlup větší. Ale jak říkám, to není pro mne důležitý parametr. Zajímavé je, že se jim na tak malém malém půdorysu podařilo postavit vozidlo, které by i u nás v horách mohlo jezdit i v zimě bez anxiety range s dvojnásobnou kapacitou oproti sesterskému Soulu.
60kWh baterie za 36k ecek? Jeste letos? No sem s tim, to
60kWh baterie za 36k ecek? Jeste letos? No sem s tim, to opravdu vypada zajimave.
Ten obrázok sa mi nejak nezdá. Electric nemá chladič a
Ten obrázok sa mi nejak nezdá. Electric nemá chladič a vyzerá spredu podobne ako ioniq
V Hyundai to vzali za správny koniec. Za túto cenu s
V Hyundai to vzali za správny koniec. Za túto cenu s väčšou batériou to nebudú stačiť vyrábať. A keď to náhodou bude mať ťažné, tak idem do toho na 100%
plus ~25 kWh za priplatok 3850 eur? Tesla ma $9000 pre Model
plus ~25 kWh za priplatok 3850 eur? Tesla ma $9000 pre Model 3, pekne…
Cim viac konkurencie tym skor sa rozhybu aj „nasi“. Takze ano
Cim viac konkurencie tym skor sa rozhybu aj „nasi“. Takze ano tesim sa.
čo si si nakoniec kúpil?
koňa!
🙂
čo si si nakoniec kúpil?
koňa!
🙂
Tesime! Diky bohu za Teslu a Asii. Tem se nekeca, ale Kona. 🙂
Tesime! Diky bohu za Teslu a Asii. Tem se nekeca, ale Kona. 🙂