Rozlučte se s NEDC, je tu WLTP! Nový Nissan Leaf ujede 285 km

Systém udávání dojezdu elektroaut dle evropské normy NEDC byl dlouhodobě terčem kritiky. Teď je tu nová norma WLTP a podle ní má nový Nissan Leaf kombinovaný dojezd 285 km.

Nový Nissan Leaf se v ČR stal spolu s novým e-Golfem Ekologickým autem roku 2018.
foto: Nissan

Jedním z prvních případů, kdy se WLTP hodnoty dojezdu objevují v Evropě, je uvedení nového Nissanu Leaf v Rakousku. Tabulka specifikací jasně udává kromě např. dobíjení (CHAdeMO, Mennekes Typ 2) také podrobnosti o dojezdu dle WLTP.

Dojezd se liší dle výbavy. Pro výbavy Visia a Acenta platí dojezd ve městě 415 km a kombinovaný 285 km při průměrné spotřebě 19,4 kWh/100 km. Pro výbavy N-Connecta a Tecna je to 389 km, 270 km a a 20,6 kWh/100 km.

Technická data nového Nissanu Leaf v Rakousku

Technická data nového Nissanu Leaf v Rakousku
foto: Nissan

Pro srovnání, NEDC dojezd činí 378 km, kombinovaný EPA dojezd (americký standard) je 241 km. WLTP už kromě jiného počítá s účinností palubní nabíječky, což je i důvod tak vysokého čísla u spotřeby.

Na tabulce rakouského Nissanu je také vidět, že 17″ kola místo 16″ navýší spotřebu o ne právě malých 1,2 kWh/100 km. Menší kola jsou k dispozici u dvou nižších výbav.

36 Comments on “Rozlučte se s NEDC, je tu WLTP! Nový Nissan Leaf ujede 285 km”

  1. Jedine EPA. Ta realite odpovida nejvic. V urcitych kruzich je
    Jedine EPA. Ta realite odpovida nejvic. V urcitych kruzich je modou nadavat na Americany ale EPA je nejrealistictejsi, dyzlblejt odhalili one a doping Americana Armstronga taky oni. Vim ze je to trochu off topic ale je to pravda. Takze ja budu sledovat dal jen EPA.

  2. Chapem, ze pre uzivatela je parameter spotreba to co plati zo
    Chapem, ze pre uzivatela je parameter spotreba to co plati zo zasuvky. V konecnom dosledku to je to co si zaplati. Ale to vobec nesuvisi s tym kolko prejde na nabitie = dojazd. To zavisi od kapacity a stavu baterky (teplota atd).
    A suhlasim ze by mali davat aj u spalovakov rozmedzie od do (pomaly mesto, dialnica v zime) a kazdy si da pomer ktorym jazdi co a tak bude mat lepsiu predstavu.

      1. To je ten důvod, proč žádné normované testy nemají moc
        To je ten důvod, proč žádné normované testy nemají moc blízko k realitě. Každý jezdí s jinak těžkou nohou, topí jinak, vozí jiný počet lidí, atd.
        Všechny tyhle testy (ať už NEDC, či jakýkoliv jiný) má sloužit především k porovnávání aut mezi sebou, protože testy se provádějí pro všechny za stejných podmínek (které jsou více či méně přiblížené realitě).
        Škoda, že moc lidí to nechápe a pořád mají tendenci srovnávat normovaný dojezd s reálným dojezdem, který je pro každého jiný.

        1. Jenže automobilky se normovaným dojezdem chluběj na
          Jenže automobilky se normovaným dojezdem chluběj na veřejnosti. Klidně ať si to používaj mezi sebou, ale takhle jenom matou lidi zavádějícíma informacema. Je to jen jejich chyba, buď maj poučit veřejnost nebo držet hubu. EPA s tím problém nemá a je schopná dodat čísla užitečná pro veřejnost. Navíc se dá stanovit jaký je ideální způsob používání vozidla určený výrobcem a podle toho pak každý řidič může poznat jak jezdí, zda má těžkou nebo nebo lehkou a tudíž jak se odchyluje od průměru.

          1. I EPA má svoje omezení, ale je to určitě užitečnější
            I EPA má svoje omezení, ale je to určitě užitečnější než NEDC apod. Já to mám u Soulu tak, že dojezd EPA je minimální dojezd a NEDC je maximální dojezd při teplotě 20°C. Nevím, proč někdo se snaží být chytřejší než v USA a vymýšlet novou přiblblou normu, která stejně neodpovídá realitě.

  3. 285km WLPT vs 241km EPA… hmmm to znamena stale prilis
    285km WLPT vs 241km EPA… hmmm to znamena stale prilis optimisticke.
    Osobne bych uvital kdyby se uvadel spis neco jako „optimistic“ a „pesimistic“ dojezd. Jeden by byl neco jako v lete po meste, druhy v zime po dalnici….clovek by pak vedel na cem je.
    U tohodle leafa by to pak treba vypalo jako :
    Optimistic – 400km
    Pesimistic – 200km

        1. Prechod na WLTP má ešte jeden vedlajší efekt. Všetky
          Prechod na WLTP má ešte jeden vedlajší efekt. Všetky sračkomety, čo budú testované, budú mať väčšiu spotrebu, tým pádom viac emisií CO2 čoho dôsledkom bude zvýšená platba do europskej kasy. Myslím, že to povedie k zvýšenej výrobe EV, aby si to mohli dinosauri odpísať.
          -za každý gram emisií CO2 nad 130g/km platia 95€ za každý predaný sračkomet 😀
          Ja som ale pekný škodoradostník, to priznávam 🙂

          1. Do roku 2020 vcetne se pro hodnoceni emisi pouziva NEDC. WLTP
            Do roku 2020 vcetne se pro hodnoceni emisi pouziva NEDC. WLTP se ma pouzivat od oku 2021, pro ktery zatim plati limit 95 g/km, tento by vsak mel byt v prubehu roku 2020 navysen, aby korespondoval s vyssi spotrebou v novem testu.
            Jina uprava samozrejme muze byt v jednotlivych statech, kde jsou poplatky za registraci automobilu nebo dane stanovovany va zaklade emisi CO2.

      1. Blázníte, ukázalo by se že zhruba tak 200-300 eurosavcu
        Blázníte, ukázalo by se že zhruba tak 200-300 eurosavcu (euroúředník) je tam jen kvůlivá sání 🙂 Činnost a potřebnost je nutno prokazovat dnes a denně. Ovšem zase to nevyšlo, opět vyplodili blábol. Chtěli to jinak a dopadlo to jako vždycky, jak říkali komanči.

    1. S tou spotrebou vcetne nabijeni to bylo podle me vzdycky.
      S tou spotrebou vcetne nabijeni to bylo podle me vzdycky. Spocitejte si i jina auta. To co vam ukazuje palubni pocitac je z baterky ,proto Vam to ukazuje tak mala cisla , ktera nevychazeji na kapacitu a dojezd.

      To je jako by se udavala spotreba notbuku z baterie a ne ze site musi se zapocitat i ucinnost zdroje.

        1. Je to nějak málo, máte pravdu ,ale na druhou stranu
          Je to nějak málo, máte pravdu ,ale na druhou stranu nevěřím že má tesla s jejím systémem vytápění baterií účinnost 90% máte na to nějaký podklad? Nenašel jsem oficiální údaje o spotřebě v tomto případě když se počítá účinnost nabíjení je jednou podle jaké normy.

          Ioniq 28/2,80= 10 Kwh na 100 Km spotřeba udávaná 11,5 učinnost 87%

          Soul 30/2,5 spotřeba 12 udávaná 14,7 učinmost 82%

          MiEV 16/1,6 spotřeba 10 Kwh udávaná 12,5 účinnost 80%
          (já jezdím dle elektroměru dlouhodobě za 15)

          Takže lidi růžové brýle dolu i u elektrického auta se na kola dostane výrazně méně energie než se odebere ze zásuvky.
          V zimě to je ještě horší .

          Takže podle mě u leafa je spotřeba kolem 20 Kwh ze zásuvky raálný údaj když malým Mievem jezdím za 15 tak to sedí.

          1. Myslím, že takhle se nedá účinnost nabíjení počítat.
            Myslím, že takhle se nedá účinnost nabíjení počítat. Musela by se měřit přímo kapacita na baterii. Ztráta při nabíjení je konstatní, je dána velikostí nabíjecího proudu, účinností nabíjecí soustavy a baterií. Ten vzorec obsahuje jaké údaje? Ioniq a Soul má podobnou baterii LiPol 30 kWh.

            1. Nedá je to jen teoretický výpočet z tech. údajů
              Nedá je to jen teoretický výpočet z tech. údajů výrobce, každý auto to bude mít jiný. Navíc i při vybíjení bude taky nějaká účinnost protože se baterie průchodem proudu zahřívá.

              účinnost lion baterie je mezi 80-93% k tomu se musí přičítat účinnost nabíjení. Výrobce udává spotřebu při nabíjení s dodaným kabelem typicky 10A z 230 V sítě.

        2. Metodiku nemam nastudovanou, ale nebude to proste udelane tak,
          Metodiku nemam nastudovanou, ale nebude to proste udelane tak, ze EV absolvuje test a dobije se na 100 %, pak se prepocita na 100 km? Pokud se nepletu, tak dobijeni baterie se stava mene efektivnim, cim vice se blizite 100% nabiti.
          Takze treba prumerna ucinnost nabijecky mezi 0-100 % bude klidne pres 80 %, prumer pri beznem pouziti s dobijenim rekneme na 80 % muze byt klidne pres 90 %, ale pokud po testu dobijim treba z 80 do 100 %, tak klidne muze klesnout k udavanym 72 %.
          Vse samozrejme uvazovano bez predehrevu, samovybijeni, pripadne dalsich jevu, ktery by ucinnost kazily.

Napsat komentář