Indický miliardář chce koupit starou továrnu GM a vyrábět tam elektroauta

Nepřipomíná vám ten nadpis něco? Ano, přesně takhle se rozjížděla Tesla. Své štěstí chce teď v elektromobilitě zkusit i Sanjeev Gupta.

Bývala továrna GM-Holden v Elizabeth v Jižní Austrálii. Výroba tam byla ukončena minulý rok – tím skončil i veškerý australský automobilový průmysl.
foto: Electrek.co

Britsko-indický podnikatel v oblasti těžkého průmyslu Sanjeev Gupta se podle adelaidského listu The Advertiser chystá koupit bývalou továrnu GM-Holden ve městě Elizabeth, nedaleko Adelaide, v Jižní Austrálii.

Továrna byla otevřena v roce 1963 a vyráběla auta značky Holden až do roku 2017. V době své největší slávy zaměstnávala kolem 2500 pracovníků. Celkem vyrobila 7 787 675 aut. Její uzavření znamenalo i konec australského automobilového průmyslu.

Podle deníku The Advertiser už Sanjeev Gupta skrze svou společnost GFG Alliance vyjádřil zájem o „další rozvoj bývalé továrny GM-Holden v Elizabeth“. Chce tam vyrábět elektrická auta.

V Austrálii už přitom investice má, mimo jiné v oblastech obnovitelných zdrojů energie a ocelářství. Nyní se ale podle všeho chce pustit také do elektromobility. Spolupracuje přitom s britským vynálezcem Gordonem Murraym.

12 Comments on “Indický miliardář chce koupit starou továrnu GM a vyrábět tam elektroauta”

          1. Jo jo, zdravá konkurence se počítá. Jestli budou mít
            Jo jo, zdravá konkurence se počítá. Jestli budou mít podobné auto za podobné peníze.. někdo si vybere lepší zpracování (tolik kritizované místními milionáři na hybridu, co by to rádi koupili, ale tohle jim vadí) a někdo zase raději existující síť rychlo-nabíječek. Hlavně, že bude na výběr.

              1. Kunkurence je vzpruha, donutí staré něco dělat nebo
                Kunkurence je vzpruha, donutí staré něco dělat nebo zdechnout a ty nové zase donutí se zlepšit… nebo pochytat šípy do zad.
                Pokud ten sedan opravdu přijde za rok na trh, tak může etablovat normální velkobaterkáče s normálním dojezdem, sejmout z Tesly image bílé vrány a vytvořit novej mainstrem, speciálně pokud se jim bude dařit. Každý elektroauto se počítá.

                1. A nebo také nenápadně odrbat co půjde a vydat se cestou
                  A nebo také nenápadně odrbat co půjde a vydat se cestou snižování kvality. Párky v HyperSupercokoli obchodech s nulovým obsahem masa a velmi ztížená šance koupit kvalitu nechť jsou běžným občanům mementem. Pojem PMPO a dnešní kvalita u reproduktorů je dalším z příkladů…… To je výsledek neschopnosti ohlídat kvalitu, konkurence, kapitalismu a přirozeného myšlení lidí schopných uvěřit čemukoli.

                2. Kvalitní párky si kupuju v kvalitním řeznictví, žádný
                  Kvalitní párky si kupuju v kvalitním řeznictví, žádný problém. V supermárketech uzeniny nekupuju už leta.

    1. Drahé hybridy a vodík jsou hlavně slepé cesty Japonska a o
      Drahé hybridy a vodík jsou hlavně slepé cesty Japonska a o něco méně Koreje.
      Ostatní světoví konkurenti to nejspíš za pár let úplně ukončí ještě změnou předpisů, které budou ve výpočtu CO2 a spotřeby velké hybridy místo dnešního zvýhodňování naopak znevýhodňovat.

  1. Nesmysl Austrálie je jediným státem světa s ještě
    Nesmysl Austrálie je jediným státem světa s ještě dražšími nic moc odbornými dělníky než USA.
    Zároveň je prakticky nemožné, že by Austrálie zavedla na auta cla. Jediná možnost snad přednostní státní nákupy australských aut pro úředníky, ale to je dost malý trh pro takovou obří továrnu.

Napsat komentář