Nepřipomíná vám ten nadpis něco? Ano, přesně takhle se rozjížděla Tesla. Své štěstí chce teď v elektromobilitě zkusit i Sanjeev Gupta.
foto: Electrek.co
Britsko-indický podnikatel v oblasti těžkého průmyslu Sanjeev Gupta se podle adelaidského listu The Advertiser chystá koupit bývalou továrnu GM-Holden ve městě Elizabeth, nedaleko Adelaide, v Jižní Austrálii.
Továrna byla otevřena v roce 1963 a vyráběla auta značky Holden až do roku 2017. V době své největší slávy zaměstnávala kolem 2500 pracovníků. Celkem vyrobila 7 787 675 aut. Její uzavření znamenalo i konec australského automobilového průmyslu.
Podle deníku The Advertiser už Sanjeev Gupta skrze svou společnost GFG Alliance vyjádřil zájem o „další rozvoj bývalé továrny GM-Holden v Elizabeth“. Chce tam vyrábět elektrická auta.
V Austrálii už přitom investice má, mimo jiné v oblastech obnovitelných zdrojů energie a ocelářství. Nyní se ale podle všeho chce pustit také do elektromobility. Spolupracuje přitom s britským vynálezcem Gordonem Murraym.
Elon koupil NUMMI, aby měl kde vyrábět svoje auto. Jaký
Elon koupil NUMMI, aby měl kde vyrábět svoje auto. Jaký auto má Gupta?
off
Jaguar příští rok představí elektrický sedan
off
Jaguar příští rok představí elektrický sedan velikosti Tesly S. Evidentně kašlou na nějaký mild hybridy a podobný ptákoviny a snaží se adekvátně zareagovat na elektrickou vlnu nastavenou Teslou. Při stejný ceně už jim bude chybět jen integrovaná síť nabíječek.
https://electrek.co/2018/01/23/jaguar-all-electric-sedan/
Jestli nenabidnou neco navic o proti Tesle, tak zaplacou nad
Jestli nenabidnou neco navic o proti Tesle, tak zaplacou nad prodelkem. A jestli sazi na to, ze lide pujdou za autem jen kvuli znacce tak to je velky risk.
Jaguar je „národní“ značka Británie, ale teď už i
Jaguar je „národní“ značka Británie, ale teď už i miliardové Indie.
Muze byt asi jako je pro nas Skoda. Ale to neznamena, ze maji
Muze byt asi jako je pro nas Skoda. Ale to neznamena, ze maji zisk zarucen. Ale preju jim uspech!
Jo jo, zdravá konkurence se počítá. Jestli budou mít
Jo jo, zdravá konkurence se počítá. Jestli budou mít podobné auto za podobné peníze.. někdo si vybere lepší zpracování (tolik kritizované místními milionáři na hybridu, co by to rádi koupili, ale tohle jim vadí) a někdo zase raději existující síť rychlo-nabíječek. Hlavně, že bude na výběr.
Souhlas, na druhou stranu Tesla to nasadila opravdu vysoko
Souhlas, na druhou stranu Tesla to nasadila opravdu vysoko vč. nabíjení zdarma, síť vlastních nabíječek. Jaguar vstupuje na trh určitě s respektem, ale musí opravdu něco předvést za ty stejné peníze.
Kunkurence je vzpruha, donutí staré něco dělat nebo
Kunkurence je vzpruha, donutí staré něco dělat nebo zdechnout a ty nové zase donutí se zlepšit… nebo pochytat šípy do zad.
Pokud ten sedan opravdu přijde za rok na trh, tak může etablovat normální velkobaterkáče s normálním dojezdem, sejmout z Tesly image bílé vrány a vytvořit novej mainstrem, speciálně pokud se jim bude dařit. Každý elektroauto se počítá.
A nebo také nenápadně odrbat co půjde a vydat se cestou
A nebo také nenápadně odrbat co půjde a vydat se cestou snižování kvality. Párky v HyperSupercokoli obchodech s nulovým obsahem masa a velmi ztížená šance koupit kvalitu nechť jsou běžným občanům mementem. Pojem PMPO a dnešní kvalita u reproduktorů je dalším z příkladů…… To je výsledek neschopnosti ohlídat kvalitu, konkurence, kapitalismu a přirozeného myšlení lidí schopných uvěřit čemukoli.
Kvalitní párky si kupuju v kvalitním řeznictví, žádný
Kvalitní párky si kupuju v kvalitním řeznictví, žádný problém. V supermárketech uzeniny nekupuju už leta.
Drahé hybridy a vodík jsou hlavně slepé cesty Japonska a o
Drahé hybridy a vodík jsou hlavně slepé cesty Japonska a o něco méně Koreje.
Ostatní světoví konkurenti to nejspíš za pár let úplně ukončí ještě změnou předpisů, které budou ve výpočtu CO2 a spotřeby velké hybridy místo dnešního zvýhodňování naopak znevýhodňovat.
Nesmysl Austrálie je jediným státem světa s ještě
Nesmysl Austrálie je jediným státem světa s ještě dražšími nic moc odbornými dělníky než USA.
Zároveň je prakticky nemožné, že by Austrálie zavedla na auta cla. Jediná možnost snad přednostní státní nákupy australských aut pro úředníky, ale to je dost malý trh pro takovou obří továrnu.