Čínská značka Byton představila na CES 2018 v Las Vegas stejnojmenný elektromobil. Láká cenou, nadupanou výbavou i dojezdem.
foto: Byton
Značku Byton, kterou vlastní čínská společnost Future Mobility Corp., založili spolu s čínskými investory, mezi které patří například internetový gigant Tencent, také zkušení matadoři z automobilek Nissan, Tesla či BMW.
v Evropě a USA ještě o rok později.
foto: Byton
Asi není náhoda, že všechny tři značky dnes patří k lídrům západního/japonského trhu s elektroauty. Podle toho vypadá i Byton. Čínská automobilka slibuje, že auto bude na trhu už příští rok. Obří centrální displej o rozměrech 125 cm x 25 cm bude doplněn o tři další, menší displeje. Auto bude možné ovládat hlasem, gesty i dotykem.
foto: Byton
Kromě toho bude umět Byton identifikovat řidiče na základě biometrických údajů. Připravuje se také zapracování technologie ovládání hlasem Amazon Alexa, kterou se nově chystá do svých aut montovat také Toyota.
foto: Byton
Elektromobil bude v prémiové verzi vybaven 95kWh baterií a pohonem všech čtyř kol 350kW elektromotorem. Základní verze s cenou začínající na $45 000 (v přepočtu necelý milion korun) nabídne 71kWh baterii a 200kW elektromotor s náhonem na zadní nápravě. Levnější verze ujede až 400 km na jedno nabití, ta dražší až 520 km.
foto: Byton
Byton bude podle tiskové zprávy vybaven autonomním řízením 4. úrovně. To znamená, že dokáže za většiny okolností fungovat zcela samostatně. Při uvedení ale bude k dispozici teprve úroveň 3, o stupeň výš se auto dostane díky updatu v roce 2020.
foto: Byton
Auto bude překypovat konektivitou a nejrůznějšími „IT“ fíčurami. Mimo jiné kamerami, které dokážou rozpoznat obličeje posádky. Vůz bude připraven pro sítě typu 5G.
foto: Byton
Pokud dokáží Číňané všechnu tuhle high-tech nádheru uskutečnit a dodat zákazníkům, bude mít Tesla i další automobilky problém. Bohužel, předchozí zkušenosti s čínskými start-upy naznačují, že zas tak žhavé to asi nakonec nebude.
foto: Byton
foto: Byton
Cena je chybná – v US se uvádějí ceny bez VAT. Takže clo
Cena je chybná – v US se uvádějí ceny bez VAT. Takže clo a VAT cenu navýší o cca 30procent ! Ted startovací cena pokud se bude oficiálně prodávat v CZ,bude asi někde na úrovni 1,25mil
Jinak to vypadá i tak velmi zajímavě a zřejmě chtějí číňané chytít elektro vlnu …
Vlhký sen místních rozumbradů se zhmotnil 🙂 osobně si
Vlhký sen místních rozumbradů se zhmotnil 🙂 osobně si myslím, že se těch aut příští rok nevyrobí ani tolik co TM3 minulý rok a rozhodně to nebude na úrovni Tesly a ostatních, postavit takový sofistikovaný produkt není jako postavit km dálnic, ani Tesla zatím neumí vyrábět auta v top kvalitě
Já bych byl opatrnější. Čína je v tomhle velmi pružná,
Já bych byl opatrnější. Čína je v tomhle velmi pružná, její výrobci dokážou to, o čem ti naši jenom sní. Jeden den jim pošlete blueprint a druhý den vám začnou navážet výrobek v požadované kvalitě…
Naprosto souhlasím,už nejsme v roce 2000,za tu dobu se
Naprosto souhlasím,už nejsme v roce 2000,za tu dobu se číňani naučili dělat velmi velmi kvalitní věci.. A rozhodně pružnější než EU výrobci. Se zajeďte podívat na některé z velkoměst a z Evropy je to skok jak do budoucnosti.
Čína má obrovskou výhodu v tom, že jeden den se něco
Čína má obrovskou výhodu v tom, že jeden den se něco rozhodne a druhý den už to stojí. Bez ohledu na cokoliv.
Ale proč už tedy nejsme zaplavovaní použitelnými
Ale proč už tedy nejsme zaplavovaní použitelnými čínskými elektromobily? Nikdo mně na tuhle otázku nedokázal odpovědět, dokážeš to ty?
To je ovšem prosté. Cena dopravy, CLO + DPH, čínská
To je ovšem prosté. Cena dopravy, CLO + DPH, čínská pravidla vývozu technologií a hlavně cenných kovů apod. A navíc, pro opravdový úspěch je třeba provést v Evropě velké investice a to zatím žádná čínská automobilka nezvládla.
Jen bych podotkl, že ten přepočet ceny platí pouze bez
Jen bych podotkl, že ten přepočet ceny platí pouze bez DPH, včetně DPH to bude kolem 1150000.
Inak aj cena ako TM3. Ked to naozaj zacnu predavat aj v EU uz
Inak aj cena ako TM3. Ked to naozaj zacnu predavat aj v EU uz 2019, tak len „prehltnem“ … 🙂
Toto uz neni ryze cinska firma. Zakladatele jsou prave
Toto uz neni ryze cinska firma. Zakladatele jsou prave vyvojari z BMW a dalsich automobilek, kteri zdrhli a zalozili si novou firmu. Vsechny high-tech know-how maji v hlave a tak neni pochyb o uspechu. Prave elektromobilita napomaha novym dravym firmam. Komponenty si muzou nakoupit uplne stejne jako velky hraci. EV se dostavaji do situace jako male drony ktere si postavi kazdy klucina z dilu z aliexpress.com. Cinska levna sila, obrovsky trh a know-how zbehliku z automobilek zasadi dinosaurum zivotanebezpecnou ranu. Ted uz neplati ze cinska auta jsou 100 let za opicema, ted to zacina byt obracene. Aspon u EV.
Kolem roku 2015/2016 jsem sdílel podobné přesvědčení
Kolem roku 2015/2016 jsem sdílel podobné přesvědčení jako ty. Nyní už je ale jasné, že číňanům ujel vlak – kde jsou ty dostupné modely elektroaut, kterými zničí evropské a americké automobilky? Kde je můžu koupit jako nissan, vw nebo teslu? Vždyť i když mají číňani největší trh s EV na světě, tak většina z nich v Číně vyrobených jsou naprosto nepoužitelná pidiautíčka s ještě menším pididojezdem!
Pro tento rok se ani nekonají jejich slavné kvóty na EV, takže ti zatracovaní „dinosauři“ mají čas se na ně v klidu připravit a pak z nich také nejvíce vytěžit!
Mě osobně Čína obrovsky zklamala a je na ní názorně vidět, že komoušský systém sice může vést ke zvýšení celkové životní úrovně, ale nikdy nedokáže držet krok s technologickým vývojem ve svobodné kapitalistické společnosti.
V automobilovem svete je rceni, ze Japonci potrebovali na
V automobilovem svete je rceni, ze Japonci potrebovali na konkurenceschopna auta v Evrope 20 let. Korejci 10 a Cinane to zvladnou za 5 let. A ta doba je prave ted. Dosud se pokouseli Cinane sami. Byton je ale vic evropska firma, ktera si zvolila jako zakladnu Cinu. Jinak VW, Ford, Mercedes, GM, Skoda … vyrabi v Cine uplne stejna auta jako tady. Takze Cinane umeji delat auta, jen potrebuji spravne plany a know-how. To Bayton vsechno ma.
Ale jo, jsou šikovní chlapci od Bytonu, už mají na
Ale jo, jsou šikovní chlapci od Bytonu, už mají na ukazování i hezký koncept, žejo 😀
Jak už jsem zmínil, chápu tvoje nadšení, ale já už jsem vystřízlivěl. I na ty japonská a korejská auta mám jiný názor, japonci se naučili dělat auta tak tak, a korejci to ještě neumí vůbec – ale je to věc názoru a tady dost OT.
Vše ukáže čas, ale sám zmiňuješ, že ti (dle tvého názoru) na životě ohrožení dinosauři v Číně už teď vyrábí naplno auta – což jen potvrzuje mé tvrzení, že právě tito dinosauři budou hlavní vítězové i následného přechodu na elektroauta a nikoli tyhle v Číně zakládané sranda společnosti ala Byton, ať už si tam dají do čela někoho od BMW nebo ne, protože nemají za sebou technologické zázemí v evropských či amerických státech.
A z čeho prosím jsi vystřízlivěl? Nebo prostě jenom
A z čeho prosím jsi vystřízlivěl? Nebo prostě jenom zamenujes fakta z neznalosti a dostavas pak blbé výstupy co je spatně?
Nebo nezvis, ze japonske auta vyrobena v britanii jsou stejne smejdy jako jakekoliv auto vyrobene v evrope, ALE dovezenej japonec je drzak… To dokazuje, ze japonc auta neumi nebo spise, ze v evrope ze zacina pod tlakem levne ciny kaslat na kvalitu?
A kdyz vemu, ze cinska automobilka je vlastne ditetem lidi z BMW atd. tedy tvoje rceni, by muselo znamenat, ze tyto firmy neumi auta 😀
Co zapremyslet, ze kdyz uz si urcis „cinske je spatne“, tak obhajebu prispusobyt tomu co fakt je a kdo vlastne je ta firma, pak se ti nemuze stat, ze pises blbosti… I lhat se proste musi umet, coz jsi asi nepochopil…
Japonci že se naučily dělat auta tak tak?
No dál už nemá
Japonci že se naučily dělat auta tak tak?
No dál už nemá smysl číst.
Asi tak.
Asi tak.
Škoda a spol. v Číně určitě nevyrábí úplně stejná
Škoda a spol. v Číně určitě nevyrábí úplně stejná auta jako na domácím trhu.
presne tak. cina ma spoustu jinych problemu, ktere ji z role
presne tak. cina ma spoustu jinych problemu, ktere ji z role technologickeho lidra spolehlive drzi v odstupu. sobody a lidska prava je to, co dostalo nase krajiny tam, kde jsou. zkuste v cina na namesti zorganizovat protest proti hlave statu. tim si cina porad neprosla. nas soucasny nazveme to upadek je zpusobeny prave odklonem od od sobody a premirou regulaci, dotaci, prerozdelovani a zapominanim na vuli lidu. nicmene novy vitr se objevuje i v evrope. kazdopadne to vsechno na cinu teprve ceka. pripomenu jeste demograficky problem, k tomu obrovske socialni rozdily a dostavame se k zaveru, ze cina si na svoje hvezdne obdobi bude muset jeste chvilku pockat. pritom s miliardou obyvatel ma samozrejme narok byt hracem svetoveho formatu.
Levná pracovní síla v Číně je již minulostí. Ve
Levná pracovní síla v Číně je již minulostí. Ve velkých městech je průměrný plat větší než v ČR. Tj. přes 30 tis měsíčně na naše peníze.
Jo,to platí pro 300milionů lidí, ale pak máš 700milionů
Jo,to platí pro 300milionů lidí, ale pak máš 700milionů lidí, kteří ten průměr nemají, což je počet obyvatel evropy, když připočtem i rusko…
Čína má asi 1,4 miliardy obyvatel. Pár stovek milionů
Čína má asi 1,4 miliardy obyvatel. Pár stovek milionů vám tam chybí.
Asi ne vsichni budou v produktivnim veku. 🙂
Asi ne vsichni budou v produktivnim veku. 🙂
Těch 30tis Kč (1500-5000USD ! ) i více mají kancalářské
Těch 30tis Kč (1500-5000USD ! ) i více mají kancalářské pozice . U výroby se to pohybuje kolem 3000-5000CNY (dle lokality),což je cca 10-15tis Kč a jsou na tyto pozice mnohem nižší daně,takže už to sice není tak levné jak před 10lety,ale pořád jsou ty platy na cca 1/3 CZ platu superhrubé mzdy.
https://www.youtube.com/watch?v=PtPNGls_sUg
https://www.youtube.com/watch?v=PtPNGls_sUg