Ferrari pracuje na elektrickém supersportu, chce ho postavit proti novému Tesla Roadsteru

Sergio Marchionne, šéf Fiat/Chrysler, pod které patří i Ferrari, je znám jako dlouhodobý odpůrce elektromobilty. Na aktuálním autosalonu v Detroitu ale tak trochu změnil názor.

Takhle vypadá nový Tesla Roadster zezadu. Lidé z Ferrari by si ho měli dobře prohlédnout. Do výroby má jít už v roce 2020.
foto: Tesla

Sergio Marchionne aktuálně na detroitském autosalonu v rozhovoru pro Bloomberg řekl:

„Pokud má vzniknout elektrický supersport, tak Ferrari bude první. Lidé jsou nadšeni z toho, co Tesla se supersportem dokázala. Nesnažím se snižovat to, co Elon Musk dokázal, ale myslím, že to dokážeme všichni.“

Jinými slovy, nový Tesla Roadster vypadá na pořádnou pecku a my si nemůžeme dovolit zůstat pozadu. Od Ferrari ale slyšíme pořád jen samé sliby.

Přitom už Italy dávno předběhl kde kdo, zatímco oni světu nabízejí obrázky vesmírných lodí. Nepočítáme-li původní Tesla Roadster, pak bezesporu je nutné brát v potaz chorvatský (!) Rimac Concept One.

15 Comments on “Ferrari pracuje na elektrickém supersportu, chce ho postavit proti novému Tesla Roadsteru”

  1. To je, ale překvapeni. Psal se rok 2011…….
    „Nikdy

    To je, ale překvapeni. Psal se rok 2011…….
    „Nikdy neuvidíte elektrické Ferrari, protože nevěřím elektrickým autům, protože nejsem přesvědčen, že představují důležitý krok vpřed pro znečištění, CO2, nebo životní prostředí,“ řekl Montezemolo doslova v rozhovoru pro mezinárodní internetový magazín Engadget.

    https://byznys.lidovky.cz/sef-ferrari-elektrine-neveri-vyviji-hybrid-fk3-/auto.aspx?c=A110818_180232_ln-auto_mc

    1. Obr GM v roce 2009 nasliboval 14 hybridů do roku
      Obr GM v roce 2009 nasliboval 14 hybridů do roku 2012
      http://www.motortrend.com/news/gm-promises-14-hybrids-by-2012-we-id-the-potential-lineup-4659/

      Dodali starou belu. V roce 2017 měli jen 2 hybridy slovy DVA!!! …a jednu elektriku. Navíc prodávali jen někde a v omezeném množství!
      http://www.chevrolet.com/electric-hybrid-vehicles

      …a ještě v Číně škemrali aby mohli dál vyrábět spalovací popelnice :)))))) https://www.nytimes.com/2017/09/15/business/gm-china-ceo-gasoline.html

      No a v říjnu 2017 zase naslibovali další 20 elektrifikovaných povozů na rok 2023
      https://www.digitaltrends.com/cars/general-motors-electric-car-announcement-2023/

      Asi začnu taky jen slibovat.

      1. V automobilovém průmyslu jde, tak jako v každém průmyslu
        V automobilovém průmyslu jde, tak jako v každém průmyslu o dosažení největší ziskovosti. A proti tomu že GM slíbilo, ale nesplnilo přání baterkářů, můžeme protestovat, můžeme nesouhlasit, ale to je tak všechno co s tím zmůžeme. A sliby přece přitahují investory, jak nám Tesla ukazuje.

        1. Díky kapitáne Obviousy.
          Občasnej reality check je ve

          Díky kapitáne Obviousy.

          Občasnej reality check je ve světě plném slibů potřeba jako sůl.

          Infinity taky před 6ti lety slibovalo svůj elektrickej sedan Infiniti LE na nové platformě. Taky měli ještě koncept roadstera EMERG-E. Pak se mluvilo o roku 2019 a teď už je to šouplý až na 2021. A to jaký horentní prodeje všichni slibují na roky 2025 či 2030 už rovnou splachuju do hajlu 😀
          Přískokem vpřed.

          Infiniti Confirms First Pure Electric Vehicle Will Launch In 2021
          https://insideevs.com/infiniti-confirms-first-pure-electric-vehicle-will-launch-in-2021/

    1. Marchionne je takový italský pan účetní, který
      Marchionne je takový italský pan účetní, který připravoval s bankéři „velký“ Fiat na prodej za obří prachy nejspíš Číňanům.
      Jenže mezitím Fiat i Chrysler kromě drahých dělníků ve starých zadlužených továrnách zastaral už po létech i technicky a ideově, pár dobrých dizajnérů jim není problém přetáhnout, a zbytek se nevyplatí už nikomu kupovat, vůbec ne Číňanům, kteří přechází na elektro nejrychleji na světě.

      1. presne tak. a jeho pamatna hlaska, aby ludia nekupovali ich
        presne tak. a jeho pamatna hlaska, aby ludia nekupovali ich 500e lebo na nej prerabaju….
        Kedysi boli lidrom v technologiach a dizajne, ale to je nenavratne prec.
        Tak ako pises, o par rokov tu bude cina velmi vazny konkurent, ktory bude mat ponuku.

          1. S tym nesuhlasim. Technicky boli pred nemcami vo vacsine
            S tym nesuhlasim. Technicky boli pred nemcami vo vacsine inovacii a v dizajne to bolo o svetelne roky. Platilo to do zaciatku „aktivit“ tohto pana, ktory to cele dovrzal.
            Nemci s ich VW dieselgate svoju povest podvodnikov uz nenapravia.
            Elektriku dnes tahaju hore japonci, cina, amerika a zacina aj korea s Ioniqom.
            Ferrari ma vybudovany status božstva. Aj keby nemali elektro, este ich to bude tahat dlho zo zotrvačnosti.

Napsat komentář