První elektromobil od Toyoty? Nejspíš mrštný Lexus CT, už v roce 2020!

První Lexus s čistě elektrickým pohonem bude nová generace populárního kompaktního hatchbacku CT, která se dostane na trh v roce 2020, píše japonský deník Nikkan Kogyo Shimbun.

I jako hybrid má Lexus CT200h co nabídnout. Jako první elektromobil Toyota je to podle nás skvělá volba!
foto: Toyota

Výroba má být zahájena . Nové automobily se mají objevit nejprve na čínském trhu a teprve potom zamířit do dalších zemí.

Tyto informace odpovídají oficiálním prohlášením japonského koncernu, který předpověděl, že na počátku příští dekády bude zavedeno více než 10 elektrických modelů značek Toyota a Lexus, kterých se jako první dočkají čínští zákazníci. Do roku 2030 hodlají Toyota a Lexus prodat asi milion elektromobilů a vozů napájených vodíkovými palivovými články.

Kompaktní hatchback CT 200h vyráběný od roku 2011 se od ostatních luxusních vozů značky Lexus liší tím, že je v nabídce pouze s hybridním pohonem. Soustava tvořená spalovacím a elektrickým motorem má celkový výkon 136 koňských sil. Lexus CT 200h patří mezi nejpopulárnější modely firmy – od jeho debutu prodal Lexus po celém světě 300 tisíc vozů, z toho cca 75 tisíc v Evropě.

V minulém roce se Lexus CT 200h dočkal faceliftu, při němž získal modernější a také emotivnější a sportovnější design. Zároveň byl vybaven vylepšeným balíčkem aktivní Lexus Safety System.

Ten nabízí takové funkce, jako jsou předkolizní bezpečnostní systém, aktivní tempomat, funkce hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, automatická dálková světla či systém rozpoznávání dopravních značek.

tisková zpráva

20 Comments on “První elektromobil od Toyoty? Nejspíš mrštný Lexus CT, už v roce 2020!”

  1. Moc se jim do elektrifikované dopravy nechce,je to jako
    Moc se jim do elektrifikované dopravy nechce,je to jako odnaučit kuřáka od cigaret.
    Spalovací auta by měla mít místo laku negativní reklamu ala cigaretové krabičky a na nově prodané kousky bych uvalil daň stejně jako na kuřivo.
    Lidé co mají nemoci vzniklé s velkou pravděpodobností i ze zplodin spalováků,nebo azbestu z brzdových destiček by se měli s automobilkami soudit o odškodné!

    1. Parametre? Lexus je premia Toyoty. Lepsie spracovanie a
      Parametre? Lexus je premia Toyoty. Lepsie spracovanie a materialy, pevnejsie sasi, lepsie odhlucnenie, premiovy pocit, vynikajuci sportovy podvozok (do zakrut sa da ist rychlejsie).
      Pohon maju rovnaky od Priusu, ale CT vie prepnut do sportoveho rezimu, kedy sa zvysi napatie na baterii a prestavi sa aj riadenie. Vykon CT nie je sportovy (136k), ale podvozok ano. Auris ma klasicky podvozok. Spotreba je priblizne rovnaka (okolo 5l), zrychlenie porovnatelne (10-11s). V Aurise je viac miesta (vzadu a kufor). Safety balicek je mierne lepsi u CT, miesto LDA ma LKA (udrzuje stred cesty). Cena? Lexus s najnizsou vybavou je cenovo porovnatelny s vyssimi vybavami Auris, ale novy facelift CT este nema SK/CZ cennik.

          1. „sa krátkodobo zvýši napájacie napätie hybridného
            „sa krátkodobo zvýši napájacie napätie hybridného systému z 500 až na 650 Voltov“
            neznamena zvysenie napetia baterie –
            Asi maju na to DC-DC menic

            Napetie baterie sa neda len tak lahko zvysit – museli by sa paralelne sekcie baterie prepnut do serie – co je nepravdepodobne.

  2. 😀 😀 😀 😀 😀
    oni opravdu chtějí všichni rakovinoví

    😀 😀 😀 😀 😀
    oni opravdu chtějí všichni rakovinoví teroristé zbankrotovat….. já zase oznamují plně elektrickou kosmickou loď hned 20 let po první plně elektrické kosmické lodi, abych byl 20 let za konkurencí a nikdo o mě neměl zájem, tak bych vše pak zrušil nebo nejlépe ještě oddálil a předražil 🙂
    Toyta je pro mě mrtvá, stejně tak VW či jiný rakovinový terorista

    1. tak zas tak žhavé to s tým bankrotovaním rakovín
      tak zas tak žhavé to s tým bankrotovaním rakovín nebude.
      skóre za 2017:
      zástrčky 1, sračkomety 90
      (myslené v miliónoch nových predaných aut).

      v najbližších rokoch sa to zas tak zásadne nezmení.
      EV je len začínajúci trend. aj keby Toyota totálne prespala nástup EV (čo sa nestane), tak trh budú mať aj keby boli 10 rokov za opicami.

Napsat komentář