První Lexus s čistě elektrickým pohonem bude nová generace populárního kompaktního hatchbacku CT, která se dostane na trh v roce 2020, píše japonský deník Nikkan Kogyo Shimbun.
foto: Toyota
Výroba má být zahájena
Tyto informace odpovídají oficiálním prohlášením japonského koncernu, který předpověděl, že na počátku příští dekády bude zavedeno více než 10 elektrických modelů značek Toyota a Lexus, kterých se jako první dočkají čínští zákazníci. Do roku 2030 hodlají Toyota a Lexus prodat asi milion elektromobilů a vozů napájených vodíkovými palivovými články.
Kompaktní hatchback CT 200h vyráběný od roku 2011 se od ostatních luxusních vozů značky Lexus liší tím, že je v nabídce pouze s hybridním pohonem. Soustava tvořená spalovacím a elektrickým motorem má celkový výkon 136 koňských sil. Lexus CT 200h patří mezi nejpopulárnější modely firmy – od jeho debutu prodal Lexus po celém světě 300 tisíc vozů, z toho cca 75 tisíc v Evropě.
V minulém roce se Lexus CT 200h dočkal faceliftu, při němž získal modernější a také emotivnější a sportovnější design. Zároveň byl vybaven vylepšeným balíčkem aktivní Lexus Safety System.
Ten nabízí takové funkce, jako jsou předkolizní bezpečnostní systém, aktivní tempomat, funkce hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, automatická dálková světla či systém rozpoznávání dopravních značek.
Komentovaná Pitva
High Voltage Hybrid Systems – 2017 Toyota
Komentovaná Pitva
High Voltage Hybrid Systems – 2017 Toyota Prius Li-Ion Battery
https://www.youtube.com/watch?v=BYSE4Yedeus
Moc se jim do elektrifikované dopravy nechce,je to jako
Moc se jim do elektrifikované dopravy nechce,je to jako odnaučit kuřáka od cigaret.
Spalovací auta by měla mít místo laku negativní reklamu ala cigaretové krabičky a na nově prodané kousky bych uvalil daň stejně jako na kuřivo.
Lidé co mají nemoci vzniklé s velkou pravděpodobností i ze zplodin spalováků,nebo azbestu z brzdových destiček by se měli s automobilkami soudit o odškodné!
Už jo? No to budu mít tááákovýhle fousy 🙂
Takže 2020 v
Už jo? No to budu mít tááákovýhle fousy 🙂
Takže 2020 v Číně a 2025 v Evropě 🙂
2020, tak to ty vousy budou mít dva roky, to není moc. 🙂
2020, tak to ty vousy budou mít dva roky, to není moc. 🙂
Mě rostou rychle. Až to bude 2025 v Evropě, tak si na ně
Mě rostou rychle. Až to bude 2025 v Evropě, tak si na ně budu šlapat. 😛
Si ho neviděl po Movemberu 😉
Si ho neviděl po Movemberu 😉
Každej nahrazenej spalovák se počítá, no já bych
Každej nahrazenej spalovák se počítá, no já bych přestavěl 15 největších lodí světa na jaderný pohon a tím nahradil 760 miliónu automobilu. A máme splněno na dalších 30 let.
Ale ve skutečnosti dokážeš jen šoupat nohama.
Ale ve skutečnosti dokážeš jen šoupat nohama.
Jaderný reaktor, na to se už somálští piráti těší,
Jaderný reaktor, na to se už somálští piráti těší, už mají na to kupce 🙂
Lexus CT200 vs Toyota Auris HSD co má lepší parametry?
Lexus CT200 vs Toyota Auris HSD co má lepší parametry?
Si myslim že Toyota bude vo spotřebě a Lexus o výkonu.
Si myslim že Toyota bude vo spotřebě a Lexus o výkonu.
Parametre? Lexus je premia Toyoty. Lepsie spracovanie a
Parametre? Lexus je premia Toyoty. Lepsie spracovanie a materialy, pevnejsie sasi, lepsie odhlucnenie, premiovy pocit, vynikajuci sportovy podvozok (do zakrut sa da ist rychlejsie).
Pohon maju rovnaky od Priusu, ale CT vie prepnut do sportoveho rezimu, kedy sa zvysi napatie na baterii a prestavi sa aj riadenie. Vykon CT nie je sportovy (136k), ale podvozok ano. Auris ma klasicky podvozok. Spotreba je priblizne rovnaka (okolo 5l), zrychlenie porovnatelne (10-11s). V Aurise je viac miesta (vzadu a kufor). Safety balicek je mierne lepsi u CT, miesto LDA ma LKA (udrzuje stred cesty). Cena? Lexus s najnizsou vybavou je cenovo porovnatelny s vyssimi vybavami Auris, ale novy facelift CT este nema SK/CZ cennik.
Ako sa pri sportovom tezime zvysi napete baterie?
Ako sa pri sportovom tezime zvysi napete baterie?
autobild.cas.sk/clanok/185025/velky-test-lexus-ct-200h-ticha-re
autobild.cas.sk/clanok/185025/velky-test-lexus-ct-200h-ticha-revolucia/
„sa krátkodobo zvýši napájacie napätie hybridného
„sa krátkodobo zvýši napájacie napätie hybridného systému z 500 až na 650 Voltov“
neznamena zvysenie napetia baterie –
Asi maju na to DC-DC menic
Napetie baterie sa neda len tak lahko zvysit – museli by sa paralelne sekcie baterie prepnut do serie – co je nepravdepodobne.
Samozrejme menicom
Samozrejme menicom
😀 😀 😀 😀 😀
oni opravdu chtějí všichni rakovinoví
😀 😀 😀 😀 😀
oni opravdu chtějí všichni rakovinoví teroristé zbankrotovat….. já zase oznamují plně elektrickou kosmickou loď hned 20 let po první plně elektrické kosmické lodi, abych byl 20 let za konkurencí a nikdo o mě neměl zájem, tak bych vše pak zrušil nebo nejlépe ještě oddálil a předražil 🙂
Toyta je pro mě mrtvá, stejně tak VW či jiný rakovinový terorista
🙂
🙂
tak zas tak žhavé to s tým bankrotovaním rakovín
tak zas tak žhavé to s tým bankrotovaním rakovín nebude.
skóre za 2017:
zástrčky 1, sračkomety 90
(myslené v miliónoch nových predaných aut).
v najbližších rokoch sa to zas tak zásadne nezmení.
EV je len začínajúci trend. aj keby Toyota totálne prespala nástup EV (čo sa nestane), tak trh budú mať aj keby boli 10 rokov za opicami.
A hele další vizionář co to ví jak to bude 😀
A hele další vizionář co to ví jak to bude 😀