Hyundai a Cisco představili podrobný plán vývoje nové generace technologického zabezpečení datových sítí ve vozidlech. Komerční využití v tzv. „hyper-propojených“ automobilech má začít již v roce 2019.
foto: Hyundai
Unikátní spolupráce v oblasti automobilového průmyslu a informačních technologií se zaměřuje na řešení stále rostoucích požadavků v souvislosti s rozvojem technologií autonomních vozů a zvyšujících se nároků na datové přenosy uvnitř automobilů.
Hyundai a Cisco se nyní soustřeďují na přechod od tzv. CAN (Controller Area Network) systémů k Ethernet komunikaci, která umožňuje zpracovávat a přenášet data rychlostí až 1 G/s. Software založený na technologii Ethernet také podporuje integrované řízení dat, které umožňuje manipulaci s velkým množstvím informací přicházejícím z různých komponentů ve vozidle současně.
NEPŘEHLÉDNĚTE Samsung má vlastní platformu pro robotická auta
Součástí spolupráce je vytvoření nové platformy, která poskytuje vysoce zabezpečený přístup ke všem datům ve vozidle. Využívá první generaci 1 G/s architektury a Automotive Ethernet s QoS, což umožňuje využít maximální šířku pásma a zvyšuje kapacitu. Je vysoce konfigurovatelná, bezpečná a nabízí flexibilitu při navrhování a vytváření nových služeb a inovací.
„Spolupráce Hyundai Motor Group se špičkovými technologickými společnostmi je důkazem našeho otevřeného přístupu k inovacím. Pomáhá nám udržet se na špičce v automobilovém průmyslu, který nyní prochází bouřlivým vývojem,“ uvedl Seung Ho Hwang, viceprezident Hyundai Motor.
„Naše partnerství se společností Cisco je toho vynikajícím příkladem. V roce 2019 předvedeme první vozidlo vybavené těmito převratnými technologiemi propojení automobilů.“
Platforma SDV (Software Defined Vehicle) je datová síť uvnitř vozidla, která umožňuje fungování adaptivních technologií. Nabízí integrované a vylepšené zabezpečení – a funkčnost plnohodnotné sítě.
Zavedením služeb IP a Ethernet budou starší sběrnice a zařízení schopny spolupracovat s novými zařízeními a službami připojenými k síti. Spoluprací s firmou Cisco si Hyundai zajistí, že se síťová infrastruktura vozů bude přizpůsobovat inovacím v oblasti komunikace vozidel.
To například umožní mnohem bezpečnější autonomní jízdu, propojení vozu s dalšími místy jako například s domy, kancelářemi, městskou infrastrukturou prostřednictvím inteligentních sítí, internetu a technologií internetového protokolu.
„Jsme rádi, že se podílíme na vytváření systému, který v automobilovém průmyslu pomůže urychlit inovace a zvýší tak hodnotu pro spotřebitele. Vytvořením flexibilní, škálovatelné a bezpečné platformy umožňujeme automobilovým společnostem vyrábět rychleji lepší automobily,“ řekla Ruba Borno, viceprezidentka společnosti Cisco.
Pre začiatok by postačovalo, keby som sa mohol z domu
Pre začiatok by postačovalo, keby som sa mohol z domu pripojiť na Ioniq a vzdialene menežovať nabíjanie (aj keď teraz mi už s tým “pomáha” SMART zásuvka.
Inak povedané, aby sprístupnili v US pre Ioniq fungujúci Hyundai BlueLink aj pre Európu…
skúsil niekto nastaviť jonik akoby v nemecku, británii,
skúsil niekto nastaviť jonik akoby v nemecku, británii, usa? veď aj tv prijímače sa nastavovali na nórsko, pretože v cz/sk regióne nevedeli DTV?
Nastaviť Ioniq ako US som neskúšal. Ale ani v Nórsku ani
Nastaviť Ioniq ako US som neskúšal. Ale ani v Nórsku ani inde v EU to zatiaľ nemajú povolené/nakonfigurované.
A kórejské znaky čítať tiež neviem 🙂
Aneb spustit to, co má čínský BYD 6 už pár let v
Aneb spustit to, co má čínský BYD 6 už pár let v palubním menu. Včetně volby chovej se jako pohon elektrotechniky, kdy do nabíjecí zásuvky borec připojí adaptér, spustí volbu v menu a elektrická vrtačka se mu rozjede uprostřed země nikoho.
1. bude to fungovať aj vo „V4“?
2. bude to blbovzdorné?
3.
1. bude to fungovať aj vo „V4“?
2. bude to blbovzdorné?
3. akou sieťou (gsm, internet vecí, …) sa bude pripájať mimo faradajovu klietku?
4. bude sa vedieť inovovať?
…
Internet vecí nie je sieť, ale určitá funkčnost vecí
Internet vecí nie je sieť, ale určitá funkčnost vecí využívajúca internetové prepojenie s inými vecami či systémami napr. :
– chladnička objedná pe vás chýbajúce potraviny z predvoleného obchodu
– “dom” začne topiť na viac stupňov, keď sa približujete späť k nemu (z práce či školy)
– autá si oznámia kam a ako rýchlo idú, aby predišli kolíziám či zvýšili prejazdnosť križovatiek/ulíc
– robotický vysávač povysáva na vzdialený pokyn, lebo práve bola ešte na dnes dohodnutá návšteva
= totálna strata súkromia pred “mocnými”
myslím, že je to inak – „internet vecí“ je sieť mimo tento
myslím, že je to inak – „internet vecí“ je sieť mimo tento internet, je to niečo ako tv s pomalým rozkladom na „dlhých vlnách“, nedokáže prenosy informácií v reálnom čase, je „časozberná“.
strata súkromia už je tuná dlho. mám reálne skúsenosti, treba si vypracovať, natrénovať spôsoby, ako nevyjadrovať myšlienky, ktoré majú ostať skryté a vedieť ako prenášať želania. v roku 1970+ to bolo počuť škrtnutie v sluchátku tlf, resp. povedať niečo pred správnou osobou. a vytvárať šum, vtedy tečúca voda, mgf nahrávka nezávadného rozhovoru, dnes vysielanie šumu jednotiek a núl
🙂 🙂
Absolutní souhlas. ZTRÁTA SOUKROMÍ. Všude o nás vědí a
Absolutní souhlas. ZTRÁTA SOUKROMÍ. Všude o nás vědí a to je běs. Můj telefon hlásí volajícímu, že právě řídím – hlasem operátorky T mobilu a ten mi tvrdí, že o tom nic neví a že s tím neumí nic udělat. Apple shop si s tím taky neví rady. Jak tohle dopadne ?!?!
Internet věcí nám přátelé dá pékně na prdel !!!!