Ekologické auto roku 2018 je v Česku Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf je ekologickým autem roku 2018. Rozhodla o tom odborná porota v rámci ankety Auto roku 2018 v České republice, jejíž výsledky byly vyhlášeny na tiskové konferenci Svazu dovozců automobilů (SDA).

Nový Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií hravě zvládá reálný dojezd 200 km na jedno nabití a patří mezi nejtišší elektromobily.
foto: Volkswagen

„Volkswagen e-Golf nabízí mobilitu budoucnosti již dnes, což potvrzuje i jeho vítězství v prestižní anketě Ekologické auto roku 2018,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika.

„Kompaktní elektromobil pro každodenní provoz s nulovými emisemi bez kompromisů je významným krokem na cestě k velké ofenzivě v oblasti elektrické mobility, kterou Volkswagen odstartuje s modelovou řadou I.D. v roce 2020. Loni představený e-Golf s dojezdem až 300 km je předobrazem významných inovací, které nás v příštích letech čekají.“

Volkswagen e-Golf je revolučním elektromobilem, který svými výrazně vylepšenými provozními vlastnostmi nabízí elektrickou mobilitu s nulovými emisemi ještě širšímu okruhu motoristů. Díky dojezdu až 300 km na jedno nabití sady akumulátorů a nejvyšší rychlosti 150 km/h lze s elektrickým pohonem komfortně a bez obav překonávat i delší vzdálenosti.

Nabití akumulátorů na 80 % kapacity trvá pouhých 45 minut při využití metody rychlého nabíjení stejnosměrným proudem. Průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 12,7 kWh na 100 km přispívá k vysokému dojezdu.

Mezi pozoruhodné inovace patří tepelné čerpadlo, díky kterému se dojezd vozu v zimních podmínkách prodloužil až o 30 procent. Volkswagen e-Golf s praktickou pětidveřovou karoserií a bohatou sériovou výbavou je na českém trhu nabízen od 969 900 Kč.

„Našim cílem je oslovit co nejširší skupinu zákazníků a dokázat jim, že Volkswagen e-Golf nabízí zásadní změnu kvality cestování. Propagaci elektrické mobility se proto budeme intenzivně věnovat i v budoucnosti. Loni na podzim jsme spustili projekt Demo e-car program. Jeho účastníci mohou bezplatně využívat 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf k dlouhodobému testování v podmínkách reálného provozu. Dalších 15 elektromobilů e-Golf jezdí v pilotním projektu e-carsharingu v Praze,“ dodává k tématu elektrické mobility Vratislav Strašil.

tisková zpráva

89 Comments on “Ekologické auto roku 2018 je v Česku Volkswagen e-Golf”

  1. ??? tepelné čerpadlo, … prodlouži v zimních podmínkách
    ??? tepelné čerpadlo, … prodlouži v zimních podmínkách dojezd až o 30 procent ???

    A ja som si myslel, ze zabezpeci, aby sa dojazd v zimnych mesiacoch az tak velmi neskratil.

    Pricom zostava dojazd v zimnych mesiacoch aj tak kratsi ako v letnych. A uz vobec nemoze dojst k jeho predlzeniu o 30 % (???)

      1. Já bych se vůbec nedivil, kdyby samo VW nemělo stále jasno
        Já bych se vůbec nedivil, kdyby samo VW nemělo stále jasno jak to vlastně bude. Osobně moc pokračování e-Golfu na nadcházející VIII. generaci nevěřím, ale je možné že si to lidé nakonec na VW vydupají, protože ten ID koncept je velký risk.

        Jenže BMW má čisté elektromobily (no vlastně jen jeden) právě jen v řadě i, stávající řady jsou jen hybridy a stejnou logiku očekávám i od VW.

        1. Je potřeba si uvědomit, že pokud se elektro mobilita
          Je potřeba si uvědomit, že pokud se elektro mobilita prosadí, tak automobilky nebudou chtít pohřbít některá jména modelů. Nebude jim tedy zbývat nic jiného než daný model udělat i jako elektromobil. A zrovna Golf je natolik významný model pro Volkswagen, že jeho vyřazení není příliš pravděpodobné. Pomalý přechod Golfu na elektrické varianty tedy bude nejpravděpodobnější varianta, a I.D. se postupně zařadí cenově pod Golf.

  2. Toto ocenění je naprosto k ničemu, jestliže si komise
    Toto ocenění je naprosto k ničemu, jestliže si komise myslí že e-Golf

    „hravě zvládá reálný dojezd 200 km na jedno nabití“

    Je vidět, že nikdo z komise nejel e-Golfem více, než 140km.

    A dojezd až 300km je naprostá lež.

    Tak dlouhý kopec v ČR ani v Evropě není!

          1. Můj obchodní partner žádal o radu, jestli si má koupit
            Můj obchodní partner žádal o radu, jestli si má koupit elektromobil. Že běžně jezdí trasy Němčice nad Hanou – Praha. Do firmy na kraj Prahy to má z domu přesně 247km. Poradil jsem mu, ať si pořídí LPG.
            Co bystu mu poradili vy pánové?

            1. Třeba nového Nissana Leafa se 40 kWh baterií. Znám
              Třeba nového Nissana Leafa se 40 kWh baterií. Znám některé podnikatele, kteří na něj čekají – mají objednáno. Trasy do 250 km naprosto v pohodě (i více), hlavně bude případně nabíjet krátce tam, kde bude chtít a ne tam, kde musí.

                1. Na trase, kterou jste popsal, je několik rychlonabíjecích
                  Na trase, kterou jste popsal, je několik rychlonabíjecích stanic, takže když bude hodně pospíchat, může třeba v Ostrovačicích nebo na Vystrkově“cucnout“ a dojet do cíle. Já třeba bych to s největší pravděpodobností dal na jeden zátah, ale stejně bych se určitě někde jen tak zastavil (třeba jen pro pocit). Určitě neprohloupí ani s Hyudai Ioniq. Nový Leaf a Ioniq jsou auta na tuto vzdálenost. Pokud chcete něco víc, tak neváhejte Teslu. Asi bych neměl zapomínat na e-Golfa, ale fakt ta trasa je ideální pro EV (sice dálnice, ale zase kolem poměrně již dnes mnoha rychlonabíječek, které se zahušťují). Až skutečně začne člověk jezdit EV, pochopí mnohem víc, o čem to je. Především zábava!

                2. Urcite se to dojed da, pokud pojedete pomalu nebo cestou
                  Urcite se to dojed da, pokud pojedete pomalu nebo cestou dobijete. Otazka je, zda to lze doporucit. Ne kazdy chce na trasach, ktere jezdi pravidelne zastavovat jen tak pro pocit. Dalsi vec je, ze je to dost na doraz, pokud je treba se cestou nekde jeste stavit nebo jsou tyto cesty absolvovany bez vetsiho planovani, tak nemusi pravidelne vyrazet 100% dobity a v tom pripade se z dobijeci zastavky stava nutnost.
                  Na druhou stranu pana z dotazu neznam, takze tezko radit. Dotaz jsem pochopil tak, ze idealni predstava je, ze se to bezne zvladne bez dobijeni, to se obavam, ze nelze zarucit.

                  Osobne bych na podobne pravidelne jezdeni preferoval spis vuz, ktery to zvladne s nejakou rezervou, ale je fakt, ze takovy elektromobil je zatim vyrazne drazsi zalezitost nez Leaf nebo e-Golf. Opet se dostavame k tomu, ze pana z dotazu neznam, dala by se mu jiste na podobne cestovani doporucit Tesla S, ale je to pro nej financne dostupne?

                3. U toho Leafa 2 je potřeba si uvědomit, že v zimě se ten
                  U toho Leafa 2 je potřeba si uvědomit, že v zimě se ten dojezd 240 km citelně zkrátí. To samozřrjmě platí pro všechny elektromobily.

                4. Pro me je to taky zabava. Ale pro nekoho kdo neni EV fanatik
                  Pro me je to taky zabava. Ale pro nekoho kdo neni EV fanatik to bude za chvili vopruz. Porad si hlidat dojezd atd….

                5. Tak so s Vami souhlasim. V zime by jiste nedojel. Viz video na
                  Tak so s Vami souhlasim. V zime by jiste nedojel. Viz video na YouTube. Tesla ktera ma termalni management baterie (jesi se nepletu), v Kanade pri -22 POLOVICNI dojezd. Podle majitele. Tam musi byt aspon 40% rezerva. Nebo musi byt majitel smiren ze na chvilku cestou dobije.

    1. Opravdu tezko rict, co si mysli „komise“, tyhle doplnkove
      Opravdu tezko rict, co si mysli „komise“, tyhle doplnkove kategorie, tedy ekologicke auto roku a technologicka inovace, se vetsinou jen tak mimochodem zmini v zaveru clanku o ankete Auto roku.
      200 km z tohoto clanku vypada jako prace pana Horcika a 300 km je marketingova proklamace jednatele Porsche CR (dovozce VW) a zaroven dojezd dle NEDC, obavam se, ze ani jeden v „komisi“ nesedel.

      Hodnotitele by meli byt motoristicti novinari* a tem se dle meho nazoru na e-Golfu libi, ze je jako hodne jako normalni auta, na ktera jsou ze sve prace zvykli. Na druhou stranu se nikdy nemohu u ankety auto roku uplne zbavit dojmu, ze koncern a jeho mistni znacku tak trochu protezuji (eufemisticky receno).

      * v popisu ankety se hovori o odborne porote, ktera tyto kategorie vyhlasuje, jelikoz to neni nijak upresneno, tak predpokladam, ze je to stejna odborna porota, ktera vybira auto v hlavni kategorii.

    2. Vážený pane, nevím jestli jste majitelem elektromobilu
      Vážený pane, nevím jestli jste majitelem elektromobilu nebo ne a kolik jste celkově najel s elektromobily, aby jste jim více rozuměl, nicméně moje přítelkyně má VW e-UP, který deklaruje dojezd 160 km a v letních měsících se s ním bez problémů po městě těch 160 km najede. Já jsem jezdil dlouhodobě se starým e-Golfem a najel jsem s ním 180 km a tohoto nového jsem měl na 3 dny též půjčeného a najel jsem s ním 290 km v říjnu a nemyslím si, že by těch 300 nenajel. I když nejsem majitel nového e-Golfa, tak je to rozhodně velmi dobré auto z těch, které si dnes můžete reálně koupit.

          1. A kolko ste na tých 1000km spotrebovali energie? Ono
            A kolko ste na tých 1000km spotrebovali energie? Ono zajazdiť nejakú trasu za malú spotrebu je niečo iné ako takto jazdiť stále. Ja viem tiež na tesle zajazdiť za 100Wh/km, ale je to strašná otrava a podstúpil by som to iba vtedy keby som sa nemal kde nabiť na celej trase.

      1. Děkuji Vám za reakci na můj příspěvek do diskuze.
        Děkuji Vám za reakci na můj příspěvek do diskuze. Nedaří se mi často potkat někoho, kdo dosahuje s elektromobily deklarované nájezdy. Asi něco dělám špatně. Můžete mi říct, jakou máte na uvedených eautech průměrnou spotřebu. Mne se totiž nepovedlo údajům, které uvádíte, ani přiblížit.

        1. Na skutečném nájezdu se podílí mnoho faktorů, z nichž
          Na skutečném nájezdu se podílí mnoho faktorů, z nichž úplně ten největší je styl jízdy a pak profil trati (více po rovině nebo více do kopce nebo více z kopce). Myslím, že když přečtete tento článek: http://elektromobily-os.cz/sites/elektromobily-os.cz/files/Zvy%C5%A1ov%C3%A1n%C3%AD%20tempa%20elektromobilu.pdf

          a tento článek:
          http://www.hybrid.cz/pribeh-400-km-elektromobilem-nissan-e-nv200-v-zime-az-na-portas

          že mnohé napoví, jak z EV vydolovat požadovaný dojezd. Píšu další díl „Portáše“ – snad také bude tady na Hybridu.

            1. Po městě to reálné opravdu je. Už několikrát se mi
              Po městě to reálné opravdu je. Už několikrát se mi podařilo přejet naše menší město (oproti velkoměstům) na 1% a divil jsem se, když třeba ani jedno neubylo. Prostě na kopci na to i víc šlápnu a vyřadím, získám rychlost a pak si jen hraji s rekuperací, buď jen malinko „šimrám“, abych udržel celý kopec „v zeleném“ a auto nezpomalovalo nebo před červenou, kdy jsem nucen zastavit dám max. rekuperaci, aby skoro nic nebraly brzdy (až možná na posledním metru). Rozjezdy zase na minimální zátah motoru – min. proudy z baterie. Nejsem sám, kdo zjistil, že takto se dá opravdu najet dlouhé trasy. Až tohle zjistí všechny ty rozvážkové služby a taxi (třeba EKO TAXI Olomouc už to dávno ví! a rozvoz pizzy v Hlinsku také, …)!

                1. Moc gratuluji k přírůstku! Ať to tiše jezdí!
                  Moc gratuluji k přírůstku! Ať to tiše jezdí!

              1. Zajímavá technika, předpokládám, že 1% je celková
                Zajímavá technika, předpokládám, že 1% je celková kapacita baterie. E-Up procenta nemá – má analogový budík – jedno procento tedy nepoznáte.
                Ale technika jízdy není to co mne zajímá. Zajímalo by mne, jakou průměrnou spotřebu mám dosáhnout, abych na eupu dojel 160km.
                Zná někdo odpověď?

                1. Toto číslo je celková kapacita baterie, kterou uvádí
                  Toto číslo je celková kapacita baterie, kterou uvádí výrobce.
                  Není to však kapacita baterie využitelná pro jízdu.

                  Opravdu se zde nenajde někdo kdo má s elektromobily dostatek zkušeností, aby byl schopen odpovědět na jednoduchou otázku:
                  „Jaké mám dosáhnout průměrné spotřeby, abych byl schopen s e-Upem dojet 160km?

                2. Z té otázky nevyplynulo, že se ptáte na celkovou vs.
                  Z té otázky nevyplynulo, že se ptáte na celkovou vs. využitelnou kapacitu baterie. A 18,7 kWh by měla být skutečně využitelná, resp. takto to prezentuje sám VW.

                3. Z praxe několik majitelů e-Upů vám mohu celkem odpovědně
                  Z praxe několik majitelů e-Upů vám mohu celkem odpovědně sdělit, že z eUpu se nedá vyjet (ani do želvy, ani do úplné nuly)18,7 kWh. Taky když jste na úplné nule (nebo 1 + 2% baterie dle Terry 53) tak tam v žádném případě 18,7 kWh nenatlačíte.

                4. Ok, v tom případě VW lže přímo na svých oficiálních
                  Ok, v tom případě VW lže přímo na svých oficiálních stránkách.

                5. Kde VW píše že to je konkrétně využitelná kapacita
                  Kde VW píše že to je konkrétně využitelná kapacita baterie? V každém případě 18,7kWh je pro e-UP! celková energie v baterii. Viděl jsem testy kapacity těch 25Ah Sanyo článků které používá.

                  Z relativně důvěryhodných zdrojů se mi podařilo dohledat tyto údaje:

                  vozidlo / celková energie / využitelná energie
                  e-UP! / 18,7kWh / 16,8kWh
                  eGolf MY15 / 24,2kWh / 21,8kWh
                  eGolf MY17 / 35,8kWh / 31,5kWh

                6. Děkuji za údaje.
                  Bohužel informace „z relativně

                  Děkuji za údaje.
                  Bohužel informace „z relativně důvěryhodných zdrojů“ – bez citace –
                  jsou zajímavé, ale celkem k ničemu.
                  Protože já znám Petra, a ten je velmi důvěryhodný.
                  A Petr říkal, že celá elektromobilita je blbost a že všechna čísla jsou vylhaná a dosazená tak, jak který obchodní ředitel potřebuje. A čím vyšší pozici ten ředitel má, tak tím lépe umí lhát a říkat co všechno nejde.

                  Takže asertivně a stále znovu.

                  Prosím nepište mi informace které nepotřebuji a které nežádám. Stačí mi jediné číslo.

                  „Jaké mám dosáhnout průměrné spotřeby, abych byl schopen s e-Upem dojet 160km?“

                  PS: Využitelná energie na co? Na jízdu?

                  Musím Vás zklamat u všech tří modelů co udáváte mi Terra 53 (od ABB) říká něco jiného.

                7. Já vám rozumím, ona celá ta problematika kapacity nebo
                  Já vám rozumím, ona celá ta problematika kapacity nebo přesněji řečeno energie v bateriích je na delší povídání a především to není něco skálopevného, naopak dle provozních podmínek docela poskakuje a to vzhledem k udáveným hodnotám směrem dolů.

                  Ty údaje o celkové energii ve voze jsou dohledatelné na stránkách výrobce a odpovídají i vlastnostem použitých článků Sanyo, respektive Samsung. Nicméně to jsou tzv. nominální/jmenovité hodnoty měřené v laboratoři obvykle při konstantním zatěžování proudem 0,2C při teplotě 23°C.

                  Hodnoty využitelné energie jsou opět měřeny v laboratorních podmínkách a vycházejí z toho, že je pracovní rozsah baterií omezen zdola. Typicky 100% jmenovité energie článku získáte v rozsahu 4,2V-2,5V. BMS bývá obvykle nastaven aby hlásil vybitou baterii při dosažení cca 3V a tomu odpovídají uváděné hodnoty využitelné energie. Tedy nejde o to, že by vozidlo měřilo energii a na základě tohoto měření odpojilo baterii, ale odpojuje podle napětí na článcích s nějakou histerezí. Využitelná energie je tak počítána do odpojení baterie bez ohledu na co je využita. Samozřejmě je třeba počítat s tím že při nižších teplotách obvykle nejsme schopni v daném napěťovém rozsahu vyčerpat tu nominální energii. Takže při 0°C může být využitelná energie v e-UP! klidně jen 12kWh.

                  Rychlodobíjecí stanice vám obvykle ukazují energii odebranou ze sítě na vstupu do stanice, tedy včetně ztrát ve stanici i vozu = tu kterou máte provozovateli zaplatit. Takže tento údaj je použitelný pro kalkulaci reálných nákladů provozu, ale k určení kapacity baterie je k ničemu.

                8. Terra 53 píše „dodaných“ kWh.
                  Předpokládal jsem, že

                  Terra 53 píše „dodaných“ kWh.
                  Předpokládal jsem, že když se jedná o DC, budou ztráty minimální (kolem 1%). Ale pro jistotu se zeptám přímo na ABB.

                  Jedná se mi o to, kolik se dá „běžně“ najet, protože v laboratoři (a pořád při 23oC) nejezdím.

                  Prostě se pořád nemohu dopočítat a nechci jezdit takhle :-))

                  A PAK ŽE TO NEJDE!

                  VW e-Golf (mr2017) s dojezdem až 300km!

                  youtube.com/watch?v=P0TO9NAYb3k

                  PS: Snad si pánové opravdu, ale opravdu nemyslíte, že když e-Golf najede na jedno nabití 316,6 km a potřebuje na to 9:51 hod, tak se dá ještě mluvit o dojezdu, respektive o jízdě. To je ploužení!!!

                  (Průměrná rychlost 31,84 km/hod)

                  Jestli-že ale bude v materiálech uvedeno, že dojezd je 172km a doploužení 316,6 km, pak si myslím, že vše bude OK.

                9. Hmm tak Terra je potom lepší oddíl že ukáže i tento
                  Hmm tak Terra je potom lepší oddíl že ukáže i tento údaj. Ztráty určitě nejsou tak malé a zase to závisí na teplotě a nabíjecím proudu = čím rychleji nabíjíte tím vyšší ztráty a zrovna e-UP a e-Golf se nabíjí 2C kde pak 10% ztrát jen na baterii je moc hezký údaj.

                  Jinak ta udávaná spotřeba vozidla výrobci je vždy včetně ztrát při nabíjení vozidla palubní nabíječkou. Tzn. pokud uvádějí u e-UP! 11,7kWh „ze zásuvky“ pak to odpovídá o cca 10% menší spotřebě ukazované vlastním autem tedy zde třeba 10,5kWh. (baterie se sice zde nabíjí pomalu i s 98% účinnosti, ale k tomu zde zas působí účinnost palubní nabíječky a vlastní spotřeba vozu běhen nabíjení) a na těch deklarovaných 160km dle cyklu NEDC vám pak opravdu stačí těch 16,8kWh „využitelné“ energie.

                  Co se týče té hodnoty dojezdu 160km tak nemám problém s tím že se to dá dle NEDC zajet, ale normální kombinovaný dojezd v létě vidím tak 100-130km dle stylu jízdy. V zimě pak klidně i jen 80km.

                10. Muzu Vam rici svou zkusenost. Prijel jsem na nabijecku s
                  Muzu Vam rici svou zkusenost. Prijel jsem na nabijecku s Teslou model X a mel jsem nulu. Jeste jsem krouzil chvilku kolem, abych ji zkusil vybit co nejvice. Po uplnem nabiti mi palubni pocitac psal 79kwh nabito a na stojanu bylo napsano, ze jsem odebral 89 kwh. Byly 4 st C a pri prijezdu jsem mel ohrate baterie.

                11. Chtel jsem se VW zastat, ze celkem poctive uvadi prumernou
                  Chtel jsem se VW zastat, ze celkem poctive uvadi prumernou dojezdovou vzdalenost kolem 200 km, vedle normovanych 300 km, tak jsem se mrknul na jejich stranky a na katalog a neni to tak uplne pravda. Hodnota 200 se presunula do poznamky malym pismem a ve velkem testu figuruje: „Díky jeho dojezdové vzdálenosti až 300 km (NEFZ)¹⁾ jste dokonale připraveni na každé dobrodružství“
                  Musim priznat, ze me to trosku zklamalo, kdyz e-Golf predstavovali, tak udaj kolem 200 realnych byval soucasti tiskove zpravy.

                  Na druhou stranu, snad je vetsina lidi soudnych a uvedomuje si, ze normavany a realny dojezd, obvykle nemivaji mnoho spolecneho, stejne jako normovana a realna spotreba.

                12. Výrobce uvádí kapacitu akumulátoru skutečně 18,7 kWh u
                  Výrobce uvádí kapacitu akumulátoru skutečně 18,7 kWh u nového vozu a spotřeba energie při kombinovaném provozu 11,7 kWh/100km a celkový dojezd vozidla 160 km. Kombinovaný provoz znamená nějaký poměr mezi městem a mimo město, který není uveden v TP na rozdíl od ICE kde se uvádí tři hodnoty (město, mimo město, kombinovaný). Tedy pro dojez 160 km je spotřeba cca 9 kWh, případně i níže dle stáří aku. V podstatě výrobce hodnotu udává pro první roky provozu auta, v létě a na okresní silnici. Využitelná kapacita bude aku cca 15 kWh. Tento poměr je podobný i u e-golf 2015. e-Simon píše, že bez problémů jeho přítelkyně v létě 160 km a kolik v zimě? Děkuji za případnou odpověď.

                13. 18,7 kWh / (160km / 100) = cca 11,7 kWh/100 km. To je hrubý
                  18,7 kWh / (160km / 100) = cca 11,7 kWh/100 km. To je hrubý výpočet. Je potřeba počítat skutečně využitelnou kapacitu, např. u e-NV je to z 24 kWh skutečně 20 kWh. Když budu uvažovat přibližně stejně u e-Up bude např. využitelných 15 kWh: 15 kWh/(160km/100) = cca 9,4 kWh/100 km. To byl příklad, takže si myslím, že reálné to je, když jsem z Vystrkova do Brna a pak do Žďáru do kopců dal s e-NV200 12,8 kWh/100 km, tak e-UP to musí ve městě dát. Mě by e-NV dalo takto 156 km a je to krabice.

                14. Předpokládal jsem, v diskuzi na odborném fóru dostanu
                  Předpokládal jsem, v diskuzi na odborném fóru dostanu odbornou odpověď. Nemějte mi to za zlé, ale údajům výrobců po svých vlastních zkušenostech nemohu věřit.
                  Hrubé odhady (a tady se musím omluvit) jsou mi k ničemu. Již několikrát jsem už viděl EV na nule a když jsem se pak potkal s řidičem, tak mi říkal, že mu tvrdili, že to dojede.

                  I když předpokládám (podle článků a Vaší praxe) že Váš „odhad“ je velmi kvalifikovaný. Stále zůstává moje otázka nezodpovězená.

                  „Jaké mám dosáhnout průměrné spotřeby, abych byl schopen s e-Upem dojet 160km?

                  Předpokládám, že by na ni měl reagovat někdo, kdo má s eUpem zkušenosti. Ale potěšila by mne i informace od e-Simona, protože jak psal „v letních měsících se s ním bez problémů po městě těch 160 km najede“.

                  Doufám, že se bavíme stále o dojezdu na jedno nabití (100% baterie).

                15. Ano, bavíme se o dojezdu na jedno nabití na 100% baterie. A
                  Ano, bavíme se o dojezdu na jedno nabití na 100% baterie. A ono to tak skutečně vychází. Když budete mít průměrnou spotřebu podle předchozího 11,7 kWh/100 km, tak těch 160 km opravdu dáte. S e-Up! by to neměl být problém dosáhnout požadované spotřeby. Někdo tam psal, že eUp má využitelnou kapacitu 18,7 kWh. Podle mě se dá s tímto autem dostat i na menší spotřebu a pak byste měl dojet ještě dále. Myslím ekonomický styl jízdy třeba ve městě.

                16. Moje praxe (s několika eUpy) je taková, že jedu trasu na
                  Moje praxe (s několika eUpy) je taková, že jedu trasu na jedno nabití (ze 100%, v létě při 23oC, bez klimatizace, bez ventilace, bez rádia, bez tempomatu, bez vyhřívání sedadel, bez stěračů, bez vyhřívání předního a zadního okna, se zavřenými okny, bez nabíjení mobilu z USB, … ) s průměrnou spotřebou za méně než 11,7 kWh/100km, tak dojedu výrazně méně než 160km.

                  Stále se nemohu dopátrat, kde dělám chybu.

                  Takže asertivně a stále znovu.

                  „Jaké mám dosáhnout průměrné spotřeby, abych byl schopen s e-Upem dojet 160km?“

                17. Aha, to jsem nevěděl. První, co bych udělal, zkontroloval
                  Aha, to jsem nevěděl. První, co bych udělal, zkontroloval bych si, kolik je opravdu ten e-Up schopen pojmout kWh do baterie. Dělám to tak, že si měřím skutečně odebrané kWh. Doma je to na zásuvce 230V, kde mám měřák z elektroobchodu. U rychlonabíječky je to na displeji stojanu. Když tohle několikrát uděláte, zjistíte, jestli vám nějaký přístroj lže a co bude nejspíš pravda. Jestli vám od vynulování auto ukazuje menší spotřebu než 11,7 kWh a tento údaj je pravda, musí to být v menší využitelné kapacitě baterie než se udává.

                18. viz příspěvek
                  Vložil/a ABC (bez ověření), Ne,

                  viz příspěvek

                  Vložil/a ABC (bez ověření), Ne, 2018-01-14 12:14

                  Z praxe několik majitelů e-Upů vám mohu celkem odpovědně …..

                19. Ano, už to všechno vidím. Je to tak, využitelná kapacita
                  Ano, už to všechno vidím. Je to tak, využitelná kapacita je jistě menší, než se uvádí. Takže je mi to jasné.

                20. E-Up má sice analogový budík, ale ukazatel dojezdu je
                  E-Up má sice analogový budík, ale ukazatel dojezdu je digitální a ukazuje stále dojezd v km a při 0 km dojezdu ještě oproti některé konkurenci ujede cca 2 km. Osobně vyzkoušeno. Jinak se stále ptáte na hodnotu průměrné spotřeby, přítelkyně jezdí po městě v létě za 10,9 kWh. Ale stále jste nikomu neodpověděl, jaké vozidlo používáte Vy, jak dlouho s ním jezdíte a kolik máte najeto ? Předem děkuji za Vaši odpověd.

                21. Díky, tuto informaci jsem potřeboval.
                  Tedy 10,9 kWh x 160 km

                  Díky, tuto informaci jsem potřeboval.

                  Tedy 10,9 kWh x 160 km = 17,44 kWh baterie?
                  To máte nějakou zvýšenou kapacitu, nebo nový model (novější ročník)?

                  Protože na tom co s ním právě jezdím je najeto 42.000 km a nedokážu do něho nacpat víc jak 15,34 kWh energie /z nuly do 100% – na Terra 53 ABB/.
                  Jinak řečeno. Musel bych se dostat na spotřebu: 15,34/160 x 100 = 9,59 kWh na 100km.
                  Což má eup zhruba při průměrné (a konstantní) rychlosti po rovině při 37 km/h – a sám uznáte, že touto rychlostí se jezdit nedá ani po městě.
                  Přitom rozdíl mezi mojí spotřebou a vaší je nějakých 13%. To je u elektromobilu hrozně moc.

                  (Jo a ještě k té spotřebě jsem nenapsal, že je to na letních pneumatikách (od výrobce) a jsou nahuštěny na max. povolený tlak – u eupu je to tuším 2,8)

                  No a minulý rok najeto něco kolem 40.000 ekm převážně na eupech.

                22. Zavolejte mi na mobil rád vše s vámi proberu – 607 264 161
                  Zavolejte mi na mobil rád vše s vámi proberu – 607 264 161

                23. Mam maly Peugeot Ion a kdyz bych jel 37km/h po rovine, tak
                  Mam maly Peugeot Ion a kdyz bych jel 37km/h po rovine, tak spotreba bude neco kolem 5kWh/100km. Drive jsem vse sledoval pres CANIon a OBD system. Uz me to preslo a ani nevim kde ten dongle je. Nicmene mam zkusenosti z DE, kdyz jedu mezi mesty a jedno mesto navazuje na druhe a jedu do max. 60km/h, tak to auto skoro nic nezere. Vasich 9,59kWh/100km pri 37km/h se mi zda nejake divne. Tesla S ujede v pri plouzeni hypermill neco pres 1000 km. To by byla stejna spotreba jako vas e-UP. No, nevim.

                  http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-ujel-rekordnich-1078-km-na-jedno-nabiti

                24. Neni to tím, že ve spotřebované energii je započtena i ta
                  Neni to tím, že ve spotřebované energii je započtena i ta která vznikla rekuperací?

            2. Dobrý den, byl jsem služebně pryč a momentálně testuji
              Dobrý den, byl jsem služebně pryč a momentálně testuji Teslu Model S. Samozřejmě, že vždy záleží jen a pouze na stylu jízdy a také na autu samotném. S e-Upem jezdí přítelkyně z 95% po městě – Praha. Najede měsíčně zhruba 1200 km a v létě není problém ujet deklarovaných 160 km. Nabíjení převážně jen přes noc mennekesem. Mluvil jsem s managerem půjčovny carpoint, jenž půjčují vozy VW e-Up i e-Golf a ten mi říkal, že většinou jejich klienti používají pouze rychlonabíjení a degradace baterie je v těchto případech znatelnější. Co se mých postřehů ohledně výše popsaných dojezdů u VW e-Golf týče, tak když vůz testuji, jezdím opatrněji, abych zjistil deklarovaný dojezd, město 50 – 90 km/h dle možností a využívání rekuperace. Okresky tempomat na 90 km/h, na dálnici jezdím 105 – 110 km/h. Je to vždy jen o tom kam jedete a dle toho přizpůsobíte rychlost, neboť někdy vyšší rychlost neznamená, že dojedete do cíle rychleji, když se cestou zastavíte na rychlonabíječce. Jinak jsem s autem jel i na omezovač a tachometr ukázal 155 km/h. Pokud pojedete konstantně touto rychlostí, tak jsou dojezdy samozřejmě menší u jakéhokoliv elektromobilu včetně Tesly.

              1. Ok, počítal jsem s tím, že jste někde mimo a připojíte
                Ok, počítal jsem s tím, že jste někde mimo a připojíte až v pondělí v práci.
                A odpověď je čistě na Vás.
                Po mnoha příspěvcích v diskuzi mne již opravdu jen zajímá jakou tak máte normální průměrnou spotřebu na eupu, když jak píšete „v letních měsících se s ním bez problémů po městě těch 160 km najede“.

  3. Dle SDA jsou vitezove 2, VW e-Golf a Nissan Leaf, obe auta
    Dle SDA jsou vitezove 2, VW e-Golf a Nissan Leaf, obe auta mela udajne ziskat stejny pocet bodu. Jestli je tato zprava z tiskovky Porsche Ceska republika, tak je celkem pochopitelne, ze na 2. viteze tak trosku pozapomneli 😉

    Vysledky ankety auto roku jsou k nalezeni na strankach Svazu dovozcu automobilu.

    1. Spíše potkáváte, ale nevidíte. Jsme na tom stejně. Na
      Spíše potkáváte, ale nevidíte. Jsme na tom stejně. Na pohled normální Golf, minimum rozlišovacích znaků. To je záměr. Pokud jede kolem současně nějaké jiné spalovací auto, tak přes jeho kravál si ani nevšimnete tiše se pohybujícího eGolfu. Občas taky tipuji, zda to malé přede mnou je spalovací nebo elektrický UP. Bohužel. S infrastrukturou by samozřejmě měli přidat, o tom žádná.

        1. Za posledni 4 roky bylo u nas nove registrovano 128 e-Golfu,
          Za posledni 4 roky bylo u nas nove registrovano 128 e-Golfu, kolik bylo dovezeno jako ojetych nebo naopak vyvezeno, netusim.
          Za stejne obdobi bylo registrovano cca 26000 Golfu na benzin a naftu a zhruba 900 na CNG.
          zdroj: SDA

          Tedy hledat e-Golfa v kupe Golfu je temer jako hledani povestne jehly v kupce sena 🙂

        1. Osvěta by ráda byla, ale času se nedostává. Trochu jsme
          Osvěta by ráda byla, ale času se nedostává. Trochu jsme po skoro 2 desítkách let malovali dům celý zevnitř i zvenčí, do toho pokládali novou dlažbu v garáži, měnili pokoje, páč nám děti vyrostly a tím pádem neustále něco stěhovali, montovali, demontovali, vrtali, řezali, děs. Já si od srpna připadám jak Bezručův starý Magdon – z roboty jdu na robotu. Pak už není síla. Dnes nám soused přišel napojit drátový rozvod intranetu do všech požadovaných 6 míst. Takže jsem minulý víkend strávil taháním kabeláže po domě. No a teď si půjdu dát večeři poté, co jsem všechna ta připojení otestoval, mj. pobytem chvíli na hybrid.cz.
          Jinak pro zájemce – bývalý Bauhaus v IKEA Shopping parku Ostrava-Zábřeh hned vedle sjezdu z D1 je nově E-Motion park Ostrava http://e-kary.cz/ nebo https://www.facebook.com/emotionparkostrava/. Ale díky ne-času jsem tam ještě nebyl 🙁

  4. Svazu dovozců automobilů?? hahahahaha :)))))))) dobrá
    Svazu dovozců automobilů?? hahahahaha :)))))))) dobrá reklama od tzv. „redakce“ na domácího germána focvágn co se snaží mít všechno vošéfovaný 😉 Každopádně tepelné čerpadlo není „pozoruhodná inovace“ ale již několit let elektromobilní standart ;))) Takže tuhle směšnou agentůru můžeme s klidem ignorovat protože Golf nadále Není Ekologické auto roku 2018 ale jen žblechty pár dobře zaplacených chlápků ;)))))

  5. „„Volkswagen e-Golf nabízí mobilitu budoucnosti již dnes,
    „„Volkswagen e-Golf nabízí mobilitu budoucnosti již dnes, což potvrzuje i jeho vítězství v prestižní anketě Ekologické auto roku 2018,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika.“

    Vlastně bych se divil, kdyby představitelé koncernu zvolili i jiné auto než koncernové. 😀

Napsat komentář