Elektromobil Kia Soul EV 2018 s 30kWh baterií a dojezdem

Už začátkem minulého roku jsme psali, že Kia Soul EV 2018 dostane 30kWh baterii. To se nyní potvrzuje, dojezd se zvyšuje na 250 km NEDC.

Elektromobil Kia Soul EV přichází ve verzi 2018 se skutečně mírným zvýšením využitelné kapacity baterie na 30 kWh.
foto: Kia

I přes své nesporné kvality patří elektromobil Kia Soul EV k těm spíše méně prodávaným. Je to škoda, protože jihokorejské auto bylo takovou předzvěstí vynikajícího Hyundai Ioniq Electric.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Nový update Kia Soul EV pro rok 2018 získává 30kWh baterii (+3 kWh), a NEDC dojezd se tak zvyšuje z 212 km na 250 km. Celková kapacita baterie přitom činí 31,8 kWh, využitelných ale zůstává jen 30 kWh.

Rozměry baterie zůstávají stejné, zvýšil se o 8 počet článků na rovných 200 (200 x 40 Ah x 3,75 V). Hmotnost se zvýšila o 13 kg na 290 kg, stejně jako voltáž, a to z 360 V na 375 V. Spotřeba se mírně snížila na 19,4 kWh/100 km.

EPA odhaduje reálný dojezd novinky na 182 km. Cena zůstává, alespoň v USA, nezměněna, tedy na $33 950 za základní verzi. Zatím není jasné, zda evropská verze vozu dostane CCS, nebo zůstane u CHAdeMO.

52 Comments on “Elektromobil Kia Soul EV 2018 s 30kWh baterií a dojezdem”

  1. Podle me Kia dobry, skoda ze neni o 100klevnejsi bylo by to
    Podle me Kia dobry, skoda ze neni o 100klevnejsi bylo by to zase o chlup lepsi, ale vzhledem k tomu ze jsme na zacatku s EV tak jako druhe auto na courani kolem komina fajn a hold jedno auto mit vetsiho ropaka na dovoleny a rodinne vylety (pokud si to tedy clovek muze dovolit) a za par let se uvidi jaky bude vyvoj, pokrok a ceny 🙂
    Furt tu na trhu chybi el. “Duster” bez vybavy za par kacek s dojezdem treba jen 100-150km tak za 300 bez DPH 🙂 myslim ze pak si to posunulo zase o kousek dal…

      1. No myslim ze to bude driv… proto pisu “Duster” Ten taky
        No myslim ze to bude driv… proto pisu “Duster” Ten taky vybehl za cenu polovicni nez konkurence, melo to byt pouze pro vychod a jak se prodava… zaklad 200k bez dph je proste super pomer cena/vykon a ze to nema klima? Okna manual? Radio? Na to prdi pes… koupil sem ho v zakladu synovi k 18 a za ty prachy nej auto co sem kdy videl… ja dal za debilni ASX pres 500k bez dph a hruza… slo z baraku.. tenkrat taky nikdo neveril ze se to da za ty prachy postavit a ejhle ono to jde… sice dealeri sou hotovy kdyz si ho chcete koupit v zakladu, protoze marze na tomhle modelu je skoro nula 🙂 ale to to uz neni nase starost :-))) myslim ze za 300k bez dph by to postavit slo i dnes.. 150k baterie + 100k zbytek + 50zisk

  2. Je tam celkem 200 článků a kapacita 31,8 Kwh. To znamená,
    Je tam celkem 200 článků a kapacita 31,8 Kwh. To znamená, že jeden článek má 31 800 : 200 = 159 Wh. Jelikož se přidalo 8 článků, nárůst měl být 8 x 159 = 1,272 Kwh. Nárůst byl však údajně 3 Kwh. To tam jsou tedy nějaké jiné články ?

    1. Spočítal jste to velmi dobře 🙂 Tj. články jsou opravdu
      Spočítal jste to velmi dobře 🙂 Tj. články jsou opravdu pořád stejné a těch 8článků především posloužilo pro zvýšení napětí baterie z 96s2p(403V) na 100s2p(420V), což implikuje i nějakou změnu na hnacím ústrojí. Co se týče kapacit tak se to má takto:

      starší Soul EV: 30,5kWh celkově / 27kWh využitelných
      nový Soul EV: 31,8kWh celkově / 30kWh využitelných

  3. Já ji mám od října, deklarovaná spotřeba se snížila na
    Já ji mám od října, deklarovaná spotřeba se snížila na 14,2kWh/100 km, na Chademo dobíjí na 94%, naplánovat nabíjení lze pouze na 100%.I ty 3 kWh jsou znát, bez problémů jezdím HK – Brno i v zimě. Měl jsem na zkoušku půjčený starší model, tohle opravdu má i nižší spotřebu. Jsem spokojený a už je to jediné auto v rodině.

    1. Testoval jsem tuto novou verzi a pán má pravdu, opravdu má
      Testoval jsem tuto novou verzi a pán má pravdu, opravdu má tento upgrade o něco menší spotřebu a těch 250 km je v létě reálných. Mě se s mým současným Soulem podařilo najet 230 km v létě po městě. Dobrá věc je Chademo do 94% nebot u staré verze se vypne při 83%.

  4. V bazarech se občas objeví pěkná cena za lehce jetý (do
    V bazarech se občas objeví pěkná cena za lehce jetý (do 500k bez DPH), já jsem opravdu velmi spokojený se Soulem, jak s kvalitou zpracování tak komfortem jízdy. Trochu nerozumím tomu navýšení kapacity baterie. Původní model má 30kWh baterii, ale značeno je 28kWh, protože to je využitelná kapacita. Tedy 30kWh se opět zřejmě myslí využitelná kapacita. 2 kWh navíc není žádná velká výhoda, v tomhle studeném počasí je to dojezd zvýšený o 15 km na okreskách a 10 km na dálnici.

      1. Existuje nějaké porovnání v reálném provozu? Spotřeba
        Existuje nějaké porovnání v reálném provozu? Spotřeba by šla snížit buď nějakou novou komponentou (řídící elektronika, motory), nebo zlepšením aerodynamiky – to asi nenastalo. Zvýšení kapacity o 2 kWh a zvýšení dojezdu NEDC o 20%, no nevím.

              1. Tyhle teoretické hodnoty jsou nakonec u každého auta jiné.
                Tyhle teoretické hodnoty jsou nakonec u každého auta jiné. Obzvlášť pokles kapacity baterie, který je u každého auta různý určuje celkový dojezd na dané trase. Já mám v současné době baterii SOH 28,6 kWh, jiný uživatel má 27,7 kWh a další 26,9 kWh apod., dojezd auta je úplně jiný při ježdění v Polabské nížině, nebo v Podkrkonoší to všichni víme, takže jeden majitel ujede v létě 140 km a druhý 200 km a oba mají pravdu. Samozřejmě, každá kWh navíc je dobrá, to souhlasím.

                1. No právě že u BMW i3 je to to samé, ale nezávisí to ani
                  No právě že u BMW i3 je to to samé, ale nezávisí to ani tak na stavu baterie, jako spíše na způsobu používání auta. Lidé, kteří jezdí třeba 30 km denně a vždy to píchnou do nabíječky mají obvykle horší hodnoty.

                2. Ano, nabíjet prakticky nabité auto by se nemělo. Při tomto
                  Ano, nabíjet prakticky nabité auto by se nemělo. Při tomto nájezdu stačí jednou za dva až čtyři dny podle počasí.

                3. Ono to tomu autu až tak nevadí, ale rozhodí se údaje o
                  Ono to tomu autu až tak nevadí, ale rozhodí se údaje o baterii. Já mám nejlepší dojezd vždy když auto párkrát vybiju do nuly, hned ho pak nabíjím a zamontuju do toho jedno rychlonabíjení. A následně ho nechám stát třeba dva dny na nabíječce a baterie je pak jak znovuzrozená.

                4. Toto je obecný problém softwaru v BMS (tedy té
                  Toto je obecný problém softwaru v BMS (tedy té nejhodnotnější a zároveň nejsložitější části BMS) a nemá téměř žádný vliv na stárnutí/opotřebování baterie. Prostě to většinou jen blbě ukazuje i když kapacita baterie je pořád vesměs stejná. Pro skutečně reálně hodnoty opotřebení by to chtělo baterii z vozu vyndat a otestovat ji na testeru.

  5. Je to pěkné auto, jednou jsem se v ní svezl a jelo se v ni
    Je to pěkné auto, jednou jsem se v ní svezl a jelo se v ni hezky. Ale s cenou větší než Leaf a s menší baterkou je to úplně mimoň.
    Nevím na co si to Kia hraje, ale tohle auto nemá nic čím by se vyjímalo z ostatní šedi.

    Jooo kdyby dali cenovku o 1/3 nižší, tak by to bylo jiné kafe.

    1. U nás stojí SOul EV 869 tis. Niro PHEV s baterkou 8 Kwh
      U nás stojí SOul EV 869 tis. Niro PHEV s baterkou 8 Kwh stojí 974 tis. EV bude podle mě bude EV někde na 1,2 mil.

      Mě dává smysl exitence SOulu, komu stačí dojezd a menší auto má možnost výběru.

      I když souhlasím že když by se prodávala někde za 750 tis. bylo by to adekvátnější.

      Osobně nechápu proč se všichni na fórech ženou na max. dojezdem
      na 100% použití to stejně není protože i když bude mít Niro třeba reálný dojezd pěkných 350 Km co když ho budu mít na 50% a budu nutně potřebovat jet někam 400 Km a bude k dispozici jen zásuvka 16A. Budu pěkně čekat 12 hodin než nabiju.

      Takže jako hlavní auto nepoužitelný /pokud nebudu chtít trávit čas a peníze u drahých rychlodobíječek/ a do města do práce a kolem komína zbytečně velkej dojezd a tím pádem i drahý.

      Za mě EV se může vyplatit , když budu ideálně nabíjet v noci když auto nejezdí a nezdržuje to . A současně se budu co nejvíc využítvat jeho denní max. dojezd.

      EV s dojezdem 350 Km je super pro někoho kdo jezdí pravidelně 300 Km denně tj. nějakých 100 tis. Km ročně pak se asi vyplatí dát i těch 1,2 mega.

      Tady to vypadá že jako každý těch 100 tis. Km dává i když sou třeba vyjímky, já bych denně 300 Km jezdit nechtěl, stačí mi těch 80-100.

        1. Souhlas,
          elektrická auta je jiná technologie než benzín,

          Souhlas,
          elektrická auta je jiná technologie než benzín, ta baterka jak ji známe v současné době je dost drahá a navíc i něco váží.

          Takže když budu mít u baráku auto s dojezdem 300 Km a budu jezdit jen 50 denně, tak se to prostě trochu podraží a jen za havarijní pojistku budu platit víc než bych projel elektřiny.

          Jinak vítám zvyšování dojezdu,ale bohužel to sebou nese i zvyšování cen techto aut.

          Můj názor je že i do budocna bude třeba vybírat auto ,tak aby dobře sloužilo k danému účelu.

          Jako že už lidí vědí že naftu do města raději ne, tak i prostě EV s velkým dojezdem taky není ideální kupovat na 50 Kn na den.

          Naštěstí když si to někdo koupí, tak neškodí ekologii,ale jen svojí peněžence. I když na druhou stranu i vydělávání penez a vyroba velké baterky taky nese určitou ekologickou zátěž.

          1. Je to stejné jako s klasickými auty. V úzkých
            Je to stejné jako s klasickými auty. V úzkých španelských uličkách jsem jezdil s Mini, mělo dojezd max 400km a výborně se tam hodilo. Jezdit tam s SUV nebo autem s dojezdem 1000km nedává smysl, každé auto má svoje určení a univerzální auto neexistuje, vždycky je to pak kompromis.

        2. No tak to je ale informace uplne k nicemu ze jo…
          Neco ve

          No tak to je ale informace uplne k nicemu ze jo…
          Neco ve smyslu – lidi v 95% pripadu maji v aute prazdny kufr, takze bohate dostacuje aby auta mela 150 litrovy kufr a nikdo by nemel nic namitat….
          Ja taky v drtive vetsine pripadu jezdim 30km do prace a 30 km zpet, ale jaksi to auto potrebuju I v mensine pripadu, kdy ta cesta je vyrazne delsi….
          Jako EV nadsenec si pri nekterych dlouhych cestach delam prehled jak bych na tom byl, kdybzch jel EV namisto spalovaku, vesmes to ale vypada tak, ze pouzitelne by bylo je akorat teslou (s vetsi baterkou), v jinych pripadech by to misto cesty autem byla expedice…

          1. No tak to je ale informace uplne k nicemu ze jo…
            Neco ve

            No tak to je ale informace uplne k nicemu ze jo…
            Neco ve smyslu – lidi v 95% pripadu maji v aute prazdny kufr, takze bohate dostacuje aby auta mela 150 litrovy kufr a nikdo by nemel nic namitat….

            Ne nikdo, ale 95% lidí nebude nic namítat proti malému kufru – statisticky vzato. Co se týká delších vzdáleností, ano máte pravdu, že na to není ideální auto s dojezdem max 200 km, ale ruku na srdce, žijeme v době totálních počátků, až bude standard za 2 roky dojezd 400 km, pak to bude jiné, bohužel teď je to tak, jak je. Abych si kvůli jedné delší cestě kupoval Teslu S (nic jiného není k dispozici s delším dojezdem) je pro mě nesmysl. Pak prodám to co mám, prodám i spalovák, který mi ještě na dlouhých cestách vyhovuje více a koupím něco jiného, podobného co mám, tedy menší auto do města.

        1. No to je pořád dokola s tou cenou, když bude v ceníku 750
          No to je pořád dokola s tou cenou, když bude v ceníku 750 bude se dát taky koupit se slevou třeba za 650, proto se většinou při testech a renzích porovnávají ceníkové ceny.

          Jak jsem psal s tím denním nájezdem myslel jsem to stejně jako vy, dá se jezdit denně i dvounásobek, trojnásobek dojezdu to máte pravdu, ale jezdit s EV denně zhruba 20% dojezdu a jednou za týden na chalupu je podle mě neokonomické.

          Můžu se zeptat čím jezdíte těch 100 tis. s malou baterkou a kolik teda najedete s tím Soulem co máte v podpisu? Jsou to slušný porce Km, ale když máte pravidelné dálkové cesty a dobíjení v cílech nemusí to být problém.

          1. Samozřejmě že tím Soulem. Sice to neujedu pouze já jako
            Samozřejmě že tím Soulem. Sice to neujedu pouze já jako řidič, střídáme se dva, ale ukazuje to možnosti EV s malou baterkou. Pokud se pohybujete v lokalitě s dobrou dostupností rychlých nabíječek, je to reálné to zvládnout. Za poslední dva měsíce co mám v provozu rychlou nabíječku, tak auto ujede cca 400km denně. A rozhodně to není ekoteroristická jízda bez topení nebo loudání se. Normální mestský a příměstský provoz. Nabíjení se děje během povinných přestávek, obědy atd.

            1. Ok dík
              pro mě SOul není zas až tak auto s malou baterkou

              Ok dík

              pro mě SOul není zas až tak auto s malou baterkou podle mě je to normální dnešní standart, malou baterku beru Miev nebo UP.

              Ono když je možnost kde dobíjet , tak na baterce až tak nezáleží, protože počet Km co se nabije za hodinu je stejný u ac nabíjení , u dc tam asi bude rozdíl hlavně v zimě

              Kolik si myslíte že vydrží Km ta baterka u toho soulu?
              5-6 let? 500 tis. km, nebo ty auta máte v plánu třeba po 2 letech prodat?

              1. Myslím, že není jedno, jestli nabíjíte AC nebo DC. I v
                Myslím, že není jedno, jestli nabíjíte AC nebo DC. I v zimě přes DC nabijete za 27 minut 100km, u AC pouze 17km.
                Co se týká životnosti, dodržuji servisní intervaly stanovené vyrobcem. Záruka na baterii je 7 let a věřím že to s mírným poklesem zvládne. Je totiž aktivně chlazená nebo vyhřívaná, ne jako u Nissanu. I proto nabíjí v zimě na DC stejně jako v letech, pořád rychle. A pokud po záruce budu chtít pokračovat, samotná baterie u dealera stojí 119 tisíc Kč, což je rozumné. A věřím tomu, že po nějaké době půjde baterii vyměnit za větší, tak jak u BMW i3.

                1. 119tisKC je dobra cena, uz sa blizi k 150eur/kWh
                  119tisKC je dobra cena, uz sa blizi k 150eur/kWh

                2. No bohuzdel cena u dealera nam toho moc relevantního rekne. S
                  No bohuzdel cena u dealera nam toho moc relevantního rekne. S ohledem na to, ze jde o dil, který se realne rpakticky neprodava (k cemu taky), tak ta cena je ciste marketingovy konstrukt (muze byt klidne s peknou marzi, nebo taky hodne pod naklady – jak je to v realu se tezko dovime)

                3. Jen to upřesním. Je to 119 tisíc korun za baterii do Soul
                  Jen to upřesním. Je to 119 tisíc korun za baterii do Soul EV 27kWh výměnou za stávající z vozidla. Práce není v ceně. V Česku je skladem 19 kusů k dodání do dvou dnů.
                  To by mě zajímalo, jestli je nějak udržují. 19 kusů se neprodá každý půlrok.

                4. Nedávno jsem volal do Autobondu a bylo mi řečeno, že nová
                  Nedávno jsem volal do Autobondu a bylo mi řečeno, že nová baterie stojí něco přes 500 tis Kč. Za těch 119 tis s přenecháním staré je to velmi dobrá nabídka. Od jakého dealera máte info? Děkuji

                5. Jen si dejte pozor na tu záruku 7 let sice má i na
                  Jen si dejte pozor na tu záruku 7 let sice má i na baterii,ale jen 150 tis. Km

                  Pouze první tři roky jsou bez omezení Km, takže při Vašem nájezdu máte po třech letech po záruce na celý vůz.

                  Tak cena baterie je nějaká malá podle mě to je výmennou za repasovanou, a ještě v nějakých specifických případech poklesu kapacity, nebo nezaviněné poruchy , jestli máte k dispozici podmínky výměny rád bych je viděl.Určitě se nevztahuje na havárii vozu a výměnu „na požádání“

                  Reálná cena baterie včetně BMS a bloku musí být někde na tronásobku té Vaší uváděné částky.

                  Na Mitsubishi Miev stojí celý blok 16 Kwh 360 tis bez DPH,ale
                  starý včetně BMS si můžete nechat.

      1. Jen jsem se Vás chtěl zeptat, jaké drahé rychlonabíječky
        Jen jsem se Vás chtěl zeptat, jaké drahé rychlonabíječky máte na mysli? U nás v CZ nebo v zahraničí ? Já používám již 5 rokem rychlonabíječky od čezu a jejich provoz mě stojí pouze 15 Kč bez DPH na den, a to nemluvím o tom, že do roku 2016 to bylo pouhých 6 Kč. Za tuto částku si u benzínky nekoupíte ani litr paliva….

        1. U nás se třeba podívejte na ceny za 1 Kwh ,nebo dokonce i
          U nás se třeba podívejte na ceny za 1 Kwh ,nebo dokonce i za minuty. Vidíte je na tomto serveru v pravo v reklaním bloku.

          Vy umíte tarif u čezu za 15 Kč na den? Já jsem sehnal jen za 6500 Kč na rok a to je částka se kterou najedu elektromobilem přes 20 tis. Km za rok při nabíjení pohodlně přes noc v garáži.

          A taky jsem psal i o čase což je pro mě ještě cennější.

          Aby jse u věřejné stanice nabíjel na 20 tis. Km tak tam při průměrném nabíjecím výkonu 30 Kw a to jsem optimista ztrávíte za rok 160 hodin, to je celý pracovní jeden měsíc.
          A to nepočítám případné čekání na volný stojan.

          Ale každý to může mít jinak třeba máte rychlodobíječku na trase kterou pravidelně jezdíte a díky nabítí pár Kwh pohodlně dorazíte do cíle.

          Já jezdím chaoticky a navíc u nás na severu rychlodobíječky nejsou. Ev jsem si koupil,abych ušetřil peníze a čas (nemusím k benzince)

          Na delší cestu si vezmu hybrida a mám klid

          ps: až cez bude mít nějaký tarif dle Kw tak si ho objednám,ale budu použítat jen v nejvyšší nouzi

          1. Aby jse u věřejné stanice nabíjel na 20 tis. Km tak tam
            Aby jse u věřejné stanice nabíjel na 20 tis. Km tak tam při průměrném nabíjecím výkonu 30 Kw a to jsem optimista ztrávíte za rok 160 hodin, to je celý pracovní jeden měsíc.

            No já bych strávil na tento nájezd cca 10 minut denně, kde je chyba ve výpočtu? Nejen v tom, že průměrný nabíjecí výkon 0-74% mám 40 kWh.

            1. Strašidelný čísla, že máte pravdu počítám to na
              Strašidelný čísla, že máte pravdu počítám to na IONA

              na na počítám 3250 Kwh na 20 tis Km to je 16,25 Kwh na 100 Km.

              Denní nájezd 55 Km tj. 9 Kwh dobít to je dobito při 30 Kw
              za 0,3 hodiny tj. 18 minut nevím ,ale deset je podle mě málo,
              možná při eko jízde v létě ano.

              18 minut +2 minuty na připojení a odpojení kabelu+indentifikaci čipem to je 20 minut+ 2x 5 minut na zajiždku ke stanici
              (každý to má jinak, já třeba mám zajíždku ke stanici 30 minut a 1/3 baterie)

              to dělá denně půl hodiny x 365 dní 182,5 hodiny ztracenýho času.

              Se Soulem nebudete jezdit každý den a nabíjí rychleji, ale stejně tam prostojíte mailant.

              Takže proto i když za 450 bez DPH se zdá být čip levný, tak jsem ho vrátil, protože se mi prostě nevyplatí. Za mě tedy raději tak velkou baterku, abych nemusel dobíjet u veřejné stanice vůbec.

              1. Já jezdím k nabíječce obden na cca 20 minut, mám po
                Já jezdím k nabíječce obden na cca 20 minut, mám po cestě několik nabíječek bez zajížďky hned u silnice, připojení a spuštění se vejde do 30 sekund.

                Co je více otravné je, že například člověk jezdí celý den a na konci dne pootřebuje vyrazit např. z Prahy do Brna a má auto s dojezdem na dálnici 150 km při rychlosti 110km/h. Nejdříve musí na nabíječku, auto 40 minut nabíjet, pak vyrazit do Brna. Po cestě se stejně musí zastavit na další nabíječce, což je dalších 25 minut ztráta. Když se to celé spočítá oproti standardnímu autu s cestovní rychlostí 140 km/h tak ten rozdíl je skoro 1,5 hodiny a pokud to je více méně na otočku, pak je to na této trase rozdíl 3 hodiny, což je samozřejmě otrava. Nicméně, pokud si koupí člověk auto do města a takovouhle věc řeší jednou dvakrát za rok, pak je to v pohodě. No a komu by tohle vadilo, pořád má možnost si počkat na auto s dojezdem 400 km, už to nebude tak dlouho trvat.

Napsat komentář