Nissan Leaf v roce 2019: 60kWh baterie, dojezd 360+ km, cena $35 000

Dnes nás Nissan uzemnil myšlenkovým ovládáním auta. Zpátky do reality: za dva roky přijde nový Leaf s 60kWh baterií!

Zhruba do dvou let má jít na trh nová, vylepšená verze Nissan Leaf e-Plus, která nabídne až 64kWh baterii, vyšší výkon i lepší zrychlení. A také konečně výkonnější palubní nabíječku.
foto: Nissan

Mnozí nadšenci se těšili na 60kWh baterii už v letos představené nové generaci Nissanu Leaf. Dostali ale o 20 kWh méně. Zmíněných, dlouho spekulovaných a několikrát potvrzených ~60 kWh přijde až v roce 2019!

Lze to vyčíst z nově publikovaného prezentačního slidu, který zveřejnil web PushEVs.com. Na něm je nový Nissan Leaf 2019 ve stejné kategorii, jako Chevrolet Bolt a Tesla Model 3.

Další verze Nissanu Leaf půjde na trh v roce 2019.

Další verze Nissanu Leaf půjde na trh v roce 2019.
foto: Nissan

Cena je v tomto případě uvedena jako „$35 000+“, tedy v přepočtu přes 750 000 Kč. Dojezd je 225+ mil, tedy přes 360 km. Daniele Schillaci, vice president globálních prodejů Nissan, už dříve potvrdil, že jde o EPA hodnotu, nikoliv NEDC.

Nová 60kWh verze by se mohla jmenovan Nissan Leaf e-Plus. Nabídne kromě větší baterie také 160kW elektromotor (110 kW v současné verzi), zrychlení 0-100 km/h během 6,5 sekund a kapacitu baterie snad dokonce až 64 kWh.

Články baterií už nebude vyrábět AESC (společný podnik Nissanu a NEC), nýbrž LG Chem. Interní nabíječka by měla umožnit nabíjet 11 kW až 22 kW (podobně jako Renault Zoe) a rychlonabíjení až 100 kW.

114 Comments on “Nissan Leaf v roce 2019: 60kWh baterie, dojezd 360+ km, cena $35 000”

  1. Mila redakce, je tady novy rok a bylo by mozna vhodne trochu
    Mila redakce, je tady novy rok a bylo by mozna vhodne trochu rekapitulovat a napsat o tom, jak nam CEZ a EON z dotaci EU urputne buduji ty elektronabijecky. EON mel do konce roku 2017 dodat neco kolem 30 stanic pro elektromobilitu, na ktere dostal EU milliony.., kde tyto nabijecky jsou ?? Budou ty penize vracet? Dockame se verejne omluvy, odstoupeni manageru nebo neceho podobneho ? CEZ neco malo nabudoval, ale kdy ty jejich nabijecky budou moci vyuzivat i lide z EU, kteri na ne financne prispeli, kteri si nechteji slozite zrizovat pausaly CEZu.

  2. „Dnes nás Nissan uzemnil myšlenkovým ovládáním auta.
    „Dnes nás Nissan uzemnil myšlenkovým ovládáním auta. Zpátky do reality…“

    Té spíš zpátky do minulosti. Amíci prý zkoušeli myšlenkový ovládání stíhačky F-16 už někdy v 70. letech. Sice to bylo asi jen na 2 povely, ale bylo.
    V 70. už uměli vopice mozkem ovládat funkci robotický ruky.
    Kolik let je teda Nissan za vopicema? 50? :))))))
    https://en.wikipedia.org/wiki/Brain%E2%80%93computer_interface#/media/File:Monkey_using_a_robotic_arm.jpg

  3. off
    Za rok 2017 Tesla dodala 101 312 modelů S a X.
    Je to 33%

    off

    Za rok 2017 Tesla dodala 101 312 modelů S a X.
    Je to 33% nárůst oproti 2016.
    M3 za 4. čtvrletí dodali 1 550. Kolik dodali za 3. čtvrtletí nevím.

    Za posledních 7 dní roku 2017 vyrobili 739 M3, ale ke konci se dostali na teoretickou produkci 1000 M3 za týden.

    GM v USA dodalo 27 000 Boltů za 2017.

  4. za dva roky přijde nový Leaf s 60kWh baterií! a tendle
    za dva roky přijde nový Leaf s 60kWh baterií! a tendle servr muzete zabalit pač s uondáváním a lajnováním je to už všem jasny jak ropaci to maj vosefovaný 2040. vsechno mezi už je jen vopindávací výpln s reklamním proklikem 😉 komerční bída

    1. Kdoví, stát se toho může, třeba to skončí tím že se
      Kdoví, stát se toho může, třeba to skončí tím že se vlk nažere a koza zůstane celá, nebo-li dostaneme bezemisní elektromobil, ale místo baterky tam bude palivový článek a tedy zůstane monopol na paliva, s výrobou vodíku si totiž pořád hrají a mají zajímavý nápad, který by jim s tím mohl pomoct – výroba vodíku tepelným rozkladem za pomoci slunce.
      cleantechnica. com/2018/01/02/like-two-lost-souls-hydrogen-concentrating-solar-power-find/

      Nechci nějak strašit/předbíhat, ale jestli jim to pojede, tak se po tom vrhnou šejci jak diví, základní problém by tím ale zůstal zachován.

  5. Jak jste přišli na to, že přijde na trh za 2 roky?
    MY19

    Jak jste přišli na to, že přijde na trh za 2 roky?
    MY19 přeci může přijít na trh už ve 2 pol. roku 2018. A i kdyby to dopadlo jako s aktuálním MY18 (4.Q 2017 jen v Japonsku, USA na přelomu roku a Evropa 1.Q 2018) tak je to přeci zhruba za rok né?

          1. Zrovna teď jsem se díval jak se Toyota na svým webu
            Zrovna teď jsem se díval jak se Toyota na svým webu holedbá že má všude po Evropě zastoupení, logistický centra a výrobu a jak je to super výhodný pro klienty že dostavnou všechno dřív a ješte nezatěžujou přirodu zbytečou přepravou. :))

          2. Tak to by měl kolega možná spíš změnit servis. A vůbec,
            Tak to by měl kolega možná spíš změnit servis. A vůbec, ono je na zánovní Toyotě potřeba něco servisovat? Já jsem za 12 let měnil preventivně „klínový“ řemen, který měli u dealera přímo na prodejně skladem, potom 2x rozbité přední sklo od kamínku a 1x sklo spolujezdce (pokus o krádež rádia). To bylo všechno do druhého dne hotové. Dále vadná zapalovací cívka nad jedním z válců (dal jsem originál Bosch „Made in Poland“ ;-), na výběr dalších 5 variant druhovýroby, vše buď skladem nebo do druhého dne z centrální skladu). Pak nějaké ty destičky, kotouče, vše standardní a široce dostupné značky, které jsou dnes z velké části stejně vyráběné ve střední a východní Evropě.

        1. Tak jako se u nás uvažuje o 160km/h na některých úsecích
          Tak jako se u nás uvažuje o 160km/h na některých úsecích dálnic, taks e v Německu uvažuje o plošném zavedení 130km/h a „neomezená“ rychlost se zruší. V Německu se navíc rychlost reguluje docela dost již dnes, mají relativně rozsáhlý systém světelných značek nad pruhy. Trvalé omezení na 120km/h je na přibližně 25% Německých dálnic již dnes.

          1. Politik nikdy neuvažuje, myslí politicky 🙂
            Ale bez

            Politik nikdy neuvažuje, myslí politicky 🙂

            Ale bez legrace. Jeli jsme Mnichov a těch úseků bez omezení bylo naprosté minimum. Dost jim tam funguje zpomalování kvůli kolonám a hustému provozu někde daleko vepředu proměnlivými značkami, takže pak jedete 110 klidně 30 km, pak 90, pak 130, aniž pořádně víte proč. Ale je fakt, že kolon naprosté minimum a pokud zúžení nebo stažení do méně pruhů, tak snížení na 80, 50 výjimka. U nás jsou schopni dávat na jedničku či rychlostku i 30.

          1. Uprimne, pokud se tahle rychlost zachovava i pri predjizdeni v
            Uprimne, pokud se tahle rychlost zachovava i pri predjizdeni v relativne hustem provozu, tak mi to prijde dost bezohledne k ostatnim (kteri by tech 130 v rychlem pruhu jeli, ale foukne to tam „jedu si v klidu“ – vetsinou to je zenska s mobilem na uchu). Teda samozrejme pokud tachometr nepremeruje tolik, ze tech 110 je stejna rychlost, jakou jedou nakladaky.

            1. 1) v autě je takový pedál a tomu se říká plyn
              2) a toto

              1) v autě je takový pedál a tomu se říká plyn
              2) a toto je přesně myšlení vybržďovačů, kteří někoho zabijí a pak strašně brečí soudci: „ano, já jsem skutečně takový hlupák, který si plete brzdu a plyn. Prosím nezavírejte mě, já už to nikdy neudělám.“ Skutečně chování Chlapa…

          2. Konečně někdo, kdo si neplete dálnici se závodní
            Konečně někdo, kdo si neplete dálnici se závodní dráhou.Ve Chřibech na Moravě je takový skoro dálniční úsek (mezi Brnem a Uh. Hradištěm), kde pravidelně jezdí motorkáři a provokují se navzájem k závodění. Někteří tu trasu Střílky b. pumpa – Buchlovice most jezdí několikrát jako na okruhu. Když se tam někdo vymázne a zabije, tak mu tam ostatní pak chodí ronit krokodýlí slzy k pomníčku. A že je jich tam, na pár kilometrech, opravdu hodně (odhaduji tak kolem 20). Vím, že způsobili už i několik tragických dopravních nehod ostatních účastníků. Stejně tak jsou tam problémem i kamiony. Přejít silnici na křižovatce pod svahem na Stupavu, je docela riskantní.

              1. Naposledy jsem tam přecházel asi loni v srpnu. Jinak já su
                Naposledy jsem tam přecházel asi loni v srpnu. Jinak já su rodilé Pražan, 🙂 ale přiučil jsem se. Docela mě to bavilo. Nó hodit mu tam trubku pod kola rozjetýmu tirákovi, který to tam koulí něco kolem stovky, tak to bych fakt nedělal. Nevím, kolik to může mít tun tak 20-30t s přívěsem? Tirák uklouzne po trubce jak po banánové slupce a neštěstí je hotovo. Motorkář jakbysmet.

                1. dát trubku = dlouze varovně zatroubit
                  dát trubku = dlouze varovně zatroubit

        2. Většina dálnic v ČR byla projektována na rychlost 120
          Většina dálnic v ČR byla projektována na rychlost 120 km/h. Že „podstatná část řidičů“ je nedisciplinovaný dobytek – to není argument pro požadavek rychlosti 160 km/h pro elektromobily. A podstatná část ať si dál kupuje spalováky (a platí pokuty za překročení rychlosti). …. Že dosud neplatí? Ona podstatná část „podnikatelů“ v ČR taky 23 let neplatila daně ……. (a teď se diví)

          1. Dálnice jsou projektovavé na určitou rychlost. Jde hlavně
            Dálnice jsou projektovavé na určitou rychlost. Jde hlavně o zatáčky, stoupání na horizontu a s tím související dohlednost. Svatá pravda. Jeden známý jel po D1 asi 180. Naprali to do kamionu po intenzívním brzdění asi ve 30km/h. Výsledek? Asi půl roku v neschopnosti byla spolujezdkyně (zlomená žebra a 2 obatle) on sám byl v neschopnosti taky asi 3 měsíce. Při 130 by před kamionem zastavil včas.

            1. V době kdy se projektovaly naše dálnice auta jezdila max.
              V době kdy se projektovaly naše dálnice auta jezdila max. kolem 120-130 kmh a nějakých 160 kmh představovalo nedosažitelnou kosmickou rychlost.
              Dnešní auta loudající se stošedesátkou po stejných dálnicích skoro nepoznají že projíždějí nějakou zatáčku, o rovinkách nemluvě

                1. Mě psychická záklopka mi nedovolí ject víc jak 140, ale
                  Mě psychická záklopka mi nedovolí ject víc jak 140, ale to je spíš daný těma šunkama jakejma jezdím. Kdybych měl něco novějšího tak by se to možná posunulo vejš. Rychlejc jezdím jedině když je pro to prostor a viditelnost a ne když zhoustne provoz nebo se zhorší počasí. Na mokru, na sněhu nebo v noci jsem ostražitější.
                  Vždycky hlásám, že nejdůležitější jsou na autě pneumatiky, protože to je to co nás drží bezpečně na matičce zemi. Pak jsou důležitý brzdy a pak teprve ten zbytek.

                  Kámoš si vypiplal vysněný volítaný BMW 3 a pak se strááášně divil, že se mu to na těch levnejch čínskej gumách ustřeluje a že se v tom necejtí bezpečně :)))))))) Tak sem ho za to sjel jak malýho kluka. Kdyby to byl nějakej tuning autoblbec tak se nedivim, ale takhle chytrej kluk to mě teda překvapilo.

                2. Já to říkám každému také.
                  Máš auto za statisíce a

                  Já to říkám každému také.
                  Máš auto za statisíce a šetříš na tom nejdůležitějším pro auto a sebe a to jsou pneumatiky co tě drží na silnici a pravidelný odborný servis!

                  Někteří se diví? Ale jen do doby než se jim něco stane, pak výmluva, to já ne to ten „blbec“ přede mnou je už jaksi zbytečná.

                3. Adheze a bezpečnost při akvaplaningu to je to oč tu běží.
                  Adheze a bezpečnost při akvaplaningu to je to oč tu běží.

                4. Kuku, jedna otázka.
                  Na čom jazdíš ty?

                  Kuku, jedna otázka.
                  Na čom jazdíš ty?

                5. 20 let starej spalovak, pneu Bridgestone Turanza
                  20 let starej spalovak, pneu Bridgestone Turanza

                6. Dúfam, že to už konečne vymeníš za EV. Teoriu ovládaš
                  Dúfam, že to už konečne vymeníš za EV. Teoriu ovládaš dobre, ešte ti chýba prax 🙂
                  Máš aspon objednanú TM3 ?

                7. Pro ekologii i svoji peněženku udělá lépe, pokud si
                  Pro ekologii i svoji peněženku udělá lépe, pokud si nekoupí žádné nové auto. A s náklady více než 20 Kč/km (při koupi TM3), to už by se víc vyplatilo jezdit na všechny trasy taxíkem.

                8. Nemám, nejspíš skončím u volítanýho Priuse+ a až
                  Nemám, nejspíš skončím u volítanýho Priuse+ a až později u nějaký hodně volítaný poskládaný Tesly S :)) TM3 je pro mě malej, elektrokombíky jsou v nedohlednu a SUV moc nemusím. Ale možná že za pár let už budu mít jen elektroposkoka a na delší cesty budu používat jen šérovaný elektroauta, a nebo vlastnictví auta už bude úplně zbytečné. Kdoví 🙂

                9. Já do carsharingu jdu zanedlouho. Náklady stejné nebo
                  Já do carsharingu jdu zanedlouho. Náklady stejné nebo nižší než mám teď (cca 7 Kč/km při nájezdu 6500 km/rok) s tím rozdílem, že místo 15leteho auta, kterého se mi nedaří zbavit za 15000 budu mít výběr z aut min. 20x vyšší hodnoty.

        3. No tak to bych se hádal. Jednak tachometry musí povinně
          No tak to bych se hádal. Jednak tachometry musí povinně přeměřovat o cca 10%, což už v těchto rychlostech dělá plus kolem 15km/h. Já třeba u svého auta mám naměřeno, že když mám na tachometru přesně 140km/h, tak jsem pořád pod povoleným limitem a při 150km/h tachometrových ještě v toleranci, která se většinou jako přestupek neřeší. A když jedu kolem těch 140 tach., tak bych lidi, kteří jedou nějak výrazně rychleji za celou cestu spočítal na prstech.

  6. OT: Auta na elektriku jsou nesmysl!
    Unavuje mě stále dokola

    OT: Auta na elektriku jsou nesmysl!

    Unavuje mě stále dokola vyvracet argumenty odpůrců EV a příznivců aut jezdících na mrtvé dinosaury.

    Takže, jednou pro vždy, jsem to tady sepsal: Auta na elektriku jsou nesmysl!

    A vás, ctění čtenáři, pokud máte pocit, že v mém článku něco chybí, tak napiš, rád doplním. Uvítám, pokud tvé argumenty budou ozdrojovány.

    1. Ad bod „elekrarny nestaci“ a „prumerny najezd 45km“. Prumer je
      Ad bod „elekrarny nestaci“ a „prumerny najezd 45km“. Prumer je sice hezka vec, ale jsou dny, kdy vyjede vyrazne vic lidi na vyrazne delsi trasy nez „prumer“ – (typicky zacatek a konec vanoc, velikonoc, prazdnin). Takze nejaka rezerva (jak v dodane energii, tak ve spickovem vykonu) bude treba, nejde to nadimenzovat na akorat. Jak velka rict neumim (muj odhad vycucany z prstu tak 3-5 nasobek prumeru).

          1. Proč? Když to auto na jedno nabití ujede 500 km, je dost
            Proč? Když to auto na jedno nabití ujede 500 km, je dost nepravděpodobné, že by potřebovali nutně nabíjet rychle nebo dokonce nebudou nabíjet vůbec. Podobných situací se fakt nebojím. Uvědomte si, že 100 % elektromobilů tu bude nejdřív tak za 100 let, jestli vůbec, spíš tu bude i tou dobou stále mix technologií, uhlovodíky, vodík, elektro.

            1. Ale co to na veci zmeni? Nic – „problem“ (potreba vic energie,
              Ale co to na veci zmeni? Nic – „problem“ (potreba vic energie, nez odpovida prumeru) se jen posune – nebudou nabijet v patek vecer v Krkonosich, ale v nedeli vecer zpatky doma. Proste dimenzovani „zdroju“ na rocni prumer je nedostatecne, protoze jsou obdobi, kdy je provoz (potreba dobijeni) nadprumerny. To je vse, co chci rict.

                1. Protoze to je to, co bod „V ČESKÉ REPUBLICE NEMÁME TOLIK
                  Protoze to je to, co bod „V ČESKÉ REPUBLICE NEMÁME TOLIK ELEKTRÁREN“ rozebira (plna elektromobilita, soucasna infrastruktura)?

                  Asi by bylo fajn napsat tam, ze je to hypoteticky scenar (v odkazu to je, v dalsim bodu taky, ale u tohoto bodu ne). A muj puvodni komentar byl o tom, ze tenhle hypoteticky scenar ma pro ucely odhadu potrebne energie/vykonu logickou diru (neuvazuje vykyvy).

                  Ze dnesnich cca 2000 EV v CR nema na elektrickou soustavu vliv zadny i kdyby nabijely zaroven, o tom snad nepochybuje ani nejvetsi pochybovac.

      1. Energetika ale nespoléhá na průměr. Energetika má jasně
        Energetika ale nespoléhá na průměr. Energetika má jasně dané cifry z trhu na kterém působí, každý koncový zákazník má jistič a ten jasně říká kolik elektřiny může maximálně odebrat. A veškerá sít k tomu jištění je nadimenzovaná tak, aby pokryla 100%. I elektrárny máme nadimenzované, a většina uhelných a plynových elektráren v ČR jede pod 50% svého instalovaného výkonu, některé dokonce jedou pouze jako zálohy a pak pár měsíců do roka jako teplárny na přibližně 20% svého instalovaného výkonu.

        Elektromobily tak jako jiný segment trhu s energií se bude rozrůstat postupně, a energetici budou díky tomu postupně získávat data. A podle těch dat se bude modernizovat a navyšovat sítě a zdroje tak aby to opět pokrylo dané požadavky trhu. Nejedná se o dny, ale o roky až desítky let.

    2. Fajn, ale zatím to spíš vypadá jen jako narychlo nahozná
      Fajn, ale zatím to spíš vypadá jen jako narychlo nahozná osnova toho co tě štve a o čem bys chtěl mluvit, než jako hotová asertivní, racionální argumentace s briskním rozmetáním nesmyslů a bludů.
      Chce to čas a postupně argumentaci vypilovat. Todle cílovou skupinu asi moc nepřesvědčí.

      Hlavně by to chtělo být přesný a nepoužívat stejný nepřesnosti či blábly jako oponenti. Viz třeba termín „vzácné kovy“.

      U prvků známe pouze termín drahé kovy. Slovo vzácné se vyskytuje akorát tak u vzácných zemin, ale ani jeden prvek co je v bateriích běžných elektromobilů do nich nespadá. Termín vzácné kovy je spíš blábol, kterým si lidi a média rádi označují to co se jim zrovna hodí do krámu.
      V Tesla „lithiových“ bateriých jsou nejvíc obsaženy nikl a kobalt a to jsou kovy přechodné. Lithium je kov alkalický a je tak strašně „vzácný“, že je ho v zemské kůře skoro 4x víc než olova. 😉

      ad Výfuk v továrně.
      Elektromobily, vůbec žádný výfuk ani výfukový emise nemaj a proto taky nemusí na emise na STK. Zato spalováky maj ohromný výfukový emise plný jedů, prachu a karcinogenů a proto s tím musej na STK. Navíc ty jejich emise nám v maximální koncentrované míře foukají z výfuku přímo do plic, vždy přímo tam kde se vyskytují lidé. To elektromobily nedělají a proto se označují za bezemisní.

      U aut rozdělujeme na emise výfukové neboli přímé emise spalin z motoru, (anglicky „tailpie emissions“) a na emise druhotné, tedy nutné k výrobě paliva či elektřiny. Pokud někdo chce tvrdit, že elektromobil má výfuk v elektrárně tak by měl zároveň říct, že spalovák má výfuky minimálně dva a to sice ten co mu vede z motoru a druhý elektrárně. Dále by měl přesně uvést kdo je v součtu těchto výfukových a druhotných emisí větší znečišťovatel protože jinak je to porovnávání hrušek s jabkama a čiší z toho jen zoufalá snaha taky nějak zašpinit ty bezemisní auta a účelově je stigmatizovat.
      Elektromobil špinavé emisní zdroje elektřiny ke svému provozu nepotřebuje, kdežto spalovák se jim nevyhne. Elektřinu si dokážete vyrobit sám, ale benzín těžko.

      U aut by jsme mohli ještě definovat emise z oděru pneumatik, a oděru brzdových destiček. U oděru pneumatik budou obě auta asi nastejno, ale oděru brzdových destiček má elektromobil několikanásobně nižší díky využívaní rekuperace energie a ne jejich zbytečný přeměně na teplo a zvášenou produkci mikročástic.
      Spalováky dále emitují ve velkém teplo, výpary pohoných hmot při tanování dále úniky oleje a provozních kapalin.

      1. Spalovací motory mají daleko větší výfuk než v
        Spalovací motory mají daleko větší výfuk než v elektrárně přímo v rafinerii. Jenom v USA se při přepočtu v rafineriích spotřebuje ročně 1000TWh energie. Z toho je ta elektrická někde kolem 15%, tj. teoreticky by to mohlo jít z OZE. Zbytek je ale prosté spalování se všemi důsledky. Prachové emise, CO2, sirné sloučeniny…

        Další výfuk mají při dopravě ropy do místa určení cisternami a ještě jeden fosilní nebo fosilně elektrický (možná) zase při tranzitu ropy. Nejlevnější jsou ropovody, tam se ztratí jenom asi 3% energie, pokud to porovnáme s energií v palivu obsaženou.

        1. Ten ropovod co to táhne přes Alpy (Adria ?) si cucne víc
          Ten ropovod co to táhne přes Alpy (Adria ?) si cucne víc energie a navíc se musí ropa ohřívat na 50 stupňů any se hýbala. Ale kupodivu má pak na spádu i turbínu takže nějakej kus energie dokonce vyrobí zpět. 🙂

          http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cesta-dlouha-pres-dva-tydny-jak-pres-alpy-putuje-ropa-do-ceska-1330557

    3. mne sa ešte páčia argumenty:
      1/ EVčka sú oveľa väčšia

      mne sa ešte páčia argumenty:

      1/ EVčka sú oveľa väčšia enviro záťaž – pozri sa aká mesačná krajina ostáva po ťažbe lithia

      2/ EV nemá zmysel kupovať, kým nebude mať dojazd 1000 km, a baterka sa nebude dať nabiť za 3 minuty

      3/ EV sú slepá vývojová cesta – majú malý dojazd, dlho sa nabíjajú, neexistuje intraštruktúra, A PRETO TO NIKTO NEBUDE KUPOVAŤ (jak keby sa za 2017ty nepredalo cca 1.2 miliona BEV/PHEV, že ano)

    4. Sice se to týká spíše odkazovaného článku ohledně
      Sice se to týká spíše odkazovaného článku ohledně elektráren, ale můžeš to rozepsat i do svého článku. Přenosová soustava v ČR a asi i v jiných oblastech světa se modernizuje a řídí podle rezervovaného výkonu koncovými spotřebiteli, v ČR je to tuším na 1,5 násobku dané hodnoty, ale to nemám ověřené. Teoreticky tedy přenosová soustava není problém, pokud bz zákazník chtěl více elektřiny, musí si pořídit větší jištění, podle čehož pak bude rozvodná soustava v daném místě posílena, pokud by již nedostačovala.

    5. A ještě jeden bod, elektřina využívaná pro rafinaci
      A ještě jeden bod, elektřina využívaná pro rafinaci paliv, tahle elektřina se bude moci postupně omezovat, tak jak přestanou být fosilní paliva potřeba. V ČR se tuším rafinuje jen díky elektřině z hnědého uhlí.

      Stejně tak budou do budoucna přibývat obnovitelné zdroje jako větrné a fotovoltaické v malých instalacích, kdo má elektromobil a dům, tak je ostrovní systém velice dobrá volba jak si zajistit elektřinu vlastní.

    1. Dinosaur VW se nejak rozhybal a ted prohlasil, ze rada I.D.
      Dinosaur VW se nejak rozhybal a ted prohlasil, ze rada I.D. prijde o rok drive na trh. Kompaktni I.D. a SUV I.D. Crozz se budou prodavat od 2019. A cena SUV Crozz bude v zakladni verzi 40 k€. Dojezd ma byt 500 km. (Bez udani normy)

    1. To nebude pro jízdu, ale pro Rekuperaci. Proto se navysují
      To nebude pro jízdu, ale pro Rekuperaci. Proto se navysují výkony .
      Jedině výkonný Motor / Generátor dokáže zužitkovat pohybovou energii při brždění, bez nutnosti použít klasické brzdy u kterých se cenná pohybová energie mění jen na nežádoucí teplo . Souběžně s tim Navýšená kapacita akumulátoru lépe snáší vyší proudy, které se při rekuperaci vybudí ve vinutí motor, generátoru .
      Rekuperace ( velké proudy ) pokud je spatně navržená, se může podílet na zrychlené degradaci akumulátorů .

          1. Něco jako? Vy jste zřejmě odborník.
            Na zahraničních

            Něco jako? Vy jste zřejmě odborník.
            Na zahraničních fórech si majitelé bmw i3 stěžují, že na kluzkém povrchu standardní rekuperace zablokuje kola a je třeba vozidlo ovládat s citem. To už nejde řešit pouze ABS, ale v součinnosti s celým stabilizačním systémem. Každopádně 160kW výkonu bude pravděpodobně dostupných pro akceleraci pri vyšších rychlostech. Pro zrychlení z nuly nebo nízkých rychlostí bude výkon motoru omezen na rozumné hodnoty.
            Řešení by bylo pohon obou náprav, ale do toho Nissan nepůjde.

            1. To byl asi problém prvních firmware. Mám firmware z
              To byl asi problém prvních firmware. Mám firmware z loňského roku a na zledovatělé silnici se to již chová normálně. Pustíte plyn, první vteřinu to zkusí rekuperovat na plný výkon a hned to pustí volněji. Na ovladatelnost to nemá vliv.

        1. Kdepak jste přišel na to, že Soul rekuperuje 79 kW ? Byl
          Kdepak jste přišel na to, že Soul rekuperuje 79 kW ? Byl jsem vlastníkem Kia Soul EV a najel jsem na něm nějakých 60 tis km a co se rekuperace týče, tak je na tom lépe, nežli Leaf, ale 79 kW opravdu nerekuperuje. Tesla vážící přes 2 tuny rekuperuje oněch 60 kW a při této fázi je decelerace daleko silnější, nežli u Soulu. Jinak se Soulem nemám problém, byl jsem s ním velmi spokojen, jen jsem chtěl uvést věci na pravou míru.

            1. Tady pan Anonym, který dle Modenaboy nikdy Kiu Soul
              Tady pan Anonym, který dle Modenaboy nikdy Kiu Soul nevlastnil. Moje Kia Soul má k dnešnímu dni najeto cca 79 tis km, kupoval jsem ji jako předváděcí model s najetými 15 tis km. Když jsem ji od prodejce přebíral, na palubním počítači při plně nabité baterii byl dojezd 119 km, ale průměrná spotřeba kolem 19,5 kWh v létě. Po ujetí a seznámení se s vozem jsem se dostal na průměrnou kolem 13 kWh a jednou se mi podařilo ujet po městě v létě 230 km a u nabíjecího stojanu jsem měl 1% . Kia má tu zvláštnost, že ukazatel dojezdu spíše podhodnocuje reálný dojezd. Největší dojezd dle infotaimentu mi ukazoval 219 km, mohu zaslat klidně fotku, ale spíše tak kolem 175 km s tím, že 200 km bez problémů ve městě kdykoliv. Nyní tedy k Vašemu dotazu ohledně baterie, nějaký malý úbytek jsem zaznamenal, ale je to spíše minimální. Vlastním též Peugeot iON, který má najeto již nějakých 115 tis km a zde je tedy úbytek oproti stavu při koupi nového velmi markantní. Když byl iON nový tak najel v létě po městě bez problému cca 130 km, ale nyní pouze tak 80, jenže důvod bych spíše hledal v servisu Domanský, ale to je další kapitola.

          1. Milý pane anonyme. Myslím si, že jste nikdy žádnou KIU
            Milý pane anonyme. Myslím si, že jste nikdy žádnou KIU Soul EV nevlastnil. Protože kdyby ano tak dobře víte, že palubní počítač zobrazuje reálný odběr energie a při rekuperaci přesnou hodnotu výkonu vráceného do baterie. Dobře to vím, protože sám dvě tyto vozidla vlastním. Tady máte důkaz. https://youtu.be/M3uh84tNHXg

            1. Zdravím Vás, tady pan Anonym. Vaše video jsem shlédl,
              Zdravím Vás, tady pan Anonym. Vaše video jsem shlédl, nicméně tady absolutně neřeší naši problematiku a je velmi zavádějící a hlavně nedůvěryhodné. Pro Vaši představu jsem majitelem již asi 5 elektromobilu a celkově čistě na elektriku mám najeto k dnešnímu dni kolem 270 tis km. Dnes jsem extra kvůli Vám udělal test s mým ex Soulem, který si vzal ode mne kamarád a najel jsem v kombinaci město a dálnice kolem 100 km a na navigaci jsem měl zapnutý mod kvůli pozorování spotřeby a rekuperace. Můj Soul je vyroben v prosinci 2014 a k dnešnímu dni má najeto 79 tis km. Nevím jaký rok máte Vy, třeba se tam může něco lišit, ale při klasické jízdě po městě do cca 90 km/h rekuperuje Soul pouze cca 40 – 45 kWh. Při dálniční rychlosti kolem 130 tak 55 kWh a jel jsem maximálkou, tacho ukazovalo 155 km/h a rekuperace byla velmi krátkodobě max 60 kWh a potom opět spíše 40 a při nižších rychlostech spíše jen 30 a méně a když chcete úplně zastavit musíte použít brzdu, neboť auto už nerekuperuje. S kamarádem jsem udělal test Kia Soul a Tesla Model S, jeli jsme 100 km rychlostí a Tesla zastavila dříve, protože rekuperuje 60 kWh konstantně při těchto rychlostech. Ještě pro úplnost testu obě vozidla byla zahřátá, aby baterie umožnily max rekuperaci. Ale Tesla váží přes 2 tuny, kdežto Soul 1,6. Takže tak. Nemám problém se s Vámi setkat a oba vozy porovnat, ale zde jde hlavně o relevantní informace a o údaje, které Vaše vozidlo využívá nejčastěji. Ještě jsem zapoměl napsat, aby jste mi opět nepsal, že samozřejmě testování u Soulu proběhlo se zařazeným B-éčkem. Kdyby tedy Soul rekuperoval jak píšete oněch 79 kWh, musel by zastavit daleko dříve nežli těžší Tesla model S. A to se jaksi nestalo, takže vyčerpávající info pro čtenáře ….

              1. Asi nemá smysl to s vámi řešit. Už jen to že jste anonym
                Asi nemá smysl to s vámi řešit. Už jen to že jste anonym háže všechny vaše informace do jednoho koše. Spousta zdejších elektromobilistů mě zná ze srazů a dobře vědí, že nemám důvod přibarvovat realitu. To nedůvěryhodné video jak píšete, to bych rád věděl, jak ty údaje tam namalovat, aby to vypadalo zajímavější a hlavně proč. Oba moje Souly umí stejné hodnoty, věřím že ten (údajně) váš bývalý umí to samé, jen nevíte, jak to z něj dostat.
                A pokud se konečně podepíšete, tak vám to prozradím.
                Buďte chlap a přijeďte na nějaký sraz, ať nás poučíte, když máte tolik najeto s EV.

                1. Neznamená, že když jsem anonym, nevím nic oproti Vám,
                  Neznamená, že když jsem anonym, nevím nic oproti Vám, který jste asi chytřejší, když natočíte 10 sec na videu. Rád to s Vámi rozeberu osobně aby jsme se vzájemně více pochopili, nebot asi chat nemá úplně význam a na sraz přijedu moc rád, abych Vám ukázal kdo jsem, koho znám atd. Mimochodem Kiu Soul jsem si koupil díky panu Radovanovi, který mne zná již delší dobu a se kterým jsem dlouho diskutoval o IONech atd. Nyní jezdím Teslou. Můj telefon je 607 264 161. Takže nemám problém se k tomu postavit jako chlap. Tak volejte at si o tom popovídáme jako chlapi. Dobrý večer

                2. Také Vás zdravím, ale bohužel musím souhlasit s panem
                  Také Vás zdravím, ale bohužel musím souhlasit s panem Anonymem, jelikož pokud se tu bavíme čistě o rekuperaci bez použití brzdového pedálu, tak moje Kia Soul mi ukazuje při zařazeném B stupni max 50 kW při zhruba 100 kilometrové rychlosti, ve Vašem videu není vůbec vidět, zdali při rekuperaci používáte brzdový pedál, což potom Vaše tvrzení značně dementuje. Když si elektromobilisté povídají o rekupraci, je tím primárně myšlena rekuperace vozu bez použití brzdového pedálu.

                3. A proč myslíte, že mi to ukazuje silnější rekuperaci.
                  A proč myslíte, že mi to ukazuje silnější rekuperaci. Když sešlápnu brzdu do určitého bodu, je využito většího podílu rekuperace než na stupeň B. Až za ním se terve aktivují klasické brzdy. Dokonce je jedno, jestli máte režim D nebo B. Vyšší miru rekuperace docílíte částečným tlakem na brzdový pedál v obou režimech. Toto nefunguje na N, tam jsou pouze brzdy. Prostě máte v pedálu ještě silnější stupeň rekuperace než B.
                  V Hyundai Ioniq máte čtyři stupně rekuperace ovládané pádly za volantem. Ikdyž dáte stupeň 0 a brzdíte pedálem, pořád nejprve aktivujete rekuperaci a až při silnějším tlaku brzdy. Někdo nechce tak silnou rekuperaci po puštění pedál akcelerace jako má i3, raději plachtí a potom zpomaluje brzdovým pedálem, ale to neznamená, že se aktivují brzdy. Vyrobci na to myslí a dělají to chytře.

                4. Človek sa tu vždy naučí niečo nové.
                  Ja som tiež

                  Človek sa tu vždy naučí niečo nové.
                  Ja som tiež zvyknutý, že pustím plynový pedál a rekuperuje na max. Nikdy som nesledoval, či po zošliapnutí brzdy sa zvýši výkon.

    2. Vyšší výkon nemusí znamenat výrazně vyšší kroutící
      Vyšší výkon nemusí znamenat výrazně vyšší kroutící moment. Starší Leaf má 80 kW a 280 Nm drží do cca 2700 ot/min, nový má 110 kW a 320 Nm do cca 3200 otáček, takže teoreticky by stačilo těch 320 Nm potáhnout do 4700 ot/min a je to 160kW. To se ale určitě nestane, odhadoval bych to na nějakých 380 Nm do 4000 otáček.

      No a to se pak musí vynásobit stálým převodem, ať je z toho kroutíci moment na kolech.

Napsat komentář