Jak to vypadá na rušné norské nabíječce Tesla Supercharger? Podívejte se na videa!

Norsko se může pochlubit dvěma největšími evropskými stanicemi Tesla Supercharger. Nová videa Bjørna Nylanda ukazují, jak to na nich obvykle vypadá.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X u nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Nabbenes (Norsko). V pozadí pak klasické dobíječky CSS, Chademo a Mennekes pro ostatní typy elektromobilů.
foto: Bjørn Nyland

Norsko je nabíjecími stanicemi Tesla doslova poseté, najdeme jich tu přes 40. Včetně dvou největších se 42 stojany (Rygge) a 20 stojany (Nabbenes).

Známý norský Tesla nadšenec Bjørn Nyland aktuálně natočil několik videí o tom, jak to na těchto nabíječkách vypadá a funguje. Třeba stanice Nabbenes je podle všeho velmi rušná, ve špičkách se tam nabíjí i více než 15 aut.

Vedle Norska najdeme největší stanice Tesla Supercharger také v samotné Kalifornii a samozřejmě v Číně.

47 Comments on “Jak to vypadá na rušné norské nabíječce Tesla Supercharger? Podívejte se na videa!”

  1. Je velmi rušná 🙂 Naráz se tam nabíjí i 15 aut. Tak moc
    Je velmi rušná 🙂 Naráz se tam nabíjí i 15 aut. Tak moc ????
    Uplně jsem si z toho sedl na zadek.

    Z veřejně dostupných informací se dá zjistit, že se u nás ročně natankuje tolik nafty a benzínu, že když se převede jejich eneregtická hodnota na elektrickou energii a budeme ji chtít v tomto smyslu nahradit bude potřeba vystavět další dvě elektrárny Temelín a nadimenzovat energetickou rozvodnou soustavu pro vysoké proudy.

    Vlády by se měli raději soustředit na budování obchvatů a hlavních tahů, aby odvedli auta z obytných částí a zkrátili jejich trasy, aby nám smrděli pod nosem co nejméně, to je v našich současných možnostech a neděláme to.

    1. čísílka by nebyla? číslovku tolik neznám
      čísílka by nebyla? číslovku tolik neznám :-)),
      elektřiny je nadbytek (vývoz) a až čez a vláda přestane sabotovat samovýrobu elektřiny z FVE tak jí bude ještě víc
      ad. vysoké proudy – ano všichni musí nabíjet EV auta 100kW příkonem a ve stejnou dobu :-))) moje auto je v provozu 2,75% z celkového času, 97,25% času stojí a rezne na parkovišti (mohlo by se třeba nabíjet)

      1. Pokud bereme v úvahu veškerou spotřebu pohonných hmot
        Pokud bereme v úvahu veškerou spotřebu pohonných hmot (vč. nákladní dopravy a všeho ostatního), tak úplné nahrazení by v ČR vyžadovalo něco mezi 19 a 24 TWh ročně. Při 100 % prodejů elektromobilů a předpokládané obměně celého vozového parku 20 let to vychází na nárůst spotřeby cca o 1,5 % ročně. Pokud uvažujeme pouze automobilovou dopravu a realistické jednotky procent prodejů elektromobilů, bavíme se tu o potřebě méně než 1 promile elektřiny navíc ročně.

    2. Zdravím, anonyme milý 🙂
      Na videu naráz dobíjí až 15

      Zdravím, anonyme milý 🙂
      Na videu naráz dobíjí až 15 aut. Já jsem si z toho tedy skoro sedl na zadek. Tak velká nabíječka v ČR ještě není. Co jsem koukal, tak auta dobíjejí cca 20 – 25 minut. Jinak, statisticky, na rychlonabíječkách dobíjí 5% vozů Tesla a 10% vozů Nissan. Všichni ostatní majitelé těchto značek dobíjejí „pomalu doma“. Takže na rychlonabíječky jezdí auta jen při velmi dlouhých přesunech, anebo blbci, co se večer při příjezdu domů ožerou a zapomenou zapojit kabel do nabíječky. Takže nárazové zatížení elektrorozvodné soustavy vélmi malé. Zvláště v ČR, kde snad v každém domě je 3x 230 Voltů – a ne jako v „rozvinuté cizině“ 1×110 Voltů. A všechny spalováky se určitě během několika desetiletí hned tak na elektrovozy nepřevedou. Takže brzdou je přeukrutně vysoká cena elektromobilů, slabá dobíjecí infrastruktura je až na druhém místě.

  2. off
    Tesla model 3 stanovil novej Cannonball rekord, čili co

    off

    Tesla model 3 stanovil novej Cannonball rekord, čili co nejrychleji od pobřeží k pobřeží a ještě k tomu v zimě.
    4600 km je stálo 100,95 $ za elektriku čili cca 2 221 kč čili 0,48 kč za km.
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-cannonball-run-record-ca-ny/

    Průměrná cena gallonu benzínu je 2,50 $ a přejet emeriku v trochu rozežraný větší pohodlný káře, jako je třeba Toyota Avalon, se spotřebou 30 mil/galonů (11,7 l/100 km) by vás přišlo tak na cca 238 $. Čili za cestu v M3 ušetříte 137 $ za benzín.
    S hybridním Avalonem to dáte za 205 $, takže ušetříte za benzín 82 $.
    S obyčejným Priusem za 143 $ a tudíž ušetříte 42 $.

          1. ano. ale kdyz se bude vodik vyrabet tepelnym rozkladem vody,
            ano. ale kdyz se bude vodik vyrabet tepelnym rozkladem vody, tak treba i tohle bude lepsi nez fosily. a hlavne tohle nebude vubec potreba, protoze bud baterky budou nekde jinde, nebo vodik, nebo treba neco uplne jineho. jenze za situace, kdy mate 60 procent elektricke energie z uhli, si jeste k tomu komplikovat zivot jizdou od nabijecky k nabijece za cenu hodinovych prestavek. za nekolikanasobnou cenu, to uz je ztrata kontaktu s realitou. nekdo proste nevi roupama coby. navic zatim mi tady nikdo nevyvratil tvrzeni, ze obycejny vuz na cng ma nizsi emise nez tohle. jen tak mimochodem nejekologictejsi auto bylo nejake male benzinove mitsubishi, nejekologictejsi automobilka toyota. asi tolik k tomuhle.

            1. pracuje se na tom, pod jiným článkem sem dával dokaz, dám
              pracuje se na tom, pod jiným článkem sem dával dokaz, dám jej ještě jednou.
              cleantechnica. com/2018/01/02/like-two-lost-souls-hydrogen-concentrating-solar-power-find/

              A zrovna v Norsku nějaké uhlí v energetice vůbec neřeší. Navíc i u nás do 20 let uhlí bude pomalu končit.

            2. Pokud je mi dobre znamo, tak v Evrope tuha paliva + zemni plyn
              Pokud je mi dobre znamo, tak v Evrope tuha paliva + zemni plyn + ropa dodava mene nez polovinu (43%) zatimco jaderne 29% a obnovitelne zdroje 27% (slunce a jeho derivaty) — udaje z roku 2015.

              Ale i kdyby to bylo 60%, stejne bych radeji jezdil na 60% fosil a 40% bez emisi misto 100% fosil…

              Mozna vam nevadi platit sejkum za ropu, ale mi ano. Takze konec koncu, i v pripade, ze bych si mohl vybrat jen mezi 2 variantami – bud jezdit 100% na benzin anebo jezdit 100% na uhli, stejne si vyberu to uhli jelikoz aspon budu platit ceske (evropske) horniky a ne araby s rusama. O tom, ze ty emise budou mimo mesta se snad ani nemusim zminovat ze?

              1. ta uvaha neni uplne spravna. zemni plyn rozhodne neni domena
                ta uvaha neni uplne spravna. zemni plyn rozhodne neni domena sejku, ma ho hormadu treba usa. auto na cng je dneska v prijatelne cenove relaci, je to realna alternativa. nikdo neknuci jaka je to bida protoze je malo cerpacek, zadne kecy o budoucnosti, alternativa dneska. co se tyka ekologie tvrdim, ze celkovy enegeticky mix v evrope ma vetsi emise, nez cisty zemni plny. za tim si stojim.

                1. hmm, ano, zemniho plynu je jiste dost. A v zasade jsem pro
                  hmm, ano, zemniho plynu je jiste dost. A v zasade jsem pro kazde reseni co snizi celkove emise (jak CO2 tak i PM castic ve mestech), coz cng zrejme splnuje…

                  Psal jsem o dvou variantach, auto na benzin s lokalnimi emisemi a auto na uhli se vzdalenymi emisemi. Pokud bych do toho pridal jeste auto na plyn s lokalnimi emisemi, zrejme by volba byla o neco tezsi…

                1. o tom jsem jeste neslysel… na jakem principu to funguje a
                  o tom jsem jeste neslysel… na jakem principu to funguje a kde se to pouziva (nebo kde se to vyviji) ?

  3. off
    Z německýho fondu 600 milionů € na podporu

    off

    Z německýho fondu 600 milionů € na podporu elektromobility bylo za rok a půl vyčerpáno pouze 65 mil. €!!! Cha cha chá
    Lidem se evidentně nechce kupovat zkriplený malobaterkáče. Tesla byla i přes svojí snahu s očesanejma modelama S ouřadama vyautovaná a svojí opožděnou dodávkou M3 si taky moc nepomohla. Elektro boom je zatím slušně zamrzlej a dinosauři si mnou ruce.
    https://electrek.co/2018/01/03/germany-ev-fund-barely-used-tesla-buyers-cant-access-it/

      1. Zase ty mindráky?
        Fňukáš jak stará bába nad vylitým

        Zase ty mindráky?
        Fňukáš jak stará bába nad vylitým hrnkem zatímco ji rupla hráz u rybníka.
        Zachraňuješ třísku zatímco ti uragán rozmetal les. :))))

        DOTACE FOSILNÍCH PALIV 10 mil $ za každou minutu (dle IMF)
        http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf

        Federal Government Still Spending Billions To Subsidize Fossil Fuels
        https://www.huffingtonpost.com/2014/07/09/fossil-fuel-subsidies_n_5572346.html

        “We’re spending more taxpayer dollars every year to fund fossil fuels that we can’t afford to burn, according to climate science,” said Steve Kretzmann, executive director of Oil Change International. “Subsidizing fossil fuels at this point is climate denial.”

        Levná ropa nahrává zelené energii, státy škrtají fosilní dotace
        http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/levna-ropa-nahrava-zelene-energii-staty-skrtaji-fosilni-dotace-1158332

        Prudký propad cen ropy dává vládám řady států prostor k osekávání nákladných dotací pro fosilní paliva. Nejde zdaleka jen o dotovaný benzín, ale také o elektřinu či zemní plyn. V roce 2013 státní rozpočty vydaly na fosilní dotace 548 miliard dolarů.

          1. „Energetická agentura IEA vypočetla, že globální
            „Energetická agentura IEA vypočetla, že globální energetický byznys postavený na fosilních palivech (tj. “špinavá” energie) získává ročně stěží uvěřitelných 550 miliard státní pomoci, zatímco byznys postavený na čistých a obnovitelných zdrojích energie získává 120 miliard.

            Musk k tomu poznamenal, že “kdyby mě tak moc zajímaly státní dotace, šel bych do naftového průmyslu.““

                1. Z mého přispěvku plyne
                  Za 1. že lidé řeší jen třísku

                  Z mého přispěvku plyne
                  Za 1. že lidé řeší jen třísku v oku zatímco vzduchem lítá celej les.
                  Počítaj miliony zatímco jim jinde mizej miliardy ve velkém. O přinosu těch vynaložených milionů nebo těch vyhozených miliard nemluvě.

                  U novějšího článku jsem položil zásadní otázku jaký je objem a rozdělení všech dotací v Německu (článek je o německých dotacích) a dosud mi nikdo neodpovědel. Jan Veselý aspoň dodal nástin toho na co je utrácen rozpočet v ČR.
                  Pokud cheme posuzovat dotace na bezemisní auta, musíme to vidět zasazený v rámci celku všech dotací ve státě. Jinak je to jen hra emocí a spekulací. Pokud lepím potrubí zatím co mi dírou vytéká celá přehrada jsem špatný hospodář.

                  za 2. Kdo ti řekl, že dotace na elektroauta jsou svinstvo? Možná je to naopak požehnání, akorát ty o tom nevíš. Například základy hlavních technologií z kterých se skládaj dnešní mobilní telefony nejsou výsledkem vvýzkumu a vývoje z komerčního sektoru, ale z nekonerčních výzkumů dotovaných státem a soukromými nadacemi či fondy. Zajímavé zjištění kam až nás ty „svinský“ dotace posunuli.

                  btw Pohádky o „férovém trhu“ si můžeš nechat zdát. Dodavatelé automobilek nebo supermarketovejch řeťezců by ti mohli vyprávět. Babiš by tě taky vyučil ani bys nemrk 😉

    1. ale ukázkový příklad toho jak to krásně funguje a už
      ale ukázkový příklad toho jak to krásně funguje a už dááávno fungovat mohlo že 😉 Ale to né, elektromobil je fuj! nikam nedojede, dlouho se nabíjí, hoří tomu baterky a upadavaj kolečka :))))) AT žije Folcvágen :DDDD nuly

    1. Což je tak stěží polovina příkonu univerzity v Ostravě
      Což je tak stěží polovina příkonu univerzity v Ostravě v zimě přes den při plné výuce. A maximálně trojnásobek jejího příkonu v době prázdnin kdy tam skoro nikdo není (bazální příkon). Počítáno bez kolejí.

Napsat komentář