BMW dodává baterie pro poštovní elektromobily DHL StreetScooter

Německá pošta DHL patří mezi největší fleetové operátory elektromobilů v Evropě. Dokonce si své vlastní i vyrábí. Baterie pro ně bude nyní odebírat od BMW.

Elektromobil BMW i3 v popředí, v pozadí DHL StreetScooter
foto: BMW/StreetScooter

Modulární elektromobily StreetScooter jsou připraveny na kapacitu baterií od 30 kWh do 90 kWh. Díky tomu mohla společnost DHL aktuálně uzavřít partnerství s BMW.

BMW dodá DHL bateriové moduly, které vyrábí pro vlastní elektromobily BMW i3. Profesor Achim Kampker, šéf Streetscooter GmbH, si pochvaluje předvším jejich spolehlivost a výkon.

Nejnovější typ baterie pro elektromobil BMW i3 má kapacitu 33 kWh/94 Ah (27,2 kWh využitelných). Skládá se z 8 modlů po 12 článcích. Články dodává Samsung SDI.

8 Comments on “BMW dodává baterie pro poštovní elektromobily DHL StreetScooter”

    1. V spotrebnej elektronike sú použité články s inou
      V spotrebnej elektronike sú použité články s inou chémiou ako v elektromobiloch. Predsa len mobil alebo notebook je plánovaný max. na 2 roky, tak načo by ho mala baterka prežiť, že.
      Na hybride bol článok o fínskom taxikárovi, ktorý má na tesle najazdených vyše 400 000km a baterka stratila myslím iba 7% !.
      Samozrejme životnosť baterky závisí aj od iných faktorov, napríklad hĺbke vybíjania a úrovne nabíjania a prevádzkových teplôt. Obidva extrémy škodia, takže aj obyčajné baterky v mobiloch, ked nebudete nabíjať do plna a vybíjať do nuly a nevystavovať vysokým a nízkym teplotám, tak vydržia omnoho viac. Napr. ja nabíjam mobil iba na asi 70%, vybíjam max. na 20% a po štyroch rokoch má stále kapacitu 98%.

    2. Pokud někdo odrovná baterii v mobilu za 2 roky, tak je bez
      Pokud někdo odrovná baterii v mobilu za 2 roky, tak je bez prominutí blbec. V první řadě se mobil nemá nabíjet na 100%, zadruhé přistroj co nejméně používat zároveň při nabíjení kdy se baterie cykluje (lidé co odnímají baterii u notebooku když ho mají na el. síti to znají dobře), baterie se takto dá zničit i za 3-4 měsíce, a zatřetí baterie by neměla klesnou příliš často pod 5%, proto mají takové přístroje úsporné režimy které uživatele upozorní, že je načase nabít.

      Pokud si někdo večer dá mobil na nabíječku a ráno ho z ní odpojí, tak se nesmí divit že si odrovná baterii.

      Mám v testlabu iphone 4 z roku 2010 a Galaxy S2 z roku 2011, a oba mají baterii stále nad 80% své původní kapacity. U obou hlásí aplikace a reporty výrobci přes 900 nabíjecích cyklů.

      Chemie baterií pro spotřební elektroniku je ta nejlevnější odpadní co se dá použít, to si do elektromobilu snad nikdo netroufne dát. Baterie do mobilu která jako náhradní díl stojí třeba $20, stojí výrobně pár centů. Navíc spotřební elektronika nemá elektroniku která by baterii nějak chránila a hlídala její přebíjení či pokles pod určitou hodnotu, prostě se nechá dostat i do „nulového“ stavu, je to proti prodejním číslům výrobců té spotřební elektroniky.

        1. asi tak. prispevek anonyma o peci o mobily mi nic k
          asi tak. prispevek anonyma o peci o mobily mi nic k dlouhodobemu zachovani kapacity baterii EV. Spis jsem cekal, zda nekdo (vy tusim mate i3?), kdo vlastni relativne delsi dobu EV, napise: mam 3 roky toto auto s takovou baterii, najel jsem tolik km a kapacita plne nabite baterie je o tolik procent nizsi nez kdyz bylo auto nove.
          A sice me fakt rozciluje, kdyz vidim coudici kary na silnicich, ale muj zajem o EV je spis ekonomicky. A pri mem neprilis velkem rocnim najezdu mi porizeni pohodlneho EV zatim nepripada rozumny. I kdyz se mi tak moc moc libi Kia Soul EV 🙂

          1. Ano, mám i3 z roku 2014, ale kupoval jsem ji jako dvouletou
            Ano, mám i3 z roku 2014, ale kupoval jsem ji jako dvouletou předváděčku s asi 22000 km najetými. Takže nemůžu úplně hodnotit, ale baterka funguje stejně jako při koupi před rokem. Dokonce teď lépe, protože auto stojí v garáži, kde je trvale nad nulou. Dnes při 5 °C jsem měl dojezd asi 120 km normální jízdou s provozem kolem Pardubic.

Napsat komentář