Elektromobil Renault Zoe dorazil do Jižní Ameriky

Česká republika už může závidět dokonce i jihoamerické Kolumbii. Právě nedávno se tam totiž začal prodávat elektromobil Renault Zoe.

500 elektromobilů Renault Zoe odnedávna jezdí v rámci služby sdílení aut v Madridu. Aktuálně bylo auto vyhlášeno „nejzelenějším autem Švýcarska roku 2018“. Také francouzské město Rouen využívá flotilu těchto elektromobilů.
foto: Renault

Český Renault stále ještě malý pětidveřový elektromobil Zoe na místní trh neuvedl. Prodává se ale už na Slovensku a v Evropě patří k nejprodávanějším autům do zásuvky.

V Kolumbii se Renault Zoe prodává od letošního října. Půjčovna aut Renting Colombia nedávno přidala 10 kusů do své flotily. Jde o nejnovější verzi se 41kWh baterií (dojezd 300 km).

Kolumbie a celkově Jižní Amerika nicméně zatím zůstávají elektromobilitou spíše nepolíbeny. V říjnu 2017 se v Kolumbii prodalo celkem asi 25 elektrických aut do zásuvky.

Renault

140 Comments on “Elektromobil Renault Zoe dorazil do Jižní Ameriky”

  1. Prehoupli jsme se do roku 2018 a ČEZ porad jeste nenabizi
    Prehoupli jsme se do roku 2018 a ČEZ porad jeste nenabizi slibovane placeni dle odebranych kWh. Jsou to prachobycejni lhari a podvodnici. Mam jejich cip a naposledy jsem nabijel pred 2 mesici. Platim za neco co muzu vyuzit jen sporadicky, protoze v okoli zadna nabijecka neexistuje. Doufal jsem ze ty jejich kecy o zprovozneni platby dle odebranych kWh budou konecne pravda a porad nic. Nejdrive pry po letnich prazdninach, pak 4. ctvrtleti, pak zacatek 2018. Take jsem si rikal ze kdyz jsem zakaznikem a odebiram domaci elektrinu budu mit nejakou vyhodu. Uz se nenecham oblbovat a prejdu k jinemu dodavateli. CEZ by mel zkrachovat, je to hnusna verbez.

  2. Nemáte někdo tušení, jak by se postupovalo při dovozu
    Nemáte někdo tušení, jak by se postupovalo při dovozu (např. Rakousko, Francie…) ojeté Zoe s pronájmem baterie (ojetin pouze s pronájmem je v inzertní nabídce drtivá většina)?
    Musel bych uzavřít nájemní smlouvu v zemi původu a tam jim posílat peníze za pronájem?
    Lze používanou baterii za zbytkovou cenu od tamního poskytovatele služby odkoupit?
    Lze používanou baterii poskytovateli vrátit a koupit si a nechat namontovat novou, včetně záruky na baterii?
    Lze do starší 22 kWh ojetiny namontovat novou 41 kWh baterii?

    Předpokládám, že každou z uvedených „transakcí“, pokud vůbec jsou možné, by bylo nutné udělat už v zemi původu, protože takové služby v ČR nikdo neposkytuje…?

        1. predpokladám, že pokusne vzali auto,z ktorého „prenájomca“
          predpokladám, že pokusne vzali auto,z ktorého „prenájomca“ demontoval aku
          myslím, že auto nie je nepojazdné v zmysle nefunkčnosti – viď fotografie, kde „všetko funguje“ napájaním z 12V palubnej batérie. stav by som prirovnal „prázdnej nádrži“.
          predpokladám, že aj priamo v česku by nejeden vedel dodať akumulátor s patričnými vlastnosťami.

          1. Domnívám se,ze se mýlíte. U Twizy a verim,ze i u Zoe je v
            Domnívám se,ze se mýlíte. U Twizy a verim,ze i u Zoe je v baterií i kompletní elektronika,která spolupracuje s palubní deskou. I kdyby někdo udělal extra akumulátor, stále by mu chyběl podstatný dílek do celkové funkčnosti. Vím, že u Twizy se nemusí nijak baterie programovat v případě instalace.

          2. Inzerát už je pryč. Ale pokud se dobře pamatuju, „všetko
            Inzerát už je pryč. Ale pokud se dobře pamatuju, „všetko fungovalo“ i s 3/4 sloupečkem nabití trakční baterie a v garáži byla jakási reklama ve Francouzštině… Samozřejmě nemohu vyloučit, že příznivec Renaultu na středním Slovensku si takové plakáty vylepuje 😉

            Ve srovnání se spalovákem bychom museli říci „s odmontovanou nádrží“. „Nechceme vás omezovat, do naší ojetiny si z nabídky neoriginálních výrobců vyberte plastovou, pozinkovanou, smaltovanou, nerezovou, nádrž v objemu dle vaší libosti.“ 😀

            1. foto zrejme zo zeme pôvodu,písal „na ceste na svk.
              smart má

              foto zrejme zo zeme pôvodu,písal „na ceste na svk.
              smart má v ponuke aj „35 l nádrž“, niektoré CNG autá ponúkajú až tri plynové zásobníky … niektorí ešte vytvárajú zdanie náš zákazník (náš oslíčku potřes se)
              🙂

        2. Ta baterie v tom autě samozřejmě je, to auto koupíte bez
          Ta baterie v tom autě samozřejmě je, to auto koupíte bez baterie jen de facto virtuálně, musíte si s Renaultem sjednat pronájem baterie a pak jde auto přepsat, de facto to nejde ošidit, protože sankce Renaultu by byla katastrofální a žádnej Frantík ani Němec si nějaký ojebávání nedovolí…..

          1. No, ale ten slovenský autobazar z Banské Bystrice píše:
            No, ale ten slovenský autobazar z Banské Bystrice píše: „Vozidlo je na ceste na Slovensko“. A to mi není jasné, jak se na Slovensku pronájem sjedná, když se tam Zoe prodává pouze v jediné pobočce v Bratislavě a pouze včetně baterky…

    1. Na Zoe s pronájmem zapomeňte. Musel by jste mít
      Na Zoe s pronájmem zapomeňte. Musel by jste mít firmu,známého a trvalý pobyt v zemi nákupu. Uzavirate sice smlouvu s Renault leasingem,ale i když je i v ČR, tak máte smůlu. Kdysi jsem chtěl kupovat Twizy a nepochodil jsem v žádné zemi. Jediná možnost je koupit Zoe v zemi,kde se nabízí i s baterií. Tam však už je cena ne tak zajímavá. Pokud uzavirate smlouvu,pokud by se vám to podařilo přece jen nějak domluvit,musíte si platit pojištění baterie a na základě předem domluveneho ročního nájezdu platíte měsíční nájem. U Twizy to bylo třeba 50 euro. U Zoe to může být 80-100 euro. Pak záleží na vás, jestli jste ochoten tohle platit. Kolik kilometrů na jezdíte na benzín. Zda to stojí vůbec za to. Za lehce jeteho 30kWh Leafa,Kie Soul či BMW i3 dnes dáte okolo 500tisic. A vetsina jsou to větší auta jak ZOE a prodavaji se i u nás a tak servisy si budou v případě problemu vědět rady. Jirka

      1. Díky, beru si z toho, že Renault leasing v zemi, kde je
        Díky, beru si z toho, že Renault leasing v zemi, kde je ojetá Zoe s pronajatou baterií provozována, s cizincem nebude chtít uzavřít smlouvu. Jinak já bych „tohle“ nechtěl platit 😉 , jen jsem chtěl postupně probrat všechny možnosti, které mě napadly…

        Druhá věc je ukončení pronájmu baterie. Renault leasing má nějaké drsné výpovědní podmínky, že je prakticky nereálné pronájem baterie ukončit před koncem životnosti vozidla? Nikdo mi přece nemůže bránit, abych ojetinu (bez baterky) v EU koupil, a pak řeknu leasingu: ano, baterie je vaše, tu máte, vymontujte si ji, já si prázdné autíčko odvezu do ČR 🙂
        Pak bych samozřejmě musel řešit, co tam dát, pokud bych nechtěl Zoe jen na výstavu :-), ale to už je jiná kapitola.

        1. O nějakých drsných podmínkách výpovědi leasingu nevím.
          O nějakých drsných podmínkách výpovědi leasingu nevím. U Twizy uzavirate smlouvu na tři roky. Možná u Zoe je to pro pořádek stejné. Pokud chcete Zoe prodat,musíte najít kupce,ten si nejdříve musí uzavřít smlouvu s Renault leasingem a až na základě této smlouvy vůz předáte a prepisete na nového majitele.pokud se po třech letech rozhodnete skončit, tak si Renault baterií vezme a vy platíte náklady spojené s demontáži. Pokud je po nehodě auto na odpis,Renault bere baterii zpět. Potkal jsem se s pár lidmi,co mají Zoe,ale buď to to byli lidé, co si dopředu nezjistili nic o dostupnosti baterie a nebo si ji dovezli ze severských zemí, kde se nabízeli Zoe i s baterií. Tam jsou ceny celkem vysoké. Sehnat baterií do Zoe se rovná výhře v loterii. Já bych sel raději do jiného elektromobilů. Na litacku do práce a nákupy bych zvolil něco z trojice ion, C-Zero nebo iMieV. Da se dnes sehnat okolo 200tisic s najezdem okolo 60tisíc km. Vím o autech co mají najeto 100 tisíc km a jezdí stále bez problémů okolo 100kc na jedno nabití.

                1. Vypadá to, že pracuje na chatě a jezdí na nákupy dolů do
                  Vypadá to, že pracuje na chatě a jezdí na nákupy dolů do vesnice 🙂

                2. Tak to znamená mít dvě auta. Jedním z nich ujet pár
                  Tak to znamená mít dvě auta. Jedním z nich ujet pár kilometrů na lítačku, hmm, to mi nepřipadá moc ekologické. Na produkci toho elektromobilu asi vyprodukovali dost CO2. Ale jo, za mě ok, platí si to ze svého a co je komu do toho, kolik CO2 vyprodukuje. Nic.

                3. Tento typ diskuse tu je už vymletý do základů, řekl
                  Tento typ diskuse tu je už vymletý do základů, řekl bych…

                  a) diskutovalo se o využitelnosti EV s krátkým dojezdem
                  b) spousta rodin má auta dvě (každodenní-lítací a řekněme záložní), jedno z nich je většinou vhodné na delší trasy a/nebo větší náklad
                  c) někdo řeší dovolenou v chorvatsku letadlem a ne týráním sebe a spolucestujících v zácpách na dálnicích
                  d) o produkci CO2 toho tu padlo asi také hodně a myslím že tento argument byl už tolikrát rozporován/diskutován že vytahovat ho ukazuje spíš na trollení než cokoliv jiného

      2. Mimo jiné, mně ve Francii v Renaultu řekli, že i kdybych
        Mimo jiné, mně ve Francii v Renaultu řekli, že i kdybych tohle všechno dokázal, tak exportem auta do čr ztratím záruku na celé auto. Ano, je to nelogické, Tesly jsou registrované v čr a na servis jezdí do Vídně a o záruku nepřijdou.
        Něco takového vypotí jen blbej Žabožrout.

        1. Ehmm, já asi fakt nejsem ten správný pro tento portál,
          Ehmm, já asi fakt nejsem ten správný pro tento portál, proč bych to probůh měl dělat? Užitné vlastnosti horší než spalovák a milion překážek. Prostě bych se na to vykašlal, auto je na jezdění a jako technologickou hračicku koupím něco od Aplu.

          1. Další v dlouhatáánské řadě nesprávných Anonymů…
            Další v dlouhatáánské řadě nesprávných Anonymů… Jen ti ostatní si toho ani nevšimnou, toto se musí ocenit 😉

            PS: Já si snad ještě nikdy do Anonyma nerýpnul, a když, tak dávno 🙂
            Už to víckrát neudělám 😉

        2. proto pokaždé když potkáš žabožrouta na úvod ho
          proto pokaždé když potkáš žabožrouta na úvod ho pozdravem z čech:

          Šáde nja šáde, echt germany kára her general :))))))

          cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto

          … a hned potom mu zkritizuj jeho neschopnosti počínaje elektroinstalací frankopopelnic 2000sících let ;)) a když to náhodou skousne pokračuj Napoleńem, protože víš kterou fráze používaj frantíci nejčastěji??

          „vzdávám se“ :))))))))))))))))))))))))

          csfd.cz/film/248830-muzi-co-ziraji-na-kozy

            1. A pak mi ještě ten jejich novej rychlokvašenej prezident
              A pak mi ještě ten jejich novej rychlokvašenej prezident Makarón bude něco jako občanovi EU kázat, když si neumí udělat pořádek ani sám doma v základním úkolu státu, tedy ochraně bezpečnosti vnitřní a vnější. Komediant.

    2. Moje info je 2,5 r staré, ale asi se nic nezměnilo. Na
      Moje info je 2,5 r staré, ale asi se nic nezměnilo. Na všechny otázky Vám musím odpovědět, že NEJDE.
      Chtěl jsem si koupit R kangoo max, tolik jsem ho chtěl, že jsem byl ochoten platit i měsíční nájem za baterii 70 Eur. Žádná možnost nebyla možná, Renault baterii neprodá nikomu, pronajme jen Francouzovi ve Francii nebo Němcovi v Německu, ale cizinci v žádným případě, přechodná adresa ani bankovní ůčet zejména Frantíky vůbec nezajímá. V Německu je většina elektromobilů pořízena s dotací a takové auto nesmí opustit Německo protože by majitel musel vracet dotaci cca 5 tis Eur. V Německu v bazaru mi řekli nejde to a slušně sekli telefonem, jinde ani na mail neodpověděli.
      Hledal jsem i v Anglii, tam je el. Rencků moc málo a přestože Angličani pronájmy nesnáší tak taky jenom s pronájmem baterie. Dealer v UK mi řekl, že koupit auto bez baterie je nesmysl, baterii mi do něj nikdo neprodá a baterie z vraku nebude fungovat protože ji v servisu Renault musí s autem spárovat, mají to softvarově ošetřený. Nakonec jsem to vzdal a Renault je pro mne nadosmrti to co má ve znaku i když majitelům Zoe celkem závidím. Ve Fr jsme závodili kdo nabije do 100% dřív, Nissan na Chademo prohrál 🙁 Zoe u s AC nabíječkou 22kW nabije mnohem dřív, ale taky jsem viděl R kango s AC 3,6 kW a zatímco 3 Nissany dávno pokračovali v cestě, kango trčelo a trčelo na nabíječce.
      P.S. p. Vegr mi kdysi tvrdil, že prý to už ale u nás někdo s tou baterií dokázal a že nějaký Rencky se podařilo přivézt i zprovoznit.

        1. S EU to nema nic spolecneho. Kazde zastoupeni automobilky si
          S EU to nema nic spolecneho. Kazde zastoupeni automobilky si muze ve svem state urcit jina pravidla. V CR zastoupeni Renault Credit Banque tuto nenabizi sluzbu.
          Prave proto je nutna vetsi evropska integrace. V cele EU by platila stejna legislativa a vsichni by meli stejna prava a povinnosti.

    3. Na srazu Ev u p. Vegra (2016) jsem viděl Renault Kangoo (měl
      Na srazu Ev u p. Vegra (2016) jsem viděl Renault Kangoo (měl neoriginální akumulátor) a Renault Fluence Z.E. na Českých značkách.
      Zkuste se zeptat na http://elektromobily-os.cz/kontakty

      https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Kangoo#Kangoo_Z.E.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fluence_Z.E.

      Doplnění: Na Slovensku je v nabídce Nový ZOE (v ČR není v nabídce ?)
      Podpora elektrických vozidiel
      V rámci projektu podpory elektrických vozidiel môžete pri kúpe Nového Renault ZOE využiť dotáciu 5 000 EUR. Nový Renault ZOE môže byť váš už od 23 400 EUR.

      https://www.renault.sk/vozidla/nove-vozidla/zoe.html

  3. off
    Divoká spekulace o tom, že na nástup Tesly nejvíc

    off

    Divoká spekulace o tom, že na nástup Tesly nejvíc doplatí BMW. Mno esli na to dojde tak BMW jednoduše začne vyrábět svý portfolio v elektrice a pak se uvidí jestli je všem dnům konec :)))
    https://evannex.com/blogs/news/will-bmw-be-the-first-automotive-icon-to-fall-to-tesla?utm_source=elonmusknews
    https://seekingalpha.com/article/4132184-code-blue-7-series-collapses

  4. PF 2018. Elektromobilistům vždy dostatek kWh v baterce a
    PF 2018. Elektromobilistům vždy dostatek kWh v baterce a dojetí do cíle. Těm, co se ještě nerozhoupali, dostatek volných houpaček. Tesle i ostatním automobilkám vyrábějícím EV plnění plánů výroby i prodejů a rozhýbání trhu s elektromobily. Hybridu.cz dostatek zajímavých témat, přínosných článků a pokud možno co nejméně prudičů v diskuzích. Chtěl bych ještě napsat „politikům v ČR dostatek odvahy pro faktickou podporu elektromobility, tedy nejen slovy, ale především činy“, ale jsem realista a je mi jasné, že existují i nesplnitelná přání.
    Ať je celý rok 2018 nabitý pozitivní energií. 🙂

    1. elektromobilistum dostatek kWh v baterce, s tim lze
      elektromobilistum dostatek kWh v baterce, s tim lze souhlasit.
      tesle ani ne tak plneni planu vyroby jako schopnosti slibit to, co dokazu realne splnit at jednou nejsou majitele techto vozu vsem pro srandu. rozhybani trhu s elektromobily to take preji z celeho srdce. hybridu spis mene bulvaru, specialne panu horcikovi mene nenavisti vuci vsem ekologickym alternativam a take mene nenavisti vuci toyote, puvodce uspesnych vozu, ktere pro ekologii delaji porad vic, nez cela elektromobilita, jejichz myslenku nese tenhle server v nazvu. prudicu v diskusuch malo, to ano, lidi schopnych pokladad relevantni otazky i za cenu, ze jsou neprijemne naopak hodne. a jeste vic tech, kteri na ne umi odpovedet. a politikum hlavne at nepodlehnou lacinym resenim, at nepodlehnou populizmu, dotacim a nesmyslnym regulacim. ale na zaver naprosty souhlas: Ať je celý rok 2018 nabitý pozitivní energií. 🙂

  5. PF2018 s plnou batterrkou nabitou z domova, z dobijeci stanice
    PF2018 s plnou batterrkou nabitou z domova, z dobijeci stanice verejne ci soukrome…Zacne boom a konec vsem spalovakum 🙂

    Necht pan Horcik chrli vice info o vsem co se elektricky hybe, sviti, hreje !
    A kde pak mame info o pickupu od Tesly? Nebo si to nechavame na Novy rok !

    1. Boom už se čekal letos, ale GM se zabijákem M3 čili Boltem
      Boom už se čekal letos, ale GM se zabijákem M3 čili Boltem to v Evropě vodpískal, Hjůnday si objednal pro celej svět jen 7000 baterek, Nissan místo Leafa 2 udělal jen Leafa 1,5 a Tesla M3 má klasicky zpoždění… hm hm.
      Takže to bylo spíš vo slepičí krok. Aspoň ten Renault se ZOE je někde dostupný a VW s BMW mírně navýšili kapacitu baterek, aby se neřeklo. Jo a Tesla skoro zdvojnásobila počet SCH jak slíbila což je superpozitivní a dělá to ještě větší tlak na ostatní.

      VW zrovna teď vyhrožuje že začne svojí EV výrobu „už“ za 2 roky a s ní všici ostatní dinosauři. Toyota radši až za 4 roky.
      https://insideevs.com/100-weeks-from-now-volkswagen-will-start-production-of-the-first-i-d-model/

      2018 odhaduju tak na 2 slepičí kroky. Bude víc M3, původní předpoklad byl cca 400 000. Pak dorazí asi Hjůndai Kona SUV (otázka kdy do prodeje, 2019?), možná Jaguar a možná 500 km Audi SUV, rozjedou se prodeje Leafu 2 a Zoe. Nám to možná bude připadat jako boom, ale ostatním ještě zdaleka ne :)))

      ____________________________________________
      Co všechno mělo, nebo má v roce 2018 přijít do prodeje:

      Audi Q6 e-tron 500 km
      Leaf 2 (u nás) možná i ZOE
      Hyundai Kona SUV 380 km podzim 2018 (prodej 2019?)
      Workhorse W-15 pick-up 130 km podzim 2018
      Jaguar I-Pace SUV 350 km
      Subaru Hybrid
      BMW SUV vodík ???
      Lucid Air 12/2018 ??? pochybuju
      Faraday Future FF91 ??? pochybuju
      Varsovia, Polsko, 350 km + rex ??? to nějak utichlo
      Sion (Sonomotors) 250km – odsunuto na 2019

      Pak se děje spousta věcí v Číně, ale jejich nástup do Evropy a Ameriky se počítá až tak na 2019/20

      Jedna věc je začátek výroby, ale druhá ještě podstanější je objem výroby a ta nejpodstanější je objem výroby baterek čili kapacita dodavatelů a tam jsou dinosauři v hajzlu. Z toho vyplývá potřeba výstavby vlastních gigatováren, ale tam se to hejbe ještě pomaleji. Dinosauři nás sice budou furt masírovat se svými novými elektromodely, ale jejich produkce nebude nijak závratná a pořád budou chrlit bambiliony spalováků. Prostě budou dál pokračovat v greenwashingu.

          1. Já si myslím, že to půjde. Byl to původní koncept BMW.
            Já si myslím, že to půjde. Byl to původní koncept BMW. Váhově se ta baterie nebude skoro lišit a bude stále stejná. Ostatně články 120 Ah jsou rozměrově stejné jako 60 Ah. To je známá informace. Pro BMW by byla hloupost upravovat koncept baterie pro poslední ročníkovou verzi staré i3. V roce 2019–2020 přijde totiž nová a kompletně předělaná verze i3.

                1. No je to taky řešení. Já doufám, že až to budu muset
                  No je to taky řešení. Já doufám, že až to budu muset řešit, budou ceny baterií trochu někde jinde. Ať nových a nebo nějaké starší z prokazatelne neolitanych kousků.

      1. a taky untrvassrman Žalud vytahovač dotací co nasliboval
        a taky untrvassrman Žalud vytahovač dotací co nasliboval jak Olife energy zaplaví republiku nabíječkama, jak vyvíjí vlastní nabíjecí stanice…..
        Zatím jen jedno jeho auto otravuje na jedinné nabíječce co je v Brně zdarma, asi si nejsou chudáci schopni ani zaplatit paušál za čip Čezu, protože pořád okupuje jen tuto jedinnou nabíječku, kterou se snaží auto nabíjet na 100% a ještě tento uživatel BMW I3 sprostě lže, že Oni jsou dodavatelé a provozovatelé a výrobci a instalátoři…..
        Nejsou NIC, protože tato nabíječka patří Lídlu, vyrábí ji ABB a montuje ji a servisuje EV select.

  6. 22 ,nebo 41 Kw hodin baterie.
    Má zde někdo nějaké

    22 ,nebo 41 Kw hodin baterie.
    Má zde někdo nějaké podrobnosti o těch baterkách, rozdíl v ceně je 2500€ co se vyplatí?

    Zajímavé je ,že rozdíl v hmotnosti těchto vozů s různou baterií je jen 10 Kg ve prospěch verze 22 Kwh.

    Není to jen nějaký SW uprdate jako u Tesly?

    Jde taky o kvalitu článků, jestli není ta vyšší kapacita nějak
    (jak to říct slušně) prostě jestli tam není míň matroše.

    Podle mě ta vyšší verze nemusí mít i takovej počet cyklů protože na přežití záruky bude třeba poloviční počtu nabití.

    Do čeho by kdo šel? Rodíl v ceně je nějakých 65 tis. Kč to je proud na 200 tis. Km a levnější havarijní pojistka.

    Navíc dobíjecí časy jsou u verze 22 poloviční a tím pádem
    za hodinu dobíjení získám stejně KM u obou verzí.

    1. Když si to rozpočítáš tak
      u 41 kWh verze kupuješ 1 kWh

      Když si to rozpočítáš tak
      u 41 kWh verze kupuješ 1 kWh baterie za 18 841 kč,
      ale u 22 kWh už za 32 273 kč.
      Rozhodni se sám.

      Baterie je opravdu větší.
      Nabíjecí cykly jsou stejný a závisí na chemickém složení článků v baterii.
      U menší baterky musíš nabíjet častějc, aby jsi ujel stejnou vzdálenost, tím pádem jí rychlejš opotřebuješ a můžeš očekvát úbyt kapacity dříve.
      Dalším zásadním faktorem na životnost baterky je zda má aktivní teplotní management.

      Myslím že u menších baterek je nějaká nevýhoda (časová i finanční) u rychlonabíječek v závislosti na způsobu placení (za Wh či za čas), ale to ti lépe vysvětlí majitelé EV.

      1. Neboli podle staré pravdy čím větší, tím lepší. To
        Neboli podle staré pravdy čím větší, tím lepší. To platí u baterky jednoznačně. Uvedu jednoduchý příklad – jedu Peugeotem Ion 16 kWh baterka Ostrava-Olomouc slušně piánko, klidně za kamiony v závětří po dálnici a mám co dělat, abych v plném obsazení dojel. A to netopím. Jedu totéž Nissanem Leaf 24 kWh baterie, tempomat 130 km/h, topím, dojíždím na olomouckou rychlonabíječku s rezervou. Test Zoe s 22 kWh baterkou si na hybridu najděte, je to velmi slušné auto, nezávislé na nabíjecí síti. Vystačí si se zásuvkami. Ano, 40 kWh baterku budete nabíjet skoro 2x déle než 22 kWh, ale taky ujedete skoro 2x delší trasu, respektive nemusíte v cíli cesty nabíjet na zpáteční, ale uděláte to na jeden zátah. Jinak 22 kW palubní nabíječka třífázová je standard, starší modely měli i 43 kW. Takže obyčejná průmyslová zásuvka je pro tyto vozy fakticky rychlonabíječka.

        1. Jasný s souhlasím s tím že větší je lepší, to jako z
          Jasný s souhlasím s tím že větší je lepší, to jako z pevným diskem v PC „každý pevný disk má malou kapacitu“

          Jen jsem chtěl získat informace o vlastních článcích a hlavně o porovnání životnosti jednotlivých kapacit.

          Třeba i profi ručním nářádí když mám baterku 2,5 Ah, tak 4 Ah je prostě větší a težší, tak mi nejde na rozum jak to u toho Renaultu dokázali, připadně jestli patent dají i ostatním výrobcům spotřební elektroniky. I když obávám se že ta kapacita bude na úkor něčeho jiného.

          Mitsubishi u modelu i-Miev v roce 2013 dělalo upgrade článků
          a místo aby tam daly vyšší kapacitu, tak zvýšili tepelnou odolnost i počet cyklů z 1200 100%DOD na 5000 100%DOD
          což pro běžného uživatele ,kterému stačí dojezd je určitě plus na víc.

          Podud má verze 41 kWh i vyšší počet cyklů,nebo minimálně stejný, tak by to bylo dobrá zpráva.

          1. Nemyslím si, že by to chceli nejak „ošidit“ na úkor
            Nemyslím si, že by to chceli nejak „ošidit“ na úkor životnosti, alebo počtu cyklov. To, že kde ušetrili tú hmotnosť je otázne ale energetická hustota sa pravdepodobne nezdvojnásobila, takže to museli ušetriť niekde inde. Možno niečo na pohone, meniči, nabíjačke a nejaké % na batérii určite tiež.
            Ak to vydrží tolko cyklov ako pôvodná s polovičnou kapacitou, tak to zvládne viac ako dvojnásobok kilometrov.
            Navyše s takouto kapacitou vôbec nemusíte nabíjať do plna a vybíjať takmer až na nulu, tak ako to často musia robiť majitelia EV s malými baterkami. Vám stačí nabíjať na 80% a vybíjať na 20% (baterke to určite prospeje) a s touto energiou (25kWh) kludne urobíte 200km, čo na denné jazdenie úplne postačuje.
            Ja nabíjam na 70%, vybíjam max. na 20% a prejdem 200km na Tesle, a mám určite väčšiu spotrebu ako má ZOE.

            1. Taky si nemyslím, že by to šidily.
              Ale zoe 22 a 41 jsou

              Taky si nemyslím, že by to šidily.

              Ale zoe 22 a 41 jsou současné modely a zákazník si může vybrat jakou baterii chce.

              Je to podle mě jako u tesly , takže pochybuji že by ta verze 22 měla např jiný težší menič,nebo motor.

              Že by to auto dovažovali třeba olovem na stejnou hodnotu jako je verze 41 např. aby mohli dávat stejný péra je asi blbost na tom se schodneme?

              Rozdíl v kapacitě je 21 kWh a to je minimálně dneska 100 Kg článků, tak proč neudělají verzi 22 o 100 Kg lehčí. u EV je 100 Kg sakra znát.

              Za mě ty články nejsou i přes vyšší kapacitu tak kvalitní proto je nemůžou dávat do auta , který bude mít 2x tolik cyklů.

              Uvidíme časem , jak to bude fungovat, to si můžeme říct tak za 10 let jak to s tou životností baterek je.

              1. Jo to máš naprostou pravdu že je to s tou váhou divný.
                Jo to máš naprostou pravdu že je to s tou váhou divný. Už jsem se tu snažil rozvířit diskuzi jaktože BMW i3 se furt tváří že má bateriovej prostor úplně plnej a pak si v klidu navýšej kapacitu z 22 na 33 kWh a příští rok dokonce na 43,2 kWh a pořád to stíhaj nacpat do stejnýho prostoru! No těpic. A váhový rozdíly by mě teda taky zajímali. Na mojí kritiku o kriplení dojezdů mi dřív všichni argumentovali tím, že je i3 malý auto a že se tam prostě větší baterka nevejde. No a ejhle voni už tam nacpou dvojnásobek. Ať mi nikdo nevykládá že se za tu dobu 2x zvětšila kapacita baterek! :))) jediný vysvětlení je že tam buď dali články s nižší kapacitou a nebo že jsou tam z části prázdné krabičky 🙂
                Mám pocit, že třeba u Leafa 2 s 40 kWh baterkou se prostor pod podlahou zvětšil, ale nejsem si jistej.

                Skutečná kapacita baterek se nejlíp zjistí jejich rozebráním a změřením. Výrobci nám budou tvrdit všelico anebo se odpovědi radši vyhnou.

                Tak i3 s 33 a 22 kWh maj rozdil hmotnosti 50 kg
                1 320 – 1 270 kg = 50 kg

                22 kWh baterka váží 230 kg

                https://de.m.wikipedia.org/wiki/BMW_i3
                https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2017/technicke-udaje.html#tab-0

                1. Tak jsem na netu něco našel a je to tou baterkou
                  původní

                  Tak jsem na netu něco našel a je to tou baterkou
                  původní měla 160 Wh/Kg a nová má 300 Wh/Kg

                  odkaz je to pěkná prezentace

                  cii-resource.com/cet/AABE-03-17/Presentations/BMGT/Delobel_Bruno.pdf

                  Ty nové články mají např slabší separátory atd. podle mě namají takové proudové zatížení s ohledem na kapacitu jako ta 22.

                  Prostě obě baterky mají stejný max. výkon a proto nemohou udělat z nových článku baterku 22 Kw/h s poloviční váhou a cenou.

                  Bohužel jsem se nikde nedočetl jak to je s životností tj. počtu nabíjecích cyklů.

                2. Díky za odkaz. Jinak jste se s těmi hustotami trochu
                  Díky za odkaz. Jinak jste se s těmi hustotami trochu zamotal, hmotností hustota poskočila ze 160Wh/kg na 240Wh/kg. Objemová hustota pak ze 300Wh/l na 500Wh/l. Jinak se zde jedná o parametry na úrovni článků!

                  Na úrovni celé baterie pak ta nová 41kWh má hustotu cca 153Wh/kg.

                  Tou myšlenkou s tou menší baterkou postavenou z nových článků si kdovíjak nepomůžete. Při 240Wh/kg vám vychází hmotnost samotných článků na 192kg (305kg celá baterie) kde celková kapacita baterie Zoe je asi 46,8kWh. Ta menší baterie Zoe měla celkovou kapacitu 25,9kWh a při použití nových článku tak dostanete 108kg. V konečném důsledku tak ušetříte necelých 90kg což mi přijde jako naprosto zanedbatelné. A s cenou to dopadne velmi podobně, nikdo vám dnes neřekne skutečný poměr nákladů, ale je dost pravděpodobné že samotné články tvoří jen 1/3 ceny celé baterie, ona samotná výroba/montáž není zadarmo.

                3. „A s cenou to dopadne velmi podobně, nikdo vám dnes neřekne
                  „A s cenou to dopadne velmi podobně, nikdo vám dnes neřekne skutečný poměr nákladů“, jo, to je právě ono. Snadno tak podlehnu dojmu, že když je malý cenový rozdíl mezi 26 a 47 kWh verzí celého auta, tak baterka je vlastně relativně levná.
                  A pak jsou relativně levné ojeté Zoe (s pronájmem) zejména ve Francii. Lehce nabyl (bez baterky a s dotací) a když se rozhodl toho autíčka zbavit, potřebuje se zbavit hlavně povinnosti platit pronájem. Tedy sehnat nějakou kavku, která ten pronájem bude platit (Francouz ve Francii, Němec v Německu), čím dřív, tím líp. To stlačuje cenu ojetin s pronájmem dolů.
                  A já na to z Česka koukám, spekuluju, jak do levné ojetiny bez baterky dostat „veskrze levnou“ 47 kWh baterku a ještě se divím, že mě na takový „super kšeft“ nechtějí vzít do party 😀

                4. Dík za odkaz, super prezentace (ve všeobecně srozumitelném
                  Dík za odkaz, super prezentace (ve všeobecně srozumitelném jazyce, oni ti Žabožrouti nejsou tak zlí, jak se tady píše, to spíš náš místní distributor…).
                  Mně se nejvíc líbily ty grafíky na str. 14 až 17 (origo asi animace). Víceméně to potvrzuje zde v diskuzi mnohokrát omílané, že kolem 20 kWh je technologické minimum pro město a aglomeraci, 40 kWh je pro šetřílky už i pro všeobecné použití a 60+ pro větší rozlet.

                  Kdybych byl rozhodnutý teď koupit novou Zoe (např. dovoz ze SK), jako šetřílek bych rozhodně volil tu 40+ kWh verzi. +10% ceny, +70% dojezdu … To hovoří zcela jasně. 22 kWh verze se (za těchto cenových podmínek) snad může hodit jedině jako programově 2. auto do rodiny, do firmy/půjčovny/carsharingu jako část flotily, zahrnující i spalováky atd…

                  No, ale spíš budu letos ještě využívat ty houpačky, jak tady eHonza hezky přál… 😀

          2. Není to jako s diskem u PC. Tam to je o optice uživatele a
            Není to jako s diskem u PC. Tam to je o optice uživatele a nechtění mazat blbosti.

            Jeden příklad za všechny – baterii s poloviční kapacitou budete nabíjet dvakrát tak častěji = i když budete jezdit stejnou trasu (jako s dvojnásobnou baterií), počet nabíjecích cyklů vypotřebujete dvakrát rychleji = poloviční životnost.

            1. Právě o tom to je ,že baterka s větší kapacitou
              Právě o tom to je ,že baterka s větší kapacitou spotřebuje v běžném provozu méně cyklů, vždyt jsem to psal.

              Proto mám podezření , že tam dá výrobce levnější články, protože 5 let záruku to přežije s menším počtem nabití.

              Na trhu jsou články na bazi Li s počtem cyklů od 300-5000 a je na výrobci co tam dá.

              Proto jestli má někdo nějaký zdroj co tam dávají , tak budu rád.

              Ty baterie se dají např. v domácím úložišti využít i po letech a je sakra rozdíl jesli mají životnost 1000 nebo 5000 cyklů.

              I když i tohoto ZOE 1000 cyklů je 300 tis. Km což na životní cyklus vozu bohatě stačí, proč by tam dávali něco co vydrží 5x tolik.

  7. OFF : China’s Shenzhen city electrifies all 16,359 of its
    OFF : China’s Shenzhen city electrifies all 16,359 of its public buses
    a tady „všichni“ berou jako úspěch že Havířov a Karviná dostali 6 CNG autobusů. No hold jiná země jiná měřítka.

    There was also the matter of building out 510 charging stations and an additional 8,000 charging poles across the city.

    Hustý video (asi předávání?.. youtube.com/watch?v=sLo3Pn4KC3w

    1. to je správné, tak to má být! 🙂 číňani jsou chytrý a
      to je správné, tak to má být! 🙂 číňani jsou chytrý a systém je tam tvrdý a trpělivost s dovozem €jropskýho odpadu skončila 😉 Snad jste si nemysleli soudruzi že tam ty vodrbaný €jropský ludry bez katalíku budou trpět věčně 😉 čína není žádná rozvojová skládka germánskýho odpadu !!! :)))))

    1. Všechno dovoz z USA, je to alternativa k původní i3
      Všechno dovoz z USA, je to alternativa k původní i3 (stejně velká baterie a dojezd, menší prostor, horší technologie, podobná spolehlivost). Nejsou to špatná auta, ale nikdo vám je tu pořádně neoservisuje. Za mě bych do toho klidně šel.

    2. U nás na horách bych se bál toho předního pohonu a
      U nás na horách bych se bál toho předního pohonu a težkýho zadku že to bude hrabat na sněhu.

      A pozor na trhu jsou i nějaký předělávky s hrozně malým výkonem kolem 20 Kw. Když tak tu 81 Kw,nebo kolik mají ty originály.

      Za ty peníze je to pěkný moderní auto.

      1. i-miew má 35kW a nemám pocit nedostatečného výkonu. U tak
        i-miew má 35kW a nemám pocit nedostatečného výkonu. U tak malého vozu 80kW je dle mého nesmysl. Ledažeby se jednalo o P.M.P.O. ale to je údaj pro honiče. Také pojišťovna v budoucnu pravděpodobně osolí honiče vyšší sazbou povinného.

      1. Fiat 500e jsem od nich měl půjčený na zkušební jízdu a
        Fiat 500e jsem od nich měl půjčený na zkušební jízdu a moc se mi to líbilo. Pro někoho, kdo by si to chtěl opravdu vyzkoušet, je tu varianta s půjčením např. na víkend, samozřejmě za úplatu. Jestli se nepletu, tak aktuálně mají v nabídce asi 6 kousků a na sauto.cz jich je asi 22, takže je rozhodně z čeho vybírat.

      1. Mám Peugeot Ion a dojezdově je Fiat opravdu lepší.
        Mám Peugeot Ion a dojezdově je Fiat opravdu lepší. Nicméně problém je chybějící rychlonabíjení a slabá palubní nabíječka. Mít tam tu co ZOE, byla by to paráda. Nebo potom CHAdeMO či Combo CCS, jako Ion/Zero/iMiev. Oproti Zeru samozřejmě vzadu sezení nouzovka a kufr – no, má ještě cenu hovořit o kufru? Zero je daleko praktičtější, 500e je pro 2 ideální autíčko, dizajnovka, rychlá, svižná…. Je i sportovněji laděná, po Praze jsem v tom dost trpěl, tvrdé pérování.

              1. Z vašich komentárov na Radovanove príspevky je cítiť
                Z vašich komentárov na Radovanove príspevky je cítiť závisť a frustrovanosť z toho, že má radosť zo svojich elektromobilov, FV …
                Máte nízke sebavedomie a zrejme aj nejaké psychické problémy, keď máte potrebu sústavne komentovať. Mal by ste určite navštíviť psychiatra.
                Toto je prvý a posledný krát, čo reagujem na nejaký váš komentár :-(?)
                Čudujem sa, že ešte Radovana baví odpisovať takým ako ste vy.
                Je mi vás ľúto…

                1. „Like“.
                  Už kolikrát jsem tu chtěl napsat, že nemá smysl

                  „Like“.
                  Už kolikrát jsem tu chtěl napsat, že nemá smysl reagovat na nějakého anonyma, kterému jde evidentně jen o to, aby prudil a samoúčelně „rozhýbával diskuzi“, a to nikoli nějakou technickou či věcnou poznámkou, ale třeba pseudoanalýzami, jaký kdo má podpis, co se z toho dá usuzovat o jeho majiteli atd. atd. atd. Různí prudiči za každou cenu, kteří se tu v poslední době objevili, jsou důvodem toho, proč jsem já osobně omezil příspěvky na toto fórum a prakticky až na výjimky už sem nepíšu. Nemám potřebu s někým se hádat a někoho přesvědčovat, nakonec mě taky nikdo nepřesvědčoval, přesvědčil jsem se sám a to stačí.

                  S panem Radovanem se neshodneme úplně ve všem, třeba na ČEZ máme rozdílné názory, ovšem to ještě není důvod, abychom si vždy a za všech okolností, už jen z principu, navzájem „trhali občanky“. Jako propagátor toho pro rozvoj elektromobility udělal víc než dost a patří mu za to dík.

                2. Děkuji za veřejnou pochvalu.
                  Pro Moravskoslezské

                  Děkuji za veřejnou pochvalu.

                  Pro Moravskoslezské elektromobilisty doporučuji na Nový rok zkouknout evmapu.cz. Přibylo hodně nových nabíjecích bodů Mennekes (ideál pro auta s větší palubní nabíječkou, ale menší baterií, např. Renault ZOE) díky projektu MS kraje (cíl 10 nabíjecích míst v menších městech – Divadlo Český Těšín, SOŠ a SOU podnikání a služeb Jablunkov, Gymnázium a SPŠ Frenštát pod Radhoštěm, Správa silnic MSK Nový Jičín, Nemocnice ve Frýdku-Místku, Domov Jistoty Bohumín, Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, Slezská nemocnice v Opavě, Střední průmyslová škola Bruntál). A nejnověji rychloabíječka CHAdeMO/Combo CCS v Karviné. Vše minimálně pro rok 2018 zdarma! Tak ať nám to bzučí 🙂

                3. dnes jsem v Bruntále prohlížel nabíječku z
                  dnes jsem v Bruntále prohlížel nabíječku z pravděpodobně stejného vrhu (čti „projektu“ MS kraje). Bohužel jsem byl dopředu varován (dík za varování) a i projekční kancelář potvrdila, že nesmím spoléhat na funkčnost, neb vypadává častěji než v malém množství. Takže se nenabíjelo. Škoda. Je v optimální vzdálenosti od Ostravy…… Kdyby aspoň ta 230V zásuvka fungovala a bylo ji možno užít jako nouzovku při nefunkčnosti toho siemenzáckého křápu. Je to již třetí produkt této firmy na který plivu a přeji ABB aby toho dokázala využít.

                4. Tak to je velmi nemilé. Mne zklamala ta zásuvka běžná o
                  Tak to je velmi nemilé. Mne zklamala ta zásuvka běžná o výkonu jen 200W pro kola a skútry (ovšem to tam stráví důchod) a pokud navíc nefungují Mennekesy – dnes se mi taky jedna na evmapa.cz hlásila jako offline – tak je to velmi nepříjemné.

                5. Psal jsem si v panem Vlčkem, budou tam měnit chrániče,
                  Psal jsem si v panem Vlčkem, budou tam měnit chrániče, aktuální model je nespolehlivý:
                  Frýdek Místek v pořádku (již nový chránič)
                  Havířov nutná výměna chrániče (začátek Ledna)
                  Bruntál nutná výměna chrániče (začátek Ledna)

    3. Já s autem nemám vlastní zkušenost,ale za mně bych se asi
      Já s autem nemám vlastní zkušenost,ale za mně bych se asi nejvíce rozhodoval podle velikosti auta,kterou by jste očekával.500 je opravdu malé auto a vzadu nikoho moc nepovozíte.Ale jinak dojezd slušný(120-150km),výkon také dostatečný(83kw),výbava auta je také super.má tep.ćerpadlo a údajně baterií chlazenou kapalinou.Nevýhoda je tuším absence rychlého DC nabíjení (max 6,6kw AC)
      Jinak jsou opravdu všechny dovoz USA ale někde jsem četl, že u Dojáček Praha by auto měli servisovat, určitě bych se zeptal.

      1. 500e ma vybavu od BOSHa a ma kvalitny kvapalinovy bateriovy
        500e ma vybavu od BOSHa a ma kvalitny kvapalinovy bateriovy manazment – chladenie aj ohrev baterie. Baterie ma rovnake ako 1.gen i3. Nevyhodou je, ze ma US navigaciu nepouzitelnu v EU, FM radio ma len US raster, takze v EU hraju len stanice s neparnou desatinou. Ma imperial rychlost, vzdialenost, teplotu a samozrejme type1 konektor. No da sa nabijat cez redukciu T2->T1, alebo vymenit konektor v aute za T2. DC nabijanie nema.
        Ma SIM-ku a celkom peknu mobilnu Appku, no ta funguje len v US.

    1. Nevím co se přesně do TCO počítá, ale podle mě se
      Nevím co se přesně do TCO počítá, ale podle mě se zatím tyhle EV nemůžou rovnat spalovákům. Vyjma nějakých specifických situacím a extrémním nájezdům KM.

      Jen za havarijní pojistku toho ZOE dáte tolik že na to udejete upem na CNG 15 tis. KM

      A ceny třeba operativních leasingů na EV jsou taky mimo realitu.

      Jediná cesta jezdit za rozumný náklad EV je koupit roční za 1/3 – 1/5 těchto inzerovaných cen někde z venku když se zadaří.

      1. Pokud pořídíte elektro za slušné peníze, pak nemá z
        Pokud pořídíte elektro za slušné peníze, pak nemá z hlediska TCO žádný LPG, CNG, nafta šanci. Hlavně při denním používání a nájezdech od 30 tis. km výše. Protože tam potom hodně vstupuje do TCO jak palivo, tak garančky a veškeré výměny. Jelikož i starší EV je stále v záruce, ostatně třeba Kia Soul EV 7 let. Ovšem pořizovačka +- milion, což je situace u silnějšího ZOE i třeba Leafu, je mimo hru.

        Operativní leasing třeba u eNV200 vychází velmi dobře a přitom šetříte ohromné peníze za palivo i servis. Ale opět se bavíme o podnikání a slušných ročních nájezdech.

            1. Argument? No pardon. Předpokládal jsem nějakou
              Argument? No pardon. Předpokládal jsem nějakou elementární inteligenci, protože asi každý kdo někdy vlastnil auto a ovládá matematiku ZŠ si to snad dokáže spočítat. Nebo si snad myslíte, že když porovnám Nissan Pulsar x Leaf, nebo CNG Octavii x eGolf, tak je EV levnější? Zkuste si to spočítat…

              1. Záleží na nájezdu a vhodnosti trasy. Leaf stojí se slevou
                Záleží na nájezdu a vhodnosti trasy. Leaf stojí se slevou od výrobce kolem 750000 Kč, Pulsar řekněme 250000 Kč (ale bez automatu a veškeré výbavy, kterou máte i v leafu. To je rozdíl půl milionu. Provoz leafu stojí při vhodné konstelaci asi 500 Kč měsíčně při libovolném nájezdu, gumy mají obě auta, zanedbáme. Počítejme nájezd 30 000 km ročně a spotřebu kolem 7 litrů na sto km. To je ročně 2 100 litrů benzínu při ceně 30 Kč to máte 63000 Kč za PHM. Údržba Pulsaru při takovém nájezdu vyjde ročně zcela jistě na 10000 Kč, je nutné měnit dvakrát olej a filtry. To už je 73000 Kč. Pojištění se navzájem vykompenzují, povinné + havarijka vyjde zhruba stejně. Za pět let to dělá 365 000 Kč. Prodejní cena pulsaru bude kolem 100000 Kč, prodejní cena leafu bude asi 300000 Kč. Konečný rozdíl je tak asi 65000 Kč ve prospěch Leafu. Ano, je to běh na dlouhou trať. Ale vyplatí se.

                1. To by jste Anonymovi nahrál do jeho logiky Josefe. Nelze
                  To by jste Anonymovi nahrál do jeho logiky Josefe. Nelze porovnávat Pulsar za 250 s Leafem za 750, když například nemá automat a veškerou výbavu. Když totiž porovnáte očesaný Golf s eGolfem, pak taky máte hodně velký rozdíl. Když tam dodáte vše, co má eGolf od automatu až po výkon motoru, tak najednou je rozdíl nic moc. U mne, když jsem si v roce 2014 porovnával svůj Ion s P205 v plné výbavě, byla ta 205 dokonce nepatrně dražší. Zlevnila až po akci prodejců o pár desítek tisíc.

                2. Jasně, ale já chtěl ukázat, že i když vezmu srovnání
                  Jasně, ale já chtěl ukázat, že i když vezmu srovnání social edice s elektromobilem, tak elektromobil stejně po 5 letech vyjde stejně nebo lépe.

                3. Máte pravdu Josefe, ostatně netvrdíme to jen my, co s tím
                  Máte pravdu Josefe, ostatně netvrdíme to jen my, co s tím jezdíme, ale už to začínají psát i mainstreamová média, viz například 6.12.2017 týdeník Euro https://www.euro.cz/byznys/elektromotor-versus-spalovaci-motor-po-4-letech-provozu-vyhrava-elektromobil-1385445 (ovšem diskuse pod článkem je podobně výživná, jako místní prudiči ve stylu nevím o tom lautr nic, ale o to více o tom napíšu).

                4. Co se diskuzí týče, já zůstávám v klidu a snažím se
                  Co se diskuzí týče, já zůstávám v klidu a snažím se psát fakta a logické závěry. Někdy se ovšem také spletu a když to vidím, tak se snažím chybu uznat. Zpravidla to na opravdové diskutéry funguje, jejich zájem o skutečnou diskuzi a informace reálného uživatele jsou poměrně značné. Trollů a dalších internetových otrapů si nevšímám.

                5. a ještě bych spíš než výkon porovnával točivý moment
                  a ještě bych spíš než výkon porovnával točivý moment (průběh) z nuly do 50km/h. To je totiž údaj na kterém záleží doslova při každém rozjezdu. A bude ticho ze strany fosilů.

                6. Konecne nekdo, kdo dava cisla. Jen tam nevidim cenu za
                  Konecne nekdo, kdo dava cisla. Jen tam nevidim cenu za elektrinu. To existuje pausal za 500 mesiscne unlimited elektriny? Co je prosim tech 500 u leafu?

                7. Ano, ČEZ má paušál za 500 měsíčně.
                  Ano, ČEZ má paušál za 500 měsíčně.

            2. Radovane fakt obdivuji tvou trpělivost odpovídat každýmu
              Radovane fakt obdivuji tvou trpělivost odpovídat každýmu zakomplexovanýmu Anonymovi…:-))) Někdy dávno sme si psali v diskusi: : “ Pohladit dát bonbón…“ Tvůj dovětek: “ a hladit a hladit až do úplného vyhlazení…“
              Prostě někerý lidičky musí od rána do večera kolem sebe stříkat testosteron, jinak by den ani nebyl dnem…:-“‘

              Ale k věci…

              To že nemá LPG, CNG a dízl z hlediska TCO šanci proti elektromobilu mi finančně vychází při koupi staršího (ročník 2012-2013) Nissan Leaf za cca 11-12 tisíc EUR.

              Na mobile.de jsou v této ceně k mání….s nájezdem kolem 35000 km, co je přijatelné… Pak šetřím na palivu, parkování, silniční daň, servis a údržba… Od TCO bych určitě odpočítal zbytkovou hodnotu při prodeji. Všechny utracené penízky za období vlastnictví EV minus prodejní cena pak vydělíme počtem kilometrů a výsledek je na světě . U auta má význam počítat TCO jenom jako celkové náklady na ujetý kilometr.
              To je můj úhel pohledu.

              ***
              Mnoho zdraví v roce 2018.

              1. Děkuji a přeji nápodobně. Přesně jak píšete, jakmile
                Děkuji a přeji nápodobně. Přesně jak píšete, jakmile se pořídí elektromobil za přijatelnější cenu, a může se přitom jednat klidně o předváděčku do 5 tis. km nájezdu s velkou slevou, přitom první majitel v TP a plná záruka, pak je vše ostatní prostě jen pro bohaté. My chudší jezdíme tato pořízenými elektromobily 🙂

  8. Zoe a Twizy jsou zatím dva skutečně na nic si nehrající a
    Zoe a Twizy jsou zatím dva skutečně na nic si nehrající a přitom skvělé vozítka!Zoe je menší než Golf nebo Life,přesto bych si jej vybral raději!
    U mne jde hlavně o ekonomickou stránku věci,proto mne mrzí že se u nás pořád nedá zakoupit ani jeden z dvou prcků!

    1. A ptal jste se u dealera Renault ČR? Mne tam nedávno ústně
      A ptal jste se u dealera Renault ČR? Mne tam nedávno ústně potvrdili, že by ve 2018 už ZOE mělo být dostupné i v ČR.
      Prodejní trhák to nebude. Ale svoje zákazníky si to najde.
      Hlavně se nesmí bát to půjčovat třeba na víkend. Jak to dělá třeba Nissan, BMW. Nějaká krátká projížďka, jak to dělají teď s ICE, je úplně o ničem. Člověk si to musí pořádně užít, aby pochopil o čem tohle je. Lidi, co na to maj peníze a užitná hodnota jim bude vyhovovat, tak po týdnu se jim to ZOE bude špatně vracet :-).
      Prodejce to EV musí umět prodat. Hlavně musí „vytáhnout z rukávu“ ty správné argumenty. Měli by ukázat obrázek pohonné jednotky EV a ICE. Ukázat a vysvětlit možnosti nabíjení. A nejen doma. Smutné je, že oni sami obecně o těchto věcech moc neví.

      1. Neni zadne tajemstvi, ze dealeri neradi prodavaji EV. Vedle
        Neni zadne tajemstvi, ze dealeri neradi prodavaji EV. Vedle nizke marze je zasadni minus z jejich pohledu miziva nutnost servisovani EV. Dealeri vydelavaji hlavne za servis a EV nic nepotrebuji. Bezte se zajimat o EV a oni vam budou nutit spalovak.

        1. Pohádek od Renault ČR jsme už slyšeli tolik, že Božena
          Pohádek od Renault ČR jsme už slyšeli tolik, že Božena Němcová je vedle nich úplná začínající novicka. Ne nadarmo se veřejně povídá, že místní majitel firmy s dovozní licencí prostě elektriky nesnáší. Dokonce i na Slovensku nabízejí jen ZOE, žádné Twizzy, ani Fluence, natožpak Kangoo. Vjedete do pidizemě Rakousko a dostanete vše.

  9. Koukal jsem na stránky Renault SK a docela mi to auto jako
    Koukal jsem na stránky Renault SK a docela mi to auto jako takový dává smysl. Ideální rozměrově do města kam EV evidentně patří, dojezd 400 Km po tesle asi nejvyšší na trhu. Tepelné čerpadlo a 3F 22Kw dobíjení v základu.

    Ale asi nemá rychlodobíjení, ale je otázka jestli to při tom dojezdu bude někomu vadit, případně v nouzi když te třeba 22Kw je jen povoliční rychlost a AC zásuvky jsou na dobíjecích stanicích všude a poměrně prázdný.

  10. neprodej rendlíku v čezku jsou stále následky prodaný
    neprodej rendlíku v čezku jsou stále následky prodaný nevěsty šáde germánům místo slíbeným frantíkům 😉

    … vláda Petra Pitharta dne 9. prosince 1990 rozhodla, že tímto partnerem bude německý koncern Volkswagen (druhým finalistou byl Renault …

    cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto

Napsat komentář