Volkswagen zdvojnásobí výrobu elektromobilu Volkswagen e-Golf

Díky rostoucí poptávce doma v Německu se Volkswagen rozhodl zdvojnásobit výrobu elektromobilu Volkswagen e-Golf. Auto se vyrábí ve skleněné továrně v Drážďanech.

Elektromobil Volkswagen e-Golf nabízí v nejnovější verzi baterii o kapacite 35,8 kWh a zaručený dojezd přes 200 km.
foto: Volkswagen

Od března 2018 se výroba elektromobilu Volkswagen e-Golf v továrně v Drážďanech zvýší postupně ze 35 kusů denně na 70 kusů denně. Výrobní linka také přejde na dvousměnný provoz.

Příčina navýšení tkví podle Volkswagenu ve zvýšené poptávce po (vynikajícím) elektromobilu v Německu a zároveň i ve zbytku Evropy. Elektroauta se tu jednoduše prodávají čím dál tím lépe.

Německo se aktuálně těší z rekordních prodejů aut do zásuvky, podobně je na tom celá Evropa. Vypadá to, že letos se zde prodá přes čtvrt milionu aut do zásuvky.

Volkswagen chce přitom už napřesrok spustit svou velkou elektromobilní ofenzívu. Plánuje, že do roku 2025 bude až čtvrtina jeho aut na elektřinu.

69 Comments on “Volkswagen zdvojnásobí výrobu elektromobilu Volkswagen e-Golf”

  1. Jen tak pro zajímavost, roční kapacita Lipský fabriky na
    Jen tak pro zajímavost, roční kapacita Lipský fabriky na i3 je 35 000 vozů. Jaká je produkce nevím.
    Dosavadni roční produkce 9 000 e-Golfů to je jak flusnutí do oceánu.
    Hyundai IONIQ by měl mít produkci 7 000 kusů.
    Bolt cca 30 000 kusů.

    Až přijdou velkobaterkáče 60 kWh a vejš tak to se teprv bude muset zvýšit výroba několikanásobně, ale to už bude zásadně ukusovat z prodejů spalovacích srachkometů. Tydle auta s normálním dojezdem už začnou dávat smysl i normálním lidem.

    1. A to je – bohužel – ta nejlepší odpověď všem těm
      A to je – bohužel – ta nejlepší odpověď všem těm šílencům, co před elektromobilitou fanaticky varují z hlediska blackoutu, zvýšení výroby elektřiny ze špinavých zdrojů, drancování lithia atd. atd. Nic takového ještě dlouhé roky nehrozí. Protože spalovací průmysl se rozhodl přebít čistou mobilitu rekordními objemy výroby sračkometů. Nainvestoval do nich, tak je prostě lidem vnutí. Slevami na ně se to v médiích přitom jenom hemží. I tak se to vyplácí. Při průměrném stáří vozidel v EU (samozřejmě VW vyrábí po celém světě, ale pro zjednodušení) tady bude oněch 6 milionů aut (pro představu je to o milion aut více, než dne jezdí v ČR) jezdit minimálně do roku 2027. Dnes narozené děti v tu dobu právě vyjdou ZŠ.

      1. 1* tak tak, jen přidám ještě do očí bijící tabulku
        1* tak tak, jen přidám ještě do očí bijící tabulku produkce VW 2017 : 10.000 elektromobilů a 6.000.000 sračkometu
        = to je 2017 poměr 1 : 600
        = to je 2016 poměr 1 : 550
        = to je 2015 poměr 1 : 500
        = to je 2014 poměr 1 : 1.000
        = to je 2013 poměr 1 : 10.000
        = to je 1996 poměr tak 1 : 20.000 mazec ;))

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  2. Trochu čísel. VW zaměstnává asi 500 000 zaměstnanců,
    Trochu čísel. VW zaměstnává asi 500 000 zaměstnanců, vyrobí ročně asi 8 000 000 osobních vozů. A teď si představte, že zvýšil výrobu Golfu e-up o CELÝCH 100%. To je úžasné. S ohledem na celkovou produkci je to navýšení +35 kousků denně, tj. asi o 7-8 000 ročně. Jde o neuvěřitelné jedno PROMILE. Super, jen tak dál.

    1. A ano. Mate pravdu. Je to zatim smesne malo. Ale budme radi za
      A ano. Mate pravdu. Je to zatim smesne malo. Ale budme radi za kazdou pozitovni zpravu. Toyotu taky vsichni kritizuji jak zaspala. Na jednu stranu asi zaspala ale zase. Jeji plugin se prodava jiz nekolik let a presto se spise NEprodaval. A to byl plugin. Kolik prodal Nissan Leafu? To ma ta automobilka kvuli par EV nadsencum zbankrotovat? Navic ja sem presvedcenej ze dost tech nadsencu stejne nema na to aby si to koupilo. Velke automobilky se chovaly realisticky. Nemam nejmensi obavy ze to za par let rozjedou ve velkym styly. A opet dodavam. Sam bych byl nejradeji kdyby se jezdilo od zitrka jen na elektriku.

      1. Plugin Toyoty je podle tebe neprodával a přitom je to 3.
        Plugin Toyoty je podle tebe neprodával a přitom je to 3. nejvíc prodávanej plugin hybrid na světě! Co to vykládáš člověče? A to ještě motáš baterkáče plugin hybridy dohromady.

        z wiki
        „By the end of 2016, the Prius plug-in ranked as the world’s all-time third top selling plug-in hybrid after the Volt/Ampera family of vehicles, and the Mitsubishi Outlander P-HEV.“

        1. No tak cisla znam. Na celem svete se prodalo malo pres 70 000
          No tak cisla znam. Na celem svete se prodalo malo pres 70 000 Prisu Plugin Hybridu 1. generace. Za 5 let. Obycejnych Priusu se proda v Japonsku asi 10 000 za mesic. Takze mi ty prodeje toho plugimu opravdu moc velky neprijdou.
          Vam mozna prisly velke. Ale na cislech se snad shodnem.

          A laskave mi prosim vas netykejte, kozy jsme spolu nepasli.

              1. Neboj se lidi si mě většinou vážej za to že jsem
                Neboj se lidi si mě většinou vážej za to že jsem upřímnej a nazývám věci pravými jmény místo abych nejapně naznačoval, pomlouval nebo někomu podlézal. Alespoň pak nikdo nemá potřebu se mi svěřovat se svejma problémama a máme oba klid 😀
                V práci to nesmírně urychluje pracovní proces a odpuzuje neschopný a namyšlený jedince. Tím nemyslím tebe, aby sis to zase nezačal hned přivlastňovat a dělal ze sebe oběť.
                Pokud chceš získat útcu tak ji nejlépe získáš za své zajímavé názory či argumenty. Zatím se ti to s tím tvým paušálním opovržením do řad zdejších cituji “ internetovejch Einstainů“ moc nepovedlo.

  3. Ano, neni to moc, ale misto abyste meli radost tak zase jenom
    Ano, neni to moc, ale misto abyste meli radost tak zase jenom zehrate. Kdyby o to byl zajem, jiste hned navysi vyrobu. Ona je ta elektromachine porad dost draha.
    Jinak vas chapu, ja bych taky nejradsi aby se uz vyrabely jenom elektroauta.

            1. Asi 1 000 005. Já léčím vás, mám to jako koníček. Jste
              Asi 1 000 005. Já léčím vás, mám to jako koníček. Jste taková zábavná zoologická, jeden visí na větvi, druhej skáče ze skály, třetí je zavrtanej pod zemí a furt pláče, čtvrtej mlátí hlavou vo zeď a Elien pod to všechno píše jedničku. Chocholoušek by z vás měl radost. :)))

          1. LOL tak tohle dělají dnešní důchodci? Masturbují nad
            LOL tak tohle dělají dnešní důchodci? Masturbují nad prodeji Tesly, která vyprodukuje tak desetinu toho co nakecá a ještě pozdě? Super, Tesla asi přesáhne v tomto roce 100.000 prodaných aut. Mám tu připomínat kolik produkují ostatní automobilky? Ale to by bylo zbytečné, jsou to přece ty fujky fujky spalováky co si kupuje těch asi 98% (dle místních fanatiků) bezmozků, kteří ještě neprozřeli a neobjevili to kouzlo nahovno dojezdu i přes vláčení půl tuny super eko lithia pod zadkem.

            1. Víš úplný houno a ještě si tu honíš ego jako malej
              Víš úplný houno a ještě si tu honíš ego jako malej jarda co se naučil chodit na nočník. Nejdřív si nastuduj kolik tun maj lithia v baterkách, pak si nafackuj a přijď se omluvit, že vůbec obtěžuješ se svejma hysterickejma výlevama.
              A až budeš hotovej tak si nastuduj kolik baterkáčů jsou schopný vyrobit dinosauři a pak si nafackuj podruhý. Vomlouvat se už nemusíš protože těch kašparů ce furt vyhrožujou s tím kolik jsou dinosauři schopný vyrobit spalováků už tu bylo tuny, akorát že to nikoho z oboru nezajímá a dinosaurům je to k prdu. Možná někdy v budoucnu ti dojde proč vůbec. 🙂

              1. Prostě klasickej kuk když mu rupne zkornatělá cévka a
                Prostě klasickej kuk když mu rupne zkornatělá cévka a vzpomene si jak v mládí v kině sledoval Cestu do pravěku a najednou musí do každé věty nacpat dinosaura 😀

                Běž už radši spát, ať ti neuteče ráno sleva v Kaufu.
                HOWGH

                1. Už ti došli chytrý kecy tak ses dal pohádky.
                  Už ti došli chytrý kecy tak ses dal pohádky.

  4. Člověk by chtěl moc a moc zdvojnásobení výroby
    Člověk by chtěl moc a moc zdvojnásobení výroby pochválit. Pak se dozví. mimo marketingové kecy, konkrétní číslo: „Přejdeme z 35 na 70 kusů denně tím, že zavedeme druhou směnu“ a údivem mu spadne čelist. Navíc to nebudeme hrotit, začneme až za 3 měsíce. To jako fakt?! A člověk neví, zda si z něj dělají srandu nebo to myslí vážně.

    A těch 25% elektro aut v celém koncernu VW do roku 2025 zvládnou třetí směnou nebo přidají navíc i pracovní soboty a vynechají měsíční letní odstávku? Ale to je vlastně až za dlouhých 7 let, tak co se vzrušovat. Dneska narozené děti sice už budou mít za sebou první třídu ZŠ, dnešní prvňáci už skoro celou ZŠ a dnešní středoškoláci už pomalu i vysokou, ale nic se nemá uspěchat. Vždycky si vzpomenu na naše rudé komanče (ono asi ne náhodou Lenina a VŘSR a vše co následovalo nám zařídila německá tajná služba) – v této pětiletce ještě ne, ale v příští už je to plánováno.

    1. Já myslím, že musí nechat vydělat auta, co zrovna
      Já myslím, že musí nechat vydělat auta, co zrovna dovivinuly. A to nějaký čas potrvá. Nejsou jako Tesla, která za sebou netáhne minulost. Navíc – pouze trh určuje co se bude vyrábět a potažmo prodávat. Samozřejmě, zde dle mého byla léta pořádná díra, kterou zaplácla až právě Tesla.

      1. nebude to prvý krát, čo sa novo vyvinuté nikam nedostalo a
        nebude to prvý krát, čo sa novo vyvinuté nikam nedostalo a všetko bolo „uničtoženo“. už je to predsa o debilite najprv budeme vyrábať motory s nulovým objemom a keď nám prídu na podvod, „vyvinieme“ tie predchádzajúce. to, že vw zamestnáva polmilión – čo na tom, ak ich vyhodia na dlažbu, ak majú na živenie rovnakého polmiliónu „pozvaných“, stále dorovnávanie živortnej úrovne ost/nových krajín, prežijú i toto.

  5. je naprosto zbytečný psát o pár drobných folcvokengenu z
    je naprosto zbytečný psát o pár drobných folcvokengenu z vlčího hradu soudruzi, když jen jedna jejich prodaná česká nevěsta vychrlí MEGA popelnic ročně 😉 ale to je u konzerváků naprosti normální 😉 a tady naprosto směšné :)) už si s těma dementama vyliže pldele !! germánská propaganda, chtělo by to f.l.věka podruhé :)))

                1. To mě zajimá. Za kolik, máš link?
                  To mě zajimá. Za kolik, máš link?

                2. V USA na vrakáčích se dají koupit za asi 1200 dolarů a v
                  V USA na vrakáčích se dají koupit za asi 1200 dolarů a v Norsku asi za 3000 dolarů.

                3. No tak v USA tam se daj koupit z vrakáčů baterky z Volta i
                  No tak v USA tam se daj koupit z vrakáčů baterky z Volta i za 750 $, když se dohodneš se svým servisákem co je napojenej na národní síť prodejců použitekpjch dílů a má to levnějc. Rozpojíš je po 48 V modulech a máš vystaráno.
                  Koukal jsem že BMW rovnou vezme celou tu 230 kg použitou baterku, postaví jí ke zdi na vejšku a jen na vrch nasadí nějakej okrasnej kryt a už má domovní baterku hotovou 🙂

        1. Právě že na domácí nabíjení je třífázové a malém
          Právě že na domácí nabíjení je třífázové a malém výkonu, třeba na noční dobíjení ideální, protože je výkon rozdělen rovnoměrně na všechny fáze. např. příkon 3,6 Kw , který za noc dobije energii na nějakých 250 Km běžné ekonomické jízdy, když bude rozdělen na tři fáze, tak to je proud na fázi nějakých 5A a to je z hlediska vytížení hlavního jističe nic s čím by se muselo
          počítat.

          1. Nabíjam 3x16A a počas 6 hodín nočného prúdu nabijem
            Nabíjam 3x16A a počas 6 hodín nočného prúdu nabijem 300km dojazdu. Nikdy nenabíjam do plna a nikdy nie z úplne prázdnej baterky. A nepoznám nikoho, kto by to robil. Väčšinou si vystačím s 3x10A, čo mi dobije na približne 180km a to plne postačuje na bežné jazdenie. Ak idem niekam ďalej, tak mám vždy niekde na trase SC.

Napsat komentář