Elon Musk potvrdil Model Y, pick-up a spoustu updatů

Tesla má v rukávu schovánu spoustu novinek. Vypadá to, že výroba Model 3 začíná konečně růst, a tak je čas pustit se naplno do dalších produktů!

Pick-up truck Ford F150 má být hlavní předlohou pro elektrický pick-up Tesla
foto: Ford

Elon Musk aktuálně na Twitteru spustil pořádnou kanonádu novinek. Předně na začátek roku 2018 slíbil zásadní přepracování systému navigace a map. Prý bude o „světelné roky“ napřed před tím současným.

Později doplnil, že se pracuje také na novém browseru, vylepšení multimédií, dešťovém senzoru a například také možnosti aktivovat si vyhřívání volantu, sedaček a předního a zadního skla přes mobilní aplikaci.

Někteří uživatelé se na Twitteru dožadují už dlouho slibovaného updatu Autopilot 2.0. Na to Elon Musk odpověděl, že půjde o „nejvyspělejší neuronovou síť umělé inteligence“ v jakémkoliv spotřebním produktu a právě prochází intenzivním testováním. Neřekl sice, kdy bude update do aut nasazen, ale dodal, že nám „vytře zrak“.

V nejnovějším tweetu Musk potvrdil, že elektrický pick-up, o kterém prý přemýšlí už pět let, přijde na řadu po Tesla Model Y. Nyní je ale hlavní prioritou Model Y postavený na podvozku Tesla Model 3.

Pick-up Tesla by měl být hodně podobný nejprodávanějšímu vozu této kategorie v USA, kterým je Ford F150. Každý rok se ho jen tam prodá asi tři čtvrtě milionu kusů.

Twitter

25 Comments on “Elon Musk potvrdil Model Y, pick-up a spoustu updatů”

  1. ak majú stanovené poradie 1/ Semi, 2/ R2, 3/ TY, 4/ Pick-up,
    ak majú stanovené poradie 1/ Semi, 2/ R2, 3/ TY, 4/ Pick-up, tak hadam, že ten pic-up neuvidime skôr ako 2022
    čo je fajn, mne zrovna chýbať nebude 🙂

    je niekde nejkaý kvalifikovaný odhad, koľko T3 sa vyprodukovalo za Nov a Dec?

    potvrdené infošky sú tuším zatial:
    7/2017 – 30
    8/2017 – cca 105
    9/2017 – cca 105 (total 260 v tomto bode)
    10/2017 – cca 180 (total 440 v tomto bode)
    11/2017 – Inside EVs odhad 345 (čiže cca 780ks)

    1. Nejnovější odhady analytiků jsou 5000 ks/4Q, Electrek
      Nejnovější odhady analytiků jsou 5000 ks/4Q, Electrek odhaduje pouhých 1000 ks, já s ohledem na diskuze (sledování dodaných aut podle VIN apod.) tipuju někde na půl – 4-5 tisíc ks vyrobených a dodaných cca 2500 ks. Do týdne budeme vědět přesně.

    1. Co víme je, že si má zachovat Falconwings dveře. Osobně
      Co víme je, že si má zachovat Falconwings dveře. Osobně očekávám vysokou míru unifikace včetně designu 3/Y analogicky k S/X. Skateboard má nakonec zůstat totožný a tím i baterie (což mi přijde po aktuálních zkušenostech s „Production Hell“ u TM3 jako jasná volba).

      1. Falcon wings mě až tak nevadí, klasiku bych raději,
        Falcon wings mě až tak nevadí, klasiku bych raději, doufám v dual motor a vyšší světlou výšku, cenovku mírně nad M3. Termín v nedohlednu? Rezervačku z M3 bych nejraději přesunul na Y, uvidíme, mám počítám tak rok času… 🙂

    2. Bohužel zatím nic moc, většinou spekulace. Falcon-wings by
      Bohužel zatím nic moc, většinou spekulace. Falcon-wings by mohly být za příplatek, stejně jako solární střecha. Spekuluje se také o head-up displeji, ale to samé proběhlo už u Modelu 3. Cena Modelu Y by neměla být výrazně vyšší než u Modelu 3 (jehož cena s příplatkovou výbavou ale může dosáhnout téměř na cenu Tesla Model S). Dá se čekat také o něco málo větší zavazadlový prostor než u Tesla Model 3.

      1. Ale (podla videi na youtube) si tam vies zvolit odklad. Ked Ta
        Ale (podla videi na youtube) si tam vies zvolit odklad. Ked Ta Tesla vyzve ku konfiguracii Tvojho Modelu 3, mozes tam zvolit Postpone a zakliknut jeden z dovodov: 1. Cakam na Zakladny model 2. Cakam na Dual drive 3. Odlozit do [ a zadas rok / mesiac (/ den?) ]

    1. nechápem, čo tu Pepíkujete.
      Ako keby boli Slováci

      nechápem, čo tu Pepíkujete.
      Ako keby boli Slováci iní.

      Vlastne máš pravdu – sú iní. Slováci rovno v prevažnej miere označujú Teslu za pyramídovú hru, a Muska za kriminálnika typu Fruni, alebo v lajtovejšej verzii za hochšaplera.

    2. Pepa nepotřebuje dojezd 1500km, stačí 500km (i v zimě) a
      Pepa nepotřebuje dojezd 1500km, stačí 500km (i v zimě) a dobití baterky na 90% do 15 minut… Takže to vidím na počkání si na levnou solid-state baterku tak v roce 2022 v sériové výrobě a pak koupi pěkného „kombajnu“, ty elektrohračky co se vyrábí teď a ani nemají tažné, jsou jen pro early adopters.
      Ale elektroautům věřím, je to podobné jako přechod z CRT monitorů na LCD – taky tomu málokdo věřil, že se tak tenké displeje podaří vyrábět levně a kde jsme nyní, že… A je to stejně jako u baterek také hlavně díky mobilům, tak pokroku zdar!

Napsat komentář