Nový Nissan Leaf si objednalo už 10 000 evropských zákazníků

Nový Nissan Leaf se od svého evropského představení v říjnu 2017 těší nebývalému zájmu zákazníků. Nissan naplno rozjíždí výrobu, aby od února 2018 zajistil včasné dodávky zákazníkům a zamezil neúměrnému čekání na dodání vozu.

Silná a vytrvalá poptávka po novém vozu LEAF napříč všemi evropskými trhy potvrzuje rostoucí podporu elektromobilů.
foto: Nissan

Nissan tvrdí, že „jakožto přední světový výrobce elektromobilů se dokáže velmi dobře připravit na reakci zákazníků na nadcházející uvedení zcela nové druhé generace svého průkopnického elektromobilu Leaf“. Jinými slovy, nejsme jako Tesla, která má tak trochu problémy s výrobou Tesla Model 3.

Když byla v roce 2010 na evropský trh uvedena první generace elektromobilu Leaf, většina konkurenčních výrobců automobilů byla k této inovaci společnosti Nissan velmi skeptická. Nadále se soustředili zejména na zdokonalování spalovacích motorů.

A jak vypadá situace po osmi letech? Změnil se postoj a zájem zákazníků o elektromobily, poptávka po nich se od roku 2012 zpětinásobila. Nyní naprostá většina automobilek vyvíjí svou vlastní první generaci elektromobilů.

Během toho Nissan stavěl na zkušenostech a zpětné vazbě 83 000 majitelů Nissanu Leaf a vyvinul zcela nový vůz. Nový Nissan Leaf se od svého evropského představení v říjnu 2017 těší nebývalému zájmu zákazníků. Za dva měsíce bylo v celém regionu objednáno 10 000 vozů a očekává se další nárůst, až vůz v únoru 2018 přijde do showroomů Nissan.

Ve stejné fázi v roce 2010 se objednávky zákazníků na původní Leaf daly počítat ve stovkách, neboť zákazníci stáli před novou a vzrušující, nicméně stále neprověřenou technologií. Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe, k tomu říká:

„Nesmírně nás těší hmatatelný zájem zákazníků o nový LEAF, protože potvrzuje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů. Nový LEAF však není jen novou generací elektromobilu, ale také ikonou vize Inteligentní mobility Nissan v Evropě.“

Od globálního představení v září v Japonsku soustavně po celé Evropě narůstá zájem zákazníků o nový Leaf. Na začátku října byly na akci Nissanu Futures 3.0 v norském Oslu představeny první specifikace vozidla a předprodejní ceny. Od toho okamžiku mohli zákazníci u svých místních prodejců Nissanu začít objednávat nový Leaf.

Zatím byl zájem zákazníků o nový Leaf poháněn především příznivými ohlasy v médiích. Vůz získával chválu za spoustu nových inovací a technologií, které přináší, včetně systému podpory řidiče Nissan ProPILOT a systému Nissan e-Pedal, který pomocí regenerativního brzdění omezuje až o 90 % interakci řidiče s brzdovým pedálem.

Pozoruhodné je, zákazníci si objednali 10 000 vozů, aniž by byl nový Leaf fyzicky dostupný u prodejců Nissan ke zkušební jízdě a bez přímé spotřebitelské reklamy a propagace. S tím, jak se blíží formální zahájení prodeje, se na všech evropských trzích momentálně formuje kompletní modelová nabídka a ceny pro uvedení nového vozu LEAF na trh.

V evropském výrobním závodu Nissanu v britském Sunderlandu byla nedávno zahájena výroba nového vozu Leaf. Výroba by rychle měla naběhnout na optimální tempo, aby pokryla poptávku zákazníků. První vozy se k zákazníkům dostanou počátkem února 2018.

tisková zpráva

65 Comments on “Nový Nissan Leaf si objednalo už 10 000 evropských zákazníků”

  1. Nissan Leaf 2018 – Fully Charged (16. 12.
    Nissan Leaf 2018 – Fully Charged (16. 12. 2017)

    youtube.com/watch?v=xOJyiKy0MOQ

    Jestli bude moci Nissan i v budoucnu mít na předváděčky cca 200t Kč slevu, tak svoje zákazníky si Leaf rozhodně najde :-).
    Acenta za cca 700t s DPH není úplně mimo.

  2. Kdyz porovnam dojezd v lete a ted v zime, tak to vypada na
    Kdyz porovnam dojezd v lete a ted v zime, tak to vypada na pouhych 15% mene. Nevim jaky podil maji zimni gumy Barum, ty maji energeticky stitek F. Horsi snad uz ani neni. Presto jsem mile prekvapen jak malo spotrebuje topeni na tepelne cerpadlo. Skoro pred kazdou jizdou si zapnu topeni 10 minut pred jizdou a nastupuji do tepleho rozmrzleho auta. V 50% pripadu neni auto pripojene na nabijecku a presto zadny velky drama se nekona. Tepelne cerpadlo je asi to nejlepsi extra ktere muze EV mit.

    1. U mna podobne – rozdiel 15-20% (v Oktobri dojazd 220-235 km,
      U mna podobne – rozdiel 15-20% (v Oktobri dojazd 220-235 km, teraz v Decembri 180-195).

      Rovnako 50% nie je pripojene na nabijacku = cesta z domu po pripojeni na nabijacku, cesta z prace domov je bez pripojenia na nabijacku (z casu na cas idem pre istotu na obed, kde je nabijacka, aby som neprichadzal domov na korytnacke – aj vtedy ale ide kludnych 60 km/h).

      A to ako rychlo dokaze byt v aute teplo, je az neuveritelne 🙂
      Pricom si to berie pocas cesty z bateria cca len 0,65 kW. Elektronika (svetala a ostatne) cca 0,35 kW. A kedze mi cesta trva cca 1,25h tak to je 9% z tych cca 15-20%.

      Takze na moznu nizsiu zimnu kapacitu baterie plus gumy, vietor, vodu, sneh… pripada tych zostavajucich 6-11% ???

      1. Co je na tom tak objevného? Už dávno se ví, že malý
        Co je na tom tak objevného? Už dávno se ví, že malý elektrický přímotop s 2x 750W topným tělesem a ventilátorkem vzadu. Dokáže v případě výpadku plynového kotle nouzově vytopit obytnou místnost na 24stupnů za méně než jednu hodinu. V malém prostoru auta těch 650W je až až. Pokud to pustíte přímo na sebe, efekt musí být okamžitý.

              1. To neviem, je to iba technický fakt pri bežných TC. Ja mám
                To neviem, je to iba technický fakt pri bežných TC. Ja mám Teslu a tam sa to tiež asi deje automaticky od istej minusovej teploty. Ak si vypnem AC, tak pri kurení mi funguje priamy ohrev a to je poznat aj na spotrebe. Pri -15 ešte nemám skúsenosti.

                1. Hledal jsem na webu zda ma Tesla PTC nebo TC. Zadna
                  Hledal jsem na webu zda ma Tesla PTC nebo TC. Zadna jednoznacna info neni. Kazdy pise neco jineho. Mate dukaz o vytapeni Tesly s TC?

                2. Tesla využíva odpadove teplo z motorov a z baterii. Dôkaz
                  Tesla využíva odpadove teplo z motorov a z baterii. Dôkaz nemám, ale pri zapnutej klime mi kúri s menšou spotrebou pri studenych baterkách. Z čoho usudzujem, že je to z TC.
                  Viac by k tomu povedal určite pan Kubiš.

                3. Taky jsem slyšel od Jamese Cooka, že Tesla využívá
                  Taky jsem slyšel od Jamese Cooka, že Tesla využívá odpadní teplo z elektroniky.

                4. Mate duveryhodny zdroj informace?
                  Mate duveryhodny zdroj informace?

                5. Pytal som sa na to v tesla servise vo Viedni. Odpoved bola:
                  Pytal som sa na to v tesla servise vo Viedni. Odpoved bola: ziadne tepelne cerpadlo, len odporovy priamy ohrev vzduchu.

                6. OK, diky. To je skoda. TC je doopravdy vyborna vec. Mam doma i
                  OK, diky. To je skoda. TC je doopravdy vyborna vec. Mam doma i v aute.

                7. Tenhle technický fakt ovšem neplatí třeba v případě
                  Tenhle technický fakt ovšem neplatí třeba v případě využití rekuperace, kdy je do TČ odváděn odpadní vzduch.

                8. Zajímavý postřeh
                  U spalovacích aut, je běžně ohříván

                  Zajímavý postřeh

                  U spalovacích aut, je běžně ohříván čerstvý studený vzduch a zadní částí vozu je klapkama zase vypouštěný ohřátý vlhký a vydýchaný.

                  Máte informaci o autě které by z tohoto vzduchu bralo teplo na ohřátí vstupního, nebo dokonce využilo teplo do TČ?

                  Bylo by to super zvýšení efektivity vozu v zimě, doma mám rekuperační jednotku na vzduch a funguje to dobře.

                  Nezkoumal jsem topení jiných EV,ale myslím že nic tak sofistikovaného tam není a TČ má výparník normálně ve předu venku a odpadní vzduch tam nejde.

                  Co se týká hybridu NIRA , tak ten si z kabiny u zadních sedaček bere vzduch na temperaci baterie, v zimě ohřátý, v létě klimatizovaný ,geniálně jednoduchý. Baterky mají podobné nároky na teplotu jako člověk.

      2. 650 W na topení to je super spotřeba na kolik topíte,? já
        650 W na topení to je super spotřeba na kolik topíte,? já třeba v tričku jezdit nemusím, stejně pořád vylezám, po okolí topím na 17 st.
        Na delší trasu v hybridu jedu v mikině a topím na 22 , můžete si takovou teplotu na ten dojezd 180Km dovolit?

        A jde tč vypnout a topit jen PTC, jaký je rozdíl ve spotřebě?

        U MIEVU mi bere topení na nimimum,abych nezmzl tak 2 KW na plný výkon 5KW a taky to není nic moc, je tam ztráta ve vodě a hadicích mimo kabinu na povozku, jsou bez izolace jako u spalováku, no kdo to vymyslel. Výsledek je že při pomalé jízdě po městě je díky topení dojezd na polovině.

        1. Doplním k tu vyššie popísanému v odpovedi na dotazy Kesu
          Doplním k tu vyššie popísanému v odpovedi na dotazy Kesu a Nikel-a:
          – vyzerá, že topíme približne rovnako
          – topenie na 20C pri dlhších trasách som zvolil preto, že pri Ioniq-u to je pre mňa pocitovo pri 20C presne tak, ako keď som pri spaľovakoch topil na 22C ( konkrétne Octavia 200k km, Passat 100k km, Corolla 100k km – pri všetkých troch polovica km v zime).
          – ten dojazd 180 km je v terajšom Decembrovom počasí pri topení na tých 20C. Bývam len cca 35 km od Tatier.
          Vyzerá to tak, že topenie vymysleli Kórejčania dosť dobre a efektívne.

          Ale vetranie bohužiaľ prekombinovali (to aby som len nechválil). Konkrétne keď mám zapnutý vnútorný obeh vzduchu a senzor vyhodnotí, že kvôli vlhkosti vzduchu potrebuje vzduch z vonku, tak jednoducho vypne vnútorný obeh. Obísť sa to dá len úplným vypnutím klimatizácie a topenia, pri súčasne ponechanom vnútornom obehu vzduchu. Takže pri vjazde do tunelov vypínam topenie a klímu … Priveľa automatiky proste škodí tiež.

      3. Dobrý den,
        omlouvám se za hloupý dotaz, ale o jakém autě

        Dobrý den,
        omlouvám se za hloupý dotaz, ale o jakém autě píšete? Ten odběr topení by mě docela zajímal. To máte s tepelným čerpadlem? Protože nedávno jsem jel s tou elektrickou dodávkou velikosti Berlinga a plně nabitý to při popojíždění ukazovalo dojezd cca 100km (po 5 km tam bylo asi 94), ale při zapnutí topení to okamžitě spadlo na 54. Nicméně to ale teda topilo pořádně, šel z toho horkej vzduch jako z velkýho benzínovýho motoru. Myslím, že to topení pravděpodobně odporový muselo mít několik kw příkon. Pro dokreslen podotknu, že venku bylo kolem nuly.
        Egolf co jsem měl předtím moc netopil. Respektive v tom byla fakt zima.
        Chtěl bych vědět jak omezí dojezd vytápění auta TČ při reálný teplotě interiéru 21stupňů když je venku kolem nuly.

        díky

        1. Ide o Ioniq Electric. Tie Decembrové dojazdy vyššie sú pri
          Ide o Ioniq Electric. Tie Decembrové dojazdy vyššie sú pri zapnutom topení.
          Konkrétne ráno nechám pred odjazdom doma na kábli vytopiť na 22C, a počas jazdy postupne znižujeme teplotu v aute na 19-20C (kedy ako).
          Ale pri ceste domov už musím auto vytopiť úplne z batérie, a tak to nechávam vytopiť hneď len na 18-20C (kedy ako, podľa zostatku elektriny v batérii – domov to mám 85km).

          Ešte treba dodať, že Ioniq má viaczónovú klimatizáciu, a využívam “vytáčanie len priestoru vodiča”.

          0,65kW mi ukazuje ako okamžitú spotrebu pri -2C vonkajšej a nastavenej 19C vnútornej teplote. Inak povedané rozdiel v dojazde len cca 10 km.

          1. Zdravím.
            Tie údaje o spotrebe sú úplne fantastické.

            Zdravím.
            Tie údaje o spotrebe sú úplne fantastické. Nedávno sa tu niekto bil do pŕs, že na kúrenie treba stály výkon cca 2kW a tebe to kúri za 0,650W. Ja na tesle nevidím presne kolko mi to berie, môžem iba odhadovať ale ionic je na tom určite lepšie.
            Máš aj nejaký osobný rekord v spotrebe na 100km pri „normálnom“ tempe?

            1. Alebo hovorme o rekorde, alebo “pri normálnom tempe”,
              Alebo hovorme o rekorde, alebo “pri normálnom tempe”, ale:

              – 11,9 kWh/100 km “normálnym tempom” pri prejdenej 74km trase s tromi kopcami zo Spiša do Košíc cez Jahodnú (bez diaľníc). Predtopené v garáži na kábli s topením počas jazdy ako vyššie. Hore kopcami športová jazda, dole kopcami dojazdy k zatáčkam prepínaním rekuperačných stupňov. Mimo obcí 90 km/h a v obciach predpisové maximum. Spotreba v Októbri pri cca +10C vonkajšej teploty.

              – 12,8 kWh/100 km na tej istej trase, rovnakým štýlom, len v opačnom smere. Už bez predvytopenia na kábli, čo sa premieta tiež do celkovej priemernej spotreby. Medzi cieľovými bodmi je niekoľko sto metrov celkového prevýšenia. Zároveň počiatočné vytopinie si vezme svoje, čo

              – 10,9 kWh/100 km je rekord na tej istej trase pri rovnakom kúrení, len jazda hore kopcami 60km/h, dojazdy využívané kde sa dá (veľa plachtenia), zrýchľovania nad 60km/h až na vrchole horizontov. Jazda mimo obcí max 80km/h

              – teraz v zime si vezme vytopenie cca 10km z celkového dojazdu = 5% z mojej batérie (1,5 kWh)

                1. Súboj nie, Tesla je celkovo niekde úplne inde. Aj keď
                  Súboj nie, Tesla je celkovo niekde úplne inde. Aj keď koeficient odporu vzduchu je u S-ka a Ioniq-a rovnaký.

                  Ale rád sa stretnem a kľudne aj s porovnaním na rovnakej trase (na východe Slovenska – od LM na východ ). To môže subjektívny popis trochu zobjektívniť aj pre iných.
                  Detaily o mieste a čase – odpíšte na e-mail sparrowhawk2middlearth@gmail.com
                  Navyše Teslu som zatiaľ videl len zvonku.

                2. Samozrejme som to nemyslel ako nejaké súperenie. Ioniq sa mi
                  Samozrejme som to nemyslel ako nejaké súperenie. Ioniq sa mi medzi dostupnými EV javí ako jeden z najlepších a tiež som nad ním uvažoval predtým ako som si kúpil teslu. Ide o tie čísla, možno by to tiež niekoho zaujímalo.

        2. nie sú hlúpe otázky. na inom fóre sa pýtali majiteľa
          nie sú hlúpe otázky. na inom fóre sa pýtali majiteľa leaf-u a ionik-u, prečo leaf (3mes) predáva. odpovedal, že napriek tepelnému čerpadlu v porovnaní s ionikom veľa „prekúri“, vyhriatie veľkého objemu (to by som hľadal u tej dodávky).
          a ešte poznatok majiteľov – spotreba sa zníži nižšími obrátkami ventilátora. nielen u leaf-a.

  3. tak hlavně nekupovat do hor ať nedopadnou jako můj kámoš
    tak hlavně nekupovat do hor ať nedopadnou jako můj kámoš Helmut

    včera jsem se bavil s německým taxikářem co má 2 roky starého Leafa a provozuje ho na horách v n.v. cca 800m.n.m a pěkně nadával na Nissan, protože Leaf vykazoval po 2 letech 20% pokles kapacity baterie a samozřejmě Nissan mu reklamaci zamítl, protože reklamaci prováděli hezky v teple a s minimálním odběrem, takže chudák Helmut nasranej a musel si koupit nové baterie za 10000EUR u 2 roky starého Leafa!! a to se vyplatí!!

    1. Kecáte, protože nová 24/30kWh baterie pro Leaf stojí
      Kecáte, protože nová 24/30kWh baterie pro Leaf stojí necelých €4300/5300 a výměna je v celé Evropě při zakoupení baterie zdarma.
      Ono i samotné vysvětlení té údajné reklamace je nesmyslné, je úplně jedno kde se měří pokles kapacity baterie, jestli v teple či zimě 😉

    2. Takže Helmut je s Nissanem maximálně spokojený a má
      Takže Helmut je s Nissanem maximálně spokojený a má takový nájezd, že se mu vyplatí investice 10 tisíc € každé dva roky. Tedy tipuji nějakých 80 tisíc km/rok?
      Protože kdyby nebyl a byl by tak nasranej jak popisujete, tak si spočítá, že se mu vyplatí 2 roky starého Nissana prodat (za 30 kWh by dostal určitě min. 500 tisíc), přidat si těch 250 tisíc a za 750 tisíc už v pohodě sežene Nissana o 2 roky novějšího nebo cokoli jiného z konkurence.

  4. „Během toho Nissan stavěl na zkušenostech a zpětné vazbě
    „Během toho Nissan stavěl na zkušenostech a zpětné vazbě 83 000 majitelů Nissanu Leaf a vyvinul zcela nový vůz.“

    Aneb opět tam zapoměl dát temperaci baterky i když majitelům ve velkých vederech prej degraduje před očima.

Napsat komentář